Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 oktober 2022

“Toevallig” hebben er opeens veel mensen last van gehad 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Liavanoorschot melding is voor je man aangemaakt.  

@Cindy B dat ligt eraan. Je kunt altijd een melding laten aanmaken als je denkt hiervan last te hebben. 

@Biertapje3 in het bericht dat je zo mooi ge-qoute hebt, staat precies wat je moet doen om in aanmerking te komen voor de compensatie: Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

• Topper
  • 13 reacties
  • 24 oktober 2022

Ik zag dat mijn dochter vandaag gebeld was. Helaas gemist.

Ik heb mijn profiel aangevuld in de opmerkingen met mijn telefoonnummer. Indien mogelijk daarop de communicatie voortzetten.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Blabla13 schreef:

Ik heb mijn profiel aangevuld in de opmerkingen met mijn telefoonnummer. Indien mogelijk daarop de communicatie voortzetten.

Er wordt gecommuniceerd met de gebruiker van de telefoon en dus met diegene die het issue ervaart. 

Remco_ schreef:

@peterpeter123 Ik heb jouw bericht naar ons centrale topic wat betreft klachten rond het bereik in combinatie met een iPhone 11.  Zou je jouw profiel kunnen invullen? Dan geef ik jouw gegevens door!

Erg snelle reactie dit. Super!

Ik heb mijn contactgegevens aangepast en wacht het even rustig af.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@peterpeter123 gegevens genoteerd. 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 30 reacties
  • 24 oktober 2022

Net gebeld door de KPN ivm de omruilactie. Aangezien wij een eigen toestel hebben komen wij niet in aanmerking. Deze dame uitgelegd dat wij geen iPhone12 hoeven te ontvangen maar het abonnementsgeld van de afgelopen 3 maanden terug willen hebben.  Dat is ook weer moeilijk omdat dit verrekend wordt met de lening die mensen hebben lopen voor het toestel. Waarom worden wij dan gebeld als we Sim only hebben? Op 1 november gaan wij over naar Vodafone, dus 3 maanden geen 4G en geen enkele compensatie, terwijl beloofd was zodra er een oplossing was het abonnementsgeld zou worden gecompenseerd.

• Topper
  • 13 reacties
  • 24 oktober 2022
Jeroen_dB schreef:
Blabla13 schreef:

...

Er wordt gecommuniceerd met de gebruiker van de telefoon en dus met diegene die het issue ervaart. 

Toch zou het wel fijn zijn als er wordt doorgevraagd naar mij in dit geval, omdat een dame van 12 niet altijd de ‘juiste’ besluiten kan nemen.
Niet dat ik het altijd goed doe, maar het punt is hopelijk duidelijk.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 24 oktober 2022

Besten,

Zowel ik als mijn vrouw ervaren deze problemen ook sinds eind juli. Nu hebben wij weliswaar beiden een iPhone SE (2020), maar in technisch opzicht is dit toestel gelijk aan de iPhone 11. Ik ben al in de KPN winkel geweest, heb alle stappen doorlopen om de telefoon(s) te resetten/herstellen, maar het probleem blijft. Ook omdat het na uit- en aanzetten van vliegtuigmodus heel kort even werkt komt er uit de technische analyse van Apple (we zijn ook daar meermaals in de winkel langsgeweest) niets uit. Graag een passende oplossing. De problemen zijn precies zoals eerder op dit forum omschreven, wisselen van Simkaart of toestel maakt helaas niets uit. Ook een nieuwe Sim (of E-sim) levert geen resultaat.

• Topper
  • 17 reacties
  • 24 oktober 2022
ilankroon schreef:

“Toevallig” hebben er opeens veel mensen last van gehad 

Wat een nare reactie.

Er is nu ruchtbaarheid aan gegeven en dan vallen voor sommige mensen wat puzzelstukjes in elkaar. In mijn geval dus mijn zoontje die vaak klaagde over wegvallende data verbindingen bijvoorbeeld en ik maar dacht, je loopt vast te rotzooien met instellingen waardoor dat gebeurd.  Hoe vaak komt het voor dat een bepaald type telefoon niet met een grote nederlandse netwerk provider werkt. Dus hoe snel denk jij dat mensen de conclusie trekken dat het die combinatie is die problemen oplevert?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
VanPuffelen schreef:

Besten,

Zowel ik als mijn vrouw ervaren deze problemen ook sinds eind juli. Nu hebben wij weliswaar beiden een iPhone SE (2020), maar in technisch opzicht is dit toestel gelijk aan de iPhone 11. Ik ben al in de KPN winkel geweest, heb alle stappen doorlopen om de telefoon(s) te resetten/herstellen, maar het probleem blijft. Ook omdat het na uit- en aanzetten van vliegtuigmodus heel kort even werkt komt er uit de technische analyse van Apple (we zijn ook daar meermaals in de winkel langsgeweest) niets uit. Graag een passende oplossing. De problemen zijn precies zoals eerder op dit forum omschreven, wisselen van Simkaart of toestel maakt helaas niets uit. Ook een nieuwe Sim (of E-sim) levert geen resultaat.

