Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

• July 28, 2022
  • 6658 reacties
  • 229937 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6658 reacties

Patrick Van Duijn
Nieuwkomer

Ook ik ervaar problemen met mijn sim-only abbonement. 

Wanneer ik bijvoorbeeld gebeld wordt, valt het 4G ontvangst compleet weg en heb ik geen mobiele data meer. Ook heb ik vaak in de auto online radio aan staan. Deze valt minimaal 4x weg in een rit van 30 minuten. Ik heb ook regelmatig dat ik helemaal geen mobiele data meer heb, ik moet dan het toestel herstarten om het weer te laten werken. 

Ben inmiddels ook al een keer van toestel veranderd (een nieuwe iphone 11 ter ruil ontvangen waar ik mijn oude gekocht heb) maar ook hier heb ik dezelfde problemen mee.

Ik maak ook gebruik van dual-sim, dit is mijn zakelijke nummer bij Vodafone. Hier ervaar ik dit soort problemen niet mee.

• Nieuwkomer
  • October 25, 2022

Is dit alleen bij structurele problemen met de iphone 11 of geldt dit ook als de problemen er niet altijd zijn?

• Helper
  • October 25, 2022

Top!!! Dank je 

Nou bel maar niet zelf je wordt niet geholpen grrrr pfffff wat een ellende

Jancv
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 25, 2022

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

25-10-2022

whatsapp ligt eruit en 4G werkt niet, postduiven heb ik niet ….

RemyZ
Topper
Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • October 25, 2022

Is dit alleen bij structurele problemen met de iphone 11 of geldt dit ook als de problemen er niet altijd zijn?

Soms werkt het wel gewoon goed, is mijn ervaring. Maar dat duurt vaak niet lang. Mijn telefoon wordt omgeruild (11 → 12).

• Nieuwkomer
  • October 25, 2022

Precies, dat is herkenbaar. Vaak genoeg al de iphone helemaal uit moeten zetten om daarna weer even te kunnen bellen.

Dominique Beuwer
Deelnemer

We kiezen voor een persoonlijke telefonische afhandeling zodat alles duidelijk besproken kan worden en eventuele vragen direct beantwoord kunnen worden. Mijn collega's doen hun uiterste best om zoveel mogelijk klanten te bereiken. Een extra beroep doen op jullie geduld is teveel gevraagd, maar dat ga / moet ik wel vragen.  

@moderators
Mijn vriendin wil graag op de lijst, maar zij is geen klant. Althans, ze zit bij Budget Mobiel. Op jullie netwerk dus en met exact dezelfde problemen vanaf juli. BM kan niks en zegt volledig afhankelijk te zijn van KPN en dat is ook zo. Die verwijzen steevast naar dit forum. Kan zij ook op de lijst voor updates en als KPN eventueel belt? Ze ondervind namelijk even veel hinder als de rechtstreekse klanten maar wordt van kastje naar muur gestuurd.

Groet,

Dominique

Hi @Dominique Beuwer! Nee, helaas kan zij niet toegevoegd worden omdat ze geen particulier abonnement bij KPN heeft. Wij hebben geen inzage in haar klantgegevens bij Budget Mobiel: dus dan wordt het onmogelijk om haar verder te helpen… Ik zal dit signaal wel intern doorgeven. Los daarvan, zullen jullie bij Budget Mobiel aan de mouw moeten blijven trekken. 

Inmiddels dus wederom contact gehad met BM. Zij geven aan niets te kunnen doen omdat zij nog altijd geen oplossing vanuit jullie hebben gekregen. Vonden het opmerkelijk dat jullie klanten aan het compenseren zijn met een ander toestel, alhoewel dat niet eens compenseren is, maar de enige oplossing voor het probleem. Toch blijven ze erop hameren dat ze niets vanuit jullie vernemen omtrent een oplossing en zelf geen nieuw toestel te kunnen leveren omdat ze afhankelijk zijn van jullie. Begrijp je de frustratie? Iets met tussen wal en schip. KPN lost het nu eindelijk op, maar BM kan het niet oplossen. Toch zijn jullie verantwoordelijk voor het netwerk. BM moet mijn vriendin werkende diensten geven maar dat kan niet zonder jullie. Het zou toch niet meer dan normaal zijn dat jullie ook met BM en andere bedrijven die op jullie netwerk zitten communiceren en inventariseren hoeveel klanten de problemen hebben gemeld? BM geeft aan zelf geen toestellen te verkopen en dat is ook zo, maar in dit geval helemaal niet relevant omdat de klanten die geen iPhone bij KPN hebben afgenomen ook gewoon een vervangend toestel krijgen. 

Kortom: Inventariseer hoeveel klanten het probleem hebben gemeld en zorg dat ook BM toestellen ontvangt zodat zij het weer met klant af kunnen handelen. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 25, 2022

@Cheyenne van Beek, @LilsnappY, @Lvbaaijen en @Stephan05011972 jullie gegevens staan genoteerd en worden gebeld door onze achterliggende afdeling. 

