Skip to main content

Mijn simkaart staat geen toegang toe in het buitenland. Zodra ik de grens over ga valt verbinding weg.

Ik ga iedere week meerdere keren per week de grens over. Dit was nooit geen probleem.  Sinds 3 weken kan ik op geen een netwerk in buitenland registreren. Ook niet hand matig. 

Al sms gestuurd naar 1266 met bescherming uit, maar geen resultaat. Kunnen jullie aan de andere kant zien of er een blokkade op zit.

Hoi ​@Klaasvi, welkom op de community. Dat het opeens niet meer lukt is wel raar. Staat roaming nog wel aan in de instellingen van je toestel?

Dit artikel kan je ook op weg helpen met de instellingen: 

Als het daarna nog niet lukt kan je het beste een terugbelafspraak maken, zodat er met je mee gekeken kan worden hoe het aan onze kant staat.

Ik zit op dit moment weer voor 7 dagen buiten Nederland. Kan alleen via whatsapp of via deze weg mut jullie in contact komen. Simkaart wil op geen enkele manier registreren op geen enkel netwerk.

Werkt Orange ook niet?

Proximus is een drama met een kpn abonnement. 

Nee, geen een Provider doet het..

Roaming staat aan. Opnieuw opgestart doet ook nix.

Ik krijg gewoon geen verbinding. 

Heb je al gecheckt of roaming nog wel aan staat in je telefoon?

Zie bij een Android onder Verbindingen -  "mobiele netwerken".

Als roaming uit staat maak een telefoon wel verbinding met een netwerk. Je kan dan wel noodoproepen doen. Mijn sim weigert verbinding te maken met een netwerk, en ik kan ook geen noodoproep doen

Ben je daar alleen, of samen met iemand? Als je samen met iemand bent zou je de simkaarten ook even kunnen omruilen. Als het dan bij hetzelfde toestel blijft zal het een instelling zijn op het toestel, als het mee gaat met de simkaart kan het de simkaart of een instelling aan onze kant zijn.

Reageer