Skip to main content
Antwoord

Sinds het weekend van 25 en 26 oktober, geen verbinding met Warpath via KPN mobiel

• October 27, 2025
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik speel al meer dan een jaar online de game Warpath via mijn mobiel en tablet.

Sinds afgelopen weekend lukt het ineens niet meer via KPN mobiel internet.

Als ik op wifi overschakel werkt het wel (ook van kpn), en zelfs via mobiel werkt het als ik een VPN start.

De game al een keer helemaal verwijderd, mijn mobiel herstart, niets helpt.

Ik kan ook niets terugvinden over storingen of wijzigingen in het KPN mobiel netwerk die hiervan de oorzaak zouden kunnen zijn. 

Iemand ideeën? 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hier op een iPhone even geprobeerd, met “Warpath: Ace Shooter”

Zowel op mijn glaslijn via Wifi als via het 5G netwerk van KPN  werkt de app gewoon (voor zover ik kon zien) en kon ik de initiele levels doen

Nu maak ik op mijn telefoon wel gebruik van de advancedinternet APN wat anders reageert dan de standaard internet APN.

Fijn dat je dit even getest hebt en een voorzetje hebt gegeven op de oplossing. 

Rest de vraag waarom dit plotseling gebeurt.  Bij mijn weten is er niets drastisch veranderd in ons netwerk. Ik zal nog een netwerk collega aanschrijven maar ik kan niet garanderen dat we hier ooit uitsluitsel over krijgen. 

Nogmaals : voor het overzicht en de eventuele meelezers:  De oplossing hiervoor is het het uitzetten van IPv6 in je netwerk instellingen van je telefoon.  (APN)

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Ik heb excact hetzelfde probleem ook hetzelfde spel kan niet online komen behalve op WIFI.

Ook opnieuw geïnstalleerd zelfde resultaat.

De mensen van het spel benaderd en geven ook aan dat het probleem bij mij ligt en niet bij hun servers 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Erwinson . Welkom hier.