Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem. Een paar weken terug de melding dat telfort nu helemaal overgenomen is door kpn en sindsdien geen of soms 1 streepje voor mobiel internet…

Heel af en toe krijg ik wel mailtjes of appjes binnen maar meestal niet… 

Kon afgelopen week tijdens het winkelen niet in mijn telebankieren app komen om geld over te maken. Erg vervelend! Hopelijk kan iets aan gedaan worden.

Opnieuw opstarten heb ik ook al meerdere keren geprobeerd…
Mijn man en ik zaten beide bij telfort. Bij hem is er niks aan de hand. Raar dat het bij mij niet goed gaat…

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt, oorspronkelijk topic

Het blijft simpelweg enorm gissen wat er aan de hand kan zijn. Bij T-Mobile kun je in dit soort gevallen ergens op hun website een dekkingsklacht indienen, dan gaan netwerktechneuten naar de melding kijken, op termijn van 2 weken o.i.d. 

Ik zie dat je toestel in ieder geval VoLTE (4G bellen) kan, maar dat doet er eigenlijk niet toe. De vraag is waarom een modern toestel als de Sony XA1 niet normale internet snelheid haalt op standaard masten (800 MHz en 1800 MHz) bij jullie in de buurt.

Ikzelf stop in zo’n geval meestal maar even een (prepaid) SIMkaart van een andere provider in het toestel.

Verder in instellingen duiken wordt al gauw zeer complex en is eigenlijk aan KPN om aan te geven waarom jouw verbinding zo slecht is. Maar er zijn zo’n 5 miljoen smartphones, ik weet niet hoeveel tijd men er in gaat steken.


Ja, maar het probleem kan ook niet in mijn tel zitten. Mijn man heeft een andere telefoon en de andere schrijvers hier op het forum weer andere. 

Maar allemaal hetzelfde probleem sinds de dag dat het overgezet is. 

Daar moet iets gebeurd zijn want daarvoor hadden we echt nooit klachten. 

Ik ga niet met prepaid kaarten oid beginnen. Ik betaal voor mijn abonnement al genoeg terwijl ik er niks voor krijg. Dan zou ik elke keer als ik van huis ga eerst weer een andere simkaart er in moeten zetten met alles wat daarbij hoort. 

Overstappen naar een provider die wel gewoon dekt lijkt me de snelste oplossing.

 


Of het probleem wel of niet in de telefoon zit kun je niet zo zeggen. Er zijn zeker voorbeelden dat een bepaald type telefoon bij de ene provider soms kuren heeft terwijl er bij de ander niks aan de hand is. B.v. een klein percentage van iPhone8/X (vrijwel allemaal nieuw) had een tijd terug problemen op het T-Mobile netwerk, terwijl er op KPN en Vodafone niks aan de hand was.

Nu heeft KPN iets veranderd (in ieder geval jouw overgezet) en zijn praktisch gezien netwerk en telefoon niet meer compatibel.

Ik heb van alle providers wel SIMkaarten liggen, vandaar dat ik dat eerst even snel/tijdelijk zou proberen. Maar bij overstappen heb je soms niet-goed-weer-terug-naar-oude-provider garantie, mocht je telefoon bij andere provider ook niet naar tevredenheid met netwerk verbinden.


@tmoesel telfort zat al op het kpn netwerk. Dat ging goed. Maar sinds telfort niet meer bestaat, sinds anderhalve maand, is het mis. 


Telfort was een losse / andere provider technisch gezien, een MVNO. Of het een volledige MVNO was of maar gedeeltelijk de laatste tijd weet ik zo niet. Maar je bent in principe overgezet van de ene provider naar de andere provider. En dat pakt voor jouw toestel niet goed uit, voor die van je man wel. Merk en type van zijn toestel zou ook hints kunnen geven waarom het 1 en ander fout gaat.

Het kan zijn dat KPN meer en/of complexere opties aan heeft staan dan Telfort en dat jouw toestel zich daarin verslikt, b.v. dat KPN je toestel sneller over wil zetten van 800MHz naar 1800Mhz. Op 1800MHz kunnen de masten van KPN hogere snelheid aanbieden, maar bereik is minder. Binnenshuis zou je dan op 800MHz zitten, want dat gaat beter door wanden/muren en reikt verder. Eenmaal buiten zou het dan vrij snel naar 1800MHz gaan en daar zou het dan mis gaan. Maar is allemaal gissen en theorie.


Ha @Juutd, geen probleem! Bedankt voor de aanvullende informatie! Ik heb een klacht bij de technische dienst aangemaakt voor je. Binnen tien werkdagen ontvang je daar een respons op. Wil je nog even laten weten wat eruit gekomen is? 

Zelfde probleem !!!! Waardeloos

Ha @Ik heetManouk , welkom! We komen binnenkort toe aan je eigen topic! Dan krijg je daar een inhoudelijk antwoord van ons.

