Skip to main content

Sinds kort slecht bereik in pannerden op het werk.

postcode 6911ke

eerder was het bereik perfect.

wat is hier aan de hand

Hoi @Micha1234 

Welkom op het Forum van KPN.

Op dit moment zijn er geen storingen of werkzaamheden bekend in Pannerden, en heeft Pannerden ook een optimale dekking van zowel het 4G als 5G netwerk van KPN.
Dus op het eerste gezicht zou er dus niets aan de hand moeten zijn.

Ik wil je daarom ook vragen, om de netwerkinstellingen van je smartphone te resetten, zodat eventuele fouten eruit gehaald worden, en de juiste instellingen ervoor terug gezet worden.
Vaak helpt het resetten van de netwerkinstellingen, om veel problemen op te lossen.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:
 

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Laat even weten of het resetten van de netwerkinstellingen heeft geholpen.


Ik heb de stappen doorlopen maar het bereik is nog steeds slecht. Het wisselt tussen 1 streepje 5g of e .

op anderen plaatsen ervaar ik geen problemen.

het lijkt er echt op de op deze locatie het bereik minder is geworden.


Ik heb de stappen doorlopen maar het bereik is nog steeds slecht. Het wisselt tussen 1 streepje 5g of e .

op anderen plaatsen ervaar ik geen problemen.

het lijkt er echt op de op deze locatie het bereik minder is geworden.

Hoi @Micha1234 

Vervelend dat het resetten van de netwerkinstellingen niet heeft geholpen, en het bereik op de gegeven postcode nog steeds slecht is.
Het kan zijn, dat de zendmast van KPN in dat gebied een storing heeft, maar nog niet bekend is bij KPN, want dit is actueel de status op de door jouw gegeven postcode:

Er zijn geen storingen of werkzaamheden in jouw buurt

We hebben dit op de volgende postcode voor je gecheckt: 6911 KE.

Aan je huidige KPN simkaart kan het dus ook niet liggen, aangezien je op andere plekken/loacties wel een goede ontvangst ervaart.

Heb je toevallig collega’s die ook KPN hebben als mobiele provider?
Zo ja, wat is hun ervaring op deze postcode qua bereik van het KPN netwerk?
Gelijkwaardig als die bij jouw?

Ik hoor het graag van je.


Mijn collega’s die ook kpn klant zijn ervaren hetzelfde probleem. 


Mijn collega’s die ook kpn klant zijn ervaren hetzelfde probleem. 

 

Hoi @Micha1234 

Hartelijk dank voor je terugkoppeling terug.
Het ligt dus niet alleen aan jouw kant, maar ook collega’s met een KPN Mobiel abonnement ervaren eveneens een slechte dekking op deze postcode in Pannerden.

Hiermee wordt het wel steeds duidelijker, dat er toch iets met de KPN zendmast in Pannerden aan de hand is, maar dat KPN daarvan nog steeds niet op de hoogte van is.

Ik raad je daarom ook aan, om even te bellen met de telefonische klantenservice van KPN via
0800-0402 om daar (ook namens je collega’s) een melding van te maken.
Laat ook je collega’s bellen, want hoe meer hierover wordt gebeld, hoe sneller het wordt opgepakt door KPN.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt het volgende in:
ik heb een storing en je wordt doorverbonden met de technische afdeling van KPN.
Deze kunnen dan een ticket voor je aanmaken, en die dan vervolgens naar de juiste personen door sturen, die er dan aan de slag mee gaan.