Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 152 reacties
  • 28 oktober 2022
Lisa_cdh schreef:

Beste, 

Er is contact met mij opgenomen en gezegd dat de problemen die ik ervaar met mijn iPhone 11 Pro niet vallen onder de problemen van de iPhone 11. Dan zou, ik quote, “iedereen met internetproblemen onder dit probleem kunnen vallen”.  Dit terwijl ik óók sinds juli/augustus slecht tot geen 4G verbinding heb, niet kan bellen en bovendien niet zomaar een ander type iPhone heb, maar de simpelweg de Pro variant. Mijn telefoon is onderzocht en er waren geen hard- of software problemen gevonden, vandaar dat ik destijds werd gewezen op dit forum. Weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Met vriendelijke groet, 

Lisa

Ik lees net dat de iPhone 11 en de iPhone 11 Pro dezelfde chipset hebben en daardoor ook gewoon dezelfde problemen kunnen hebben.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 oktober 2022

Goedemiddag, 

Ik heb ook een iPhone 11 en ervaar problemen met verbinding, bellen en gebeld kunnen worden. Na telefonisch contact met de klantenservice een nieuwe sim ontvangen. Het probleem blijft helaas bestaan. 
klantenservice heeft mij geadviseerd me te melden via deze weg. 
Ik heb mijn profiel zojuist aangevuld met de benodigde gegevens. 

Met vriendelijke groet, 

Lonneke

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28412 reacties
  • 28 oktober 2022

Marshall schreef:

Ik ervaar het zelfde, maar dan met mijn iPhone 11 Pro Max. Ik heb precies dezelfde klachten als hier beschreven. Ik heb slecht bereik ook binnen. Ook wanneer ik een landgrens passeer duurt het erg lang voor ik nieuwe verbinding heb. Ook onderweg in de auto of de trein valt mijn verbinding vaak weg. Voorheen is dit altijd goed geweest. 

Hoe kan ik dit het beste oplossen met mijn iPhone 11 Pro max, want ik heb exact dezelfde klachten met exact dezelfde duratie.

De iPhone 11 Pro Max valt niet onder de scope van dit topic en bijbehorende oplossing, @Marshall. Als jij problemen ervaart zal dit dan ook als een individueel probleem opgepakt moeten worden. Je kunt hiervoor een eigen topic aanmaken hier op het forum, die pakken we dan op zodra hij aan de beurt is. Of je kunt contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402. 

Bas en Elke schreef:

Goedendag, ik ervaar ook al langere tijd problemen met de iPhone 11 en de verbindingen. Ik heb het mobiele nummer in het profiel gezet. Groet, Bas en Elke.

Ik zie geen gegevens in je forumprofiel@Bas en Elke. Wil je dit opnieuw/alsnog invullen (vergeet niet om op ‘opslaan’ te klikken). Reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

zacky schreef:

sinds juni heeft mijn mobiele telefoon problemen met mobiele data, nadat ik meerdere keren naar KPN-Winkel ben geweest hebben ze mij vertelt dat de iPhone 11 problemen had en hebben ze mij een telefoon nummer gegeven om voor compensatie te vragen. daarna vertelde ze mij dat ik deze bericht moest schrijven.

Hoi @zacky, wil je jouw forumprofiel invullen met je naam-, adres- en 06-nummer? Reageer weer in dit topic als je dat gedaan hebt.

AB83 schreef:

ik heb ook al enkele weken hetzelfde probleem met mijn Iphone 11. Ineens constant een zeer slechte verbinding met het 4G- netwerk, waardoor ik alleen fatsoenlijk internet kan gebruiken via WIFI, en waardoor ik ook zeer slecht telefonisch bereikbaar ben voor anderen. Zelf moet ik soms meerdere keren bellen om contact te krijgen met de persoon die ik bel. Ik heb een nieuwe sim-kaart geprobeerd, updates gedaan, maar geen enkel effect. Zoals geinstrueerd in deze Topic heb ik een kpn profiel aangemaakt en mijn telefoonnummer en adresgegevens geregistreerd. Wanneer kan ik een oplossing hiervoor verwachten (ik ben nu totaal onthand, terwijl ik wel elke maand mijn abonnement moet betalen)….

