Skip to main content

Ik heb een KPN compleetpakket. Ik heb een tablet waar een simkaart in kan. Die wil ik aan mijn moeder (88) in bruikleen geven, zodat ze kan uitvinden of het iets voor haar is. Ze heeft zelf geen internet/wifi, wel een vaste telefoonaansluiting via KPN.

 

Kan ik bij KPN een simkaart op mijn naam kopen waarbij dus vooral de data van belang is? Volgens mij komt ze met 2 GB in de maand een heel eind. Als dat niet het geval is zou ik ruimte uit mijn databundel kunnen delen.

Onmogelijk? Of kan dit? De prijs moet dan natuurlijk ook nog concurrerend zijn. 

Als het abonnement op jouw naam komt te staan (en hiermee ook op jouw adres) dan kan je gerust Data delen met KPN Compleet/KPN Hussel :) 


Je kunt voor €5,- per maand een 1GB data sim abonnement met 1GB afsluiten.

Bron.

Deze kan je vervolgens aanmelden voor KPN Compleet zodat je ook MB's kunt delen.


Hi @ZML12, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wanneer je al meerdere (mobiele) producten bij KPN hebt en een simkaart afneemt met alleen een databundel, kan je deze koppelen en enkele voorwaarden ontvangen. Hierboven is dat ook al omschreven. Een KPN mobiel abonnement die je nu afneemt zal de KPN Hussel voordelen ontvangen, maar MB's delen is hier onderdeel van! Dus mocht ze uiteindelijk niet genoeg MB's hebben dan kan ze van jou krijgen.

Voorwaarde hiervoor is wel dat het op hetzelfde adres geregistreerd staat!

Heb je hier nog meer vragen over? Dan hoor ik het graag!


Zojuist gebeld met de klantenservice, en die vertelde me dat een extra afgesloten data sim abonnement niet in mijn kpn compleet komt te staan omdat er geen telefoonnummer aan gekoppeld zou zijn…

Mijn vraag is kan ik nu wel of niet MB’s delen als ik een extra data sim kaart abonnement zou afsluiten op hetzelfde adres waar nu reeds thuis internet en twee mobiele abonnementen geregistreerd staan.

De forum tekst hierboven doet vermoeden dat dit wel mogelijk is.

Ik hoor graag van jullie


Zojuist gebeld met de klantenservice, en die vertelde me dat een extra afgesloten data sim abonnement niet in mijn kpn compleet komt te staan omdat er geen telefoonnummer aan gekoppeld zou zijn…

Dan hoop ik dat er snel een KPN moderator zal reageren die dit voor je gaat regelen. @Susan_?

Wat een onzin uitspraak weer van die klantenservice.

Natuurlijk is er een telefoonnummer gekoppeld aan zo'n datasim. Tijden geleden heb ik bij KPN al melding gemaakt dat het online niet mogelijk is om een 0970 nummer aan te melden voor KPN Compleet en blijkbaar is dat nog altijd niet verholpen.

Het is dus nog steeds zo dat het aanmelden voor KPN Compleet van een 0970 nummer door een KPN medewerker gedaan zal moeten worden.

Net als dat een KPN moderator dat ruim twee jaar geleden voor mijn datasim heeft gedaan.

 


Dank je @wjb, ik ben benieuwd naar de reactie van @Susan_  of een andere moderator.


Ik ben ook wel benieuwd…

Huidige situatie is dat ik een abonnement heb van Vodafone, 40 GB (ruim voldoende) en een gratis extra data sim voor bijna 30 euro per maand.

 

Nu ben ik ivm nieuwe woning over op kpn voor tv en internet, en ik overweeg ook mobiel over te gaan.

Echter is die extra data sim voor mij wel bepalend (ga niet extra betalen voor iets wat ik nu gratis heb).

Hoe is dit binnen KPN geregeld.

Data dus gekoppeld aan mijn eigen mobiele nummer

 

Ben benieuwd!


Hoi, Susan is een paar dagen vrij, dus reageer ik even.

Wat wjb aangeeft klopt hoor.

  • Met een data-only abonnement kun je wel MB's delen
  • Een data-only abonnement heeft een 097-nummer
  • Data wordt niet verdubbeld (zoals bij Compleet “vroeger”)

Dat zijn de belangrijke dingen als ik het goed begrijp?


@Paul_ 

dank voor je antwoord. Ik weet genoeg, ga ik mijn data Sim aanvragen.

 

fijne dag nog


@Paul_

dank voor je antwoord. Ik weet genoeg, ga ik mijn data Sim aanvragen.

 

fijne dag nog

Dikke prima. Zodra je 'm hebt, kun je het hier even melden, dan zorgen wij dat je er MB's mee kunt delen. :slight_smile:


Goedenavond, ik heb 2 mobiele abonnementen van KPN waarvan 1 met unlimited data.

Ik begrijp dat een data-only abonnement ook gebruikt kan worden in KPN Hussel en zodoende mb’s kan delen.

Nu heb ik een data-only abonnement bij XS4all (1 GB per maand) en gezien de samenwerking met KPN verwacht ik dat ik dit nummer ook aan kan melden voor KPN Hussel. Ik krijg dit echter niet voor elkaar.

Wie kan mij daar verder mee helpen?

Alvast 🙏 

Ik ben benieuwd!

 


Hallo @Jos-P xs4all is nog geen kpn, dus dat gaat niet lukken.

 


Hallo @JanD duidelijk antwoord. Het vreemde is wel dat ik korting krijg op mijn mobiele abonnementen omdat ik een internet/TV/telefoonabonnement bij XS4all heb en ik krijg een gratis pluspakket bij XS4all omdat ik mobiele abonnementen heb van KPN. Vandaar dat ik dacht dat dan het data-only abonnement van XS4all ook te gebruiken zou zijn voor KPN Hussel.

Nog bedankt voor je antwoord.