Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

KPN jullie hebben mijn nummer en ik wil graag gebeld worden voor vanavond 21:00 uur met een voorstel 

Dat gaat vast goed komen….😭

KPN begaat een mega blunder 

Nog 15 minuten tot je deadline….

Gaat m niet worden ben ik bang…

Nee uiteraard niet.

Wil mijn rechtsbijstand nog raadplegen 


Hallo Remco ,

bedankt voor je reactie maar hoe meld ik mij aan bij de topic om vervolgens ook op de lijst voor compensatie abonnement kosten te komen? Ook zou het fijn zijn als mijn dochter status updates ontvangt via de sms.  Ik zie de vastgepinde update van KPN wel maar zie niet waar ik dan een reactie moet achter laten om op de lijst te komen. Wel al mijn profiel aangevuld met benodigde gegevens . 
gr cdg 

Admin: verplaatst naar centraal topic. 


Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn gegevens achter gelaten in kpn profiel.


Apple geeft aan de gebruiksduur van een iPhone 3 jaar is. Onderzoek heeft aangetoond dat de gemiddelde gebruiksduur 4 jaar is.


Waar heb je die informatie van Apple vandaan @LenaK ? De iPhone 8 bijvoorbeeld is in oktober 2017 uitgekomen en wordt nog door het net uitgekomen iOS 16 ondersteund. En tot tenminste volgend jaar oktober. Het toestel is dan 6 jaar oud. Er komen zelfs nog updates uit voor oudere versies van iOS voor oudere telefoons. 


Tijdens vakantie in nrdwest Frankrijk nagenoeg geen last gehad. Ben nog niet terug in Nl bij Breda staat mobiel weer op E. Na vliegtuig stand aan/uit weer op 4G; maar … nog geen internet!! ( rij auto via online routeplanner via telefoon). Thuis wachtend bij chinees in dorp geen bereik( let op: geeft wel 4g aan). Iphone 11 is 2,5 jaar oud, bij kpn gekocht. Zakelijk, kpn schrijft om de zoveel dagen : nog steeds onderzoek, oorzaak nog niet gevonden.  bang dat ze telefoons moeten vergoeden? Van kastje (kpn) naar muur(apple). 
kom op KPN Doe wat.


Thuis gewoon op E. K-kpn


Het is heel simpel KPN
Andere telefoon icm KPN = geen probleem

Zelfde telefoon op ander netwerk = geen probleem

Afstemming KPN → bepaald type iPhone wordt niet ondersteund. Wat voorheen geen probleem is geweest. 

Wat gaan we doen KPN? 
Morgen maar weer eens bellen, we gaan alweer bijna het weekend in. 


Het is heel simpel KPN
Andere telefoon icm KPN = geen probleem

Zelfde telefoon op ander netwerk = geen probleem

Afstemming KPN → bepaald type iPhone wordt niet ondersteund. Wat voorheen geen probleem is geweest. 

Wat gaan we doen KPN? 
Morgen maar weer eens bellen, we gaan alweer bijna het weekend in. 

En wat denk je dan te bereiken?
Denk je dat je dan wel ineens een antwoord of een oplossing krijgt?
De arrogantie van KPN druipt van dit topic af dus verwacht maar niet te veel (of helemaal niets). Degene die je aan de lijn krijgt ( als de verbinding niet verbroken wordt) kan en mag je toch niets vertellen want dat staat in zijn/haar belscript. 

 


Het is heel simpel KPN
Andere telefoon icm KPN = geen probleem

Zelfde telefoon op ander netwerk = geen probleem

Afstemming KPN → bepaald type iPhone wordt niet ondersteund. Wat voorheen geen probleem is geweest. 

Wat gaan we doen KPN? 
Morgen maar weer eens bellen, we gaan alweer bijna het weekend in. 

En wat denk je dan te bereiken?
Denk je dat je dan wel ineens een antwoord of een oplossing krijgt?
De arrogantie van KPN druipt van dit topic af dus verwacht maar niet te veel (of helemaal niets). Degene die je aan de lijn krijgt ( als de verbinding niet verbroken wordt) kan en mag je toch niets vertellen want dat staat in zijn/haar belscript. 

 

Hele goede vraag, daarom zou ik iedereen in dit topic op willen roepen om vandaag rond 15:00 te bellen met 1200. 
Dan denk ik wel dat je iedereen bereikt bij de klantenservice, urgentie zal intern dan ook meer gevoeld worden. 

