Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Vanmiddag nogmaals contact gehad met de klantenservice, aangezien ik nu toch al een week of 6-7 met dit probleem zit.. of er nu toch al eindelijk een oplossing aan zit te komen, aangezien ik gewoon de volle mep betaal, voor iets wat niet geleverd wordt. Die E komt zelfs al in men slaap voorbij 😌 

Werd mij verteld dat ik gecompenseerd ga worden als het probleem opgelost is.. en wanneer is dat dan ?? Ja we zijn er druk met bezig.. 

Maar als ik het goed begrijp is dit probleem alleen met iPhone 11 ?? Heb ik ook namelijk ook.. 

Kan hier iemand bevestigen als ik een nieuwe iPhone neem 13 of eventueel 14 (contract loopt volgende maand af) het probleem dan opgelost is ?? 
 

thnx 

Ik heb inderdaad geen problemen meer sinds ik een iPhone 13 heb aangeschaft 

Waar heb je die aangeschaft, als ik vragen mag?

Goedkoopste plek om die te kopen is Amazon.de voor 820 indien ze de prijs niet gewijzigd hebben. 


Ik heb de off-topic reacties hierboven verwijderd.

@tt201984 ik verwacht deze week nog wel een update maar helaas nog niets concreets.
Ik snap de frustratie en hoop ook dat er snel een oplossing komt. Alles wat wij met jullie kunnen delen delen we hier met jullie.

@Piet69k 
@Yazg
@Foontje11  
@Steve69

Ik heb jullie op de lijst gezet.

@Thomas Zou je mij ook op de lijst willen zetten. (Zelfde probleem iPhone 11 Pro + slecht tot geen netwerk). Alvast bedankt.


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

Helaas heb ik nu al weken geen 4G en bereik met mijn Iphone11, ook niet na update naar IOS16, dus ik wil ook de compensatie van mijn abonnement, maar veel belangrijker een oplossing, een leentoestel? Ik ben huisarts en kan echt niet werken met een onbetrouwbaar toestel


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

Helaas heb ik nu al weken geen 4G en bereik met mijn Iphone11, ook niet na update naar IOS16, dus ik wil ook de compensatie van mijn abonnement, maar veel belangrijker een oplossing, een leentoestel? Ik ben huisarts en kan echt niet werken met een onbetrouwbaar toestel

Dat interesseert ze geen ene donder bij KPN!


Dag 

Mijn gegevens lang doorgegeven geen sms ontvangen!! Graag actie

Ik heb dit probleem nu bijna 3 mnd!! 
toestel raakt ook overhit door het blijven laden!

Battery conditie ook snel achteruit gegaan 

Kortom dit kan niet!!

Heb mijn telefoon echt nodig nu helemaal heen bereik meer zodra ik de deur uitstap schiet hij op E ik wil een gepaste oplossing!!  Ik zou gebeld worden ivm case aangemaakt ook dit is tot op heden niet gedaan. 
Ben er nu wel klaar mee!! 
 


Verbazingwekkend, KPN levert netwerk en in veel gevallen het toestel.
Dat beiden nu niet met elkaar willen werken terwijl dat bij andere providers wel werk wil toch zeggen dat er domweg een configuratiefout bij KPN moet zitten. Anders was er wel een wereldwijde retouractie van Apple geweest voor deze modellen.
Verder de laksheid waarmee KPN dit afdoet is gewoonweg asociaal. Als je belt wordt er van alles beloofd, maar niets waargemaakt. Het is dat KPN door hun combinatie abonnementen zo goedkoop is, maar van kwaliteit moet je het niet meer hebben, die tijd is al lang voorbij.

Overigens kwam ik hier in het dorp een mevrouw tegen die de weg vroeg, want haar gsm had geen verbinding de laatste tijd. dit was een iPhone 13. Ben bang dat iPhone en KPN in het geheel een slechte combinatie gaat worden.


Hallo, Ook ik heb sinds een maand of 2 problemen dat mijn iphone 11 van 4g naar Edge gaat.

