Skip to main content

Ik gebruik al vele jaren een TomTom. Ik kan die TomTom koppelen aan mijn telefoon, zodat ik o.a. files zie. Sinds mijn iPhone 15 werkt dit helaas niet meer.

Na, veel, technische ondersteuning aan de kant van TomTom blijkt dat APN omgezet moet worden naarĀ IPV4.

Ik kom helaas nergens (fatsoenlijk) tegen hoe je dit moet doen. Kan iemand mij dit uitleggen?

@twanbrabant92Ā 

Je apn instellingen veranderen van apn internet naar portalmmm.nl. Apn internet maakt gebruik van IPv6 en portalmmm.nl alleen van IPv4 adressen. Dit geldt voor iPhone.Ā 

Voor Android kun je apn internet bij apn instellingen apn-protocol aanpassen van IPv4/IPv6 naar IPv4. Op deze manier krijgt jeĀ mobiel alleen een IPv4 adres. Of apn internet naar apn portalmmm.nl veranderen.

Ā 

"Ik kan je alleen niet uitleggen hoe je je apn instellingen aanpast in het geval van een iPhone. Gebruik zelf een Samsung toestel. Wellicht dat iemand anders met een iPhone dit kan uitleggen."Ā 

Ā 

Ā 

Ā 


Bedankt voor je reactie. Ik had wel wat gevonden bij Apple, maar is het dan echt zo simpel om een domein aan te passen? En wat als het niet werkt en dat je dan terug wil? Is het dan ook zo simpel om het oude terug te zetten?


@twanbrabant92Ā 

Ik begrijp niet dat je het over een domein hebt?

Ik heb het over apn instellingen.Ā 

Dit heb ik op internet gevonden. Zie screenshot.Ā  Het is volgens mij een kwestie omĀ internet te veranderen in portalmmm.nl. En indien dit niet werkt portalmmm.nl terugzetten naar internet. Mocht dit niet duidelijk zijn, ga dan langs een kpn winkel en vraag om je apn instellingen van je toestel te veranderen van apn internet naar portalmmm.nl.

Als je de apn instellingen hebt gewijzigd dan raad ik je aan om het toestel uit en aan te zetten. Zo weet je zeker dat je toestel een nieuwe verbinding opzet.

Je kunt via de websiteĀ https://ipv6-test.com/Ā zien of je toestel nog ipv6 gebruikt of niet. Zorg er wel voor dat je toestel niet op wifi zit, maar verbonden is met het 4G of 5G netwerk van kpn. Deze test kun voor en na de apn wijziging doen.

Nogmaals als je niet zeker van je zaak bent. Dan raad ik je aan om naar een kpn winkel te gaan voor hulp.

Ā 

Bij juiste instellingen internet veranderen in portalmmm.nlĀ 

Ā 


HiĀ @twanbrabant92, ik denk graag mee.
Is het inmiddels gelukt?Ā Zie ook deĀ toestelhulp voor de iPhone 15 over hoe je dit in kunt stellen.Ā 


Beide bedankt! Ik ben zo verrastā€¦ ik zit al maanden te kloten. Het ENIGE wat ik gedaan heb is bij persoonlijke hotspot ā€˜internetā€™ aangepast naar ā€˜portalmmm.nlā€™. En dit heeft ALLES opgelost.Ā 
Ā 

Het zit hem soms in de eenvoud.


Beide bedankt! Ik ben zo verrastā€¦ ik zit al maanden te kloten. Het ENIGE wat ik gedaan heb is bij persoonlijke hotspot ā€˜internetā€™ aangepast naar ā€˜portalmmm.nlā€™. En dit heeft ALLES opgelost.Ā 
Ā 

Het zit hem soms in de eenvoud.

Zo makkelijk kan het soms zijn. Blij om te lezen dat het nu werkt.Ā 


Hallo ik heb toch nog even een vraag over het invullen van het wachtwoord en de gebruikersnaam.

Achter APN de mobiele data blijft internet staan.

gebruikersnaam:niets ingevuld

wachtwoord:niets ingevuld.

Achter APN. Hotspot geen WWW Ā  Maar wel portalmmm.nl invullen.

gebruikersnaam: +Wachtwoord: Ā staat niets moet hier niets ingevuld worden?

Ā 

bvd Jan

Ā 


@Ontheroad

Het is niet nodig om gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen. De velden gewoon leeg laten.Ā 

Ā 

Mobiele data is apn internetĀ 

HotspotĀ is apn portalmmm.nlĀ