Nu worden we geparkeerd in dit topic waar onze gegevens worden verzameld en er niemand reactie geeft op de vragen. 
Wie doet er mee?


Het is heel simpel KPN
Andere telefoon icm KPN = geen probleem

Zelfde telefoon op ander netwerk = geen probleem

Afstemming KPN → bepaald type iPhone wordt niet ondersteund. Wat voorheen geen probleem is geweest. 

Wat gaan we doen KPN? 
Morgen maar weer eens bellen, we gaan alweer bijna het weekend in. 

En wat denk je dan te bereiken?
Denk je dat je dan wel ineens een antwoord of een oplossing krijgt?
De arrogantie van KPN druipt van dit topic af dus verwacht maar niet te veel (of helemaal niets). Degene die je aan de lijn krijgt ( als de verbinding niet verbroken wordt) kan en mag je toch niets vertellen want dat staat in zijn/haar belscript. 

 

Hele goede vraag, daarom zou ik iedereen in dit topic op willen roepen om vandaag rond 15:00 te bellen met 1200. 
Dan denk ik wel dat je iedereen bereikt bij de klantenservice, urgentie zal intern dan ook meer gevoeld worden. 

Nu worden we geparkeerd in dit topic waar onze gegevens worden verzameld en er niemand reactie geeft op de vragen. 
Wie doet er mee?

Die urgentie is er al bijna 2 maand niet dus maak je geen illusies. 


Kan het zijn dat met de update van IOS 16.0 de verbinding weer terug is ? 


Kan het zijn dat met de update van IOS 16.0 de verbinding weer terug is ? 

Nee


Laatste nikszeggende SMS is alweer 5 dagen geleden… Hoe veel weken moeten ze hier nog extra voor uittrekken.


Update doet niks nada!!!! Zodra ik mijn wifi uit zet springt hij op E 

KPN dit kan dus echt niet!!

Ik ga weer bellen ik kan zo niet door heb de telefoon nodig voor werk!!

Rechts om links om het moet opgelost worden en nog deze week!!


104 pagina’s en 2500+ reacties en 2 maanden verder. 

kpn, wanneer gaan jullie hier iets aan doen? De laatste update is alweer bijna een week geleden en er is nog niks opgeschoten.


En dan alsnog het lef hebben om een factuur te sturen met een opmerking erbij dat ze per 1 oktober de inflatiecorrectie gaan doorvoeren🤣. 


En dan alsnog het lef hebben om een factuur te sturen met een opmerking erbij dat ze per 1 oktober de inflatiecorrectie gaan doorvoeren🤣. 

 


Goedendag,

 

al enige tijd (2 maanden) heb ik bijna tot geen 4g op mijn mobiel. Ik heb een IPhone 11 en las dat daar inderdaad met het netwerk van KPN problemen zijn. Nu las ik ook dat je vanaf een bepaalde datum (dacht 20-07) totdat de problemen zijn opgelost zijn een compensatie kon krijgen. 

Dus al zo’n 2 maanden last van bijna tot geen 4G, wel vol bereik, en af en toe staat er een E bij mijn signaal, ik las dat dat edge is, het langzamere netwerk. Ik heb een abonnement met allen onbeperkt, dus het kan niet zijn dat ik geen internet meer over heb.

Maar hiervoor moest je wel contact opnemen of een bericht op het forum schijven, dus bij deze doe ik dat. En ook natuurlijk om te kijken wanneer de problemen zijn opgelost.

 

Zie graag een reactie tegemoet van jullie (KPN)

 

Alvast bedankt,

Naomi

 
Admin: Reactie verplaatst naar algemene topic over iPhone 11 issues


Hallo,

doordat er nog steeds problemen zijn met de iphone 11,zou ik gecompenseerd worden met de rekening!

Ik krijg dus net dat er €25 van mijn rekening wordt geschreven?

Ik neem aan dat dat een foutje is?

mvg Chantal van der Mey


Ook ik ervaar problemen met mobiel internet op mijn iPhone 11. Ik heb hier reeds een aantal keer contact over gehad met KPN. Nieuwe simkaart ontvangen, alles opnieuw geïnstalleerd, maar het biedt allemaal geen oplossing. Het probleem speelt al sinds eind juli. Ik wil via deze weg - het plaatsen van een bericht op dit forum - dan ook compensatie aanvragen. Maar uiteindelijk wil ik natuurlijk het liefst dat alles weer naar behoren werkt. 

