Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

• July 28, 2022
  • 6658 reacties
  • 229926 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6658 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • October 17, 2022

@PME Het is 1 klant die dit nu meld en jij noemt dit gelijk in meervoud?

@Licky Lauda Zal via de aankopende partij hier ook achteraan moeten gaan.

En moderator hier zal vast ook mee gaan kijken wat er mis gaat bij haar.

Geef toe het verhaal loopt zo door elkaar heen dat het er meerdere lijken inderdaad.

Niettemin vallen ze op

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Licky Lauda Ik snap heel goed dat je schrikt van de mail die je gekregen hebt. Goed dat je een seintje geeft. Ik heb nu helaas geen antwoord voor je. We vragen het na en komen erop terug zo gauw we meer informatie hebben.

@HenkesOF Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je al op de lijst staat.

• Deelnemer
  • October 17, 2022

Hi, wat zou er aan de telefoon gerepareerd moeten worden als dit een KPN issue is?

Overigens heb ik nog niks vernomen, gegevens zijn in mijn profiel ingevuld.

• Helper
  • October 17, 2022

@PME Het is 1 klant die dit nu meld en jij noemt dit gelijk in meervoud?

@Licky Lauda Zal via de aankopende partij hier ook achteraan moeten gaan.

En moderator hier zal vast ook mee gaan kijken wat er mis gaat bij haar.

Die zal het van de hand wijzen, ik heb de sim van mijn dochter en schoonmoeder erin gehad… poef geen problemen. ook in Frankrijk met mijn kpn sim niet.

• Helper
  • October 17, 2022

@Licky Lauda Ik snap heel goed dat je schrikt van de mail die je gekregen hebt. Goed dat je een seintje geeft. Ik heb nu helaas geen antwoord voor je. We vragen het na en komen erop terug zo gauw we meer informatie hebben.

@HenkesOF Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je al op de lijst staat.

ik wacht af, hoewel ik er wel achter kom hoeveel je op je telefoon hebt staan en hoeveel je ermee doet. dacht even makkelijk esim op ander toestel (erbij) en klaar. maar dan loop je tegen de dingen aan wat je allemaal met je telefoon doet en dan heb ik het niet over socials maar opgeslagen wachtwoorden, betalingen, email enz.

• Deelnemer
  • October 17, 2022

Hallo, ik heb enkele weken forum profiel ingevuld en aangegeven dat ik dit heb gedaan. Ik krijg echter geen enkele reactie. Het is de telefoon van mijn dochter, en ze heeft al sinds eind juli geen bereik op haar Iphone11. Zou het wel fijn vinden dat dit snel wordt opgelost voor haar en dat we ook updates krijgen. En uiteraard abonnementskosten retourneren, al 3 maanden geen gebruik van gemaakt. 

Graag reactie

• Topper
  • October 17, 2022

Ik ben ook gebeld door een 088 nummer, maar uiteraard gemist ivm mijn slechte bereikbaarheid. 
Teruggebeld en ik kreeg een verhaal over telefoontje die ik van computer zou ontvangen om IMEI uit te lezen maar ze waren niet van KPN, het was uitbesteed en er zou ook niks geregistreerd worden in mijn dossier. Wel een omruilactie per post.

heel fijn maar ik wil wel even weten of dit klopt en of dit idd via KPN geregeld is. Te toevallig als het niet zo is maar better safe than sorry.

Ik heb geen mail ontvangen met vragen. Komt dat als het IMEI nummer bevestigd is? Of hebben jullie die mail gehad zonder telefoontje? 
En dat bericht over kosten voor reparatie, kwam dat nadat IMEI nummer bij ze bekend was waardoor ze konden zien dat toestel ouder was dan 2 jaar?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Al een een week  contact gehad met KPN. Voor de problemen van de iphone11 van mijn dochter en kpn abonnement was haar imei nr nodig. Ik had mn eigen gsm geregistreerd omdat zij nog minderjarig is Voor het nr gezorgd maar nu zei een medewerker dat ik moest bellen met haar eigen telefoon en haar telefoon was nog niet geregistreerd. Ik had geen rekening gehouden dat mijn dochters telefoon door de problemen helemaal niet kan bellen. Dus zelf weer gebeld en nu duurt het weer een paar dagen voordat er actie wordt ondernomen. Ik ben nu al een week bezig. Kpn waar zijn jullie mee bezig. Jullie verhaal komt niet overeen. Iedere medewerker zegt wat anders Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. 

