Skip to main content

nieuwe simkaart is geactiveerd, maar dat wil ik terugdraaien: ik heb een iphone zonder simkaart. de nieuwe simkaart past niet in deze iphone

De KPN simkaart kan passend gemaakt worden, die past dus altijd.

Druk de juiste maat uit het plastic kaartje. 


Je hebt gelijk. De kaart past fysiek prima, maar ik had een E-sim en daar wil ik naar terug. Dat moet toch langs de klantenservice denk ik. Dank voor de snelle reactie.

 


Is E-sim wel nodig, @LaPals .

Niet praktisch als je toestel defect raakt (bijvoorbeeld een keer zwemles neemt). Een gewone sim kan je zo overzetten.

E-sim is alleen praktisch met 2 nummers. Het simslot is dan voor het 2e nummer beschikbaar. Bij 1 nummer vind ik het alleen maar onpraktisch. De simkaart heb je al dus "plastic besparing” is ook niet van toepassing.


Waarom is een e-sim alleen praktisch met 2 nummers?

Ihgv zwemles heb je nog steeds hetzelfde probleem.

 


Een simkaart werkt nog na in bad (of een toilet). Zelfs nog na een 40 graden was.

Op de bodem van een meer houdt het op maar dan moet je voor de sms activatie toch ook eerst weer een echte simkaart hebben


Dus waarom is een e-sim alleen praktisch als je 2 nummers hebt?

Bij een zwemles is je e-sim dan kapot, je 2e nummer werkt dus niet


Dat zeg ik nou net. Als je een gewoon alleen maar fysieke simkaart hebt zet je die na nat worden gewoon in een nieuw toestel en werkt het weer. Over esim met zwemles had ik het niet.

In de begintijd voor 2000 had je nummers die alleen maar aan je toestel gekoppeld waren. Ik ben dol blij dat ik daar juist vanaf ben. Met een simkaart dus!

Nieuw toestel kopen; simkaart omzetten; klaar

Als je maar één nummer hebt is esim in mijn optiek heel onpraktisch.

Uiteraard geef ik deze informatie geheel vrijblijvend.😎


nieuwe simkaart is geactiveerd, maar dat wil ik terugdraaien: ik heb een iphone zonder simkaart. de nieuwe simkaart past niet in deze iphone

 

@LaPals. Het is zeker mogelijk om dan een e-sim aan te vragen. Ik zou dan even kijken op: “E-sim downloaden en instellen” en dan onder het kopje “sim wisselen” . 


Ik heb dit gedaan (want kon met nieuwe fysieke simkaart niet neer bellen). Maar nu kan ik met de e-sim nog steeds niet bellen, ook niet de helpdesk van de kpn 😯 Wat nu?


Heb je dan een alternatief nummer ter beschikking? Ook als ik een melding voor je aanmaak zal de klantenservice je moeten kunnen bereiken. Ik zou je aners dan willen adviseren om even langs een KPN Winkel in de buurt te gaan. 


Hi Remco, het is inmiddels opgelost, zie andere posts. En nee, ik had geen ander nummer en kon ook niet het huis uit naar een winkel. Het zou fijner zijn als KPN een whatsapp service had, dat werkt sneller. 


Fijn dat het is opgelost! Die optie is er helaas nog niet maar ik zal je feedback doorgeven!