Hier ook zelfde probleem, voorheen Telfort 10 jaar en nooit problemen gehad. Nu kan niet gebeld worden en niet bellen, bereik valt steeds weg. En vooral thuis, en dan 3 kwartier later een bericht krijgen dat ik een oproep heb gemist van 3 kwartier geleden. Nieuwe kpn simkaart en wat denk je, nu nog steeds slecht bereik, en nu ook met internet geen bereik, ben er alleen maar slechter op achteruit gegaan met nieuw kpn sim kaartje, wel raar dat er zoveel mensen toch last van hebben met de overstap en dan lees je hier dat het dezelfde netwerk is, en dan zou het aan de telefoon liggen, terwijl die ook hetzelfde is?

Beste @Ladylily, welkom! Wat bijzonder dat ook jij hier tegenaan loopt. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ik begrijp van jou dat je dit ook overal ervaart? Of alleen thuis? 


@tmoesel mijn man heeft het probleem ook, met een ander toestel.

Maar je verhaal maakt wel wat duidelijk. Alleen vind ik een nieuwe telefoon wel een dure overstap.. Hopelijk is er een andere oplossing! 

 

@Marcia_ dankjewel! 


@tmoesel mijn man heeft het probleem ook, met een ander toestel.

Maar je verhaal maakt wel wat duidelijk. Alleen vind ik een nieuwe telefoon wel een dure overstap.. Hopelijk is er een andere oplossing! 

Ik zou even afwachten wat het onderzoek van de KPN technische dienst oplevert. Een nieuwe telefoon lijkt me een onnodig rigoreuze stap. 

Maar zoals al gezegd, je kan ondertussen even een los pre-paid SIMkaartje van Vodafone of T-Mobile kopen (of van een MVNO op 1 van die beide netwerken). Kost grofweg 10 euro. Dan weet je in ieder geval dat jouw telefoon gewoon kan werken op een ander mobiel netwerk. Tenminste, lijkt me stug dat die op alle netwerken zelfde gedrag vertoont. Mocht KPN niet met een oplossing komen voor jullie, dan kan je permanent je abo over zetten.


@Marcia_ Kunnen ze ook contact opnemen via de mail? Ik had gister wel een voicemailbericht van iemand, ik neem aan kpn, maar dat werd er niet bij gezegd :S

Het was bijna niet te verstaan dus bellen zie ik niet zitten (heb ik normaal al moeite mee).
Ik vraag me ook af of het bellen sowieso wel lukt. Het voicemail bericht kwam een paar uren later binnen dan de gemiste oproep en laatst lukte het bellen ook niet.
Dus als het via de mail kan, heel graag! :blush:


Heb je wellicht een vaste aansluiting waar je op te bereiken bent? Ik zie dat mijn collega's de klacht af hebben gesloten, omdat ze je niet konden bereiken. Dat was natuurlijk ook het hele punt. Voor zover ik weet, kunnen zij alleen bellen.


Heb je wellicht een vaste aansluiting waar je op te bereiken bent? Ik zie dat mijn collega's de klacht af hebben gesloten, omdat ze je niet konden bereiken. Dat was natuurlijk ook het hele punt. Voor zover ik weet, kunnen zij alleen bellen.

Nee, we hebben geen vaste aansluiting.

Gister heb ik ook geprobeerd iemand te bellen, maar eerst hoorde deze persoon me bijna niet en vervolgens werd de verbinding verbroken en kon ik helemaal niet meer bellen..
Iets via de mail (of chat) zou dan toch wel makkelijk zijn.


Het lastige is dat ik zeker opnieuw contact op kan nemen met onze technische dienst, maar dat mijn collega's je dan weer bellen. Zij hebben geen contact per mail of chat. Ik zou toch nog eens willen kijken of we de situatie nog beter kunnen schetsen, zodat ze wellicht ook zonder contact met jou een beter onderzoek kunnen doen. 

 

Laten we eerst naar jouw thuissituatie kijken. Ik begrijp dat je binnenshuis geen bereik hebt. Hoe ervaar je dit als je bijvoorbeeld op de tweede verdieping bij een raam staat? En hoe ervaar je het als je buiten in de tuin of op straat staat? Hoeveel streepjes bereik heb je dan? En ervaar je dan ook wegvallende gesprekken? Is er ook verschil als je je simkaart in jouw toestel of in dat van je man doet?


Bijzonder dat een technische dienst van zo'n groot telecombedrijf geen mail en chat heeft… 

Wat wil je achterhalen met de vragen die je stelt? Want dat heb je al veel vaker gevraagd.

Op dit moment zit ik in huis, beneden, dichtbij een raam en heb ik alleen het laatste puntje/streepje. 

Boven zijn er 2 streepjes in het midden van het huis. Bij de ramen 1 streepje.  Dit alles wisselt met dat er helemaal niks is….

In de tuin zou ik morgen moeten kijken. Onderweg heb ik meestal niks en soms ineens wel wat. Op mijn werk heb ik helemaal geen bereik.

Gesprekken vallen weg. En soms lukt bellen helemaal niet. De voicemail van de technische dienst kwam een paar uren later aan dan dat de gemiste oproep was.

