Skip to main content

Goedendag,

Op advies van KPN heb ik mijn oude (Telfort)simkaart vervangen in de GSM-module van mijn alarminstallatie.

Nadat ik de simkaart heb geactiveerd en uitgetest in een smartphone (bellen en SMS werkt), heb ik de simkaart overgezet naar de GSM-module.

Deze krijgt nu geen verbinding met het netwerk. Ook niet na enkele keren opnieuw starten van de GSM-module.

Ik zie graag een snelle oplossing omdat ik nu geen SMS-doormelding meer krijg van een alarmmelding!

Mvg.

uitgetest in een smartphone

Heb je dit gedaan met de smartphone in 2G modus???

Het kan natuurlijk een smartphone zijn die bellen en sms al via 4G / VoWifi doet.


Kan het misschien te maken hebben met een code om te ontgrendelen op de SIM kaart. 


@PeterG en @Hoopvol. Dank voor de snelle reacties.

Ik was nog even verder gaan kijken en had nog een Nokia 6310 (idd die goudkleurige) liggen en even opgeladen. Daarna de simkaart geprobeerd met de standaard pincode 0000. Ik kon er mee bellen en SMS-en.

Maar nog steeds geen verbinding in de GSM-module.

 


@Hoopvol Uw bericht heeft me aan het denken gezet en ik herinnerde me dat ik ooit eens iets daarover gelezen had. De standaard pincode 0000 is niet correct bij het gebruik in een alarm- of ander autonoom systeem.

Ik heb het specifiek ‘vragen naar de pincode’ op de Nokia 6310 uitgezet, waarbij er blijkbaar ook iets op de simkaart wordt geschreven, en het werkt nu zoals het hoort.

Voor de geïnteresseerden onder ons is dit is de link van 8 jaar geleden op het Simyo-forum met een korte uitleg:

https://forum.simyo.nl/simkaart-en-esim-86/hoe-haal-ik-de-pincode-volledig-weg-van-mijn-simkaart-3201

@PeterG en @Hoopvol, bedankt voor jullie hulp!


Daarna de simkaart geprobeerd met de standaard pincode 0000.

Toen ik dít las wist ik het euvel inderdaad. Pincodebeveiliging van de sim uitzetten…. en @Hoopvol suggereerde daar ook al naar :grinning: .