Skip to main content

Ik heb sinds kort ineens extreem slechte 5G verbinding als ik thuis ben of als ik onderweg ben. Ik heb geregeld 1 streepje of überhaupt geen verbinding. Hoe kan dit?

Hallo @Jesper727 ,

Is er mogelijk een storing bij jou in de buurt? 

https://www.kpn.com/service/storingen.htm

Zet jouw telefoon anders eens (tijdelijk) op 4G. Blijven de problemen? Dan terug naar de winkel met jouw telefoon. 

Hi @Noordzee ,

Heel erg bedankt voor uw reactie! Er is volgens de KPN website geen storing op mijn adres. Mijn telefoon is al een wat ouder model (Iphone 12 (2,5 jaar oud) dus ik denk dat ik daar geen garantie O.I.D. meer op heb… Het gekke is ook dat het alleen op verschillende plekken is, bijvoorbeeld bij mij thuis of bij de sportvereniging etc. Telefoon herstarten of wisselen van netwerk aanbieder gaf geen resultaat helaas.

Hoi @Jesper727, vervelend zeg, problemen met mobiel internet!

We hebben een stappenplan ontwikkeld om je te helpen deze problemen op te lossen. Klik hier: Problemen en storingen Mobiel. Je lost de meeste problemen al op als je deze 3 dingen doet:

1. Zet je toestel uit en weer aan. Of verwijder de batterij als dat kan.
  2. Zorg dat de vliegtuigstand uit staat.
  3. Check of je nog MB's hebt.

Houd je daarna problemen? Klik dan door naar: Problemen met mobiel internet oplossen. Hier vind je een stappenplan om je verder te helpen.

Bekijk tijdens dit stappenplan ook eens de dekkingskaart. Het is daarbij goed om te weten welke factoren invloed kunnen hebben op jouw verbinding:

1. Het type mobiele apparaat dat je gebruikt
  2. De drukte op het internet of de internetpagina
  3. Het aantal gebruikers dat gelijktijdig gebruik maakt van het mobiele netwerk
  4. De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  5. Obstakels, zoals muren en gebouwen, tussen je mobiele apparaat en de zendmast
  6. Weersomstandigheden, zoals onweer, kunnen een negatieve invloed op de ervaren internetsnelheid
  7. Als je je bevindt in een snel voortbewegend voertuig, heeft negatieve invloed op de internetsnelheid

Hier inderdaad ook problemen op verschillende locatie’s  internet bundel onbeperkt,  bijna geen 5G bereik maar wel volle bak E  dan proberen via vliegtuig modus opnieuw  op te starten  krijg je aarzelend 1 streepje 5G als je geluk heb 

Idem dito, bijv. op station H’sum Sportpark of juist Amsterdam Zuid. Vooral op die laatste verwacht je maximaal bereik, maar eigenlijk is het 0 tot 1 streepje (kortom, geen bereik).

Moet ik overstappen naar een andere provider?

Helaas blijft KPN. Niet erg hulpvaardig  zelfde mobiel andere provider dan geen probleem 

Als het, ondanks de tips die @Denise van KPN  geeft niet lukt, kun je het beste bellen met 0800 0402. De collega kan dan samen met jou een zogenaamde netwerkklacht aanmaken. 

Des te meer meldingen over een locatie des te groter de kans dat er verder naar gekeken wordt. 

Als het, ondanks de tips die @Denise van KPN  geeft niet lukt, kun je het beste bellen met 0800 0402. De collega kan dan samen met jou een zogenaamde netwerkklacht aanmaken. 

Des te meer meldingen over een locatie des te groter de kans dat er verder naar gekeken wordt. 

Ais er geen bereik hebt kun je niet bellen 

Als het, ondanks de tips die @Denise van KPN  geeft niet lukt, kun je het beste bellen met 0800 0402. De collega kan dan samen met jou een zogenaamde netwerkklacht aanmaken. 

Wat zou je dan kunnen doen?

Hoi @Jan453 

Wat dacht je om even wat verder door te lopen, totdat je weer bereik hebt.
Of te bellen met een vaste telefoonlijn.

Je reactie heeft in dit geval geen toegevoegde waarde.
En de reactie van mede community lid @wjb vind ik ook heel toepasselijk.

Al die smoesjes het aan je telefoon ligt trap er niet in. Kpn is een grote ellende. Het internet en tv en mobiel. Ik ben blij als het februari is dan mobiel van kpn ook eruit!.

