Skip to main content
Vraag

Sinds meer dan een maand geen mobiel netwerk meer op mijn telefoon

• 18 februari 2025
  • 7 reacties
  • 85 keer bekeken

Sinds ergens midden januari doet mijn simkaart het niet. Ik kon niet gebeld worden, ik kan niet bellen (tenzij over wifi) en internet buiten de wifi stopte er ook mee. Ik had nog een tweede telefoon die e-sim compatible is, dus ik besloot over te schakelen naar die telefoon en een e-sim te activeren. Geen effect. Daarna heb ik via de klantenservice een nieuwe simkaart toegestuurd gekregen en weer in mijn oude telefoon gedaan. Dat leek te helpen (achteraf twijfel ik of ik wifi niet gewoon aan had staan), en in mijn enthousiasme schakelde ik weer over naar mijn nieuwe telefoon en activeerde e-sim. Weer geen netwerk. Ik begon te twijfelen en bestelde zelf opnieuw een plastigen simkaart. Binnengekregen, in de telefoon gedaan en geactiveerd. Weer geen bereik. Ik betaal nu al meer dan een maand voor een abonnement dat niet werkt. Bellen met klantenservice gaat ook niet meer. Ik sta op het punt om het hele abonnement maar gewoon op te zeggen.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36647 reacties
  • 18 februari 2025

Hallo ​@Soesoebol ,

Ga eens met jouw toestel naar de KPN-winkel. Mogelijk kunnen ze daar jou ter plaatse helpen. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Dat lijkt me nogal onhandig, ​@Soesoebol! Het lijkt me haast niet aan jouw simkaart te liggen, aangezien je meerdere hebt geprobeerd, zonder succes. Kijk daarom eens naar deze stappen:

1. Zet je toestel uit en weer aan. Of verwijder de batterij als dat kan.
  2. Zorg dat de vliegtuigstand uit staat.
  3. Check of je nog MB's hebt.
  4. Zorg dat je altijd de laatste software update hebt.
  5. Storing met je telefoon niet opgelost? Probeer dan onze mobiele probleemoplosser.

Als geen van de oplossing helpt, dan is het inderdaad misschien goed als iemand naar jouw toestel kijkt. Je kunt hiervoor langs komen in 1 van onze winkels. Mijn collega's daar denken graag met je mee. Vanaf hier is het lastig alle instellingen van een mobiele telefoon te controleren. Dat gaat beter als iemand het toestel zelf kan vast houden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 20 februari 2025

Dat is uiteraard al een gepasseerd station na zo'n lange tijd. Aankomend weekend ga ik naar een kpn shop en als het daarna nog niet is opgelost, ga ik met nummerbehoud maar naar een andere provider. Hopelijk hoeft het niet zover te komen natuurlijk. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 233 reacties
  • 20 februari 2025

Kun je laten weten wat de uitkomst is? 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Als geen van de oplossing helpt, dan is het inderdaad misschien goed als iemand naar jouw toestel kijkt. Je kunt hiervoor langs komen in 1 van onze winkels. Mijn collega's daar denken graag met je mee. Vanaf hier is het lastig alle instellingen van een mobiele telefoon te controleren. Dat gaat beter als iemand het toestel zelf kan vast houden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36647 reacties
  • 21 februari 2025
Denise van KPN schreef:

Als geen van de oplossing helpt, dan is het inderdaad misschien goed als iemand naar jouw toestel kijkt. Je kunt hiervoor langs komen in 1 van onze winkels. Mijn collega's daar denken graag met je mee. 

Precies ! 

Noordzee schreef:

Hallo ​@Soesoebol ,

Ga eens met jouw toestel naar de KPN-winkel. Mogelijk kunnen ze daar jou ter plaatse helpen. 

En dat was ook al bevestigd.

Soesoebol schreef:

Aankomend weekend ga ik naar een kpn shop 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36647 reacties
  • 24 februari 2025
Noordzee schreef:
Denise van KPN schreef:

Als geen van de oplossing helpt, dan is het inderdaad misschien goed als iemand naar jouw toestel kijkt. Je kunt hiervoor langs komen in 1 van onze winkels. Mijn collega's daar denken graag met je mee. 

Precies ! 

Noordzee schreef:

Hallo ​@Soesoebol ,

En dat was ook al bevestigd.

Soesoebol schreef:

Aankomend weekend ga ik naar een kpn shop 

​@Soesoebol 

En wat zeiden ze in de winkel? Heb je nu een goed werkende simkaart meegekregen? 

Reageer