Skip to main content

Hallo,

Nu pas de tijd gevonden helaas om aan te geven dat we sinds onze verhuizing (van Dordrecht naar Zutphen) 22 juni 2024 gewoon onbereikbaar zijn, voor ouders/familie/instanties.

Compleet geen netwerk, diverse keren telefoons herstarten per dag, als je een gesprek hebt, ineens wordt verbinding verbroken omdat je geen netwerk meer hebt.

Zoals gezegd lopen we hier al een hele tijd tegenaan en kan ik nu pas dit aangeven omdat je zonder telefoon toch op enen andere manier alles moet regelen.

Bellen naar KPN heeft geen nut, tegen de tijd dat iemand opneemt/je te woord staat ben ik al diverse keren netwerk verloren.

Zelfs nieuwe telefoons gekocht en de oude verkocht (dat is balen nu blijkt dat het niet de telefoons waren) met exact hetzelfde probleem, uiteindelijk met moeite en balende kop een gratis simkaart van Vodafone laten komen om te kijken of het aan de woning ligt, na alle andere opties te hebben geprobeerd die je anders toch voorgesteld krijgt omdat KPN ontkende dat er problemen waren… en ja hoor ik ben bereikbaar met Vodafone, echter het is prepaid dus ik ga er niks opzetten om te bellen, dat is gewoon gekkenwerk.

Las net een bericht in het nieuws bij RTL en dacht ik moet nu toch echt die melding maken maar het is onhandig om niet bereikbaar te zijn en eigenlijk niks te kunnen aangezien mijn man regelmatig met spoed ambulance nodig heeft en we geen vaste lijn in huis hebben, dus KPN het is ook levensbedreigend voor mensen.
Leuk dat jullie het probleem erkennen maar dan nog hoe kan dit ineens zo gebeuren?

Onze telefoons zijn nu 2x A55 van Samsung en we hadden 2x S23 van Samsung.
Ik kon het niet eerder melden omdat er andere zaken zijn die ik eerst moet en nog bezig ben om te regelen maar het nu moment van rust is in de hectiek en ik moet afwachten op reacties van anderen.

Maar de compensatie geld voor mensen die klacht hebben neergelegd, wat als je die klacht niet eerder kon neerleggen net zoals ik/wij?
En ga ik dan ook bericht krijgen over de compensatie?
Word ik meegenomen in die cyclus en groep die compensatie kan/gaat krijgen?

Hopelijk gaat dit opgelost worden want dit is onhoudbaar en onacceptabel.

Ben benieuwd hoe het voor jou gaat aflopen uiteindelijk en zal het zeker volgen. 😁

Vandaag door KPN gebeld. Ik krijg uit ‘coulance’ een maandje terug. Het is werkelijk waar een aanfluiting en zelfs een beetje lachwekkend.

Men was van mening dat ik eigenlijk nergens recht op heb, immers werkte de 4G verbinding prima en heb ik ook wel erg veel data verbruikt! Daarnaast nog een aantal beweringen dat KPN mij heel wat keren gebeld zou hebben en ik niet opgenomen zou hebben. Wanneer dat dan was, kon ze me weer niet vertellen. Dus natuurlijk weer een mooi verzonnen verhaal. Ik heb welgeteld 1x een oproep gemist en een dag later - toen KPN technische dienst nog een poging deed - heb ik alsnog het gesprek gevoerd. Hiermee wilde de mevrouw van de klachtenafdeling even mijn bewering dat KPN 0,0 contact gezocht heeft, onderuit schoppen.

De TD schijnt mijn allerlaatste ticket ook gesloten te hebben, omdat men het niet nuttig vond om nog te onderzoeken en hij had ook geen zin om mij daar nog over te bellen. Helaas de letterlijke woorden die mij verteld zijn vandaag.

Nog een saillant detail: zojuist lag er in de brievenbus een brief van de KPN. Dat ik vast erg blij met het mobiele abonnement zou zijn. Of ik daarom ook niet gebruik wil maken van prachtige acties om KPN Thuis erbij te nemen. Het hele netwerk zou door de firma Umlaut, als picobello beoordeeld zijn. Nou ik viel bijna om toen ik die brief las.

