Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

• July 28, 2022
  • 6658 reacties
  • 229928 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6658 reacties

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Bij de iPhone 12 die je krijgt, zal een retour instructie zitten @Goku 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 18, 2022

Zojuist gebeld door het nummer van KPN, maar helaas alleen gezien dat het om een ‘gemiste oproep’ ging vanwege het bereik. Ik heb teruggebeld en de vriendelijke meneer van de KPN wist mij inderdaad te vertellen dat mijn iPhone 11 (ik heb een sim-only abonnement bij KPN) omgeruild wordt door een iPhone 12. 

Ik heb navraag gedaan of het mogelijk is om de iPhone 13/14 te kunnen ontvangen (tegen bijbetaling natuurlijk), maar dit was helaas niet mogelijk waar ik ook wel begrip voor heb. Ik ben allang blij dat er een actie op touw is gezet en dit ook aan de meneer laten weten. 

Al met al ben ik tevreden over de gang van zaken. De iPhone 12 wordt binnen vier weken verzonden incl. retourdoos voor de iPhone 11, waarna de iPhone 11 binnen twee weken retour gestuurd moet zijn. Hopelijk is hiermee de kous af.

Ongeacht oudheid toestel (garantie)?

Er moeten toch wel heel heel veel mensen gebeld worden zeg.

ze hebben nog 2 dagen..

Voor zo ver ik weet maakt de oudheid van het toestel niet uit. Ik heb de mijne ‘los gekocht’ (sim-only), in november 2019 (dus een maand nadat het toestel officieel uitkwam in oktober 2019). Ik denk dat we dus vrij zeker kunnen zeggen dat dat niets uitmaakt omdat ik mijne had besteld zodra hij uitkwam haha!

• Helper
  • October 18, 2022

Zo ik ben net ook netjes gebeld met de oplossing om me iPhone 11 in te ruilen voor een 12. Je krijgt een paar vragen ect en je moest ook je IMEI melden. Ik krijg binnen 4 weken een iPhone 12 opgestuurd met een retourlabel. Daar gaat natuurlijk de iPhone 11 in en moet binnen 14 dagen opgestuurd worden en je verzendbewijs moet je 30 dagen bewaren. Helaas krijg je geen mail hierover en hoop ik dat dit vlekkeloos gaat verlopen. En ben zeker wel blij met deze oplossing. Alleen vraag me af of je het doosje en oplader ook moet mee moet leveren mochten misschien andere mensen dit niet meer hebben? Kan een moderator hier antwoord op geven zodat het voor iedereen vlekkeloos verloopt 

@Goku de iphone 11 werd al zonder lader en oortjes geleverd, ik verwacht dat de 12 ook niet met lader komt. screenprotector heb ik erop laten zitten hoesje gehouden maar die past toch niet op de nieuwe.

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • October 18, 2022

Zojuist gebeld door het nummer van KPN, maar helaas alleen gezien dat het om een ‘gemiste oproep’ ging vanwege het bereik. Ik heb teruggebeld en de vriendelijke meneer van de KPN wist mij inderdaad te vertellen dat mijn iPhone 11 (ik heb een sim-only abonnement bij KPN) omgeruild wordt door een iPhone 12. 

Ik heb navraag gedaan of het mogelijk is om de iPhone 13/14 te kunnen ontvangen (tegen bijbetaling natuurlijk), maar dit was helaas niet mogelijk waar ik ook wel begrip voor heb. Ik ben allang blij dat er een actie op touw is gezet en dit ook aan de meneer laten weten. 

Al met al ben ik tevreden over de gang van zaken. De iPhone 12 wordt binnen vier weken verzonden incl. retourdoos voor de iPhone 11, waarna de iPhone 11 binnen twee weken retour gestuurd moet zijn. Hopelijk is hiermee de kous af.

Ongeacht oudheid toestel (garantie)?

Er moeten toch wel heel heel veel mensen gebeld worden zeg.

ze hebben nog 2 dagen..

Voor zo ver ik weet maakt de oudheid van het toestel niet uit. Ik heb de mijne ‘los gekocht’ (sim-only), in november 2019 (dus een maand nadat het toestel officieel uitkwam in oktober 2019). Ik denk dat we dus vrij zeker kunnen zeggen dat dat niets uitmaakt omdat ik mijne had besteld zodra hij uitkwam haha!

Okay top

Die van mij is van september 2020

• Helper
  • October 18, 2022

@Licky Lauda Zou je de bijlage eens kunnen delen met ons? Ik ben wel heel benieuwd qua toelichting wat ze willen cq. gaan repareren.

