Skip to main content
Beantwoord

Simkaart werkt niet en daardoor kan ik ook niet inloggen

• July 23, 2025
  • 14 reacties
  • 103 keer bekeken

Jack Bastiaansen
Deelnemer

Mijn simkaart werkt niet ik kan dus ook niet inloggen omdat ik geen sms kan ontvangen.

Beste antwoord door RBxx

Peter en ik zijn klanten, dat kunnen we dus niet. KPN stuurt simkaarten ook alleen naar het huisadres, niet naar het buitenland. Die zal iemand (familie, vrienden) die toegang heeft tot jouw huis naar jou moeten doorsturen. Heb je Facebook of X, daar is KPN ook bereikbaar.

14 reacties

Jack Bastiaansen
Deelnemer

Beste kpn, mijn simkaart werkt niet, ik heb pincode en pukcode nodig. Ik kan niet inloggen online omdat ik sms kontrole heb. Ik ben al uren bezig met jullie robot, om gek van te worden. het blijft maar zeggen dat jullie wilen bellen maar dat kan niet omdat mijn simkaart niet werkt 

Admin: dubbele topic samengevoegd met je bestaande topic

Jack Bastiaansen
Deelnemer

Beste mensen, Mijn simkaart werkt niet. ik heb nieuw pin en puk code nodig. Ik kan niet inloggen want ik heb sms daarvoor nodi en als je niet kan bellen kan dat niet. de robot blijft maar zeggen dat jullie willen bellen maar dat gaat niet omdat simkaart niet werkt. om gek van te worden ben al uren bezig met jullie robot. zijn er nog mensen bij kpn die helpen. overstappen vind ik ook prima 

Admin: verplaatst naar je eigen topic

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 23, 2025

Hallo ​@Jack Bastiaansen 

De pukcode kan je op drie manieren opvragen.

1. De pukcode staat op het plastic kaartje waar de simkaart in zat
  2. via MijnKPN
  3. online via een formulier dat je moet invullen.

zie →  https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode

inloggen gaat niet, dus punt 2 valt af. Blijven twee opties over.

Met de pukcode kan je ook weer een nieuwe pincode aanmaken.

Als de simkaart defect is, ga dan langs bij een KPN Winkel. Dan loop je bellend de winkel uit met een nieuwe simkaart.

→ https://www.kpn.com/winkel (Vind een winkel)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2025

De snelste manier om een nieuwe simkaart te krijgen is de kpn winkel of een partner van kpn (Mediamarkt, Coolblue, Optie #1 e.d.).

Dan loop je bellend de winkel uit.

Verder nog

0800-0402 (met andere telefoon)

Facebook of X.com.

Jack Bastiaansen
Deelnemer

Beste het nummer dat achter op de simkaart staat werkt niet bij het online formulier is telfort simkaartje. Ik zit nu in Portugal en ik kan niet in online omdat het nietwerkt en sms kontrole aan staat

Jack Bastiaansen
Deelnemer

kan je vandaag

nieuwe simkaart naar portugal sturen.

Die chatrobot is een drama, ik ben al uren bezig elke keer zegt ie dat ie wil bellen maar simkaart werkt niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2025

Oh, buitenland. Dan kun je alleen kpn contacten via Facebook en X.com. Of geleende telefoon naar +3161200 1200.

In het buitenland is het schier onmogelijk om een nieuwe simkaart aan te vragen en hij wordt ook daar niet naartoe verzonden.

Je kunt op de MijnKPN app wel inloggen met de code van 5 cijfers. Dan kun je je puk code achterhalen. Tenzij je daar ook al 10 pogingen hebt gedaan. 

Enige optie dan bij terugkomst in Nederland snel naar een belwinkel voor een nieuwe simkaart. In het buitenland gaat dat niet lukken. 

Had je, al maanden geleden, geen bericht gehad die Telfort kaart te vervangen?

Jack Bastiaansen
Deelnemer

ik heb geen andere telefoon bellen gaat niet!!!!!!!!

Jack Bastiaansen
Deelnemer

als iemand sms kontrole in mijn account omzet naar e mail kontrole kann ik in de inlog zonder simkaart kan ik geen sms ontvangen. Ik word er erg moe van.Waraom hebben jullie mensen opgedoekt klantenservice is weg

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • July 23, 2025

Peter en ik zijn klanten, dat kunnen we dus niet. KPN stuurt simkaarten ook alleen naar het huisadres, niet naar het buitenland. Die zal iemand (familie, vrienden) die toegang heeft tot jouw huis naar jou moeten doorsturen. Heb je Facebook of X, daar is KPN ook bereikbaar.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 23, 2025

ik heb geen andere telefoon bellen gaat niet!!!!!!!!

Jij niet nee. Maar iemand in je omgeving toch wel.

En  je hebt wel internet. Als je Facebook of X hebt kun je contact met kpn opnemen. Er gaat echter geen simkaart naar je toe komen in het buitenland. 

Kpn heeft alleen sms controle. 

Als ik het zo lees zul je moeten wachten totdat je weer terug bent van vakantie. 

Had je, al maanden geleden, geen bericht gehad die Telfort kaart te vervangen?

Jack Bastiaansen
Deelnemer

via facebook reageren ze niet en klantenservice is een robot die zegt we bellen terwijl dat niet kan sim kaart werkt niet werkelijk drama kpn. extreem klantonvriendelijk bedrijf en ook nog eens harstikke duur kijk maar eens bij bel simpel.

Jack Bastiaansen
Deelnemer

1 groot drama kpn niet bereikbaar extreem slechte klantenservice!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!en extreem duur dat ook

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Jack Bastiaansen, welkom op de community. Peter en Ruud hebben je zo te zien al wat op weg geholpen. Heb je inmiddels reactie gehad via het bericht dat je op Facebook gestuurd had? Dat is geen directe chat, als het druk is kan het daar wat langer duren voordat de collega's je kunnen beantwoorden. Ik vermoed dat ze jou nu wel een antwoord hebben gestuurd, klopt dat?

Zoals Ruud al zei kan een vervangende simkaart alleen naar het Nederlandse adres gestuurd worden dat bekend is bij het abonnement. Wij hebben geen optie om het naar het buitenland te sturen. Als er mensen zijn die toegang hebben tot jouw huis kunnen zij de simkaart daar ophalen en naar jou opsturen.