Skip to main content

We hebben sinds kort een Oekrainse familie in huis opgevangen. Veel dingen kunnen ze thuis natuurlijk via Wifi doen. Maar buitenshuis zou een simkaart handig zijn. Ik lees dat onder andere KPN gratis simkaarten uitdeelt met bel- en internet tegoed. Maar hoe je dat kunt aanvragen staat nergens vermeld. Mooi gebaar, maar wat mij betreft niet concreet genoeg. Kan iemand me hiermee verder helpen?

Bedankt, Mark

 

Hi all,

De simkaarten die we hier beschikbaar hebben gesteld sinds de uitbraak van de oorlog worden niet meer geleverd.

De gratis prepaid simkaarten boden we aan sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraïne en daar is dankbaar gebruik van gemaakt. Duizenden die hun land noodgedwongen hebben moeten verlaten hebben we, voor zover mogelijk, enigszins op weg kunnen helpen in Nederland door ze kosteloos toegang te geven tot ons mobiele netwerk.

Tot ten minste 30 september blijft het, ook met de uitgegeven simkaarten, mogelijk om zonder kosten te bellen of sms'en naar Oekraïense nummers. Hiermee stellen we deze dappere mensen in staat om contact te onderhouden met familie en vrienden in hun geboorteland/Oekraïne.

Opties: overstappen naar een abonnement of een prepaidkaart aanschaffen

Er zijn 2 opties:

  • Met een Nederlands verblijfsdocument kan er bij KPN een abonnement worden afgesloten.
  • Een reguliere prepaid simkaart aanschaffen. Hiermee kan gratis gebeld en gesms't worden van en naar Oekraïne. Dit moet wel geactiveerd worden. Bel in dat geval met ons, het gratis nummer is 0800 0402. Een betere optie is om een van onze KPN winkels binnen te lopen, dan wordt een werkende simkaart meegegeven die gelijkt werkt. 
     

Onze dank aan iedereen die via dit topic een kaartje heeft kunnen bemachtigen voor de mensen die dit nodig hadden. 

Gedaan!

@De Weerd, bij deze onderweg. 


Hallo @Alex_P ,

Wij mede-verzorgen ook enkele Oekrainse vluchtelingen, mijn schoonzuster en 2 nichtjes. Kunnen we voor hun ook 3 KPN simkaart krijgen? Ik heb hun namen in mijn profiel ingevuld….

Alvast hartelijk bedankt en met vriendelijke groet,

Frans Pelle

Hi @Fransik, dankjewel voor de gegevens. Ik heb 3 voor jullie besteld. 


Hallo, ik heb sinds vrijdag 2 vluchtelingen in huis die desperaat op zoek zijn naar een sim. Veel providers geven niet thuis. Kan ik hier 2 krijgen voor deze lieve mensen?  
 

Grtz, Edward


Hallo, ik heb sinds vrijdag 2 vluchtelingen in huis die desperaat op zoek zijn naar een sim. Veel providers geven niet thuis. Kan ik hier 2 krijgen voor deze lieve mensen?  
 

Grtz, Edward

Hi @Edward H. Zou je ook de namen van de ontvangers willen toevoegen aan je profiel en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik hier werk van maken.  


Hallo, ik heb sinds vrijdag 2 vluchtelingen in huis die desperaat op zoek zijn naar een sim. Veel providers geven niet thuis. Kan ik hier 2 krijgen voor deze lieve mensen?  
 

Grtz, Edward

Hi @Edward H. Zou je ook de namen van de ontvangers willen toevoegen aan je profiel en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik hier werk van maken.  

Done! En Thx!


11 dagen geleden aangevraagd maar nog niks ontvangen, wanneer ontvangen we de simkaartjes?
Gr Jeroen


Ook ik heb sinds vandaag 2 vluchtelingen opgevangen bij mij thuis. In mijn profiel staan de namen. Kan ik voor hen een sim kaart ontvangen?


Hallo, ik heb sinds vrijdag 2 vluchtelingen in huis die desperaat op zoek zijn naar een sim. Veel providers geven niet thuis. Kan ik hier 2 krijgen voor deze lieve mensen?  
 

Grtz, Edward

Hi @Edward H. Zou je ook de namen van de ontvangers willen toevoegen aan je profiel en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan ga ik hier werk van maken.  

Done! En Thx!

@Edward H, ik heb ze besteld. 


11 dagen geleden aangevraagd maar nog niks ontvangen, wanneer ontvangen we de simkaartjes?
Gr Jeroen

@Kajotan, ik denk dat ik dit over het hoofd heb gezien. Ik heb ze nu alsnog besteld. Excuses. 


Ook ik heb sinds vandaag 2 vluchtelingen opgevangen bij mij thuis. In mijn profiel staan de namen. Kan ik voor hen een sim kaart ontvangen?

