Skip to main content
Beantwoord

Simkaarten kwijtgeraakt in Bangkok

• December 30, 2024
  • 13 reacties
  • 108 keer bekeken

Harrie Jansen
Nieuwkomer

Help, ben nu nog in Bangkok

morgen vliegen we na huis,

zijn helaas alle twee onze kpn simkaarten kwijt geraakt,

heb geprobeerd om in te loggen, maar dubbele vertificatie staat aan,

kan ik wel uit zetten maar ze sturen een sms na me simkaart die ik kwijt ben

is er een oplossing voor

Klantnummer van mij is****

Admin: klantnummer verborgen i.v.m. privacy

Beste antwoord door PeterG

Ik  neem aan dat er ook gewoon pin code beveiliging op de simkaarten staat. Tenzij dat nog 0000 is, zullen ze niet makkelijk snel gebruikt kunnen worden. 

🔻 Zo snel mogelijk na thuiskomst naar een kpn winkel of partner (mediamarkt, phone house, Optie #1, Coolblue,...) voor nieuwe simkaarten. Oude zijn dan meteen uit service. Je loopt bellend de winkel uit.

Simkaarten via online vervangen kan nu ook niet in verband met ook daarvoor sms code inlog.

Blokkeren van verloren kaarten kan uitsluitend via +3161200 1200 (24/7), X.com danwel Facebook. In Nederland is het telefoon nummer 1200 via mobiel (wel met simkaart) en via elke telefoon gratis via 0800-0402. 

Bellen kan met iedere telefoon ter wereld. 

Enne. Volgende keer de simkaart gewoon in de telefoon laten. Een lokale kan altijd in het tweede simslot of middels e-sim.

En bedankt dat je me eraan herinnert waarom men nooit 2FA voor MijnKPN moet gebruiken. Zolang dat alleen met sms kan.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • December 30, 2024

Hoi ​@Harrie Jansen 

Normaliter is het allerbeste en meteen ook het belangrijkste is op de accounts van Mijn KPN bij instellingen de simkaarten blokkeren. Maar ik geloof te lezen, te begrijpen dat je 2FA gebruikt. 

Daarna kun je een vervangende simkaart halen in de KPN winkel of online bestellen. 

Harrie Jansen
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 30, 2024

Vul verificatiecode in

Deze code heb je per sms ontvangen op ****. Gebruik je de simkaart voor Mobiel Internet in een laptop of tablet? Doe de simkaart dan tijdelijk in een mobiele telefoon, zodat je de verificatie-sms kan ontvangen.

heb me account verwijderd, nieuw account aan gemaakt schiet ook niks op krijg ik een sms na me simkaart die ik kwijt ben

Admin: telefoonnummer verborgen i.v.m. privacy. Berichten op de Community zijn openbaar, vermeld hier geen privégegevens

• December 30, 2024

Zonder simkaart en dus SMS kom je er niet in. Je kan niks. Logisch ook. Anders zou een hacker dat ook kunnen. Jij bent nu eigenlijk die hacker.

Het zou niet best zijn als jij nu op 1 of andere manier nog in MijnKPN kan komen ofzo. Wat je ook probeert, jij kan niks. En dat is maar goed ook.

Het enige wat je kunt is KPN bellen op +31 6 12001200 en de simkaarten laten blokkeren. 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 30, 2024

@Harrie Jansen Wees wel bewust dat je dit allemaal openbaar op een forum plaatst. Dus Ik raad je aan om voorzichtig om te gaan met privacygevoelige informatie zoals klantnummers en telefoonnummers.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 30, 2024

Hallo ​@Harrie Jansen ,

Je kunt via +31 6 12001200, Facebook of X de twee simkaarten laten blokkeren. Zodra je in Nederland bent, kun je het beste in een KPN-winkel nieuwe simkaartjes ophalen. Je krijgt ze dan meteen mee. Neem wel de ID-bewijzen mee. 

Harrie Jansen
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 30, 2024

2FA is mij onbekend of bedoel je twee staps vertificatie, 

ben nu in bangkok, morgen vliegen we na huis,

kan ik niet online een simkaart bestellen,

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 30, 2024

2FA is mij onbekend of bedoel je twee staps vertificatie, 

ben nu in bangkok, morgen vliegen we na huis,

kan ik niet online een simkaart bestellen,

Nee, dat gaat niet. 
Wat wel mogelijk is: 

Hallo ​@Harrie Jansen ,

Je kunt via +31 6 12001200, Facebook of X de twee simkaarten laten blokkeren. Zodra je in Nederland bent, kun je het beste in een KPN-winkel nieuwe simkaartjes ophalen. Je krijgt ze dan meteen mee. Neem wel de ID-bewijzen mee. 

Harrie Jansen
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 30, 2024

maar ik kan niet bellen vanaf bangkok, en facebook kan ook niet, ze sturen steeds een sms na me simkaart die ik kwijt ben

• December 30, 2024

Ow heb je bij Facebook ook 2FA via SMS aangezet? 

Handig 👍😁

En Twitter? Heb je dat? Anders nieuw account aanmaken? 

Je bent 2 simkaarten kwijt. Ben je de bijbehorende smartfoons ook kwijt? Als je die nog hebt kun je gewoon via WiFi daar op werken. En de apps daarop waarschijnlijk gebruiken zonder dat je via SMS hoeft in te loggen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 30, 2024

Ik  neem aan dat er ook gewoon pin code beveiliging op de simkaarten staat. Tenzij dat nog 0000 is, zullen ze niet makkelijk snel gebruikt kunnen worden. 

🔻 Zo snel mogelijk na thuiskomst naar een kpn winkel of partner (mediamarkt, phone house, Optie #1, Coolblue,...) voor nieuwe simkaarten. Oude zijn dan meteen uit service. Je loopt bellend de winkel uit.

Simkaarten via online vervangen kan nu ook niet in verband met ook daarvoor sms code inlog.

Blokkeren van verloren kaarten kan uitsluitend via +3161200 1200 (24/7), X.com danwel Facebook. In Nederland is het telefoon nummer 1200 via mobiel (wel met simkaart) en via elke telefoon gratis via 0800-0402. 

Bellen kan met iedere telefoon ter wereld. 

Enne. Volgende keer de simkaart gewoon in de telefoon laten. Een lokale kan altijd in het tweede simslot of middels e-sim.

En bedankt dat je me eraan herinnert waarom men nooit 2FA voor MijnKPN moet gebruiken. Zolang dat alleen met sms kan.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Harrie Jansen, hoop dat je een goede terugreis hebt gehad vanuit Thailand. Heb je inmiddels nieuwe simkaarten voor de mobiele nummers in gebruik? 

2 Januari na de kpnwinkel, op de maanlander in amersfoort, zo goed geholpen, binnen 5 minuten weer buiten met nieuwe simkaarten, en nog gratis ook, 

was even een nachtmerrie, maar ook een les voor de volgende keer, zal me niet meer gebeuren.

Bedankt allemaal,

Gr Harrie

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Mooi om te horen dat je op deze fijne wijze bent geholpen.