Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Goedemiddag,

Ook ik heb sinds eind juli problemen met mijn iPhone 11 met 4G en Bellen, en wil graag op de hoogte gehouden worden.

 

MK


@kpn de vraag staat voor jullie nog open!

Hoezo staat de vraag nog open?

Ook is je meerdere malen aangegeven dat je je in jouw geval moet melden bij de zakelijke kant van KPN. Ik zou je dan ook willen adviseren daar een topic aan te maken. 

Een moderator van KPN geeft je toch een heel duidelijk antwoord?!


Goedemiddag,

Ook ik heb sinds eind juli problemen met mijn iPhone 11 met 4G en Bellen, en wil graag op de hoogte gehouden worden.

 

MK

Hoi @MirK en welkom hier :)
Als jij je forumprofiel in zou willen vullen (en een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan) dan kan ik je aan de lijst toevoegen. 


Zet mij ook maar op de lijst, sinds 31 juli slecht/geen bereik met 4g en bellen op mijn iPhone 11/kpn, hopeloos!


Zeg KPN, lezen jullie wel, want wordt wederom van kastje naar de muur gestuurd en alweer van KPN naar KPN, klantvriendelijker moet het niet worden, misschien moeten jullie het in dit drama zelf eens intern gaan oppakken 😓

Hoe vaak is je nu verteld dat je je, hoe vervelend ook, moet wenden tot KPN zakelijk.

Ja, ik snap dat je als privé persoon die telefoon aangeschaft hebt, maar er is helemaal niets mis met die telefoon ... tenminste, dat is in ieder geval nog niet vastgesteld.

En als het teruglopen van de capaciteit van de accu daadwerkelijk door dit probleem veroorzaakt zou worden dan nog moet je je wenden tot KPN zakelijk want ook dan zijn zij het die hier een eventuele compensatie aan zullen moeten koppelen.

 

Ik snap dat dit opnieuw een bericht is dat je zeer waarschijnlijk niet wilt horen, maar het is wel de (bittere) werkelijkheid.

Beste @wjb ,

Aangezien jij jouw kennis hier te pas en (voornamelijk) te onpas zo nodig wil verspreiden ben ik wel even naar benieuwd naar jouw verklaring over het volgende.
Hoe het kan dat de batterij capaciteit van een 8 weken oude iPhone 11 inmiddels van 100% naar 94% is gedaald? Dus 6% slechter is geworden in 8 weken tijd.

En dan helemaal in vergelijking met een óók 8 weken oude iPhone SE, waarbij de batterij capaciteit nog gewoon 100% is.

Het enige verschil is dat ik op iPhone 11 een T-mobile abonnement het ZONDER issue/problemen.

En dat ik voor iPhone 11 een KPN abonnement MET deze problemen gebruik maakt.

Mijn conclusie: deze problemen zijn de oorzaak van het teruglopen van de batterij capaciteit. Met andere woorden; deze problemen maken mijn telefoon gewoon weg kapot.

 

Nog een klein extra feitje: telefoon van mijn zoon. iPhone 12 is 1,5 jaar oud. Hij zit er dag en nacht op. Geen problemen en batterij capaciteit is nog 96%.

Dus mijn 8 weken telefoon heeft mindere capaciteit als een 1,5 oude telefoon.

 

Maar jij geeft het volgende aan:

En als het teruglopen van de capaciteit van de accu daadwerkelijk door dit probleem veroorzaakt. 
 

Voor mij is het zo klaar als een klontje. Maar jij ziet het dus anders of je wil gewoonweg niet toegeven dat deze problemen de oorzaak zijn van het afnemen van de batterij capaciteit.

Ben echt heel erg benieuwd naar jouw reactie. En voornamelijk jouw verklaring het het kan dat in met een zwaar en snel afnemende batterij capaciteit zit bij een gloednieuw toestel.

 


Zet mij ook maar op de lijst, sinds 31 juli slecht/geen bereik met 4g en bellen op mijn iPhone 11/kpn, hopeloos!

Ik heb je net aan de lijst toegevoegd @Bart vd Heijden!


Fijn Jan, dankjewel!


Hoe het kan dat de batterij capaciteit van een 8 weken oude iPhone 11 inmiddels van 100% naar 94% is gedaald? Dus 6% slechter is geworden in 8 weken tijd.

Mijn conclusie: deze problemen zijn de oorzaak van het teruglopen van de batterij capaciteit. Met andere woorden; deze problemen maken mijn telefoon gewoon weg kapot.