@Dj1975 Bedankt voor je bericht. Dit topic gaat specifiek over bereikbaarheidsproblemen met een iPhone 11. Wil je voor je eigen toestel, een Samsung S22, of contact opnemen met onze klantenservice of een eigen topic voor je vraag aanmaken? Dan kunnen we daar apart naar kijken.
Je dochter heeft wel een iPhone 11 begrijp ik. Wil je haar gegevens invullen in jouw forum profiel (met eventueel een contact telefoonnummer) en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

@Joost147 Ik kan helaas niet aangeven per wanneer het opgelost is. Jouw gegevens staan in ieder geval nu genoteerd. Het is nu afwachten op het telefoontje van onze achterliggende afdeling. Hetzelfde geldt voor jou, @Anneke-Anna: ik heb je bericht gezien (😉) en je gegevens ook genoteerd.

• Topper
  • October 25, 2022

Overigens zou je als sim only klant wel gewoon jouw toestel mogen ruilen voor een 12. 

Dat wordt nu ook aangeboden, mits je een particulier KPN Mobiel abonnement hebt. Ik zie geen klantgegevens in je forum profiel staan: heb jij al een melding laten registreren via onze klantenservice @Holly?

Dit komt helaas niet overeen met mijn ervaringen, ik sta keurig op de lijst en ben ook gebeld maar ik heb mijn toestel niet icm met abonnement bij KPN aangeschaft en kom dus niet in aanmerking werd mij verteld.

Ik werd keurig te woord gestaan, maar uiteindelijk werd mij niks aangeboden… zelfs abonnementsgeld zou ik zelf achteraan moeten gaan bij de klantenservice.

Nu zou ik me best nog wat voor kunnen stellen dat er verschil gemaakt gaat worden tussen toestellen die via KPN geleverd zijn en niet, maar op deze manier is er totaal geen passende oplossing geboden.

Ik zal me voor de volledigheid nog eens melden bij de klantenservice, maar ik zet denk ik maar in op ontbinden van het contract. Teleurstellend, ik was tot eind juli eigenlijk tevreden klant en nu helemaal niet meer.

• October 25, 2022

@Cheyenne van Beek@LilsnappY@Lvbaaijen en @Stephan05011972 jullie gegevens staan genoteerd en worden gebeld door onze achterliggende afdeling. 

@Dj1975 Bedankt voor je bericht. Dit topic gaat specifiek over bereikbaarheidsproblemen met een iPhone 11. Wil je voor je eigen toestel, een Samsung S22, of contact opnemen met onze klantenservice of een eigen topic voor je vraag aanmaken? Dan kunnen we daar apart naar kijken.
Je dochter heeft wel een iPhone 11 begrijp ik. Wil je haar gegevens invullen in jouw forum profiel (met eventueel een contact telefoonnummer) en hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

@Joost147 Ik kan helaas niet aangeven per wanneer het opgelost is. Jouw gegevens staan in ieder geval nu genoteerd. Het is nu afwachten op het telefoontje van onze achterliggende afdeling. Hetzelfde geldt voor jou, @Anneke-Anna: ik heb je bericht gezien (😉) en je gegevens ook genoteerd.

@Shyrin_ 

Beste moderator Shyrin, zoals eerder door mij vermeld heb ik dezelfde internet-/ netwerk- / bereikbaarheidsproblemen met mijn iPhone 11 in combinatie met KPN Mobiel (particuliere klant). Kunt u aub aangeven of mijn gegevens staan genoteerd en of ik word gebeld door KPN voor een oplossing?

• Nieuwkomer
  • October 25, 2022

@Cheyenne van Beek@LilsnappY@Lvbaaijen en @Stephan05011972 jullie gegevens staan genoteerd en worden gebeld door onze achterliggende afdeling. 

@Joost147 Ik kan helaas niet aangeven per wanneer het opgelost is. Jouw gegevens staan in ieder geval nu genoteerd. Het is nu afwachten op het telefoontje van onze achterliggende afdeling. Hetzelfde geldt voor jou, @Anneke-Anna: ik heb je bericht gezien (😉) en je gegevens ook genoteerd.

@Shyrin_

Beste moderator Shyrin, zoals eerder door mij vermeld heb ik dezelfde internet-/ netwerk- / bereikbaarheidsproblemen met mijn iPhone 11 in combinatie met KPN Mobiel (particuliere klant). Kunt u aub aangeven of mijn gegevens staan genoteerd en of ik word gebeld door KPN voor een oplossing?

Zelfde vraag aan deze zijde :-)

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 25, 2022

Update dinsdag 25 oktober

Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.

Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.

Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.

We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.

Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen.

• Deelnemer
  • October 25, 2022

@Kevin_NL Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms. 
Het is nu afwachten tot het moment dat je gebeld wordt.

@Karinvd@Wegvallende wifi en @Wverschuren jullie gegevens staan genoteerd. Jullie worden zo snel mogelijk gebeld met een passende oplossing. 

Ja, ik heb de smsjes ook allemaal gehad maar voor de rest niks. Zou binnen 2 weken gebeld worden maar zelfs dat kunnen jullie niet waar maken. 

