Skip to main content

Goedenavond 

Ik wil mijn simkaart uit mijn S8 gebruiken in mijn S10.

Mijn pincode om de kaart te ontgrendelen van de S8 werkt gewoon.

Maar als ik dezelfde simkaart plaats in de S10 en de pincode gebruik om te ontgrendelen dan blijft het toestel vragen om een pincode. Ik krijg ook niet de vraag om de puk code in te voeren.

Wel moet ik steeds 1 of 2 minuten wachten voordat er weer om de pincode word gevraagd. Wat moet of kan ik doen?

 

Alvast bedankt 

Alice

 

 

Hi @010Alice, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Gaat het dan om de pincode van je simkaart? Want als je een toestel opnieuw opstart is het eerst de pincode van het toestel (vaak bij nieuwe toestellen 0000) invoeren en daarna de pincode van je simkaart. Wanneer je de pincode van je simkaart 3 keer verkeerd hebt ingevoerd wordt er pas een pukcode gevraagd. Welke melding krijg je nu precies? Alleen dat je even moet wachten?


Beste Susan

Allereerst bedankt voor je reactie 

Het gaat om de pincode om mijn toestel te ontgrendelen…

In mijn S8 werkt deze gewoon,de S10 accepteerd deze code dus niet.

Elke keer voer ik de code in en vervolgens moet ik weer wachten. Ik kan zelfs geen harde reset geven omdat er dan weer om die code word gevraagd. 

Zou het een software probleem kunnen zijn ?

Bedankt voor het meedenken 

Groetjes 

Alice

 

 


@010Alice, hmm vreemd. Je weet zeker dat je de juiste code invoert? Want deze code is per toestel verschillend, indien je hem hebt gewijzigd. De code voor de simkaart blijft hetzelfde..

Wat betreft de reset heb je het volgende uitgevoerd?
1. Schakel je Samsung telefoon uit.
2. Houd de ‘Volume Omlaag’ knop ingedrukt en druk kort op de AAN/UIT toets.
3. Wacht tot het scherm met de drie Android-afbeeldingen verschijnt en laat vervolgens de ‘Volume Omlaag’ knop los.
4. Wat je nu moet doen verschilt per toestel, maar meestal is er een optie met ‘terug naar fabrieksinstellingen’ of ‘gegevens wissen’.


Het lijkt me anders verstandig om even langs een KPN winkel te lopen!


@010Alice, ik heb niks meer gehoord. Ik ga er vanuit dat je simkaart inmiddels ontgrendeld is!


Reageer