Skip to main content

We hebben sinds kort een Oekrainse familie in huis opgevangen. Veel dingen kunnen ze thuis natuurlijk via Wifi doen. Maar buitenshuis zou een simkaart handig zijn. Ik lees dat onder andere KPN gratis simkaarten uitdeelt met bel- en internet tegoed. Maar hoe je dat kunt aanvragen staat nergens vermeld. Mooi gebaar, maar wat mij betreft niet concreet genoeg. Kan iemand me hiermee verder helpen?

Bedankt, Mark

 

Hi all,

De simkaarten die we hier beschikbaar hebben gesteld sinds de uitbraak van de oorlog worden niet meer geleverd.

De gratis prepaid simkaarten boden we aan sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. Duizenden die hun land noodgedwongen hebben moeten verlaten hebben we, voor zover mogelijk, enigszins op weg kunnen helpen in Nederland door ze kosteloos toegang te geven tot ons mobiele netwerk.

Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers. Hiermee stellen we deze dappere mensen in staat om contact te onderhouden met familie en vrienden in hun geboorteland/Oekraïne.

Opties: overstappen naar een abonnement of een prepaidkaart aanschaffen

Er zijn 2 opties:

  • Met een Nederlands verblijfsdocument kan er bij KPN een abonnement worden afgesloten.
  • Een reguliere prepaid simkaart aanschaffen. Hiermee kan gratis gebeld en gesms't worden van en naar Oekraïne. Dit moet wel geactiveerd worden. Bel in dat geval met ons, het gratis nummer is 0800 0402. Een betere optie is om een van onze KPN winkels binnen te lopen, dan wordt een werkende simkaart meegegeven die gelijkt werkt. 
     

Onze dank aan iedereen die via dit topic een kaartje heeft kunnen bemachtigen voor de mensen die dit nodig hadden. 

Good afternoon @Alex_P!

 

could you please kindly help with following:

I am from Ukraine and I have prepaid KPN number, and tried to change prepaid for subscribe plan, because prepaid is expensive (in KPN shop and via phone with customer service). But it seems not possible because I have only Ukrainian international passport (I don’t have EU ID or passport). Please kindly let me know if there any possibility?

 

Also I need to have communication with my family (3 persons except me). Shall I purchase also prepaid SIM card for them? Or in case of subscribe plan possibility will be possible to issue 3 sims additionally?

Thank you in advance for your kind help and support!

Best Regards,

Denis


@Danny_VV @Annape. Hi en welkom hier. 

Zouden jullie ook de namen van de ontvangers willen invullen in jullie profiel en hier een seintje willen geven als dat is gedaan? Dan ga ik ervoor zorgen dat ze de kaartjes krijgen. 


@Alex_P Dank! Namen aangevuld in het veld opmerkingen. Is dat OK?


Hi @Denis.B, welcome on our board. 

I'm afraid it's not possible to get a subscripted plan without an EU passport or ID. The best option is to send you guys the prepaid cards we have made available for this situation. They can be used free of charge. 

Would you please fill in your profile with the names of the recipients and their address? You can fill in the names under "Persoonlijke opmerkingen”. 

Let me know when it's done, I'm glad to help. 

 


@Alex_P Dank! Namen aangevuld in het veld opmerkingen. Is dat OK?

@Annape Helemaal goed, dankjewel. Er komen 2 kaartjes jullie kant op. 


Beste Alex_P, mag ik ook enkele sim-kaarten vragen voor mijn Oekrainse gasten?

Ik zal zijn namen in mijn profiel bijvullen.

Heel veel bedankt!

 


Hoi, graag zou ik ook mijn Oekraïense gasten voorzien van elk een gratis prepaid card van KPN, gegevens staan in mijn profiel onder opmerkingen, bedankt ! Sander


@Alex_P thank you! The profile is already filled along with names and address as well. Thank you once again for support and have a nice evening!


Hi @OlegSh en @Sander764

Ik heb de kaartjes besteld en ze zijn bij deze onderweg. 