Ik wens jullie veel sterke en beterschap en hopelijk komt KPN - al dan niet met hulp van @Maja van KPN - nog over de brug met wat beters dan de €35,99,- die ik ‘terugkrijg’!

@SWkzx klinkt heel bekend wat jij nu meemaakt, helaas weten we dat als geen ander van elkaar.

Geen idee of @Maja van KPN  nog wat kan doen, ik hoop dat ik abonnement naar Delta kan overzetten (ben nog wat dingen aan het uitzoeken voor ik dat kan doorzetten, zoals sim only nu en over naar abonnement met telefoon over 2-3 maand als ik ook het internet heb van Delta en die moet 1x betaald zijn voor je abonnement met telefoon mag)

Gezien onze 2 nieuw gekochte toestellen ook kapot zijn door dit probleem en 2-3x per dag geladen moeten worden, de accu is kapot door die paar maanden hel en ellende bij KPN, wil ik niet met deze telefoons doorgaan.

Hopelijk kan Delta (die trouwens extreem behulpzaam en vriendelijk zijn en echt proberen hun klanten te houden en blij te hebben) hier het antwoord op geven wat ik hoop want dan denk ik dat ik niet voor compensatie ga nu ik jouw afhandeling lees van KPN (was er al bang voor) maar voor artikel 13.2 wat dan ook een oplossing zou zijn voor de situatie, maar ik moet wel eerst ander nummer hebben i.v.m. digid etc die via het huidige KPN 06 loopt.

Ik heb wel dat Vodafone prepaid nummer dat puur is om bereikbaar te zijn, niet om ergens heen te bellen en heb er dus geen beltegoed etc, opstaan (wil ik ook niet gaan doen).

Jammer dat KPN bij jou en gok ook bij mij dit zo slecht afhandelt.
Dank je voor je update, jammer dat die niet is zoals KPN ooit was : fatsoenlijk, begripvol, eigen hand in eigen boezem steken en dus verantwoordelijkheid nemen, respectvol en zo verder.

We zijn een uitstervend ras.😂

De klachtenafdeling is schandalig : er wordt me gezegd einde discussie je hebt er een toestel bij we zetten niks stil. Je blijft maar betalen einde discussie.

En dat was het gesprek ik heb hallo kunnen zeggen en verder niks.

Wat is dat voor gedrag en het vind maar dat ik het maar gewoon moet ophoesten en dat KPN alles heeft gedaan en tja wat wil ik nog meer ik moet er maar mee leven.

Dit is echt schokkend en schandalig dat ik zo te woord word gestaan, er wordt gewoon tegen je geschreeuwd door de klachtenafdeling.

Ik wil gewoon dat die 2 rot abonnementen worden beeindigd vanwege artikel 13.2  na 5 maanden en ik krijg te horen zo werkt dat niet, dan moet KPN eerst van alles doen en dat kost tijd. Hoeveel tijd nog verdorie 5 maanden en nog geen stap verder behalve beledigd en zelfs nu half bedreigd : je betaalt want anders…

Kom op KPN dit kan NIET!!

Ik wilde dat ik rijker was om dit aan te vechten maar omdat jullie weten dat ik en anderen dat niet kan trap je iemand het graf in, nou gefeliciteerd! Wees trots rotbedrijf en rotmens dat zo tegen mij uitviel.

Is er nu niemand die daar bij KPN die mee wil werken en begrip heeft voor de verdomde hel waar je me in hebt gebracht de afgelopen maanden en de angst die ik nu heb om überhaupt jullie te bellen omdat ik zo behandeld word dat ik er wel om kan janken en laat duidelijk zijn ik ben geen janktype.

Maar zo ver zijn jullie nu gegaan klachtenafdeling die dreigende taal uitslaat omdat hun niet bevalt wat ik aan problemen heb en uitleg.

Ik wil einde van die 2 contracten per direct zeker na hoe jullie klachtenafdeling mij te woord staat en dat is denk ik wel of geen toestel (die trouwens door jullie toedoen weg is) niet belangrijk om het te stoppen.