@GwenJoan Dat is niet fijn. Ik heb je gegevens erbij gepakt met de informatie die in jouw forumprofiel staat. Ik zie dat je al op de lijst staat. Dat betekent dat er contact met je opgenomen gaat worden. Je kunt het vastgezette bericht bovenin dit topic in de gaten houden voor de laatste status.

Hi, wat zou er aan de telefoon gerepareerd moeten worden als dit een KPN issue is?

Overigens heb ik nog niks vernomen, gegevens zijn in mijn profiel ingevuld.

@JohanDeJong Goed dat je het aankaart. Ik heb je bij deze op de lijst gezet. 

Hallo, ik heb enkele weken forum profiel ingevuld en aangegeven dat ik dit heb gedaan. Ik krijg echter geen enkele reactie. Het is de telefoon van mijn dochter, en ze heeft al sinds eind juli geen bereik op haar Iphone11. Zou het wel fijn vinden dat dit snel wordt opgelost voor haar en dat we ook updates krijgen. En uiteraard abonnementskosten retourneren, al 3 maanden geen gebruik van gemaakt. 

Graag reactie

@Jacques70 Excuus, ik denk dat we jouw berichtje dan over het hoofd gezien hebben. Goed dat je het nogmaals aangeeft. Ik zet je bij deze op de lijst.

• Topper
  • October 17, 2022

@Licky Lauda Zou je de bijlage eens kunnen delen met ons? Ik ben wel heel benieuwd qua toelichting wat ze willen cq. gaan repareren.

Toelichting prijsopgave
Uw reparatienummer : XXXXXXX
Referentie : XXXXXXX
Uw gegevens
Bedrijfsnaam :
Naam : XXXXXXX
Adres : XXXXXXX
Postcode : XXXXXX
Gegevens apparaat
Model : IPHONE 11 64GB RED ZD661-13317
IMEI-nummer : XXXXXXXX
Serienummer : XXXXXXXX
Reparatiegegevens
Klachtomschrijving : HARDWARE - Geen GSM netwerk
Aanvullende klachtomschrijving : netwerkklachten i.c.m. iPhone 11
Garantie : Nee
Diagnose : Geen / slechte ontvangst
Uit te voeren reparatie : Toestel wordt omgeruild
Reparatieomschrijving : Reparatie na prijsopgave
Reparatiekosten : € 469,00 (Incl. BTW)

ik heb natuurlijk wat informatie vervangen door XXXXX ;)

Kreeg jij dit nadat ze je toestel gratis zouden omruilen?

• Topper
  • October 17, 2022

Alexandra, kan jij bevestigen dat mijn verhaal van hierboven klopt?

En dat bij toestelvervanging ik niet wordt geconfronteerd met opeens reparatiekosten of diagnosekosten?

Groetjes, Karin 

• Helper
  • October 17, 2022

@Licky Lauda Zou je de bijlage eens kunnen delen met ons? Ik ben wel heel benieuwd qua toelichting wat ze willen cq. gaan repareren.

Toelichting prijsopgave
Uw reparatienummer : XXXXXXX
Referentie : XXXXXXX
Uw gegevens
Bedrijfsnaam :
Naam : XXXXXXX
Adres : XXXXXXX
Postcode : XXXXXX
Gegevens apparaat
Model : IPHONE 11 64GB RED ZD661-13317
IMEI-nummer : XXXXXXXX
Serienummer : XXXXXXXX
Reparatiegegevens
Klachtomschrijving : HARDWARE - Geen GSM netwerk
Aanvullende klachtomschrijving : netwerkklachten i.c.m. iPhone 11
Garantie : Nee
Diagnose : Geen / slechte ontvangst
Uit te voeren reparatie : Toestel wordt omgeruild
Reparatieomschrijving : Reparatie na prijsopgave
Reparatiekosten : € 469,00 (Incl. BTW)

ik heb natuurlijk wat informatie vervangen door XXXXX ;)

Kreeg jij dit nadat ze je toestel gratis zouden omruilen?

Nee, ik had een telefoontje gemist daarna mailtje dat ik hem op moest sturen.

