Skip to main content

Sinds gisteren (24aug. 2022) heb ik geen KPN-netwerk meer op m'n telefoon. Ik kan dus niet meer bellen of gebeld worden. Meermaals m'n toestel uit- en aangezet en de vliegtuigmodus staat uit. Het gaat om Makkum, Friesland.

Wat zegt de website ? KPN Storingen - Hier vind je alle informatie

KPN storing in Makkum? Actuele problemen storingen | Allestoringen


Hoi @JWvK, welkom bij ons op het forum. Wat gek dat je geen netwerk meer krijgt op jouw toestel! Heb je al gekeken op onze storingspagina of er een storing bekend is in jouw regio? 

Je hebt het toestel al een reset gegeven begrijp ik, heb je de simkaart ook al eens in een ander toestel geprobeerd om te kijken of het dan meegaat met de simkaart, of werkt het dan wel? Hebben andere mensen in de buurt er ook last van? 

Het kan ook zijn dat het iets anders is, wat alleen bij jou speelt. Daarom zijn dat soort testen belangrijk. 

Kan je de resultaten daarvan laten weten? Als het niet gelukt is kan je jouw forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN( invult kunnen we met je meekijken. Ook kan je (met een andere telefoon) telefonisch contact met ons opnemen: 0800-0402. Dat is de snelste weg.


Verbaast me niks,... Kpn is in Frl gewoon een ramp,... Dichtstbijzijnde masten zijn in Harlingen, Bolsward, en op een kwart van de afsluitdijk,.. Enkel T-Mobile en Vodafone hebben in Makkum zelf masten,…

Het is hier gewoon echt T-Mobile als beste provider. 


Hoi @JeroenB22 , als je inzoomt en Vodafone even ‘wegvinkt’, dan zie je dat KPN ook in Makkum aanwezig is. Waarschijnlijk in dezelfde mast 😁, met KPN helemaal bovenin.

Maar zoals gezegd is deze discussie niet relevant voor de topicstarter… die heeft geen bereik.


Dan alsnog is kpn rampzalig hier,... 


Maar dat staat los van de situatie van @JWvK, hij had bereik en sinds gisteren niet meer. Laten we focus daar voor hem op houden en niet afgeleid worden door andere dingen.


Net contact gehad met de klantenservice. Het vreemde is dat ik bij ‘netwerkselectie’ wel Vodafone en T-Mobile zie, maar niet KPN. Afijn er wordt een nieuwe simkaart toegestuurd. Gedoe...


Hallo @JWvK , ik ben benieuwd of de nieuwe simkaart je probleem oplost.
Kan je in de tussentijd de suggestie van @Jasper nog uitvoeren? Doe eens een ‘kruistest’.
Jouw simkaart in een ander toestel proberen om te kijken of het probleem dan meegaat met de simkaart, of werkt het dan wel? Kijk ook of iemand anders simkaart in jouw toestel werkt of niet.


Thnx @RBxx, ik ben ook benieuwd of dat wat uithaalt. Zou kunnen, de simkaart is een 8-jaar oude Telfort-kaart. Ik zal kijken of ik iemand in de buurt kan vinden voor een kruistest...


@JWvK Wij horen inderdaad ook graag wat er uit de kruistest komt! Deze test vertelt heel veel over waar het 'm in zit, en is daarom heel belangrijk om te doen. Als er in een ander toestel hetzelfde gebeurt, is de kans aanwezig dat 't met jouw simkaart te maken heeft. Je kunt in dat geval wachten op je nieuwe simkaart. ik lees dat die naar je toe komt. Duurt je dat te lang, dan kan je overwegen om langs de KPN Winkel in jouw buurt te gaan. Daar krijg je dan meteen een nieuwe simkaart mee.