Dat kan heel goed zo zijn maar dat laat onverlet dat @Waijenberg zich dan nog steeds tot KPN zakelijk moeten richten immers daar heeft hij zijn abonnement lopen waarbij dat probleem optreedt. De consumenten tak van KPN is niet betrokken bij die overeenkomst. De consumenten tak van KPN kan in deze echt helemaal niets betekenen voor @Waijenberg.

 

En als het teruglopen van de capaciteit van de accu daadwerkelijk door dit probleem veroorzaakt. 

Dat schrijf ik omdat het nog niet vastgesteld/bevestigd is maar ook ik denk dat dat heel goed zou kunnen. Ik heb ook nooit het tegendeel beweerd.

 


Omdat de laatste reacties off topic waren en ook niet geheel volgens de huisregels, heb ik enkele berichten verwijderd. Laten we het gewoon een beetje leuk/constructief houden op de zaterdagavond :) 


Omdat de laatste reacties off topic waren en ook niet geheel volgens de huisregels, heb ik enkele berichten verwijderd. Laten we het gewoon een beetje leuk houden op de zaterdagavond :) 

👏🏻


Laten we het leuk houden, is makkelijk gezegd als je niet al bijna drie maanden met dit probleem zit. Situatie is inmiddels om te janken en zeer frustrerend. Niet alleen het probleem zelf, maar ook hoe daarmee om wordt gegaan. En zoveel extra kosten als gevolg van het netwerkprobleem. Mobiel die langzaam stuk gaat, niet kan doorverkopen, nieuwe aanschaffen en bij wie kan ik deze kosten verhalen? :

 


Laten we het leuk houden, is makkelijk gezegd als je niet al bijna drie maanden met dit probleem zit. Situatie is inmiddels om te janken en zeer frustrerend. Niet alleen het probleem zelf, maar ook hoe daarmee om wordt gegaan. En zoveel extra kosten als gevolg van het netwerkprobleem. Mobiel die langzaam stuk gaat, niet kan doorverkopen, nieuwe aanschaffen en bij wie kan ik deze kosten verhalen? :

 

Op deze vragen ga je geen antwoord krijgen.. Het is of wachten tot het ooit opgelost wordt of zelf maar een andere oplossing zoeken en hopen dat je dan uiteindelijk ( voldoende ) wordt gecompenseerd.

 


Hallo,

Mijn zoon van 13 heeft ook een IPhone 11 en ook problemen met 4G. Instellingen gereset en nieuwe simkaart, laatste update.  Heeft Sim only abonnement maar ik deel mijn MB’s. Vantevoren nooit problemen gehad. Wat moet ik doen? Melden bij KPN of toevoegen op een lijst? Sorry maar dit topic heeft zoveel pagina’s kan niet zo snel vinden wat ik moet doen. 
 

Grt, Gwan


Wat moet ik doen? Melden bij KPN of toevoegen op een lijst? 

Vul je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer van jouw zoon en adresgegevens. Laat vervolgens hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.


 

Voor ons is het nog niet volledig duidelijk hoe de compensatie er uit gaat zien. 

@Rutger_  Ik vind dit een rare opmerking. 
Compensatie vanaf 20 juli zolang de storing duurt! Wat is hier niet duidelijk aan? 
 

edit: Waarom is het vastgezette bericht met instructies in dit topic verdwenen? 
 

edit: vastgezet bericht is weer terug 🤔


Wat moet ik doen? Melden bij KPN of toevoegen op een lijst? 

Vul je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer van jouw zoon en adresgegevens. Laat vervolgens hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

Bedankt voor de snelle reactie. Gedaan ☺️


Wat moet ik doen? Melden bij KPN of toevoegen op een lijst? 

Vul je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer van jouw zoon en adresgegevens. Laat vervolgens hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

Bedankt voor de snelle reactie. Gedaan ☺️

Jij bedankt voor het invullen van je profiel @Gwan, ik heb je aan de lijst toegevoegd zodat we je op de hoogte kunnen houden.


Gedaan ☺️

Goed te lezen dat je jouw forumprofiel hebt ingevuld, een moderator van KPN zal binnenkort vast en zeker terugkoppelen dat je op de lijst geplaatst bent.

 

Edit: Oeps dat was wel heel erg snel van @JanZ_.


Zet mij ook maar op lijst, heb ook een iPhone 11 en heb ook al een week of 6/8 (als ik verbinding heb) zeer slechte 4G verbinding 


Ik ben van plan alle kosten die ik extra moet maken om fatsoenlijk bereikbaar te zijn te verhalen op KPN.