Wouter2342
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 25, 2022

Ik ben tot heden ook nog steeds niet gebeld voor een oplossing. Had mijn bericht al eerder geplaatst op het KPN forum. Graag wil ik ook gebeld worden voor een oplossing (sinds juli ook al problemen → geen/weinig internet)

Wouter2342
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • October 25, 2022

@Wouter2342 ik heb jouw gegevens genoteerd. je gaat mee in het oplossingsproces. 

Top dankjewel, tot op heden nog niks gehoord. Maar zal nog komen dus

• Helper
  • October 25, 2022

Wanneer ontvang ik het toestel ben 1.5 week geleden gebelt dat ik de iphone 12 toegestuurd zou krijgen binnen 14 dagen heb nog niks in huis en vrijdag zijn de 14 dagen om.

alvast bedankt

• Deelnemer
  • October 25, 2022

Hoi, 

Ik heb ook verbindingsproblemen, ik dacht dat dit aan mijn toestel lag. Ik ben vandaag achter het artikel gekomen op tweakers waaruit bleek dat meerdere mensen met een iphone 11 hier last van hebben.  mijn verbinding valt inhet algemeen weg of inderdaad de e of lte bovenin. Wat zijn de vervolg stappen?

gr Sam

Ik kon mijn bericht niet aanpassen, aande hand van de pinned post van vandaag, ook even de update dat ik mijn forumprofiel heb geupdate

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • October 25, 2022

Wanneer ontvang ik het toestel ben 1.5 week geleden gebelt dat ik de iphone 12 toegestuurd zou krijgen binnen 14 dagen heb nog niks in huis en vrijdag zijn de 14 dagen om.

alvast bedankt

Niet binnen 14 dagen in ieder geval.

Volgens mij binnen 4 weken en je 11 moet je dan binnen 14 dagen terug sturen anders moet je betalen.

• Helper
  • October 25, 2022

@roos79 waar basseer je dit op? Het is bij mij nog geen vrijdag en dan zijn de 14 dagen pas om.. alleen frustrerend des te langer het duurt voordat de iphone 12 er is des te langer nog steeds onbereikbaar buiten de deur..

• Helper
  • October 25, 2022

Oke duidelijk dan wachten we nog maar af..

• Deelnemer
  • October 25, 2022

Ik heb gisteren een bericht achter gelaten en mijn forumprofiel ingevuld, alleen heb ik nog geen bevestiging gehad dat ik op de lijst sta. Zou iemand dit kunnen bevestigen?

• Nieuwkomer
  • October 25, 2022

Ik heb mijn telefoonnummer in mijn profiel gezet, hoop dat er snel contact met me wordt opgenomen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • October 25, 2022

Zojuist gebeld door KPN, blij! 😊

Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk een nette oplossing 👍🏼

• Topper
  • October 25, 2022

Ik heb gister kpn gebeld en mijn imei nummer doorgeven van mijn iphone 11 alleen ik heb niks gehoord over hoelang het ongeveer zou duren voordat ik de iphone 12 kreeg en wat ik zou moeten doen met mijn iphone 11. Heeft iemand hier wel wat over te horen gekregen?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • October 25, 2022

@Willig het 06 nummer die deze problemen ervaart is een prepaid telefoonnummer? Zo ja, wil je dan jouw KPN ID koppelen aan de KPN prepaid app? Dan zijn jouw naam en adresgegevens ook bij ons bekend/ geregistreerd. Graag hier een seintje zodra je dit gedaan hebt.

Kpn, er is vrijdag aangegeven dat de laatste mensen die dag gebeld zouden worden. Wanneer gaan de laatste mensen die voor 06-10 op de lijst stonden nu écht gebeld worden? Ik blijf er al dagen voor thuis omdat ik bang ben de oproep te missen. 

We vinden het zelf ook jammer dat onze eerdere verwachting en toezegging niet gehaald is, @Miriam28.
We doen onze uiterste best om deze week, deze groep te bereiken.  Ik zie dat je een alternatief contact telefoonnummer hebt opgegeven en we doen sowieso meerdere belpogingen. Dus het moet goed komen.

@Carlover en @Co85 hartelijk dank voor jullie gegevens, ze staan genoteerd en worden meegenomen op de bellijst.

Als het al lukt binnen een maand..

Bellen gaat ook niet helemaal naar belofte.

Je bent al gebeld, toch?

zijn de 1e toestellen al verstuurd of binnen??

De eerste batch gaat er deze week uit.

Is het het probleem zoals ik lees in een andere soortgelijke forum dat er iets mis is met de connectiviteit van de Iphone 11 met het KPN-netwerk ook hetzelfde als wat ik ervaar of is dat exact hetzelfde?

We gaan kijken of dit hetzelfde issue betreft, @Jackdut1. Je gegevens staan bij deze genoteerd en je wordt gebeld door een achterliggende afdeling. Hetzelfde geldt voor jou, @KDKD11: excuses dat dit niet direct geregeld is door mijn collega van de klantenservice.