@Denis.B, thank you for adding the requested information. I have ordered 4 simcards for you guys, you'll get them within a couple of days. 

 


Hi @OlegSh en @Sander764

Ik heb de kaartjes besteld en ze zijn bij deze onderweg. 

Wat zijn de voorwaarden voor de kpn simkaarten? Wij hebben 4 Oekraïners in huis. Dank u.

Mag ik antwoord op aavdmeij-c@telfort.nl


@Alex_P thank you once again!!!


@Alex_P 
Hello Alex, I would like also get a SIM card for my sister who just recently arrived to NL from Ukraine. I have followed the discussion and entered here details under profile. Is there any more information needed? e.g. prove that she is Ukraininan or anything else?


Beste Alex,

Ik zag je berichten in het forum over sim kaarten voor Oekraïense vluchtelingen. Fijn dat je de moeite neemt om hier meer duidelijkheid aan te geven want onze zoektocht was al bijna gestrand.

Zou je ons ook drie simkaartjes willen toesturen?
Wij hebben vier meiden in huis opgenomen waarvan drie volwassen zijn en een mobiel hebben.

Bij voorbaat dank

gr 
Marcel


@Danny_VV @Annape. Hi en welkom hier. 

Zouden jullie ook de namen van de ontvangers willen invullen in jullie profiel en hier een seintje willen geven als dat is gedaan? Dan ga ik ervoor zorgen dat ze de kaartjes krijgen. 

Gedaan,  dank vast


@Denis.B, thank you for adding the requested information. I have ordered 4 simcards for you guys, you'll get them within a couple of days. 

 

Beste  Alex,

Ik heb in mijn profiel 7 namen toegevoegd van enkele vrouwen en kinderen uit Oekraïne die wij hebben opgevangen. Via google kwam ik op dit topic uit. Zou je naar mij ook 7 SIM kaarten kunnen sturen voor hen? Alvast bedankt! Ik hoor graag. Groet Jeroen


Beste Alex, 

graag zou ik 6 Sim kaarten ontvangen voor Oekraïense vluchtelingen die wij hebben opgevangen. 


Beste Alex, 

super fijn dat je dit regelt!! 
Ik zal de namen en het adres invullen onder profiel. 
ze zijn je heel dankbaar🙏Groeten Hilde 


Hoi Alex_P, dankjewel voor de simkaarten!
Mag ik nog vragen - zijn die kaarten leeg of al opgewaardeerd? En tot welk bedrag of bundel?
Sorry voor misschien te simpele vraag, ik ben nog niet op mijn gemak met prepaids.


Hi @OlegSh en @Sander764

Ik heb de kaartjes besteld en ze zijn bij deze onderweg. 

Dank je, ze hebben het simkaartje ontvangen, fijn !


@Alex_P ik heb geen bericht meer ontvangen maar heb je kaartjes voor onze gasten? Dank


@AlinaVorobiova Thanks for filling in your profile, I send a message to my colleagues, they will send a simcard. 

@Marcel_94 @Danny_VV  @Kajotan Ook voor de mensen die jullie opvangen is het verzoek tot het versturen van de simkaarten gedaan!

Erg mooi om te lezen hoe jullie deze mensen helpen! Echt top! :)

 

@Oekraine 

Kan het kloppen dat er nog geen gegevens in je forumprofiel ingevuld zijn? 


Rutger, 

Bedankt. 

Wat zijn de voorwaarden vd simkaarten?

Is het prepaid? Of een abonnement?

Kunnen ze gratis bellen naar Oekraïner?

 

Graag info. 

 

Gr Jeroen 


@oekraine; de gegevens heb ik in mijn profiel gezet. Ik hoop dat ze nu inzichtelijk zijn. Ik hoor het graag!!


@Kajotan Het is een prepaid simkaart waarmee ze op internet kunnen en kunnen bellen. 

En inderdaad, bellen naar Oekraïne is voorlopig gratis.