 

Groet,

Ronny


Ook ik heb al enkele weken / maanden problemen met de verbinding om te kunnen bellen en gebeld te worden met KPN icm iPhone11. Zo ben je 30minuten niet te bereiken en zonder iets te doen ineens weer wel. Herstarten van de telefoon wil soms helpen maar ook niet altijd. 

 

Al ruim 15jaar ben ik nu bij KPN aangesloten en deze storing begint nu erg vervelend te worden daar ik zekerheid van bereikbaarheid moet hebben. Dat heb ik nu niet en kan gevolgen hebben.
Ik heb zitten lezen dat alle gebruikers met een iPhone11 die deze storing hebben vanaf 20 juli een compensatie in de abonnementskosten krijgen. Dat is prima natuurlijk maar wat voor mij veel belangrijker is, is dat ik die zekerheid terug krijg op korte termijn. 
Ik verwacht gewoon dat KPN deze storing snel gaat oplossen.

 

https://tweakers.net/nieuws/200436/sommige-iphone-11-gebruikers-hebben-sinds-juli-verbindingsproblemen-met-kpn.html


Ik begrijp dat ze geen idee hebben hoe lang het duurt en overstappen naar een andere provider duurt een maand, ben je nog een maand niet bereikbaar dus, denken totaal niet mee over een oplossing 


Het is bij mij ook nog steeds niet gelukt om over te stappen naar Tele2. 

KPN lijkt dit onmogelijk te maken terwijl de klantenservice telkens met andere verhalen komt.. 

Het lijkt wel onderdeel van een protocol - we maken het onze klanten gewoon onmogelijk om op te zeggen. 

@KPN kunnen jullie wel garanderen dat we in noodgevallen 112 wel altijd kunnen bereiken!? Dat willen jullie natuurlijk echt niet in de media hebben. Dat 112 niet (snel genoeg) ingeschakeld kon worden door jullie storing.. 


 Op de lijst gezet: @Mikeyvdp, @Ilse0810, @Ronny112 

Jij bent gisteren door ons op de lijst gezet, @JJ22. Betekent dat je vanaf de volgende sms die we uitsturen deze zult ontvangen.

 

@rdeweerdt_76, wil jij je forumprofiel invullen? Dan zetten we je ook op de lijst.

 

Ik zie in mijn systeem staan dat jij een iPhone SE hebt, @Sharr89. Deze storing, en dus ook de lijst, geldt alleen voor de iPhone 11. Als jij met jouw telefoon issues ervaart, dan raad ik je aan een eigen topic aan te maken zodat hier individueel naar gekeken kan worden. @JamieL, voor jou hetzelfde advies. Ook de iPhone 11 Pro valt hier niet onder.


@KPN kunnen jullie wel garanderen dat we in noodgevallen 112 wel altijd kunnen bereiken!? Dat willen jullie natuurlijk echt niet in de media hebben. Dat 112 niet (snel genoeg) ingeschakeld kon worden door jullie storing.. 

Ja, 112 bereikbaarheid is geen enkel probleem, dat lukt altijd. 


Wil me graag aanmelden voor compensatie. Heb buiten nauwelijks verbinding er verschijnt een letter E bij mijn netwerk. Dit speelt al maanden en sinds kort is bellen ook niet meer goed mogelijk.


KPN gaat ons, zodra de oplossing voor het probleem is gevonden, compenseren:

 

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

Wat mij betreft is dat niet voldoende. De vergoeding zal gebeuren conform de regels van Autoriteit Consument & Markt (ACM), daar twijfel ik niet aan. De ACM heeft deze regels gemaakt met storingen van een dag of een paar dagen in het achterhoofd. Maar we hebben nu niet te maken met een storing van een paar dagen, maar van weken en zelfs maanden. Compenseren van abonnementskosten is gewoon niet genoeg.
 

