Skip to main content

Mobiele telefoon: sinds weken wordt ik gebeld door mensen die zeggen dat ik gebeld heb? De beller heeft hetzelfde probleem?

Hallo @LenaS , welkom op het KPN-forum waar klanten elkaar helpen.

Het is natuurlijk erg vervelend als mensen denken dat jij ze hebt gebeld. Kan je in je belhistorie zien of je die mensen daadwerkelijk hebt gebeld, bijv door te ‘broekzakbellen’?


Deze mensen denken dat ik gebeld heb. Ui de historie blijkt dat ik geen broekzakbeller ben


Dan kan het nog zijn dat jouw telefoonnummer misbruikt wordt (spoofing), zeker als het vaker voorkomt.

Je kan er helaas weinig aan doen, en meestal houdt het na een tijdje wel weer op. Je zou aangifte kunnen doen, maar of het helpt betwijfel ik.

 


Helaas wordt jouw nummer gebruikt door oplichters via spoofing. De crimineel doet alsof jouw nummer wordt gebruikt voor hun praktijken. Eigenlijk gebruiken ze een ander nummer maar sturen jouw nummer mee tijdens het telefoontje, hierdoor ziet vervolgens de ontvanger jouw nummer op zijn toestel verschijnen. 

Hier is helaas niet iets aan te doen. Vaak na een tijd gaan de oplichters weer andere nummers gebruiken en zal jouw nummer niet zichtbaar zijn.Â