Ik heb een melding voor je aangemaakt, @AB83, er wordt van daaruit contact met je opgenomen.

enricotjezz schreef:

Vandaag een e-mail gehad met dat er een Glasvezelkastje naar mij opgestuurd word? Ik heb verder nog geen akkoord oid gegeven om over te gaan naar glasvezel. Kan het kloppen dat dit misschien de telefoon is? Aangezien maatje van mij hem vanmiddag heb binnen gehad. (Ik had hem geattendeerd op dit forum dus hij was later aangemeld als ik) Of lopen al die zaken nu flink door elkaar. Ik heb vanmorgen gebeld met KPN Die gaf mij een email adres om daar maar te vragen hoe het stond met de status. Klopt dit 

Als jij een mail krijgt over een glasvezelkastje dan is dat geen telefoon, @enricotjezz. Als de telefoon naar je onderweg is, en je hebt een PostNL account, dan zie je hem daar in terug zodra het pakketje bij PostNL is aangemeld. Pakketje komt van Reconext, er staan wel screenshots eerder in het topic van anderen die het bericht al hebben gehad. Het is niet mogelijk om via e-mail om een statusupdate te vragen.

Herman1988 schreef:

Ik heb ook een iPhone 11 en ervaar problemen met verbinding, bellen en gebeld kunnen worden. Na telefonisch contact met de klantenservice een nieuwe sim ontvangen. Het probleem blijft helaas bestaan. 

Ik heb ook voor jou een melding aangemaakt, @Herman1988. Er wordt contact met je opgenomen.

@RemyZ, Jeroen heeft je een privébericht gestuurd (i.v.m. privégegevens) met meer informatie over hoe het zit met het toestel van je vrouw.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 oktober 2022
Jeroen_dB schreef:

@SanderW1234, het gaat dus om het 06 nummer van jouw dochter dat de problemen met de iPhone 11 ondervindt. Toch even checken, om het direct allemaal goed te noteren. 

​​​​​

Klopt. De info staat in het veld ‘persoonlijke opmerkingen’ 

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 28 oktober 2022
Jeroen_dB schreef:
Espirito schreef:

Hi als het goed is zijn mijn gegevens ook genoteerd en verwacht ik eigenlijk een belletje maar nu lees ik dat men alleen belt wanneer er wordt geconstateerd wanneer ik last heb van de grote storing. Ik heb er zeker last van maar hoe wordt dat bepaald? Nu krijg ik een gevoel van onzekerheid, heb ik genoeg last om gebeld te worden etc. ik zou graag wat helderheid willen hierop

Er wordt een check gedaan op het netwerk. Constateren we het issue dan zal de oplossing voor je gelden. Deze check wordt bij iedereen die zich meldt gedaan. 

En hoe gaat dat als de simkaart in een oud toestel zit om bereikbaar te zijn? 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 oktober 2022

Beste Eric, het lukt niet om de gegevens aan te passen in het profiel. Vul alles in, druk op wijzigingen bewaren en alles is verdwenen.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 855 reacties
  • 28 oktober 2022
Bas en Elke schreef:

Beste Eric, het lukt niet om de gegevens aan te passen in het profiel. Vul alles in, druk op wijzigingen bewaren en alles is verdwenen.

Eerst op wijzigen drukken, gegevens aanpassen en onderaan op opslaan drukken

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 27 reacties
  • 28 oktober 2022
Roos79 schreef:
Goku schreef:

Vraagje aan de moderator 

In het telefoongesprek werd verteld voordat de iPhone 12 mijn kant op kwam ik een sms’je zou krijgen kunnen jullie misschien een indicatie geven Waneer het ongeveer geleverd zou worden. Dus als voorbeeld straat er in het sms’je je iPhone 12 is onderweg hij kan binnen 2 dagen binnen zijn of iets dergelijks. Want mij was verteld er moet iemand thuis zijn om te tekenen het word niet naar een afhaalpunt gebracht en we ze werken ook niet meer met papiertjes van we hebben je gemist? Alvast bedankt 

Nee er kan geen indicatie gegeven worden behalve dat dit binnen 4 weken zal gebeuren.