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 17, 2022

@KarinF75 Denk niet dat ze dat IMEI-nummer nodig hebben om te checken of die nog wel binnen de garantie valt.

Denk dat ze dat nodig hebben om te weten hoeveel GB geheugen je telefoon heeft. Als jij een iPhone 11 256GB hebt wil je graag een iPhone 12 256GB opgestuurd krijgen en niet een iPhone 12 128GB.

• Topper
  • October 17, 2022

@KarinF75 Denk niet dat ze dat IMEI-nummer nodig hebben om te checken of die nog wel binnen de garantie valt.

Denk dat ze dat nodig hebben om te weten hoeveel GB geheugen je telefoon heeft. Als jij een iPhone 11 256GB hebt wil je graag een iPhone 12 256GB opgestuurd krijgen en niet een iPhone 12 128GB.

Ah zo!

Maar verhaal is plausibel denk je?

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • October 17, 2022

@Alexandra @Vikash 

Kunnen jullie opheldering geven over de verschillende berichten?

1. Wanneer wordt er reparatie aangeboden?
2. Wanneer wordt er een vervangend toestel aangeboden?

3. Indien reparatie, wie gaat dit betalen?

4. Hoe verhoudt dit zich met de garantietermijn?

Alvast bedankt. 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 17, 2022

Ah zo!

Ook moet men natuurlijk zeker weten dat je een iPhone 11 gebruikt en niet een ander toestel.

Er zullen altijd mensen zijn die ook misbruik willen maken van zo’n situatie.

@KarinF75 Mocht jij een toestel met schade opstuurt dan kan men dat niet garanderen natuurlijk.

Maar dat is best logisch toch?

Als een toestel val of stoot schade heeft is moeilijk te achterhalen wat er eerst was en dan is er dus kans op dat het niet onder garantie verholpen wordt.

Verhaal wat hier nu staat over kosten is dus nog onduidelijk waarom dat is.

En een moderator gaat dat navragen.

• Nieuwkomer
  • October 17, 2022

Ik ervaar dezelfde problemen en heb mijn forumprofiel ingevuld.

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 17, 2022

Ah zo!

Hoi Karin,

Ik vind jouw verhaal “ingewikkeld” in de zin van dat het apart is dat een computer jouw belt en dan je IMEI nummer uitleest. Het kan zijn dat het technologisch kan maar ik heb er nog nooit van gehoord, maargoed dat wil niet zeggen dat dit niet legitiem is. Het zou inderdaag heel toevallig zijn als dit een scam zou zijn.

Ik weet echter wel zeker dat ze een IMEI nummer nodig hebben ter identificatie van jouw iPhone (dus geheugen en misschien wel de kleur). De iphone 11 is nu 3 jaar oud dus het merendeel zou buiten de garantieperiode vallen. Daarom vind ik het logisch dat het helemaal geen issue mag zijn of die nog garantie heeft omdat KPN al bij verschillende klanten heeft toegezegd je iPhone 11 kosteloos om te ruilen voor een iPhone 12 (afgaande op de reacties hier en dat deze gedupeerden er niet over liegen).

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 17, 2022

@Alexandra @Vikash 

Kunnen jullie opheldering geven over de verschillende berichten?

1. Wanneer wordt er reparatie aangeboden?
2. Wanneer wordt er een vervangend toestel aangeboden?

3. Indien reparatie, wie gaat dit betalen?

4. Hoe verhoudt dit zich met de garantietermijn?

Alvast bedankt. 

Punt 1 of 2 hoor je tijdens telefoontje en zal je dus moeten afwachten 

Punt 3 in principe kost het je niks tenzij je dus een toestel met (flinke) schade opstuurt dan kunnen er kosten uit voortkomen.

Punt 4 is een goede dat zullen de moderators vast vertellen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi allen. Er worden hele goede vragen gesteld. Vragen waar ik nu helaas geen antwoord op heb. Weet wel dat wij deze vragen meenemen. Als we meer informatie hebben, delen we het hier in het topic en in het vastgezette bericht bovenin het topic.

@IphoneDE11 Dankjewel voor het seintje en je gegevens, ik heb je nu op de lijst gezet.

• Helper
  • October 17, 2022

Hi allen. Er worden hele goede vragen gesteld. Vragen waar ik nu helaas geen antwoord op heb. Weet wel dat wij deze vragen meenemen. Als we meer informatie hebben, delen we het hier in het topic en in het vastgezette bericht bovenin het topic.

