Skip to main content

Goedenavond, overgestapt van vodafone  naar kpn nieuw sim only abonnement plus nieuw nummer, helaas doet hij het niet,al aan en uit gezet, meerdere keren naar KPN gebeld, wel met me kaartje van vodafone in me toestel,

Technische dienst zou iets nakijken/doen, helaas 3x de verbinding verbroken

Geeft bij KPN zelf wel aan dat alles is geactiveerd,

Hallo Linda, welkom op het forum, en bij KPN! Met een nieuw nummer zou de simkaart het gewoon gelijk moeten doen, mits hij geactiveerd is. En ik zie hier dat de kaart sinds gisteren 12:55 actief is. Wil je voor de zekerheid nog eens het stappenplan op deze pagina doorlopen?

Als het stappenplan aangeeft dat het al geactiveerd is (wat ik verwacht) probeer dan het volgende:

  • zet je telefoon uit
  • verwijder en herplaats de simkaart
  • zet je telefoon weer aan en kijk of hij nu wel wil pakken

Ga ik even proberen


Op basis van deze gegevens kan geen activatie worden gegeven

Dat staat er


Ook weer uit gezet,sim eruit en erin, zegt nog steeds hetzelfde


Jammer dit, Linda. Ik heb ondertussen ook nog even verder gespeurd. Het lijkt erop dat deze foutmelding, ‘sim niet geregistreerd voor spraak’, aangeeft dat de simkaart op zich wel geactiveerd is, maar niet goed aangemeld op ons netwerk. Wat daarvoor zou moeten helpen is eigenlijk wat je al gedaan hebt, maar dan met een kleine aanpassing. Zet je telefoon uit, laat hem minstens tien minuten uitstaan, en zet hem dan weer aan. Zorg dat je op een plek bent met goed bereik. Op dat moment zou de simkaart zich goed moeten aanmelden.

 

Mocht dat ook niet helpen, laat het weten. Er zijn vanavond geen moderators meer aanwezig, maar dan pakken we dit morgen verder met je op.


Tot op heden nog steeds doet mijn nieuwe abonnement niks


Hoi @Linda2708 . Heb jij nog een ander toestel waar je dat SIM kaartje even in kan testen? Als het daar ook niet werkt kan ik actie ondernemen. 


Ander toestel gedaan, sim niet geregistreerd 


Ik zie nog een ander contactnummer staan dat eindigt op : 877

Mag ik die als contactnummer bij het ticket zetten? Op die manier wordt door onze technische dienst teruggebeld. 

Als je graag op een ander nummer wilt worden teruggebeld, zou je die dan in je profiel willen zetten en mij een seintje geven?


Dat word lastig, ik kan niet bellen of gebeld worden,want me sim doet het niet,ook mijn Vodafone doet het inmiddels niet meer, 877 is oude nummer.

Kun je mssn uitleggen,  wat er aan de hand is,dan weet ik iets

 

 


Ik denk dat de techneuten ergens in het netwerk iets moeten aanpassen. Ik kan het ticket wel aanmaken maar mochten ze meer info willen wordt het wat lastig.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze dit op afstand vrij makkelijk kunnen oplossen. Zal ik maar gewoon een ticket aanmaken? (je kunt me ook nog het nummer van ouders/familie of kennis geven - maar is geen absolute noodzaak)


Ik heb me huis telefoon nummer er in gezet


Dankjewel. Ik heb het ticket aangemaakt. 

Nog een vervelende mededeling: Het kan 5 werkdagen duren voordat het ticket in behandeling genomen wordt. Ik zeg het hier gelijk om geen verkeerde verwachtingen te wekken. 

Weekend telt dus niet mee. Dan is die afdeling er niet. :-(

Ik hoop uiteraard dat ze er eerder aan toe komen. Ik heb je vaste nummer als contact nummer er bij gezet. 


Ja zoiets had ik al eerder gelezen 😞 zouden ze het in een winkel wel kunnen oplossen??


Vind ik lastig om te zeggen. Ik vermoed dat zij ook een ticket moeten aanmaken maar het kan ook zijn dat ze een ‘directer’ lijntje hebben. 

Als de winkel in de buurt is, kun je het proberen. Ik zou dan op proberen om vroeg naar een winkel te gaan. Meestal is het zaterdag erg druk.


Het is inmiddels opgelost,in de winkel,dmv nieuwe simkaart, heeft niks met het netwerk te maken

 


@Linda2708 Wat fijn dat de oplossing zo simpel bleek te zijn. Bedankt voor het melden. Fijn weekend!