Maar hoe moet ik dan weten waneer het komt ik kan moeilijk 4 weken thuis zitten en bij de voordeur zitten als het überhaupt lukt in die 4 weken vanwege de drukte… en als ik het mis kan ik ook niet weten waar het dan is… 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 28 oktober 2022

profiel is aangevuld. Groet, Elke

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 855 reacties
  • 28 oktober 2022
Goku schreef:
Roos79 schreef:
Goku schreef:

Vraagje aan de moderator 

In het telefoongesprek werd verteld voordat de iPhone 12 mijn kant op kwam ik een sms’je zou krijgen kunnen jullie misschien een indicatie geven Waneer het ongeveer geleverd zou worden. Dus als voorbeeld straat er in het sms’je je iPhone 12 is onderweg hij kan binnen 2 dagen binnen zijn of iets dergelijks. Want mij was verteld er moet iemand thuis zijn om te tekenen het word niet naar een afhaalpunt gebracht en we ze werken ook niet meer met papiertjes van we hebben je gemist? Alvast bedankt 

Nee er kan geen indicatie gegeven worden behalve dat dit binnen 4 weken zal gebeuren.

Maar hoe moet ik dan weten waneer het komt ik kan moeilijk 4 weken thuis zitten en bij de voordeur zitten als het überhaupt lukt in die 4 weken vanwege de drukte… en als ik het mis kan ik ook niet weten waar het dan is… 

Telefoon komt via PostNL, in de PostNL app kan je zien of er een pakket onderweg is. Hoe makkelijk wil je het hebben.

Edit: oh en je krijgt een mail van het bedrijf op het moment dat de telefoon verstuurd wordt...

Forum|alt.badge.img

Hallo, 

ik wil echt totaal niet opdringerig overkomen maar ik moet mijn leentoestel inleveren. Ik ben gebeld voor de iphone 11 vorige week, maar toen weer gebeld dat er geen iphone 12 komt en nu  blijk ik daar wel recht op te hebben. 
graag word ik gebeld (denk met mij vele andere meer ) over hoe de stand van zaken is. 
anders heb ik dadelijk geen bereik als ze me daadwerkelijk bellen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 67 reacties
  • 28 oktober 2022
Speedmaster schreef:
Goku schreef:
Roos79 schreef:
Goku schreef:

Vraagje aan de moderator 

Telefoon komt via PostNL, in de PostNL app kan je zien of er een pakket onderweg is. Hoe makkelijk wil je het hebben.

Edit: oh en je krijgt een mail van het bedrijf op het moment dat de telefoon verstuurd wordt...

Het is niet zo vanzelf sprekend dat je die app van postNL maar op je telefoon heb zitten. Na het antwoord hierboven van Erik heb ik daar ook een account gemaakt en de app gedownload en wacht ik het maar af. 

En op de email van het bedrijf, het is mij niet gemeld dat ik een email krijg maar een bericht… dat is nogal een breed begrip.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 oktober 2022

Dag KPN,

Begin vorige week mn profiel ingevuld. Wel een reactie geplaatst hier, waarin in aangeef ook een slecht functionerende iphone 11 icm kpn te hebben. Heb alleen niet letterlijk gezegd dat ik mn profiel gevuld heb. Bij deze dus! 

Alvast dank voor het plaatsen op de bellijst, hopelijk tot snel. 

compliment trouwens dat het nu allemaal helder is en gestructureerder wordt opgepakt, tov de eerste keer dat ik hier in ‘t forum keek op zoek naar oplossingen…

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28412 reacties
  • 28 oktober 2022
SanderW1234 schreef:
Jeroen_dB schreef:

@SanderW1234, het gaat dus om het 06 nummer van jouw dochter dat de problemen met de iPhone 11 ondervindt. Toch even checken, om het direct allemaal goed te noteren. 
​​​

Klopt. De info staat in het veld ‘persoonlijke opmerkingen’ 

Dank, @SanderW1234, ik heb melding aangemaakt, er wordt contact opgenomen.

CHRIS199 schreef:
Jeroen_dB schreef:
Espirito schreef:

Hi als het goed is zijn mijn gegevens ook genoteerd en verwacht ik eigenlijk een belletje maar nu lees ik dat men alleen belt wanneer er wordt geconstateerd wanneer ik last heb van de grote storing. Ik heb er zeker last van maar hoe wordt dat bepaald? Nu krijg ik een gevoel van onzekerheid, heb ik genoeg last om gebeld te worden etc. ik zou graag wat helderheid willen hierop

Er wordt een check gedaan op het netwerk. Constateren we het issue dan zal de oplossing voor je gelden. Deze check wordt bij iedereen die zich meldt gedaan. 

En hoe gaat dat als de simkaart in een oud toestel zit om bereikbaar te zijn? 

