Skip to main content

Heel fijn dat er onderhoud in onze regio wordt gedaan, maar vervolgens ben ik vanaf gisteren niet meer telefonisch bereikbaar tot morgen 17.00 uur

Hoi ​@Luca2 

Werkzaamheden aan de vaste verbindingen, zoals voor de vaste telefoon, zijn helaas noodzakelijk, en zorgt er alleen maar voor dat het probleemloos blijft werken.

Techniek heeft nu eenmaal om de zoveel tijd onderhoud nodig, ook al ben je daardoor tijdelijk niet bereikbaar op je vaste telefoonlijn.
Hier kan voor de rest weinig aan gedaan worden, dan rustig te wachten totdat de werkzaamheden zijn afgerond.

Hopelijk heb je wel een mobiele telefoon, zodat bekende jouw daarop wel gewoon kunnen bereiken.

We hebben geen vaste telefoon, alleen mobiel. Ik snap dat er onderhoud moet worden gepleegd.  Maar niet dat je daardoor helemaal niet bereikbaar bent. 

We hebben geen vaste telefoon, alleen mobiel. Ik snap dat er onderhoud moet worden gepleegd.  Maar niet dat je daardoor helemaal niet bereikbaar bent. 

Hoi ​@Luca2 

Oké, dan heb jouw topic in de verkeerde rubriek geplaatst, want hij staat nu onder de rubriek “Vaste bellen”.

Maar dat doet er voor de rest niets vanaf, dat er ook onderhoudswerkzaamheden zijn aan de KPN zendmasten voor mobiele telefonie.
En aangezien je momenteel geen gebruik kunt maken van je mobiele telefoon, kan betekenen dat de zendmast (waarop je normaal zit met je mobiel) compleet vernieuwd wordt, en dan volledig uitgeschakeld moet worden.

En als een andere KPN zendmast te ver weg staat, om het gat tijdelijke over te nemen, is er helaas even geen signaal (van 4G en 5G) beschikbaar.

Vandaar dat dit één van mijn persoonlijke redenen is, om ook een vaste telefoon in huis te hebben, zodat je altijd bereikbaar blijft en ook zelf nog kunt blijven bellen als dat nodig is.

Hallo ​@Luca2 

Ondersteunt jouw mobiel ook Wifi bellen en heb je thuis Wifi?

Zo ja, als je Wifi bellen aanzet in je mobiel dan zou je wel gewoon bereikbaar moeten zijn.

Zie deze pagina voor meer informatie: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-met-wifi-van-kpn

Hallo ​@Luca2 

Ondersteunt jouw mobiel ook Wifi bellen en heb je thuis Wifi?

Zo ja, als je Wifi bellen aanzet in je mobiel dan zou je wel gewoon bereikbaar moeten zijn.

Zie deze pagina voor meer informatie: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-met-wifi-van-kpn

Hoi ​@GeSp 

Bedankt voor je toevoeging, totaal niet bij stil gestaan tijdens het typen van mijn reactie.
Wifi bellen zou inderdaad een goede oplossing kunnen zijn voor ​@Luca2 .

Reageer