Skip to main content

Beste KPN,

Ik en mijn vriendin zitten mogelijk over een tijdje in een huisje waar we internet moeten aansluiten. Nu is het alleen niet echt een gebied met snelle kabel snelheden (37 Mbit per second download en 10 Mbit per seconde upload). Terwijl er wel een draadloze snelheid behaald wordt met 4g+ met maximaal 300Mbit per seconde. Nou heb ik veel gelezen dat het ook makkelijk is om een simkaartje in een wifi router te stoppen, maar ik lees ook dat het bij veel of sommige providers niet mag. 

Wat doet KPN hiermee? Zou ik een unlimited simkaart abonnement kunnen afsluiten en die in zo'n router stoppen zonder problemen?

Ik stel de vraag vooral omdat de snelheden met de kabel aanzienlijk lager zijn dan die van het draadloze netwerk, maar wel een keer zo duur per maand.

Alvast bedankt.

Hallo @Kings97  ik vind een internetsnelheid van 37Mbit/s niks om je voor te schamen, er zijn hele volksstammen die het met veel minder moeten doen, daar gaat KPN je echt geen buitengebied oplossing voor bieden d.m.v. een 4G-router.

 


Zou ik een unlimited simkaart abonnement kunnen afsluiten en die in zo'n router stoppen zonder problemen?

Bij het unlimited abonnement geldt dat na het verbruik van 5GB op één dag voor elke extra GB een aparte (gratis) databundel geactiveerd moet worden en dat is niet echt prettig.


Hallo @Kings97 , via T-Mobile kun je 4G voor thuis krijgen met een maximum snelheid van 100Mbit/s, dus 300Mbit/s+ zal je nooit ergens kunnen krijgen of je moet je eigen mobiel als hotspot voor dataverkeer gebruiken.

 


Hallo @Kings97  ik vind een internetsnelheid van 37Mbit/s niks om je voor te schamen, er zijn hele volksstammen die het met veel minder moeten doen, daar gaat KPN je echt geen buitengebied oplossing voor bieden d.m.v. een 4G-router.

 

Beste @JanD 

Bedankt voor je reactie. Ik snap dat het niet zo heel erg is. Maar voor mijn werk moet ik soms wel grote bestanden versturen of downloaden. Plus ik zie ook dat waar ik nu woon 100mbit/s download heb, maar dat is ook maar 37 of zo. Dus daarom leek mij die 37 Mbit ook wat weinig voor het gevoel. Dan moet dat ook daar gehaald worden zeg maar.

Maar bedankt voor de feedback


Hallo @Kings97 als je zegt dat je een 100Mbit/s abo hebt en je behaalt ‘maar’ 37Mbit/s, heb je dat dan draadloos gemeten of bekabeld?

 

 


Hallo @Kings97 , via T-Mobile kun je 4G voor thuis krijgen met een maximum snelheid van 100Mbit/s, dus 300Mbit/s+ zal je nooit ergens kunnen krijgen of je moet je eigen mobiel als hotspot voor dataverkeer gebruiken.

 

Bedankt voor het mee denken. Heb het ook gevonden en is ook gelijk een stuk duurder. Dan is het goedkoper en makkelijker om het vaste netwerk van KPN te gebruiken.


Hallo @Kings97 als je zegt dat je een 100Mbit/s abo hebt en je behaalt ‘maar’ 37Mbit/s, heb je dat dan draadloos gemeten of bekabeld?

 

 

Draadloos. Zal zo even checken hoe het bekabeld is.


Hallo @Kings97 als je zegt dat je een 100Mbit/s abo hebt en je behaalt ‘maar’ 37Mbit/s, heb je dat dan draadloos gemeten of bekabeld?

 

 

Draadloos. Zal zo even checken hoe het bekabeld is.

@JanD ik haal hogere snelheden met de vaste kabel. Veel meer richting de beloofde snelheid van 100Mbit/s. Dus het is wel aan te raden voor iemand die wel graag snel internet wil om gewoon de kabel te nemen.


Hallo @Kings97 als je de verbinding thuis ook voor je werk gebruikt is het zonder meer aan te raden bekabeld te werken, veel stabieler en, vooral, veiliger.

Succes.

 


Je sim zo maar in een 4g router stoppen mag niet. Maar..... Tethering is niet verboden. Gebruik je telefoon als router. Probleem opgelost.


Je sim zo maar in een 4g router stoppen mag niet. Maar..... Tethering is niet verboden. Gebruik je telefoon als router. Probleem opgelost.

Hallo @HGD en @Kings97 , met een speciale data-sim die met 097 begint mag dat wèl.

 


Je sim zo maar in een 4g router stoppen mag niet. Maar..... Tethering is niet verboden. Gebruik je telefoon als router. Probleem opgelost.

Hallo @HGD en @Kings97 , met een speciale data-sim die met 097 begint mag dat wèl.

Maar die heeft KPN naar mijn weten weer niet met een unlimited data abonnement.


Je sim zo maar in een 4g router stoppen mag niet. Maar..... Tethering is niet verboden. Gebruik je telefoon als router. Probleem opgelost.

Hallo @HGD en @Kings97 , met een speciale data-sim die met 097 begint mag dat wèl.

 

Ik ga er vanuit dat ts een abonnement en een smartphone heeft. Die kun en mag je inzetten als router dmv tethering.