Dit topic gaat specifiek over een grotere storing met de iPhone 11. Ervaar je problemen met de SE, dan verzoek ik je om contact op te nemen met de klantenservice of een eigen topic aan te maken. Via dit topic is niet de manier @VanPuffelen 

Biertapje3
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 oktober 2022
SnGr schreef:

Hier ook al een tijdje problemen met de verbinding met het mobiele netwerk van KPN. 
Verbinding valt om de haverklap uit zonder dat er storingen gemeld zijn bij KPN. Zelfde probleem als bovenstaande problemen?

Ik heb gewoon helemaal geen bereik kwa 4G als ik buiten de deur ben. Ik ben altijd afhankelijk van wifi… Bellen is hier en daar ook wel vaker een drama, ik neem op en hoor vervolgens niks, na 3x terugbellen lukt het vaak wel weer om iemand te pakken te krijgen. Bij het bellen zelf duurt het ook 10+ seconden voor hij echt over gaat… Ik betaal maandelijks voor een bundel waar ik dus niet eens gebruik van kan maken…

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 24 oktober 2022
Holly schreef:

Net gebeld door de KPN ivm de omruilactie. Aangezien wij een eigen toestel hebben komen wij niet in aanmerking. Deze dame uitgelegd dat wij geen iPhone12 hoeven te ontvangen maar het abonnementsgeld van de afgelopen 3 maanden terug willen hebben.  Dat is ook weer moeilijk omdat dit verrekend wordt met de lening die mensen hebben lopen voor het toestel. Waarom worden wij dan gebeld als we Sim only hebben? Op 1 november gaan wij over naar Vodafone, dus 3 maanden geen 4G en geen enkele compensatie, terwijl beloofd was zodra er een oplossing was het abonnementsgeld zou worden gecompenseerd.

Hoe bedoel je eigen toestel?

Want ook de klanten Sim only werden volgens dezelfde coulance gedaan.

@Jeroen_dB Dit is dan vreemd?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
Holly schreef:

Sim only klanten die hun toestel niet wensen om te ruilen krijgen compensatie van het abonnementsgeld. Overigens zou je als sim only klant wel gewoon jouw toestel mogen ruilen voor een 12. 

@Biertapje3, als je dan jouw profiel wil invullen? Geef even een seintje, dan kunnen we jou verder gaan helpen. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 24 oktober 2022
Erwin_ schreef:

@Joris S. Ik kan op de postcode+huisnummer in jouw profiel geen mobiel abonnement vinden. Kloppen de gegevens?

Hi Erwin,

Ik heb het nagevraagd dit zijn de juiste gegevens:

Ik deel dit even zo omdat ik het niet kan wijzigen in mijn profiel. Het product kan niet gekoppeld worden namelijk. 

Admin: adresgegevens verwijderd uit openbare post

• Topper
  • 17 reacties
  • 24 oktober 2022
Jeroen_dB schreef:

@ModyK heb je op de lijst gezet. Zelfde geldt voor @KevinP1986 

@Ronaldvherwijnen  jouw gegevens heb ik genoteerd. 

Zou je jouw forumprofiel in willen @Decypher? Dan kunnen we ook voor jouw zoon aan de slag! 

Forumprofiel ingevuld, communicatie graag via mij aangezien zoontje 11 is. Dank!

Biertapje3
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 oktober 2022
Jeroen_dB schreef:

@Liavanoorschot melding is voor je man aangemaakt.  

@Cindy B dat ligt eraan. Je kunt altijd een melding laten aanmaken als je denkt hiervan last te hebben. 

@Biertapje3 in het bericht dat je zo mooi ge-qoute hebt, staat precies wat je moet doen om in aanmerking te komen voor de compensatie: Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

ja super leuk, maar als ik op die link klik zegt tie dsat de pagina niet meer bestaat. Zowel op PC als op telefoon...