Simkaart in het toestel van mijn man maakt geen verschil. Mijn man heeft hetzelfde probleem maar houdt nu met opzet zijn oude simkaart in zijn toestel omdat hij daar meer bereik mee heeft dan ik nu dus heb. (ik had met mijn oude simkaart ook meer bereik, al werd dat ook een stuk minder op de dag van de overzetting)
 


Als ik zo concreet mogelijke informatie kan geven, dan kunnen mijn collega's misschien helpen zonder eerst contact met je op te nemen. Thuis lijkt het dus een probleem te zijn. Ik zie dat het bereik binnenshuis op jouw locatie niet optimaal is. Dit verklaart niet waarom de simkaart van je man wel werkt, natuurlijk. Zou jij jouw toestel eens op ‘alleen 2G’ willen zetten? Hoe staat het dan met het bereik binnenshuis? Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen in de tuin t.z.t. 


Als ik zo concreet mogelijke informatie kan geven, dan kunnen mijn collega's misschien helpen zonder eerst contact met je op te nemen. Thuis lijkt het dus een probleem te zijn. Ik zie dat het bereik binnenshuis op jouw locatie niet optimaal is. Dit verklaart niet waarom de simkaart van je man wel werkt, natuurlijk. Zou jij jouw toestel eens op ‘alleen 2G’ willen zetten? Hoe staat het dan met het bereik binnenshuis? Ik ben ook benieuwd naar je bevindingen in de tuin t.z.t. 

 

Idd, in huis is een probleem. Dit was voorheen met telfort op het netwerk van kpn niet zo.

Mijn man heeft zijn telfort simkaart er nog in. Werkt ook niet optimaal maar hij heeft over het algemeen meer bereik dan mij, zeker wanneer we ergens anders zijn.

Ik heb em nu op 2G gezet, nu komt er een E boven de ‘lege’ streepjes te staan, en dat wisselt met een leeg driehoekje wat aangeeft dat er helemaal geen bereik is. 


Buiten 1 of 2 streepjes


Begrijp ik hieruit dat het buitenshuis wel werkt? In dat geval kunnen mijn collega's van de technische dienst ook niet veel betekenen, ben ik bang. We garanderen het bereik binnenshuis niet. En het is absoluut vreemd en vervelend dat het eerder wel goed gewerkt heeft. Ik kan de melding wel doorgeven, maar dan zal daar niet veel aan veranderen.

 

Hoe zit het op andere locaties? Je geeft in je laatste bericht aan dat je op andere plekken ook minder bereik hebt. Waar ervaar je dit? Ervaar je dan ook totaal geen bereik? Of minder bereik? Wellicht wegvallende gesprekken? Volgens mij heb ik in een ander bericht ook al aangegeven dat ons netwerk gewoon goed werkt. Als jij dus overal verminderd bereik hebt, ligt dit toch aan de simkaart óf aan het toestel. Anders zou elke klant van KPN hier last van hebben en dat is niet het geval. 


Buitenshuis 1 of 2 streepjes. Weet niet hoe het is als ik langer buiten ben. Binnen wisselt het ook steeds.

Andere locaties:
Kollum, totaal geen bereik

Zwagerbosch, totaal geen bereik

Twijzel, totaal geen bereik

Drachten, totaal geen bereik

Was allemaal binnen.

 

Geen idee of er wegvallende gesprekken zijn. Ik bel bijna nooit en de laatste keren dat ik belde was ik thuis en viel het gesprek weg, of lukte het mensen niet om mij te bellen.

 

Aan de simkaart kan het niet liggen. Ik heb een paar weken terug een nieuwe van jullie gekregen. Daarmee is het alleen maar erger geworden. 

Toch lees ik dat meer mensen er last van hebben, misschien niet iedereen, maar wel meer mensen. 

 

Het rare is ook dat ik voor de omzetting nooit last had. De enige oplossing lijkt mij nu om naar een andere provider te gaan. Een nieuwe telefoon vind ik zonde, gezien mijn telefoon nog als nieuw is. 

 

Wel jammer dat de overstap dan voor ons niet goed is gegaan.. We waren altijd erg tevreden over Telfort. 

 

 

 

 


Kollum buiten trouwens ook geen bereik….


Ik vind het heel lastig om aan te geven waar het aan ligt. Helemaal omdat, wat ik eerder aangaf, ons bereik verder in orde is. Het is niet zo dat het bereik in alle aangegeven dorpen slecht is, anders hadden we hier veel meer klachten over gehad. Heb je de mogelijkheid om de simkaart van een andere provider te testen in jouw toestel? Wellicht van een gezinslid, familielid, buurman of -vrouw? Je kunt dan thuis even testen of dat wel beter werkt. Dan heb je direct een idee hoe het bereik van de andere provider bij jou thuis is. Ik zou het jammer vinden als je besluit over te stappen, maar ik heb inderdaad niet het idee dat we dit op korte termijn voor jou op kunnen lossen..