Skip to main content
Antwoord

Sinds het weekend van 25 en 26 oktober, geen verbinding met Warpath via KPN mobiel

• October 27, 2025
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik speel al meer dan een jaar online de game Warpath via mijn mobiel en tablet.

Sinds afgelopen weekend lukt het ineens niet meer via KPN mobiel internet.

Als ik op wifi overschakel werkt het wel (ook van kpn), en zelfs via mobiel werkt het als ik een VPN start.

De game al een keer helemaal verwijderd, mijn mobiel herstart, niets helpt.

Ik kan ook niets terugvinden over storingen of wijzigingen in het KPN mobiel netwerk die hiervan de oorzaak zouden kunnen zijn. 

Iemand ideeën? 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hier op een iPhone even geprobeerd, met “Warpath: Ace Shooter”

Zowel op mijn glaslijn via Wifi als via het 5G netwerk van KPN  werkt de app gewoon (voor zover ik kon zien) en kon ik de initiele levels doen

Nu maak ik op mijn telefoon wel gebruik van de advancedinternet APN wat anders reageert dan de standaard internet APN.

Fijn dat je dit even getest hebt en een voorzetje hebt gegeven op de oplossing. 

Rest de vraag waarom dit plotseling gebeurt.  Bij mijn weten is er niets drastisch veranderd in ons netwerk. Ik zal nog een netwerk collega aanschrijven maar ik kan niet garanderen dat we hier ooit uitsluitsel over krijgen. 

Nogmaals : voor het overzicht en de eventuele meelezers:  De oplossing hiervoor is het het uitzetten van IPv6 in je netwerk instellingen van je telefoon.  (APN)

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Ik heb excact hetzelfde probleem ook hetzelfde spel kan niet online komen behalve op WIFI.

Ook opnieuw geïnstalleerd zelfde resultaat.

De mensen van het spel benaderd en geven ook aan dat het probleem bij mij ligt en niet bij hun servers 

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Erwinson . Welkom hier.

Goed dat je al zoveel hebt getest, dat helpt enorm bij het achterhalen van de oorzaak. Vreemd dat het via wifi wél werkt en via mobiel niet, zeker omdat het met een VPN-verbinding wel lukt. Dat wijst er inderdaad op dat er ergens in de verbinding tussen het mobiele netwerk en de game iets hapert. 

Ik ben heel benieuwd of je ook een foutmelding of een andere indicatie ziet als je het mobiel probeert. Heb je misschien een screenshot? 

Er zijn op dit moment geen bekende storingen of netwerkproblemen die specifiek dit soort games zouden beïnvloeden. Om uit te sluiten dat het aan je eigen toestel of account ligt, kun je het eens laten testen door iemand anders met ook een KPN mobiel abonnement. Als die persoon het spel wel gewoon kan starten, weten we dat het probleem waarschijnlijk aan de kant van het spel of jouw game-account zit.

Misschien kun je ook eens kijken of Warpath een eigen forum of communitypagina heeft, en of daar vergelijkbare meldingen binnenkomen. Dat kan helpen om te zien of meer spelers dit probleem ervaren.

Laat gerust weten wat je ontdekt, dan denken we verder mee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Er is geen foutmelding behalve dan dat ie blijft hangen tijdens het verbinden. 

Zo te zien ben ik niet de enige die dit probleem ervaart.

Het lijkt er meer op dat er bij KPN iets is gewijzigd sinds dit weekend, aangezien het daarvoor wel gewoon werkte.

Met de servers aan de kant van Warpath zelf is ook niets mis, anders zou je er ook via Wifi en vpn niet bij kunnen komen.

Zoals reageerder Pasman al aangeeft, geven de mensen van het spel ook aan dat het probleem aan ‘deze’ kant ligt.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Ik heb precies het zelfde probleem WiFi werkt wel maar kpn mobiele internet werkt totaal niet. Kpn heeft iets veranderd heel irritant 

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 30, 2025

Hoi ​@Erwinson . Welkom hier.