Dus is er een moderator die zich hiervoor wil inzetten of kan helpen?

2 klachten, 1 per abonnement en dus wederom medewerker klachtenafdeling gesproken omdat de vorige niet goed had vermeld.

Ze geeft me weinig hoop voor artikel 13.2 vanwege de telefoon die erbij zit en waar we voor betalen, kan wel maar dan moet ik van nu tot en emt mei 2x resterende toestel kosten ineens betalen, dan kan abonnement nadat dat geld is ontvangen stilgezet worden onder artikel 13.2

Maar ze gaat overleggen om te kijken of er vanuit KPN fouten zijn gemaakt bij onze afhandeling (sluiten ticket terwijl contact niet mogelijk was en software update vragen die we niet hebben gehad die vraag terwijl er geen was) en dan kijken wat er mogelijk is richting ons vanwege deze problemen en de behandeling alhoewel ze die in twijfel lijkt te trekken want ze was er niet bij.

Feit dat ik de toestellen heb weggedaan op dwingend advies van de KPN klantenservice vond ze apart en had ze niet eerder van gehoord en vond het moeilijk dit aan te nemen dat het zo is gelopen, echter omdat het verhaal zo constant is neigt ze het te geloven.

Voel me bijna een verdachte inmiddels.

Maar ze had geen klachten uit mijn woonplaats gekregen dus ja lag het niet aan ons?

Eh nee kijk is goed wie de aanbieders zijn in onze woonplaats, er is geen KPN glasvezel en hun adsl is 100mb op ons adres, dus nee dat neem je niet en de rest van onze woonplaats ook niet, is allemaal Ziggo-Vodafone en Delta-Odido.

Dus ja als er bijna geen KPN gebruikers zitten dan kan je er ook geen klachten van krijgen.

Mijn vorige woonplaats had ze wel veel klachten van.

Ze was vriendelijk maar vertrouwen heb ik er niet in met alle maren en misten die er waren in het gesprek.

Wel begrip maar ook ongeloof in hoe dingen zijn gelopen en wat er is voorgesteld op bepaalde momenten.

Maar goed mijn hoop op een nette, goede en eerlijke afhandeling is in wat mij betreft de grond ingeslagen en dus moet ik betalen tot eind mei voor de 2 abonnementen omdat er een toestel bij zit.

Helaas blijkbaar, tenzij morgen een wonder brengt waar ik niet meer van uit ga.

Dus 45-50 euro per maand x2 tot eind mei 2025 kwijt voor niks.

Is duur en veel geld voor niks werkend en harde les geleerd : als het kan en ik de keus heb NOOIT meer KPN na hoe alles is gegaan.

Want de nummers van KPN zijn uit de telefoons nu ik alles naar de nieuwe nummers heb gewijzigd en veranderd.

De telefoons die het probleem zouden zijn net als de vorige set, die werken nu zonder problemen met abonnementen van Delta (Odido) en ze worden niet meer heet en accu gaat weer langer mee.

Wel blijvende accu schade maar hoef nu niet meer meerdere keren per dag op te laden.

Tjee, klinkt allemaal niet hoopvol nee. Het feit dat er al gesproken wordt over geen klachten uit jouw woonplaats, zegt alweer genoeg. Een individuele klacht van iemand is niks waard. Ik hoop van harte dat er toch iets uitkomt! 

Wat ontzettend jammer dat het eerste gesprek zo vervelend verlopen is @Chris en Fem 😕 Heel fijn dat de 2e collega de situatie beter lijkt te begrijpen en nog gaat overleggen over wat er mogelijk is. Ik zie dit ook terug in de notitie die er gemaakt is na het gesprek dat jullie hebben gehad, dus dat geeft me wel het vertrouwen dat deze collega ook écht haar best gaat doen voor jullie. Ik hoop heel erg dat jullie morgen toch iets van goed nieuws gaan krijgen.

Zelf kan ik inhoudelijk nu echt niets meer voor jullie betekenen, ik heb mij best gedaan om het verhaal echt goed duidelijk te maken voor de collega's die hier wel mee aan de slag kunnen gaan en dit lijkt te zijn gelukt, gezien het gesprek met de laatste collega. 