@IphoneDE11 Dankjewel voor het seintje en je gegevens, ik heb je nu op de lijst gezet.

De afgelopen uren gaat het wel snel met de reacties inderdaad ;). Ik ben heel erg benieuwd hoor. Ik kan me voorstellen dat veel onduidelijk is en wellicht nog afhangt van ieders persoonlijke situatie. Ik begrijp ook dat jullie als moderator maar zeer beperkte informatie mógen delen. Toch zou ik het zelf enorm waarderen als er bijvoorbeeld hier, of via e-mail al eens wat meer generiek informatie gedeeld kan worden over de gevonden oorzaak, en de aangeboden oplossing.  Dat er uiteindelijk persoonlijk contact wordt opgenomen over de daadwerkelijke afhandeling is natuurlijk prima; er moet immers wat opgestuurd worden en weer ontvangen worden en dat moet goed gaan, de kosten van de apparatuur zijn significant. 

Zeker als er nu nog mensen in dit topic melden dat ze van de technische dienst een mail krijgen met vragen over wanneer het probleem zich voordoet. Ik mag oprecht hopen dat ikzelf, maar met mij velen anderen die zich in dit topic meldden, niet worden vermoeid met deze informatie nu pas aan te leveren. Ik had die met alle liefde begin augustus gedeeld toen ik voor het eerst contact had met de klantenservice, maar niet nadat is erkend dat er een generiek probleem is en ik op die stapel wordt meegenomen. Simpelweg omdat de oplostijd dan nóg veel meer tijd in beslag gaat nemen. 

Daarbij krijg ik op basis van het huidige tempo en de beperkte berichten in het topic niet het idee dat vrijdag iedereen gebeld is en een aanbod heeft ontvangen. Ik hoop oprecht dat mijn gevoel hierover niet wordt bevestigd ;)..  Ik ben in ieder geval voorbereid en heb alvast het IMEI van mijn telefoon opgezocht, dat scheelt weer wat tijd aan de telefoon 🤓

Pipo10
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • October 17, 2022

……. maar nu zei een medewerker dat ik moest bellen met haar eigen telefoon en haar telefoon was nog niet geregistreerd. Ik had geen rekening gehouden dat mijn dochters telefoon door de problemen helemaal niet kan bellen. …...

Precies wat ik al eerder schreef, als je buitenshuis bent dan werkt de telefoon bijna niet, ook bij mij is dat een probleem.

Hoe gaan ze je dan bellen????

• Topper
  • October 17, 2022

Nog altijd mensen die telefonisch benaderd zijn intussen met omruil mogelijkheid?

lees er minder over op dit moment..

👍=ja

Stond al vrij snel op de lijst maar nog altijd niet gebeld.

Ben ook nog altijd niet gebeld jammer genoeg.. Hoop dat ze snel bellen.. Blijf er zelfs extra voor thuis bij de wifi zodat ik het gesprek niet mis.. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • October 17, 2022

Ik heb ook 6 oktober een sms ontvangen. Maar nog geen telefoontje gehad van kpn… Ik ben eerlijk gezegd een beetje bang dat deze ook niet meer gaat komen? Wat ik ook vreemd vind is dat de oplossingen niet voor iedereen hetzelfde zijn..

Zijn er überhaupt nog mensen die een telefoontje hebben gehad? 

Het imei nummer, is dat een uniek nummer van de telefoon of ook in combinatie met de sim.

ik heb tijdelijk een oude telefoon om mee te bellen want moet bereikbaar zijn voor me kinderen maar anders moet ik de sim terug stoppen om het nummer te achterhalen. 

Ferry1984
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • October 17, 2022

Het imei nummer, is dat een uniek nummer van de telefoon of ook in combinatie met de sim.

ik heb tijdelijk een oude telefoon om mee te bellen want moet bereikbaar zijn voor me kinderen maar anders moet ik de sim terug stoppen om het nummer te achterhalen. 

Ja het IMEI-nummer is een uniek nummer van de telefoon net zoals het serienummer van de telefoon uniek is.

Je hoeft niet perse je sim terug te stoppen. Je kan ook *#06# invoeren in het telefoonveld waar je normaal nummers invoert die je wilt bellen.