Internet en tv ook al vanaf gelukkig. 1 jaar ellende gehad.

Toch frappant kaartje van een andere provider in me mobiel nergens last van…

Kabel internet van de buurman en hoppa internet..hoe kan het toch.

Nou simpel oprotten bij kpn dat is de oplossing!. Hoge prijzen niks werkt.

Stel een kpn medewerker maar eens dr vraag over de modem boxen 10 12 enz...een grote ellende!. Ze vergeten hun eigen wachtwoord. Je kan je eigen modem niet in.

En tot u wakker wordt het aan kpn ligt blijven ze u en uw apparatuur de schuld geven!.

Pas op ermee. Ze houden je aan het lijntje .zelfs op het nieuws geweest een zeer groot deel van de kpn klanten grote ellende hebben.

Ik ben niet te bereiken mensen bellen mij 20x.

Met geluk krijg ik een SMS dat ik gebeld ben .

4g 5g? Werkt niet. Of valt uit. Telefoon gesprekken vallen uit of robot stemmen  ik kan van hieruit de mobiele mast zien…

Totaal onbetrouwbaar netwerk en internet.

Ander kaartje gehad. 100x opnieuw opgestart. En nog dezelfde ellende. Even ander abbonemsntje afgesloten zelfde telefoon en hoppa alles werkt!. Dan weet u nu bij deze genoeg!

Ik heb al van 6 verschillende mensen gehoord dat hun kpn netwerk opeens erg slecht is geworden. Al die mensen hadden een iPhone 12 icm KPN

Daar ligt dus een relatie

Sind nu een paar maanden ook echt slecht bereik bij kpn zit al jaren bij kpn heb al nieuwe simkaart en al die standaard dingen uitgevoerd werkvoor geen meter er is echt wel iets bij kpn aan de hand dit is de eerste keer in8 jaar dat ik deze problemen ervaar.

Alleen die domme vragen die me steeds worden gesteld heb je netwerk wel aan staan ja tuurlijk. Heb je nog mb ja tuurlijk heb onbeperkt overal maar smoesjes zoeken

Als de reguliere stappen geen oplossing bieden @Djmoamre, dan kun je via de klantenservice een melding laten registreren voor de technische dienst. De technische dienst gaat dan onderzoeken wat er mis is met jouw mobiele verbinding. 

Meerdere malen gebeld klacht gemeld van alles gedaan wat kpn vroeg nog steeds slechte verbinding. Simkaart in een andere toestel geprobeerd, in een iphone 15 zelfde slechte verbinding.

vandaag gebeld geworden door een medewerker van de klachten afdeling: meneer uw dossier ligt bij de juiste afdeling en die is in behandeling en we kunnen helaas geen concrete datum doorgeven wanneer u een terugkoppeling krijgt, ik beëindig hierbij dit gesprek tutututu.

ik wacht al 3 maanden. Ik ben het helEMaal zat 

dit is hoe kpn met klanten omgaat. 

Als de reguliere stappen geen oplossing bieden @Djmoamre, dan kun je via de klantenservice een melding laten registreren voor de technische dienst. De technische dienst gaat dan onderzoeken wat er mis is met jouw mobiele verbinding. 

Den er niks aan krijg je de standaard dingen die ook op internet staat net alsof we labiele mensen zijn.ben echt al denk ik 10 jaar klant ongeveer en word gewoon in de steek gelaten

Als de reguliere stappen geen oplossing bieden @Djmoamre, dan kun je via de klantenservice een melding laten registreren voor de technische dienst. De technische dienst gaat dan onderzoeken wat er mis is met jouw mobiele verbinding. 

Den er niks aan krijg je de standaard dingen die ook op internet staat net alsof we labiele mensen zijn.ben echt al denk ik 10 jaar klant ongeveer en word gewoon in de steek gelaten

We nemen je klacht echt wel serieus hoor. Als er in een bepaald gebied slecht bereik is, dan kan het zijn dat dat niet direct is opgelost. Maar als jij een individueel probleem hebt met jouw toestel kijken we daar heel serieus naar.  Heb je al wel gebeld? Wat zeggen ze daar dan?