De laatste paar berichten over Delta/Odido verwijder ik even, het is iedereen volgens mij duidelijk dat Delta mobiele abonnementen aanbiedt, waarbij gebruik gemaakt wordt van het netwerk van Odido.

Zojuist gebeld maar nog geen oplossing want ze willen vanuit de Technische Dienst omdat hun met mij alles moet afhandelen en klachtenafdeling mag dat niet in dit geval(?).

Heb gezegd dat is het probleem er is een ticket hun sluiten hem en hoeven dus niks met mij af te handelen.

Dat cirkeltje zit ik in, want ook deze dame kwam aan heb je je simkaart al vervangen?

Wil je dat opnieuw doen?

Kun je de simkaart in een iphone 11 of 12 doen!!! Serieus???

Kun je die simkaart in een google telefoon doen?

Zie ik eruit als een telefoonzaak?

Kun je je instellingen resetten van netwerk, als dat niet werk je telefoon resetten en anders een hard reset uitvoeren?

Werkelijk is de klacht gelezen of wat is dit?

Ik moet dit dat zus zo doen want dan pas kan die en die afdeling met mij alles goed afhandelen.
Heb gezegd waar is de garantie dat ticket niet weer zo wordt afgesloten want ik ben niet bereikbaar op KPN netwerk en dat is waar jullie heen bellen met de TD al geef je ander nummer op.

Dus het probleem wordt niet opgelost alleen gezegd je bent niet bereikbaar we krijgen geen reactie dus we sluiten ticket en je hebt nergens recht op.

De garantie kan niet worden gegeven, ik zou dan weer klacht moeten neerleggen en verhaal plus aanvulling moeten doen, met resultaat weer hetzelfde advies want klachtenafdeling mag hier niks mee doen of oplossing voor bieden, hun doen wat de TD zegt (zo zei de mevrouw het).

Letterlijk alles wat ik al heb gedaan moet ik weer doen en heb gezegd, luister dat weiger ik, want dit is nu al 5 maanden het probleem: wat je nu vraagt wordt al 5 maanden gevraagd en geen garantie dat het nu niet wordt afgesloten met als reden je reageert niet of doet niet wat we vragen zoals elke keer is gebeurd

Ze doet hetzelfde als de rest van KPN me dezelfde vragen stellen en dingen laten doen (proberen want ik heb geweigerd en gezegd doe ik al 5 maanden denk je nu zelf echt dat dit verschil maakt of het oplost, waarop ze eerlijk zei nee dan niet als dit al 5 maanden niet werkt), dit wordt zo niet afgehandelt zoals het hoort, maar wel afgehandelt hopende dat ik me kop dicht houd.

TD je kan niet zien wat ik wel en niet kan, simkaart in tig telefoons steken lost niks op toch moet ik het doen anders wordt ticket gesloten, software update moet gedaan worden al is die er niet anders wordt ticket gesloten.

TD bellen naar juiste nummer wat ik had doorgegeven en dan praten met mij had gewerkt doen alsof ik niks heb gedaan en dan maken dat probleem weg is is geen oplossing en niet de realiteit.

Ik weet niet KPN maakt het wel onmogelijk om het goed te doen zelfs als je alles al hebt gedaan en geprobeerd

Tja dat is de klacht en het hele probleem om ticket te maken: ik kan niet bellen, niet gebeld worden ik heb geen internet binnen en buitenshuis werkend van KPN, net als het bellen.

Maar we bellen naar die nummers om te testen, sturen daar de sms met dingen die je moet doen heen en volgen dan of je dat doet want dat zien we en dan moeilijk doen dat ik niet reageer omdat het bij mij niet overgaat of binnenkomt.

Ik zal wel de gek zijn inmiddels.

Maar mevrouw van de klachtenafdeling mag geen compensatie etc aanbieden, dat is bij de TD blijkbaar waarvoor een ticket open moet staan en je bereikbaar moet zijn op het probleemnummer.

Dat is een probleem. Ik zie dat, KPN blijkbaar niet.

Ze gaat nogmaals overleggen en belt vandaag of morgen terug.

