Skip to main content

Mijn toestel blokkeert, nadat ik de simkaart geactiveerd heb en 0000 heb ingegeven. Omdat het een oud toestel is, waarschijnlijk met simlock. En KPN geen unlock codes uitgeeft. 
mijn vraag is: kan de nieuwe simkaart gedeactiveerd worden en de oude weer opnieuw geactiveerd worden. Het beltegoed teruggestort en het bedrag voor de nieuwe simkaart in totaal acá. 30 euro.

Hopende op uw medewerking, met vriendelijke groet

Hallo @Molinodique 
KPN kan inderdaad geen unlock codes meer leveren. Daar zijn ze begin vorig jaar mee gestopt, omdat ze toestellen met simlock al zo’n 10 jaar niet meer verkopen. Toestellen met simlock zijn een uitstervend ras.

Uit eerdere berichten heb ik begrepen, dat heractiveren van de oude simkaart niet mogelijk is.

Ga naar een lokale telefoon (reparatie) winkel, die kunnen hopelijk het toestel nog wel unlocken.


Dank voor je advies. Ga het nog even navragen over de heractivering van mijn oude simkaart.


Oud Telfort prepaid? Deze modellen, vaak al meer dan 20 jaar oud, zijn niet meer bruikbaar bij KPN.

Nokia N73*, Nokia 6310i*, Samsung sgh-m150, Siemens C60, Siemens M35+

GSM-etje vervangen door iets vergelijkbaars maar toekomstbestendig? Nokia 2720 Flip
*de nieuw aan te schaffen Nokia's met deze typenamen werken wel. Die zijn uiteraard simlockvrij.

KPN/Telfort is per 2010 gestopt met de verkoop van toestellen met simlock. 10 jaar later, per 1 januari 2020, zijn de codes ook niet meer beschikbaar.