Toelichting prijsopgave
Uw reparatienummer : XXXXXXX
Referentie : XXXXXXX
Uw gegevens
Bedrijfsnaam :
Naam : XXXXXXX
Adres : XXXXXXX
Postcode : XXXXXX
Gegevens apparaat
Model : IPHONE 11 64GB RED ZD661-13317
IMEI-nummer : XXXXXXXX
Serienummer : XXXXXXXX
Reparatiegegevens
Klachtomschrijving : HARDWARE - Geen GSM netwerk
Aanvullende klachtomschrijving : netwerkklachten i.c.m. iPhone 11
Garantie : Nee
Diagnose : Geen / slechte ontvangst
Uit te voeren reparatie : Toestel wordt omgeruild
Reparatieomschrijving : Reparatie na prijsopgave
Reparatiekosten : € 469,00 (Incl. BTW)

ik heb natuurlijk wat informatie vervangen door XXXXX ;)

🤔ik heb ook een iPhone 11 red 64GB. 

• Helper
  • October 18, 2022

Weet iemand eigenlijk of het een refurbished iPhone 12 is die je gaat krijgen of echt een nieuwe? 

• Helper
  • October 18, 2022

Weet iemand eigenlijk of het een refurbished iPhone 12 is die je gaat krijgen of echt een nieuwe? 

volgens postnl, krijg ik hem morgen bezorgd dus dan kan ik het voor je nakijken…

modelnummer:

M nieuw van apple

F refrubished

N vervanging van apple

P persoonlijk gegraveerd.

• Helper
  • October 18, 2022

volgens postnl, krijg ik hem morgen bezorgd dus dan kan ik het voor je nakijken…

modelnummer:

M nieuw van apple

F refrubished

N vervanging van apple

Ben benieuwd hihi

• Nieuwkomer
  • October 18, 2022

Heb dezelfde problemen.

heb een profiel aangemaakt in de hoop snel wat te horen…

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik zie dat er vandaag via de telefonische klantenservice een melding voor je is geregistreerd. @Antondordt 

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • October 18, 2022

Hier ook nog niet gebeld, ben echt benieuwd, wachten geduldig af 😇

• Nieuwkomer
  • October 18, 2022

Ik zie dat er vandaag via de telefonische klantenservice een melding voor je is geregistreerd. @Antondordt 

Ja klopt.

ik dacht ik bel ook even en was goed geholpen

• Deelnemer
  • October 18, 2022

Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.

We zien soms gebeuren dat het vastgezette bericht ineens weer verdwenen is. Dat herstellen we dan zo snel mogelijk weer.

Update maandag 10 oktober

We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

Update per SMS woensdag 28 september:

Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN

Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.

Update per SMS vrijdag 09 september:

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

Update dinsdag 30 augustus:

We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

Beste Alexandra, 

Na vele mislukte onderzoeken naar het niet functioneren van het mobiel netwerk op mijn IPhone 11 Pro uiteindelijk hier terechtgekomen. Ik had me al een tijdje geleden aangemeld voor het forum, maar wist niet precies hoe of waar ik in dit topic moet laten weten dat mijn 06-nummer en adresgegevens bij mijn profiel genoteerd staan. Hopelijk is dat op deze manier gelukt; en anders hoor ik het graag. Zou ik toegevoegd kunnen worden aan de bel/sms lijst? 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, 

Lisa 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 18, 2022

modelnummer:

M nieuw van apple

F refrubished

N vervanging van apple

Waar heb je dat lijstje vandaan?

Want vraag mij af of dat klopt

Heb een 12 pro gekocht via Apple en kwam met een f nummer uit de doos.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Ik heb alle gegevens genoteerd @Lisa_cdh. 

• Deelnemer
  • October 18, 2022

Ik heb alle gegevens genoteerd @Lisa_cdh. 

Hartelijk dank!

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • October 18, 2022

modelnummer:

M nieuw van apple

F refrubished

N vervanging van apple

Google is your friend en in jouw geval brenger van minder leuk nieuws, jouw iPhone is een refurbished iPhone

• Nieuwkomer
  • October 18, 2022

@AnnekeO, ook voor jou melding gemaakt. 

Dat is fijn maar hoe weet ik ik dat dat het probleem is/wordt opgelost en op welke termijn. Het is ontiegelijk vervelend dat het internet en de telefoon niet naar behoren werkt, zeker omdat er een ander nummer is doorgeschakeld naar mijn telefoon. Ik heb lang gewacht om mijn problemen te melden omdat ik dacht dat het van zelf wel goed zou komen. Maar helaas mijn telefoon en internet werken nog steeds niet naar behoren. 