In de eerste plaats vind ik dat er een compensatie moet komen voor, laten we het zo noemen, emotionele schade. Niet bereikbaar zijn of niet kunnen bellen als dat nodig is geeft stress, ongemak en kan zelfs tot gevaarlijke situaties leiden. Het is heel erg vervelend als jouw hulpbehoefende ouders je niet kunnen bereiken, je gebeld gaat worden met de uitslag van een sollicitie of medisch onderzoek, wetende dat het telefoontje je waarschijnlijk niet bereikt. Of zoals iemand opmerkt je 112 moet bellen vanwege accuut gevaar. En dan heb je nog de mensen die voor het genereren van inkomsten afhankelijk zijn van een goed werkende telefoon en mobiel internet. Kortom, ik verwacht van KPN een financiele tegemoetkoming die het ongemak enigszins compenseert.
 

Ten tweede zorgt de storing ervoor dat de accu van de telefoon sneller leegraakt en vaker geladen moet worden. Dat heeft consequenties voor de kwaliteit en gezondheid van de accu. Iemand in dit forum merkte op dat zijn of haar telefoon van zeven weken oud al 5% accucapaciteit kwijtgeraakt is. Iets dat bij normaal gebruik pas na één of anderhalf jaar zou gebeuren. Met andere woorden, de storing zorgt ervoor dat de accu sneller dan normaal verouderd. Dat heeft tot gevolg dat de telefoon sneller minder waard wordt; de telefoon moet sneller afgeschreven worden. Ik vind dat KPN ons daar óók in tegemoet moet komen. Bij Apple kan je voor € 80,- een nieuwe accu in je telefoon laten zetten. Wat mij betreft komt KPN met een extra vergoeding van € 40,- over de brug om de snellere afschrijving te compenseren of daarmee bij te dragen aan de vervanging van de accu, mochten mensen dat willen.
 

Dus nogmaals, wat mij betreft is het compenseren van alleen de abonnementskosten niet genoeg. Ik had er misschien anders tegenaan gekeken als KPN meer moeite zou doen, zoals het beter communiceren wat de stand van zaken is, waar het onderzoek zich op richt en wat de verwachtte oplostijd is. Of als er een goed alternatief zou worden geboden om tenminste goed bereikbaar te zijn. Maar dat gebeurt allemaal niet en dat vind ik een 'hoge kwaliteit'-provider onwaardig.


@KPN kunnen jullie wel garanderen dat we in noodgevallen 112 wel altijd kunnen bereiken!? Dat willen jullie natuurlijk echt niet in de media hebben. Dat 112 niet (snel genoeg) ingeschakeld kon worden door jullie storing.. 

Ja, 112 bereikbaarheid is geen enkel probleem, dat lukt 


Hallo!

Ik heb helaas hetzelfde probleem, ook een iphone 11 met een particulier abonnement.

Graag zou ik aangemeld willen worden voor de compensatie.

Ik heb naam, nummer en klantnummer etc. Toegevoegd aan mijn profiel.

 

Alvast bedankt

 

Groeten,

Thijs


Ik heb helaas ook hetzelfde probleem, ik heb een  iPhone 11 met een particulier abonnement.

Graag zou ik aangemeld willen worden voor de compensatie.

Ik heb naam, nummer en klantnummer etc. Toegevoegd aan mijn profiel.

 

Mvg Norah


 @Abdel123
@T.vd.Laan 
@NorahPoel

Ik heb jullie op de lijst gezet!


Begin deze week opnieuw contact gehad met de consumentenbond. Via klachtenkompas had ik het verbindingsprobleem al een paar weken geleden gemeld. Zij zijn er wel mee aan de slag gegaan maar hebben geen resultaat bereikt. Er is nu gesuggereerd dat we wellicht een collectieve claim zouden kunnen indienen. Daar nemen ze nog contact met me over op. Ook een suggestie is om te kijken of er een stukje in de consumentengids opgenomen zou kunnen worden, onder de rubriek Stekeligheden. Ik ga proberen of dat lukt.