 

 


Ik ben reeds overgestapt naar de concurrent, ik was het helemaal compleet zat zo behandelt te worden door KPN ! Dit slik / kan ik niet langer slikken je bent gewoon compleet onbereikbaar en dit is niet meer van deze tijd,  al jaren vaste trouwe klant maar die liefde is nu wel over ondertussen & nee ik ga geen nieuw toestel kopen van duizenden euros terwijl mijn iphone 11 nog prima functioneert, zo als aanbevolen werdt duur jullie.. Ik heb zowel mijn mobile abonnement en internet / tv overgesloten naar een ander.  Jammer dat het zo moet KPN maar zo te lezen is de maat niet alleen bij mij vol, ik verwacht toch zeker wel een compensatie regeling of iets in die geest (ik sta al op de lijst), ik ben nu weer bereikbaar, dus voor de mensen die het willen weten een provider die niet op het KPN netwerk mee draait werkt het volkomen normaal. Ik wens de rest die deze stap niet willen maken veel sterkte in deze touw trek wedstrijd. Groeten en een fijne dag allemaal 

Naar welke provider ben je overgestapt als ik vragen mag? Er was namelijk iemand op dit forum die was overgestapt naar T-mobile, nog steeds dezelfde problemen ervaarde. 

Ik ben over naar Tele 2 gegaan 

 


 @Problemen 4G @Cat-75  Dan ben je hier inderdaad op de juiste plaats. De problemen die jullie beschrijven zijn bekend en momenteel loopt daar een onderzoek naar. Ik kan hier op dit moment nog niets aan toevoegen maar als jullie de gegevens van de getroffen abonnementen achterlaten in jullie profiel dan zet ik jullie op de lijst. 


@Chantal Van der Mey ​​​​​ Dat is zeker iets wat we gaan bekijken maar niet zolang de storing loopt. Dat is helaas niet iets wat ik tussentijds in orde kan maken. maar zodra we een afgebakende periode hebben komen we daar zeker op terug. 

Zie daarvoor ook de pinned reply:

 

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.


Even over de aan consumenten verkochte (via afbetaling samen met je contract) GSM.

Dit zegt de rijksoverheid.

Wanneer is een product niet goed?

Een product is ondeugdelijk als:

  • het niet compleet is;
  • het beschadigd is;
  • het kapot is of het niet goed doet;
  • u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd

Bewijslast bij ondeugdelijk product

Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat u het product niet goed heeft gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet u bewijzen dat dit niet uw schuld is en dat het aan het product ligt.

Fabrieksgarantie en verkopersgarantie

Een fabrieksgarantie of verkopersgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die u al heeft. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product stuk na 6 maanden na aankoop maar binnen de garantie, dan hoeft u niet aan te tonen dat het niet uw schuld is. In het garantiebewijs staat waar u recht op heeft en voor welke periode.

Let op: bij problemen met een product moet de verkoper voor een oplossing zorgen en niet de fabrikant.

 

Dit betekent dus dat de iPhone 11 bij die mensen die nu nog betalen via hun abonnement van KPN onder garantie valt (2 jaar max looptijd en dus wel in garantie) De opmerking van KPN dat hun netwerk goed is en het daar niet aan kan liggen is dan ook niet relevant. zowel de dienst van bellen/internet als het toestel dienen deugdelijk te werken. En hiervoor dient binnen een redelijke en billijke tijd een oplossing te komen.

Kortom een ieder zal KPN individueel aansprakelijk moeten stellen voor het wel incasseren van abonnementsgeld, en het niet leveren van de daarvoor te mogen verwachten dienst en dat ze tevens aansprakelijk gesteld kunnen worden voor een niet deugdelijk toestel, dan wel de versnelde veroudering van het toestel doordat dit toestel als gevolg van deze storing buitensporige inspanningen moet verrichten om te proberen een verbinding op te bouwen die het toestel niet kan realiseren.

Dit zoals @LenaK  al eerder herhaaldelijk adviseerde in deze post.


@jhmdijkstra precies, maar ook als je iPhone 11 ouder is dan 2 jaar, het toestel gaat langer mee, dus valt het onder consumentenrecht.

Het is in de geval wel duidelijk dat het in dit geval niet aan de consument ligt, dus is de verkoper verplicht om het op te lossen d.m.v. reparatie en als dit niet kan, door te zorgen voor een vervangend product.

Dus waarom duurt dit allemaal zo lang? Omdat het, zoals gewoonlijk, alleen maar om geld gaat..

Â