Als dat meer kosten zijn dan jouw abonnementskosten dan zal je daarvoor wel naar de rechter moeten stappen immers het zijn de abonnementskosten die vergoed zullen worden en niet de toestelbijdrage voor jouw iPhone 11 danwel de kosten voor een op eigen initiatief aangeschafte vervangende telefoon.

Ik ben inmiddels wel zover dat ik bereid ben mijn advocaat in te schakelen; de storing duurt zo ontzettend lang en ik ben van mening dat KPN veel te weinig doet om gedupeerden tegemoet te komen, dat het nu een principekwestie geworden is. 
 

Dat gezegd hebbende: KPN zou ‘wegkomen’ met het vergoeden van de abonnementskosten als de storing een dag of een paar dagen had geduurd. Dus een vergoeding in de geest van de regels die door de ACM zijn vastgesteld. Maar omdat de storing veel langer duurt dan een paar dagen, behóórlijk langer, gaat KPN er echt niet mee wegkomen de standaard vergoeding te geven. 


Omdat de laatste reacties off topic waren en ook niet geheel volgens de huisregels, heb ik enkele berichten verwijderd. Laten we het gewoon een beetje leuk houden op de zaterdagavond :) 

👏🏻

Fantastisch hoe dit forum functioneert, alweer Kpn censuur bij verzoeken aan @wjb om te stoppen met zijn onwenselijke reacties en opmerkingen. Een voorbeeld van hoe Kpn omgaat met gedupeerde klanten, die enorm ontevreden zijn en stellen daarom soms lastige vragen, die houdt ja dan gewoon aan het lijntje of laat ze wegtreiteren door hulptroepen zonder problemen…


Hoe het kan dat de batterij capaciteit van een 8 weken oude iPhone 11 inmiddels van 100% naar 94% is gedaald? Dus 6% slechter is geworden in 8 weken tijd.

Mijn conclusie: deze problemen zijn de oorzaak van het teruglopen van de batterij capaciteit. Met andere woorden; deze problemen maken mijn telefoon gewoon weg kapot.

Dat kan heel goed zo zijn maar dat laat onverlet dat @Waijenberg zich dan nog steeds tot KPN zakelijk moeten richten immers daar heeft hij zijn abonnement lopen waarbij dat probleem optreedt. De consumenten tak van KPN is niet betrokken bij die overeenkomst. De consumenten tak van KPN kan in deze echt helemaal niets betekenen voor @Waijenberg.

 

En als het teruglopen van de capaciteit van de accu daadwerkelijk door dit probleem veroorzaakt. 

Dat schrijf ik omdat het nog niet vastgesteld/bevestigd is maar ook ik denk dat dat heel goed zou kunnen. Ik heb ook nooit het tegendeel beweerd.

 

In dat geval verwacht ik dat KPN dit intern voor mij gaat regelen, niet doorverwijst, want dat heeft zakelijk al gedaan naar privé en naar Apple!!! En dat KPN gedupeerden als klant behandeld en met een oplossing/voorstel komt. 

Even voor de duidelijkheid, mijn vragen zijn gericht aan KPN en als je je afvraagt waarom via dit forum? Omdat er via alle andere kanalen ook niet wordt gereageerd….

 


 

Voor ons is het nog niet volledig duidelijk hoe de compensatie er uit gaat zien. 

@Rutger_  Ik vind dit een rare opmerking. 
Compensatie vanaf 20 juli zolang de storing duurt! Wat is hier niet duidelijk aan? 
 

edit: Waarom is het vastgezette bericht met instructies in dit topic verdwenen? 
 

edit: vastgezet bericht is weer terug 🤔

Niet zo verbaasd doen. Het vastgezette bericht staat er continue. Je moet alleen even je pagina verversen. 😒


Voor ons is het nog niet volledig duidelijk hoe de compensatie er uit gaat zien. 

@Rutger_  Ik vind dit een rare opmerking. 
Compensatie vanaf 20 juli zolang de storing duurt! Wat is hier niet duidelijk aan?  
 

misschien dat de verbazing zo duidelijker is?


Voor ons is het nog niet volledig duidelijk hoe de compensatie er uit gaat zien. 

@Rutger_  Ik vind dit een rare opmerking. 
Compensatie vanaf 20 juli zolang de storing duurt! Wat is hier niet duidelijk aan?  
 

misschien dat de verbazing zo duidelijker is?

@Groene Trol En wat vind jij hier raar aan? Is toch logisch? Pas als kpn weet wat het probleem veroorzaakt, kunnen ze pas een definitieve oplossing (lees compensatie) vaststellen. 

Wat wil je nou horen?