Goed dat je al zoveel hebt getest, dat helpt enorm bij het achterhalen van de oorzaak. Vreemd dat het via wifi wél werkt en via mobiel niet, zeker omdat het met een VPN-verbinding wel lukt. Dat wijst er inderdaad op dat er ergens in de verbinding tussen het mobiele netwerk en de game iets hapert. 

Ik ben heel benieuwd of je ook een foutmelding of een andere indicatie ziet als je het mobiel probeert. Heb je misschien een screenshot? 

Er zijn op dit moment geen bekende storingen of netwerkproblemen die specifiek dit soort games zouden beïnvloeden. Om uit te sluiten dat het aan je eigen toestel of account ligt, kun je het eens laten testen door iemand anders met ook een KPN mobiel abonnement. Als die persoon het spel wel gewoon kan starten, weten we dat het probleem waarschijnlijk aan de kant van het spel of jouw game-account zit.

Misschien kun je ook eens kijken of Warpath een eigen forum of communitypagina heeft, en of daar vergelijkbare meldingen binnenkomen. Dat kan helpen om te zien of meer spelers dit probleem ervaren.

Laat gerust weten wat je ontdekt, dan denken we verder mee.

Goede dag

Ik heb alles geprobeerd support van warpath gesproken. En die zegt ook dat het probleem bij jullie ligt. Met andere spelers gesproken in de game hun mobiele internet werkt wel want ze hebben geen kpn.  En die kon hebben hebben het zelfde probleem. Misschien moet jullie het spel downloaden kunnen je kijken wat er niet werkt.  En anders toch maar weer terug naar Ziggo als het probleem blijft aan  houden 

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • October 30, 2025

Zowel op mijn glaslijn via Wifi als via het 5G netwerk van KPN  werkt de app gewoon (voor zover ik kon zien) en kon ik de initiele levels doen

Nu maak ik op mijn telefoon wel gebruik van de advancedinternet APN wat anders reageert dan de standaard internet APN.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 30, 2025

Oke bedankt dat jullie het proberen te achterhalen halen.

Ik heb van alles aan gepast in mijn instellingen van internet op me telefoon en nu doet hij het weer. Apn protocol  en roaming protocol naar ipv4 zet dan werkt het wel weer normaal 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 31, 2025

Oke bedankt dat jullie het proberen te achterhalen halen.

Ik heb van alles aan gepast in mijn instellingen van internet op me telefoon en nu doet hij het weer. Apn protocol  en roaming protocol naar ipv4 zet dan werkt het wel weer normaal 

Dit is inderdaad ook bij mij de oplossing. Aanpassen van IPv4/IPV6 naar alleen IPV4, en dan werkt het weer.

Is dat een recente aanpassing die KPN heeft gedaan?

Worden die APN instellingen op 1 of andere manier ook gepusht door KPN?

Want het blijft bijzonder dat het ineens niet meer werkte.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • October 31, 2025

KPN gebruikt voor apn internet sinds 2019 IPv6. Dus ik zou verwachten dat er niks veranderd is aan kpn kant.

https://tweakers.net/nieuws/157954/kpn-begint-met-overzetten-mobiele-klanten-naar-ipv6.html

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 31, 2025

Fijn dat je dit even getest hebt en een voorzetje hebt gegeven op de oplossing. 

Rest de vraag waarom dit plotseling gebeurt.  Bij mijn weten is er niets drastisch veranderd in ons netwerk. Ik zal nog een netwerk collega aanschrijven maar ik kan niet garanderen dat we hier ooit uitsluitsel over krijgen. 

Nogmaals : voor het overzicht en de eventuele meelezers:  De oplossing hiervoor is het het uitzetten van IPv6 in je netwerk instellingen van je telefoon.  (APN)

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 21, 2025

Dit probleem is echt vervelend. Jammer dat dit door KPN komt, maar fijn dat er nu een oplossing  is.