Wat ze daar zeggen is precies wat er op jullie site staat reset netwerk telefoon uit aan simkaart in andere telefoon proberen  al die standaard dingen. Die al lang zijn geprobeert en als ik dan zeg is allemaal al gedaan ja doe nog maar een keer. Nieuwe simkaart gehad nog niks. Heb het op gegeven ik voel me totaal niet serieus genomen het ligt allemaal bij mij als klant zijn en bij jullie is niks miss volgens de helpdesk

Internet valt random uit dan moet ik mobiel netwerk aan uit zetten hoppa doet die het weer zo 20 x per dag 

We nemen je klacht echt wel serieus hoor. Als er in een bepaald gebied slecht bereik is, dan kan het zijn dat dat niet direct is opgelost. Maar als jij een individueel probleem hebt met jouw toestel kijken we daar heel serieus naar.  Heb je al wel gebeld? Wat zeggen ze daar dan?

Het duurt ook maanden voor er een keer iets word onder nomen mijn klacht komt boven op de stapel kijk hoeveel mensen hier last van hebben dan ligt het echt wel bij kpn

Maar ja klanten mogen volle pond dokken maar sinds dit jaar krijg je slechte service terug

@Djmoamre @KPN 

Dit heb ik nu al van veel mensen in mijn omgeving vernomen. Er is waarschijnlijk een serieus groot probleem ontstaan bij KPN in hun telecom netwerk. Zo groot dat ze zelf niet weten hoe het moeten oplossen en het aantal klantenservice verzoeken simpelweg niet aankan.

Het heeft alles weg van een doofpot. 

Nou wat een ellende om iemand te bereiken zeg ze willen je persee bellen en het kan niet via de chat bot. Ik heb geen zin in dat standaard praatje over de telefoon wat dan word je weer als een labiel iemand behandeld

Deden jullie dat maar! Ik heb keer op keer weer moeten aanhoren, dat er maar weinig of zelfs geen problemen met mijn toestel én KPN bekend zijn… Gisteren nog aan de telefoon! '’Maar meneer, met de S24 zijn geen problemen bekend!'’ 

Nou draaide dat verhaal na mijn weerwoord wel om naar '’Eeeeh ja dat was een softwareprobleem op de toestellen zelf.'’ Wat uiteraard nonsens is.

Het was/is dus voor KPN niet interessant om voor individuele problemen onderzoek te doen. Het voelt dus ook als een dolk in het hart, als een moderator met droge ogen gaat beweren dat KPN individuele problemen serieus bekijkt. 

Hier nog iemand met deze problematiek. Kpn neemt het inderdaad niet serieus. ik heb een Xiaomi Redmi note 13 pro plus en heb dit al sinds ongeveer mei. Issue zit in de dns resolver. eerst altijd op redelijk vaste tijden (rond 21.00  in de avond) maar steeds vaker midden op de dag en meermaals wanneer er tussen masten geswitched wordt.

Heel vervelend want de navigatie (Flitsmeister en Google maps) en muziek (Spotify) in de auto valt weg.  Zodra je de data uit zet en aan zet is het opgelost. Schakel je over naar de advanced internet apn is het issue er ook niet.

Issue lijkt dus gerelateerd aan de nieuwe 5g frequenties en cgnat. De implementatie van kpn om iedereen over dezelfde ipv4 adressen naar buiten te laten gaan.

Waardeloos.

Overigens is er in het buitenland (Tsjechië) geen enkel probleem terwijl we daar al jaren de nieuwe frequenties gebruiken.

Nog maar een paar dagen verder nog niks gehoord niet via hier niet via jullie td en maar betalen.

Bij deze het probleem word dus helemaal niet serieus gebomen.

Jaren trouwe klant en zo gaan jullie er mee om misschien echt tijd om er over na te denken om over te stappen

Nog maar een paar dagen verder nog niks gehoord niet via hier niet via jullie td en maar betalen.

Bij deze het probleem word dus helemaal niet serieus gebomen.

Jaren trouwe klant en zo gaan jullie er mee om misschien echt tijd om er over na te denken om over te stappen

kpn gaat niks doen ik geloof er niet in. Het ligt steeds aan onze toestellen jaja. Ik heb mijn simkaart in een ander toestel gedaan zelfde ellende en ik lees hier van meerdere mensen dat kpn zegt het ligt aan het toestel. Waarom doet ODIDO het perfect in mijn toestel? 
misschien heel goed dat we met meerdere gaan opzeggen?