Skip to main content
Vraag

Simkaart werkt niet, krijg geen verbinding met het KPN netwerk

• May 11, 2026
  • 3 reacties
  • 25 keer bekeken

Hi, sinds gister middag werkt mijn simkaart niet.

Op dat moment was ik aan het hardlopen in Kopenhagen en mijn locatie aan het delen, toen ik klaar was met hardlopen had ik een melding ontvangen van kpn dat mijn netwerk instellingen waren aangepast voor mijn toestel en dat ik mijn telefoon aan en uit moest zetten. Vanaf dat moment had ik geen toegang meer tot mobiel internet in het buitenland, maar kon nog wel bellen. 

Sinds vanmiddag ben ik weer in Nederland en kan ik helemaal geen verbinding meer maken met het kpn netwerk (zowel bellen/ sms of 5/4/3G lte)

Ik heb al geprobeerd:

- aan uit

- rebooten in een keer

- simkaart er uit en schoonmaken 

- simkaart overdragen naar ander toestel 

- simkaart blokkeren + activeren met puk code

- netwerk instellingen herstellen op het toestel.

En die bot van kpn werkt ook totaal niet mee en aangezien ik niet kan bellen is dit mijn laatste hoop. Verder kan ik op de community ook geen antwoord vinden op mijn vraag, en in contact komen met kpn is ook onmogelijk zonder telefoon nummer dusja... 

Hopelijk kunnen jullie of iemand van kpn me helpen.

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Mathijn_0 

Welkom op de community van KPN.

Het lijkt erop dat je huidige KPN simkaart defect is geraakt, en daarom niet meer werkt.
Waarschijnlijk door de nieuwste instellingen die je in Kopenhagen hebt ontvangen.
Je hebt alle mogelijkheden die wij jouw zouden aanraden op de community al uitgevoerd, maar dat heeft het probleem niet weggenomen.

Ga morgen even langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt, en vraag daar om een nieuwe/vervangende simkaart omdat je huidige simkaart defect is geraakt.
Deze krijg je dan geactiveerd mee, zodat je al bellend weer de winkel verlaat.

Mocht jouw smartphone ook de eSIM ondersteunen, dan zou je die zelf kunnen aanvragen via de website van KPN.
Klik hiervoor op de volgende link: E-sim aanvragen, activeren en installeren

Ter verificatie dien je dan wel 1 eurocent per IDEAL te betalen.

Alles over het installeren en activeren van de eSIM, lees je op de volgende pagina (link):

Maar heb je liever een fysieke simkaart of ondersteund jouw smartphone geen eSIM, dan is de enige weg om morgen even langs een KPN Winkel langs te gaan.

Neem dan wel je geldig legitimatiebewijs mee!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Hi ​@Michel.uit.Arnhem,

Bedankt voor je antwoord!

Ik heb inmiddels een eSIM aangeschaft en geactiveerd op mijn toestel. Helaas kan mijn telefoon nog steeds geen verbinding maken met het KPN netwerk.

Daarnaast ben ik stiekem ook benieuwd welke instellingen er precies gewijzigd zouden zijn op mijn device. Volgens de melding zouden instellingen aangepast zijn tijdens het hardlopen, maar dat lijkt mij best ingewikkeld want het gaat dan om meerdere specifieke stappen, inclusief überhaupt toegang tot mijn telefoon.

En ik kan in de kpn app of mijn eigen telefoon niks vinden over wat deze situatie kan creëren. Daarom vraag ik me af of er misschien iets anders aan de hand kan zijn.

Mvg,

Mathijn

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Mathijn_0 

Bedankt voor je terugkoppeling, en het feit dat je een eSIM hebt aangeschaft, en vervolgens hebt geïnstalleerd op je smartphone.

Ook met de eSIM blijft het probleem aanwezig, en is er géén enkel verbinding te maken met het mobiele netwerk van KPN.
Het ligt dus aan jouw smartphone, in combinatie met het wijzigen van de netwerk instellingen.

Ik raad je daarom aan om met je smartphone langs een KPN winkel langs te gaan, zodat een KPN medewerker met je mee kan kijken, en kan beoordelen waaraan het mogelijk ligt.
Vertel daarbij duidelijk, dat dit probleem is ontstaan, nadat je de melding kreeg van de wijziging van de netwerk instellingen in Kopenhagen.

De medewerker kan dan met je meekijken binnen de instellingen van je smartphone, waar het mogelijk fout is gegaan.
Waarschijnlijk staat er een instelling verkeerd nadat je die netwerk instellingen hebt doorgevoerd, door je smartphone uit en dan weer aan te zetten in Kopenhagen.
Mogelijk ook omdat verbonden was met een Deens mobiel netwerk, en niet op het KPN netwerk.

Via de community is het gewoonweg niet mogelijk om mee te kijken, en in jouw geval is het dus wel raadzaam om dit samen met een KPN medewerker even te bekijken, omdat je het zelf niet meer kunt oplossen.

Zodra je bij de KPN winkel bent langs geweest, laat even weten wat daaruit is gekomen.

Â