@hooftg, uiteraard. Ik heb ze bij deze besteld. 🙂


Hello, 

I'm Ukrainian refugee and I have troubles with mobile operators in Nl. Could u send 2 SIM's for me and my mom. Danke.


Hi @Timurzima666

There is one on its way to you. 

Good day!


I received a card today!
Can you tell me how can I get an appropriate subscription plan?
I have heard that you have a specific one for Ukrainian refugees, would be very glad if you will provide me with it​​​​​​​

 

Thank you!


Hello, I am a refugee from Ukraine, I also want to get a SIM card for myself and my wife.  I can get it at your store in 's-Hertogenbosch?


Hi Rutger,

Graag zou ik 2 simkaarten willen ontvangen voor mijn schoonmoeder en schoonbroer uit Oekraïne. Ik heb de namen ingevuld in mijn profiel. Alvast hartelijk bedankt!

mvg. Michael 


Goedemiddag zou dat ook voor "onze" oekrainers gelden? Wij zijn "buddy" van een gezin van 7 personen. Hun internet en beltegoed raakt snel op en ze willen graag een Nederlandse sim-kaart zodat ze gratis kunnen bellen met hun geliefden in hun vaderland 


Hallo KPN,

Graag zou ik 2 simkaarten willen ontvangen voor de vier vluchtelingen uit de Oekraïne, die wij thuis onderdak bieden (particuliere opvang). Ik heb hun namen ingevuld in mijn profiel. Alvast hartelijk bedankt!


Heb ondertussen begrepen van 0800-0402 dat SIM-kaarten door KPN in gang zijn gezet voor onze Oekraïnse gasten. Voor mensen in zelfde situatie is overigens het advies om dit direct via 0800-0402 te regelen.


Hi @Timurzima666

There is one on its way to you. 

Good day!


I received a card today!
Can you tell me how can I get an appropriate subscription plan?
I have heard that you have a specific one for Ukrainian refugees, would be very glad if you will provide me with it

 

Thank you!

Hi Timurza, you don't need one. You can use the card you have received. 


Hello, I am a refugee from Ukraine, I also want to get a SIM card for myself and my wife.  I can get it at your store in 's-Hertogenbosch?

Hi @Nik UA, welcome on our board. 

No, I have to send you guys 2. Would you please fill in your profile with your names and address and let me know when it's done? Thanks. 


Goedemiddag zou dat ook voor "onze" oekrainers gelden? Wij zijn "buddy" van een gezin van 7 personen. Hun internet en beltegoed raakt snel op en ze willen graag een Nederlandse sim-kaart zodat ze gratis kunnen bellen met hun geliefden in hun vaderland 

Hi @HAYMM, welkom hier. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook alle 7 volledige namen, dit kan onder persoonlijke opmerkingen. 
 


Heb ondertussen begrepen van 0800-0402 dat SIM-kaarten door KPN in gang zijn gezet voor onze Oekraïnse gasten. Voor mensen in zelfde situatie is overigens het advies om dit direct via 0800-0402 te regelen.

Hi @BaltiBob, welkom hier. Is dit inmiddels gelukt via 0800 0402? 


Ja Alex, ‘k ben zeer vriendelijk te woord gestaan door 0800-0402 en zaken zijn “doorgezet” naar de “Oekraïne”-afdeling, begreep ik.

 

Dus alles OK, wij wachten verder contact met die andere afdeling af.


Goedemiddag zou dat ook voor "onze" oekrainers gelden? Wij zijn "buddy" van een gezin van 7 personen. Hun internet en beltegoed raakt snel op en ze willen graag een Nederlandse sim-kaart zodat ze gratis kunnen bellen met hun geliefden in hun vaderland 

Hi @HAYMM, welkom hier. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook alle 7 volledige namen, dit kan onder persoonlijke opmerkingen. 
 

Ik heb mijn gegevens aangepast 


Hello, I am a refugee from Ukraine, I also want to get a SIM card for myself and my wife.  I can get it at your store in 's-Hertogenbosch?

Hi @Nik UA, welcome on our board. 

No, I have to send you guys 2. Would you please fill in your profile with your names and address and let me know when it's done? Thanks. 

Hi, I wrote my name and address in the profile.


Goedemiddag zou dat ook voor "onze" oekrainers gelden? Wij zijn "buddy" van een gezin van 7 personen. Hun internet en beltegoed raakt snel op en ze willen graag een Nederlandse sim-kaart zodat ze gratis kunnen bellen met hun geliefden in hun vaderland 

Hi @HAYMM, welkom hier. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook alle 7 volledige namen, dit kan onder persoonlijke opmerkingen. 
 

Ik heb mijn gegevens aangepast 

Dankjewel, ik heb ze voor je besteld.