Skip to main content

Ik heb op marktplaats voor mijn moeder een Emporia senioren telefoon gekocht. Haar telefoon werkt niet meer goed en omdat ze dementerend is heb ik dezelfde gekocht als die ze al had. Ivm het Coronavirus mogen wij het verpleeghuis niet in en moeten wij via het verplegend personeel de telefoon aan de praat zien te krijgen. Wij hebben de telefoon daar afgegeven en verpleging zou dan de simkaart overzetten. Maar nu blijkt er een simlock op de telefoon te zitten.

De "nieuwe" telefoon vraagt om een KPN simkaart, maar mijn moeder heeft een Telfort abonnement. Wat nu dus KPN is.

Wat is nu de simpelste manier om die telefoon aan de praat te krijgen? Moet ik een nieuwe simkaart aanvragen zodat het wel KPN is? Of moet ik een unlockcode aanvragen? 

Ik heb een KPN-account aangemaakt voor mijn moeder, maar om die te koppelen aan het abonnement, wordt een sms naar haar telefoon gestuurd en die is dus in het verpleeghuis. 

Hallo @AjmVer , de Telfort kaart zou de telefoon ook moeten accepteren, zelfde netwerk, KPN.

Mocht dat toch niet lukken dan kun je als het een mobiel abo is en geen prepaid gratis een vervangende simkaart van KPN aanvragen.

Die telefoon moet dan ouder dan ongeveer 10 jaar zijn, want op jongere telefoons zit al bijna 10 jaar geen simlock meer op.

 


Oké, Hartelijk dank voor uw snelle reactie! 


@AjmVer Welkom op het KPN Forum. Wat goed dat je deze oplossing hebt gevonden voor je moeder want het is inderdaad een moeilijke periode wat soms om wat improviseren vraagt. Is het nog gelukt met de simkaart van Telfort? Anders zorg ik dat er een nieuwe simkaart die kant op komt. Zou je dan jouw gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Ik heb een nieuw kaartje besteld! 

Dank je wel 


Top! Ik hoor graag of het geholpen heeft en als ik nog iets kan doen laat het dan weten 🙂 . Ik wens je een fijn weekend!


Het heeft inderdaad geholpen. Telefoon doet het !

 

Bedankt voor de hulp!


Kijk dat zijn goede berichten 🙂 . Fijn dat het geholpen heeft! Plaats in de toekomst gerust nog even een topic als we kunnen helpen! 


Reageer