Skip to main content
Beantwoord

Simkaart in telefoon wordt niet gezien

• April 4, 2025
  • 2 reacties
  • 30 keer bekeken

Help!!

Ik krijg maar geen melding van mijn IPhone dat ik mijn simkaart moet ontgrendelen. Ik heb al van alles geprobeert, telefoon uit en aan, simkaart er weer opnieuw in en uit doen, via mobiel netwerk, maar niks blijkt te lukken. Nu heb ik heel lang al met een bot gechat, en wordt er telkens gezegd dat er een belafspraak gemaakt kan worden, maar ik kan niet bellen… Kan iemand mij helpen?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Elisa_L. Welkom op de community! Wat vervelend dat je geen melding krijgt om je simkaart te ontgrendelen. Goed dat je hier om hulp vraagt! Ben je inmiddels al langs een KPN winkel geweest? Wat je nog kan proberen is jouw iPhone uitschakelen, de simkaart eruit halen, een minuut wachten en daarna weer jouw simkaart terugplaatsen in het toestel en weer inschakelen.

Komt er dan nog steeds geen melding? Kijk dan in je telefoon bij: Instellingen > Mobiel netwerk. Soms kun je daar iets doen om de simkaart te activeren.

Je kunt ook je simkaart in een andere telefoon testen. Zo weet je of het aan je iPhone ligt, of aan de simkaart.

Laat je het weten als het lukt? We denken graag met je mee!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • April 4, 2025

Hoi ​@Elisa_L 
Maak de simkaart even schoon met een niet-pluizende doek en probeer het daarna nog eens.
Het kan ook zijn dat de iPhone defect is en dan zou je het makkelijkste even langs een KPN-winkel kunnen gaan

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 7, 2025

Hoi ​@Elisa_L. Welkom op de community! Wat vervelend dat je geen melding krijgt om je simkaart te ontgrendelen. Goed dat je hier om hulp vraagt! Ben je inmiddels al langs een KPN winkel geweest? Wat je nog kan proberen is jouw iPhone uitschakelen, de simkaart eruit halen, een minuut wachten en daarna weer jouw simkaart terugplaatsen in het toestel en weer inschakelen.

Komt er dan nog steeds geen melding? Kijk dan in je telefoon bij: Instellingen > Mobiel netwerk. Soms kun je daar iets doen om de simkaart te activeren.

Je kunt ook je simkaart in een andere telefoon testen. Zo weet je of het aan je iPhone ligt, of aan de simkaart.

Laat je het weten als het lukt? We denken graag met je mee!