EDIT: teruggebeld met een verwarrend verhaal.

Eerst wordt er gezegd dat artikel 13.2 kan maar dat ik eerst de telefoons resterende maanden aan  kosten moet betalen.

Moet de telefoons eerst betalen om artikel 13.2 te kunnen gebruiken.

Of ik geld kon lenen zodat de telefoons afbetaald konden worden (wat een leuk grapje ik kon er niet om lachen) en contract direct beeindigd kon worden.

Ik gaf aan dat dat geen optie is hoe dan ook en toen ging ze opnieuw overleggen om te kijken of ik voor die 5 maanden compensatie kan krijgen.

Komt terug ineens kan contract niet ontbonden worden via artikel 13.2 want KPN heeft niet genoeg tijd gehad en de TD moet eerst een definitief uitsluitsel/antwoord geven, dat gaat alleen via een ticket.

Eindconclusie :

Ik MOET opnieuw de tickets laten aanmaken en doen wat gevraagd wordt voor uitslag en definitieve reactie/antwoord van de TD voor ze verder kunnen om het af te handelen, alleen zij blijft het nu volgen en dat is de enige reden dat ik toe heb gezegd omdat ik geen zin heb om alles opnieuw te moeten uitleggen.

Dus helaas weer in de TD molen en hopen dat ze niet weer dezelfde fout maken als vorige ticket sluiten want ik reageer niet, maar met een antwoord komen waar we mee kunnen werken voor eventuele compensatie van die 5 maanden geen werkend KPN netwerk of compensatie en direct einde abonnement (compensatie wordt dan gebruikt voor afbetalen telefoons die we niet meer hebben).

Of we krijgen helemaal niks dat is ook een optie.

Resultaat : nog geen idee.

Wordt vervolgd...

Ja heel KPN draait vreemd genoeg op de TD. Niemand kan/mag/durft beslissingen te nemen of met bijvoorbeeld tussenkomst van een manager iets regelen. De technische dienst zit ergens, onbereikbaar voor de rest van KPN, alle lakens uit te delen. Maar het treurige is dat er vanuit de TD ook geen oplossing volgt. En hoeveel tijd heeft KPN nog nodig? Voor de rest overspoeld men je met dezelfde probeersels, die niets gaan oplossen. En het is natuurlijk wel erg lachwekkend dat je eventjes een rits aan toestellen in huis moet halen, om wat te proberen. Misschien kan KPN zelf in een winkel wat toestellen ter beschikking stellen, om je simkaarten te testen. Maar dat zal natuurlijk wel onmogelijk zijn. Nog mooier wordt het dat je door de onkunde van KPN even een lening af moet sluiten... Man man man.

Ik hoop van harte dat er gauw een oplossing komt. Maar ik vrees het ergste. ☹️

Kleine update : tot nu toe niks gehoord niet van de dame die het zou (blijven) volgen en ook geen sms of telefoontje van de TD of wat dan ook naar 1 of beide nummers waarvoor zij de tickets opnieuw aangemaakt zou hebben.
Dus ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren.😪

Hmm, de werkvoorraad bij de technische dienst is op het moment nog steeds heel erg groot, waardoor het goed kan zijn dat het echt een aantal weken duurt voordat je iets hoort. Voor de zekerheid zal ik toch even navragen of ze me er al meer over kunnen vertellen @Chris en Fem. Als ik meer weet, laat ik het hier weer weten!

@Maja van KPN dat zou enorm gewaardeerd worden vooral omdat de dame van de klacht die het bijhoudt aangaf dat ze vanaf 11 november weer terug zou zijn en dat we dan allang geholpen zouden moeten zijn met de tickets die zij heeft ge-opend in overleg met de afdeling die ons zou moeten helpen wegens te vroeg afsluiten van het vorige ticket.

Nogmaals dank voor je poging tot helpen en navragen.

@Maja van KPN  zeker druk dat het zo lang duurt voor je meer weet 😉 (niet rot naar jouw bedoeld maar dit is hoe het al maanden gaat bij ons en bij sommige anderen die je ook probeert te helpen. ;))

Reageer