• October 18, 2022

@Roos79 

Het iPhone modelnummer laat zien of je met een nieuwe iPhone of een refurbished iPhone te maken hebt. Dit geldt natuurlijk ook voor refurbished iPads. Je kunt het modelnummer achterhalen via Instellingen > Algemeen > Info > Model en het zal eruit zien als MQ8R2ZD/A of iets dergelijks.

De eerste letter geeft aan om wat voor type het gaat:

• M – Gloednieuw toestel, nieuw gekocht
  • N – Vervangend toestel, het originele toestel is omgewisseld vanwege een defect
  • P – Gepersonaliseerd toestel met inscriptie of gravering (die wil je waarschijnlijk niet hebben)

Er zijn bronnen op internet die erop wijzen dat de letter F staat voor een refurbished iPhone, gereviseerd door Apple of een erkende Apple serviceprovider. Maar we hebben ook berichten gekregen van lezers die navraag hebben gedaan bij de provider of bij Apple en daar te horen hebben gekregen dat hun F-model toch echt nieuw uit de fabriek komt.

https://www.iculture.nl/tips/iphone-vervangen-opgeknapt/

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

We zijn inmiddels bezig met alle klanten die hiervan melding hebben gemaakt persoonlijk te benaderen @AnnekeO zoals ook valt te lezen op de laatste pagina's van dit topic. 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 18, 2022

modelnummer:

M nieuw van apple

F refrubished

N vervanging van apple

Google is your friend en in jouw geval brenger van minder leuk nieuws, jouw iPhone is een refurbished iPhone

Beetje vreemd want gloednieuw uit één gesealde doos en gekocht tijdens lancering.

Geloof ik dus niet 

• Helper
  • October 18, 2022

modelnummer:

M nieuw van apple

F refrubished

N vervanging van apple

staat op de apple website en forum.

• Helper
  • October 18, 2022

@Jeroen_dB 

ik werd vanavond gebeld met het aanbod voor de oplossing van een iPhone 12. Één probleem het verkeerde IMEi nummer is geregistreerd: het imei van de eSim van KPN en niet van de telefoon. De persoon aan de telefoon kon mij nu niet meer verder helpen en vroeg mij de klantenservice te bellen of het via het forum te regelen dat het juiste IMEi bij de case komt te liggen.

zouden jullie mijn case bij kunnen werken? Ik heb in mijn profiel het IMEI ingevuld onder persoonlijke opmerkingen. Mocht het helpen, het gaat om een iPhone 11 128gb. Kun je daarna aangeven of ik opnieuw gebeld wordt of dat eea gewoon in gang wordt gezet om onder de ‘regeling’ van vóór 6 oktober geholpen te worden?

• Deelnemer
  • October 18, 2022

Ben zojuist gebeld door een zeer onervaren klantenservice medewerker. Wist niet dat hij IN een microfoon moest praten en was telkens zijn belscript kwijt.

Omdat ik bereikbaar moest zijn i.v.m. een ernstig zieke echtgenoot heb ik na 5 weken, omdat KPN nog steeds geen oplossing had, zelf bij KPN een nieuw toestel (Samsung) gekocht. Die was op voorraad.

Nu kan KPN mij na maanden wachten alleen een oud model Iphone 12 (mogelijk refurbished) als compensatie aanbieden. Iets anders kan men niet bieden. Begin augustus had dit aanbod gewerkt maar nu ruim 2 maanden later niet meer.

Omdat ik zowel abonnement als toestel bij KPN heb verwacht ik een andere oplossing omdat de toen dure Iphone 11 niet een normale levensduur heeft.  Dit ook conform het consumentenrecht.

Ik zou graag telefonisch contact willen met een klantenservice medewerker die ook over andere oplossing mag praten en beslissen en niet een jong kind wat voor het eerst op een klantenservice werkt.

Alvast bedankt voor een reactie van KPN

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 18, 2022

@Annevan van de 11 naar de 12 is al een upgrade kwa toestel.

Dus nog meer verwachten dan dat is wel heel hebberig.

Tevens zullen er meerdere zijn die het toestel al 3 jaar hebben of zelfs een Sim only en dan wordt dit ook aangeboden.

Dat is toch zeer coulant te noemen?

Wees blij met het aanbod en nergens vermeld men dat het een refurb is dus wie dat nou weer bedacht heeft?