Verder heeft de jurist mij gewezen op de rechten die je als consument hebt: in het consumentenrecht staat dat er een goede dienstverlening verwacht mag worden en dat er binnen een redelijke termijn een oplossing geboden moet worden. Ze hebben onderstaande link m.b.t. compensatie berekening doorgestuurd: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/klacht-over-telecomaanbieder/storing-wat-zijn-mijn-rechten

Hier blijven de klachten onverminderd hetzelfde: geen bereik buiten en nauwelijks bereik binnen huis en bellen is een drama. 


Ik ben vanmiddag gebeld nadat ik een klacht heb ingediend. 

Allereerst natuurlijk echt niet leuk voor deze KPN medewerker om al die mensen te moeten bellen, die al weken ontzettend ontevreden zijn.

Er werd alleen wel aangegeven dat zij naast de abonnement kosten niets gaan vergoeden en dat dit al heel netjes was omdat het (nog) niet duidelijk is of het probleem wel bij KPN ligt, want 'als je een andere telefoon zou gebruiken, is er niets aan de hand'. Mijn reactie hierop was dat ik geen iPhone bibliotheek heb liggen en kan gaan kijken welke iPhone vandaag wel werkt met mijn KPN abonnement. 

Ik heb extra kosten gemaakt die voorkomen hadden kunnen worden als KPN proactief had gereageerd. Ik dacht namelijk dat mijn MB's op waren dus ik heb mijn abonnement omgezet naar een duurdere met meer mb's + een MB aanvuller gekocht. Daarnaast sluit ik mij volledig aan bij @RemyZ 


Ik kreeg een bericht dat in het systeem staat dat ik een iPhone SE heb, die heb ik inderdaad gehad jaren geleden. Ik heb nu sinds een jaar een iPhone 11. Zou ik alsnog op de lijst kunnen? 
Inmiddels al 1,5 maand klachten met mijn 4g verbinding.. 

Groetjes Sharon 


Mijn vraag sta ik ook op de lijst reeks sl berichtje gestuurd over problemen met iphone 11 

 

mvg,

 

Erik 


Er werd alleen wel aangegeven dat zij naast de abonnement kosten niets gaan vergoeden en dat dit al heel netjes was omdat het (nog) niet duidelijk is of het probleem wel bij KPN ligt, want 'als je een andere telefoon zou gebruiken, is er niets aan de hand'.

 

Wat een suffe reactie zeg. Het is een aantoonbaar feit dat de telefoon wel werkt op netwerken die niet van KPN zijn. Ook in buitenlandse media lees je niets over een probleem als dit. Het is dus zo goed als zeker de combinatie KPN/iPhone 11. Daarnaast levert KPN abonnementen mét iPhone 11. Een telefoon die je als het ware in lease hebt, dus nog altijd eigendom is van KPN. Dat maakt KPN in mijn ogen verantwoordelijk voor een juiste werking van de combinatie. Als blijkt dat het aan een fout van Apple ligt, dan mag KPN dat opnemen met Apple; daar mogen wij als klant niet de dupe van zijn.

 

Maar goed, gelijk hebben betekent niet dat je gelijk krijgt. En KPN wordt niet voor niets een ‘reus’ genoemd.


 Op de lijst gezet: @Mikeyvdp, @Ilse0810, @Ronny112 

Jij bent gisteren door ons op de lijst gezet, @JJ22. Betekent dat je vanaf de volgende sms die we uitsturen deze zult ontvangen.

 

@rdeweerdt_76, wil jij je forumprofiel invullen? Dan zetten we je ook op de lijst.

 

Ik zie in mijn systeem staan dat jij een iPhone SE hebt, @Sharr89. Deze storing, en dus ook de lijst, geldt alleen voor de iPhone 11. Als jij met jouw telefoon issues ervaart, dan raad ik je aan een eigen topic aan te maken zodat hier individueel naar gekeken kan worden. @JamieL, voor jou hetzelfde advies. Ook de iPhone 11 Pro valt hier niet onder.

Ik heb mijn profiel gegevens verder ingevuld.

 


@Sharr89 ik heb je op de lijst gezet!
@Erikwes jij staat al op de lijst :)
@rdeweerdt_76 ik heb jou ook op de lijst gezet.