Skip to main content
Antwoord

Sinds 29 september klant maar ontvang geen sms voor MFA

• September 30, 2025
  • 8 reacties
  • 76 keer bekeken

Wiebe Pannekoek
Nieuwkomer

Ik ben op 29 september jl aangesloten bij KPN mobiel maar krijg geen sms code binnen om 2trapsverificatie af te sluiten en mensen die mij proberen te bellen krijgen direct de voicemail

Beste antwoord door Leen59

Wat als ik de verificatie sms niet binnen krijg?

Dat is natuurlijk erg lastig. Controleer eerst of je het juiste mobiele telefoonnummer hebt opgegeven in MijnKPN. Ga naar profiel > account > inloggegevens > extra veilig inloggen. Controleer of deze aanstaat en of het telefoonnummer juist is.

Als dit klopt, dan kan het zijn dat de verificatie sms binnen komt in de spam. Controleer daarom ook jouw spam folder. Dit doe je zo:

Op Android:

1. Open de Berichten app.
  2. Klik rechtsboven op jouw profielfoto.
  3. Ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

2. Klik linksboven op ‘Filters'.
  3. Kies voor alle berichten of onbekende afzenders.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

8 reacties

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

​@Wiebe Pannekoek heb je al gebeld met de klantenserice 0800 0402 

Wiebe Pannekoek
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2025

Jimny, bedankt voor je reactie. Ik kan mijn telefoon (nog)  niet gebruiken omdat de veriicatie niet lukt en ik dus niet op het netwerk zit.

Leen59
Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 30, 2025

Wat als ik de verificatie sms niet binnen krijg?

Dat is natuurlijk erg lastig. Controleer eerst of je het juiste mobiele telefoonnummer hebt opgegeven in MijnKPN. Ga naar profiel > account > inloggegevens > extra veilig inloggen. Controleer of deze aanstaat en of het telefoonnummer juist is.

Als dit klopt, dan kan het zijn dat de verificatie sms binnen komt in de spam. Controleer daarom ook jouw spam folder. Dit doe je zo:

Op Android:

2. Klik rechtsboven op jouw profielfoto.
  3. Ga naar ‘Spam en geblokkeerd'.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Op iOS:

Heb je op jouw iPhone ingesteld dat onbekende afzenders gefilterd worden? Volg dan de onderstaande instructies. Anders hoef je niks te doen.

2. Klik linksboven op ‘Filters'.
  3. Kies voor alle berichten of onbekende afzenders.
  4. Controleer of de verificatie sms van KPN hier tussen staat.

Wiebe Pannekoek
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2025

Bedankt voor je reactie maar juiste nummer en geen spam

Leen59
Wijsgeer
  • September 30, 2025

Start de telefoon dan eens opnieuw op, misschien helpt dat.

Maar als je helemaal geen netwerk hebt kun je bellen via WiFi eens proberen.

Wiebe Pannekoek
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 30, 2025

Kan wel via whatasapp bellen

Leen59
Wijsgeer
  • September 30, 2025

Dat gaat ws ook via WiFi 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@Wiebe Pannekoek en welkom bij de KPN Community. Is het inmiddels gelukt om de SMS binnen te krijgen? 

Die is namelijk alleen nodig om op je MijnKPN in te loggen. Als je een fysieke simkaart hebt dan zou je daarmee bereikbaar moeten zijn zodra je bericht krijgt dat je abonnement actief is. 
Als je een e-sim hebt dan moet je deze nog wel activeren via je MijnKPN, daar is dan inderdaad de SMS verificatie voor nodig. 

Mocht het nog niet gelukt zijn en mocht bellen geen optie zijn, dan kun je ook nog bij een KPN winkel langs, mocht je persoonlijke hulp prettig vinden. 
Als ook dat geen optie is, laat je het dan weten? Dan zoek ik naar een andere oplossing!