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Joris S. en om welk 06 nummer gaat het dan? Graag dat even in jouw forumprofiel vermelden en niet in een openbare post

@Biertapje3 forumprofiel

Ook ik heb sinds juli 2022 veel problemen ervaren met een slechte internetverbinding via 4G met mijn IPhone 11. Eerst dacht ik dat dit kwam omdat ik in het buitenland was, maar thuis in Nederland bleef het probleem. Soms wel en dan weer geen verbinding. Uiteindelijk heb ik dit bij KPN gemeld. Daarna kreeg ik een bericht dat ik mijn telefoon moest opsturen, voor reparatie. Maar ja, wat doe je zonder telefoon tegenwoordig !!

Teneinde raad heb ik vorige week maar besloten om een nieuwe telefoon te kopen, een IPhone 13 en ben nu van alle problemen af. Nu lees ik vandaag in onderstaande link, dat KPN mijn abonnement  vanaf juli gaat vergoeden. En dat ik een IPhone 12 had kunnen krijgen. Ik hoop dat KPN nog tegemoet kan komen in de onnodige kosten die ik gemaakt heb. Ik heb mijn 06-nummer in mijn profiel achtergelaten.

KPN biedt 'veel' iPhone 11-gebruikers met verbindingsproblemen iPhone 12 aan - Tablets en telefoons - Nieuws - Tweakers

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 24 oktober 2022
Jeroen_dB schreef:
SanderGerritsen94 schreef:

Goedemiddag, 

Via Tweakers ben ik op dit forum terecht gekomen. Mijn vriendin heeft een iPhone 11 gehad en hsd hier sinds begin Juli ook problemen ervaren met heel slecht bereikbaar te zijn, zowel bellen als internet. Wij dachten dat dit te maken had met het toestel en hebben hierop een nieuw toestel besteld en niet meer aan dit probleem gedacht.

Nu kom ik puur per toeval dus het artikel op Tweakers tegen. Hoe kom ik erachter of het toestel van mijn vriendin bij de "slechte batch" hoort en dus in aanraking komt voor compensatie?

Met vriendelijke groet, 

Sander

Jouw vriendin heeft inmiddels al een nieuw toestel in gebruik? Als ze zich zelf meldt via de klantenservice of via het forum, kunnen we in ieder geval kijken of haar issues gerelateerd zijn aan de storing @SanderGerritsen94 

Hooi!

Ik heb inderdaad al een ander toestel in gebruik, alleen wou ik de iPhone doorgeven aan mijn neefje. Graag zou ik willen weten wat jullie voor mij kunnen betekenen gezien deze klachten met dit toestel.

Groetjes,

Cinthia

Fer
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 oktober 2022

Profiel ingevuld.

Biertapje3
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 oktober 2022
Jeroen_dB schreef:
Holly schreef:

Sim only klanten die hun toestel niet wensen om te ruilen krijgen compensatie van het abonnementsgeld. Overigens zou je als sim only klant wel gewoon jouw toestel mogen ruilen voor een 12. 

@Biertapje3, als je dan jouw profiel wil invullen? Geef even een seintje, dan kunnen we jou verder gaan helpen. 

Gedaan, tot snel!

• Helper
  • 28 reacties
  • 24 oktober 2022

@Jeroen_dB vorige week ben ik gebeld door jouw collega over de inruilactie. Hij kon mij toen niet verder helpen vanwege het verkeerd geregistreerde IMEI. Deze heb ik diezelfde avond aangevuld in mijn forumprofiel. (Ik zou in de batch voor 21-10 zitten volgens mij) Enig idee wanneer ik ongeveer het telefoontje met de inruilactie kan verwachten? 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 24 oktober 2022

Super fijn om te zien dat er actie wordt ondernomen! Ik heb mijn forum profiel ingevuld en zou graag willen dat er contact met mij wordt opgenomen.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Decypher gegevens genoteerd. 

@Marco Roeleven als de iphone 11 niet retour gestuurd kan worden, dan krijg je enkel de abonnementsgelden van de afgelopen maanden vergoedt. Andere compensatie is geen sprake van. 

@CinthiaKramp de iphone 11 moet terug naar KPN, dus aan je neefje geven zou ik dan mee wachten tot je de 12 in bezit hebt. Kan je neefje de 12 krijgen. 

robbierzz schreef:

@Jeroen_dB vorige week ben ik gebeld door jouw collega over de inruilactie. Hij kon mij toen niet verder helpen vanwege het verkeerd geregistreerde IMEI. Deze heb ik diezelfde avond aangevuld in mijn forumprofiel. Enig idee wanneer ik ongeveer het telefoontje met de inruilactie kan verwachten? 

Durf ik niet te zeggen. Men druk is bezig om iedereen waarbij het eerste telefoontje geen succes is geweest, nogmaals te bellen.