Skip to main content

Sinds zondagavond start mijn telefoon niet meer op. Ik had nog een oude android telefoon liggen, dus hier heb ik mijn kpn simkaart ingedaan. Als ik de telefoon aan zet heb ik “geen service” via mijn sim kaartje. 

 

Enig idee wat hier mis gaat? 

Hoe oud is het toestel? Als het toestel echt heel oud is, dan zou het ding misschien de simkaart niet meer ondersteunen. 


Het is een Huawei P30 van een paar jaar oud. Zou niet verwachten dat dat een probleem zou zijn. 


Dat ligt aan de Huawei, die wordt niet meer door Android en Google ondersteund @Marvin Levinha en @Nick83 


Dat deze wellicht niet meer wordt ondersteund door Google en Android betekent toch niet dat je er helemaal niets meer mee kan doen. Ik zou meer denken dat er iets met de simkaart is. Ga naar een KPN winkel en vraag een nieuwe simkaart. 
De P30 kwam in 2019 uit dacht ik. 


Dat deze wellicht niet meer wordt ondersteund door Google en Android betekent toch niet dat je er helemaal niets meer mee kan doen. Ik zou meer denken dat er iets met de simkaart is. Ga naar een KPN winkel en vraag een nieuwe simkaart. 
De P30 kwam in 2019 uit dacht ik. 

EOL (End Of Life) dus.😎


@Marvin Levinha controleer eens of je 4G ingeschakeld hebt staan op je mobiel. Zie onderstaande link hoe je dit kan doen/controleren. 
 

https://consumer.huawei.com/nl/support/content/nl-nl00410715/


EOL (End Of Life) dus.😎

Maar dat betekent niet dat ie “dood” is, alleen dat er geen updates meer komen.


Dat deze wellicht niet meer wordt ondersteund door Google en Android betekent toch niet dat je er helemaal niets meer mee kan doen. Ik zou meer denken dat er iets met de simkaart is. Ga naar een KPN winkel en vraag een nieuwe simkaart. 
De P30 kwam in 2019 uit dacht ik. 

EOL (End Of Life) dus.😎

Ik denk dat je 2 dingen door elkaar haalt. En dat is update beleid en het niet meer kunnen gebruiken. Het zou toch wel de bloody limit zijn dat je de mobiel niet meer kunt gebruiken. Dit is dan wel een heel leuk verdienmodel voor de fabrikanten. 


Mijn Huawei P Smart, die nog ouder is (aangeschaft in nov 2018) werkt ook nog prima, die ondersteunt zelfs VoWifi.

Er zit dan wel een Vodafone prepaid simkaart in maar dat zou niets uit mogen maken.


Mijn Huawei P Smart, die nog ouder is (aangeschaft in nov 2018) werkt ook nog prima, die ondersteunt zelfs VoWifi.

Er zit dan wel een Vodafone prepaid simkaart in maar dat zou niets uit mogen maken.

Het zou inderdaad niet moeten uit maken welke simkaart je in een toestel hebt. Maar mogelijk zit er wel iets verkeerd in de instellingen van @Marvin Levinha@Hoopvol geeft daarmee een goede tip:

@Marvin Levinha controleer eens of je 4G ingeschakeld hebt staan op je mobiel. Zie onderstaande link hoe je dit kan doen/controleren. 
 

https://consumer.huawei.com/nl/support/content/nl-nl00410715/


Reageer