Skip to main content
Beantwoord

Simkaart kwijtgeraakt: door 2FA kan ik nu niet inloggen op MijnKPN

• August 6, 2025
  • 6 reacties
  • 116 keer bekeken

Ik ben mijn fysieke simkaart kwijtgeraakt in het buitenland. Echter kan ik de kpn app niet in omdat ik twee staps verificatie heb op mijn account. Wat moet ik nu doen

Beste antwoord door bnh

Ik ben mijn fysieke simkaart kwijtgeraakt in het buitenland. Echter kan ik de kpn app niet in omdat ik twee staps verificatie heb op mijn account. Wat moet ik nu doen

Je kunt nu alleen nog maar naar de winkel gaan of KPN bellen via een ander nummer. Dit laat zien hoe beperkt 2FA via sms kan zijn. Als KPN 2FA via een Authenticator-app had toegestaan, had je gewoon kunnen inloggen.

Als je toestel geschikt is voor een eSIM, kun je het op deze manier proberen. Dit kan zonder in te loggen op Mijn KPN:
https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim/installeren#esim-lost-stolen|home

Zie ook:

6 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 7, 2025

Je kunt nu alleen nog maar naar de winkel gaan of KPN bellen via een ander nummer. Dit laat zien hoe beperkt 2FA via sms kan zijn. Als KPN 2FA via een Authenticator-app had toegestaan, had je gewoon kunnen inloggen.

Als je toestel geschikt is voor een eSIM, kun je het op deze manier proberen. Dit kan zonder in te loggen op Mijn KPN:
https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim/installeren#esim-lost-stolen|home

Zie ook:

• August 7, 2025

Iemand die zn simkaart kwijtgeraakt is in het buitenland, die is waarschijnlijk ook zn toestel kwijt/gestolen. Dan heb je dus ook geen toegang meer tot die authenticator app.

Ja ik weet het, die kan je in theorie ook op je pc/laptop hebben. Dat is leuk voor geeks. De meeste mensen zullen echter de normale standaard Microsoft/Google authenticator app op hun telefoon gebruiken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 7, 2025

De Microsoft/Google-app werkt via de cloud, ​@Marlon92, en meestal heb je die ook op een iPad of ander apparaat staan/mee. Als ik mijn telefoon kwijt zou raken, pak ik mijn oude iPhone (reserve) en download ik een backup. Daarna loop je echter vast totdat je simkaart binnen is (en in het geval van het buitenland heb je pech). Ik weet überhaupt niet of je een eSim in het buitenland kunt activeren.

Het voorbeeld gaat mij niet zozeer om het buitenland, maar meer om de situatie waarin je je telefoon kwijtraakt en geen eSIM kunt downloaden. 

• August 7, 2025

De Microsoft/Google-app werkt via de cloud, ​@Marlon92

Heel leuk voor jou. Jij weet hoe dat werkt. De meeste andere mensen hebben geen flauw benul.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • August 7, 2025

Er is nog wel meer heel leuk voor mij ​@Marlon92, maar we focussen hier op het probleem van TS en op hoe iets werkt.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Pienvanderpol, je simkaart kwijtraken is altijd vervelend, en in het buitenland natuurlijk extra! In zijn eerste reactie geeft bnh de verschillende opties al aan. Lukt het via de e-sim optie? Als er mensen zijn die nu toegang hebben tot jouw huis in Nederland kan je online een nieuwe simkaart aanvragen, die wordt dan naar het bekende adres gestuurd en de mensen kunnen die dan naar jou opsturen. Als dat niet lukt kan je na terugkomst in Nederland een nieuwe simkaart aanvragen, of online, of via een van onze winkels.