Geen probleem, @CHRIS199. Er wordt gekeken op basis van het imeinummer van de iPhone 11. 

Bas en Elke schreef:

profiel is aangevuld. Groet, Elke

Het gaat toch inderdaad niet helemaal goed met het invullen van het profiel, @Bas en Elke. Er staat nog steeds niets. Probeer het nog één keer. Als dat nog niet lukt, dan mag je, als uitzondering, een privébericht met je gegevens sturen naar mijn collega Bram. Die zal dit dan oppakken.

@Alexandra Ik ben nog steeds niet gebeld over de 4G problemen. Wanneer kan de iphone swap verwachten?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 152 reacties
  • 28 oktober 2022
Erik_ schreef:

Marshall schreef:

Ik ervaar het zelfde, maar dan met mijn iPhone 11 Pro Max. Ik heb precies dezelfde klachten als hier beschreven. Ik heb slecht bereik ook binnen. Ook wanneer ik een landgrens passeer duurt het erg lang voor ik nieuwe verbinding heb. Ook onderweg in de auto of de trein valt mijn verbinding vaak weg. Voorheen is dit altijd goed geweest. 

Hoe kan ik dit het beste oplossen met mijn iPhone 11 Pro max, want ik heb exact dezelfde klachten met exact dezelfde duratie.

De iPhone 11 Pro Max valt niet onder de scope van dit topic en bijbehorende oplossing, @Marshall. Als jij problemen ervaart zal dit dan ook als een individueel probleem opgepakt moeten worden. Je kunt hiervoor een eigen topic aanmaken hier op het forum, die pakken we dan op zodra hij aan de beurt is. Of je kunt contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402

Bas en Elke schreef:

Goedendag, ik ervaar ook al langere tijd problemen met de iPhone 11 en de verbindingen. Ik heb het mobiele nummer in het profiel gezet. Groet, Bas en Elke.

Ik zie geen gegevens in je forumprofiel@Bas en Elke. Wil je dit opnieuw/alsnog invullen (vergeet niet om op ‘opslaan’ te klikken). Reageer hier weer als je dit gedaan hebt.

zacky schreef:

sinds juni heeft mijn mobiele telefoon problemen met mobiele data, nadat ik meerdere keren naar KPN-Winkel ben geweest hebben ze mij vertelt dat de iPhone 11 problemen had en hebben ze mij een telefoon nummer gegeven om voor compensatie te vragen. daarna vertelde ze mij dat ik deze bericht moest schrijven.

Hoi @zacky, wil je jouw forumprofiel invullen met je naam-, adres- en 06-nummer? Reageer weer in dit topic als je dat gedaan hebt.

AB83 schreef:

ik heb ook al enkele weken hetzelfde probleem met mijn Iphone 11. Ineens constant een zeer slechte verbinding met het 4G- netwerk, waardoor ik alleen fatsoenlijk internet kan gebruiken via WIFI, en waardoor ik ook zeer slecht telefonisch bereikbaar ben voor anderen. Zelf moet ik soms meerdere keren bellen om contact te krijgen met de persoon die ik bel. Ik heb een nieuwe sim-kaart geprobeerd, updates gedaan, maar geen enkel effect. Zoals geinstrueerd in deze Topic heb ik een kpn profiel aangemaakt en mijn telefoonnummer en adresgegevens geregistreerd. Wanneer kan ik een oplossing hiervoor verwachten (ik ben nu totaal onthand, terwijl ik wel elke maand mijn abonnement moet betalen)….

Ik heb een melding voor je aangemaakt, @AB83, er wordt van daaruit contact met je opgenomen.

enricotjezz schreef:

Vandaag een e-mail gehad met dat er een Glasvezelkastje naar mij opgestuurd word? Ik heb verder nog geen akkoord oid gegeven om over te gaan naar glasvezel. Kan het kloppen dat dit misschien de telefoon is? Aangezien maatje van mij hem vanmiddag heb binnen gehad. (Ik had hem geattendeerd op dit forum dus hij was later aangemeld als ik) Of lopen al die zaken nu flink door elkaar. Ik heb vanmorgen gebeld met KPN Die gaf mij een email adres om daar maar te vragen hoe het stond met de status. Klopt dit 

Als jij een mail krijgt over een glasvezelkastje dan is dat geen telefoon, @enricotjezz. Als de telefoon naar je onderweg is, en je hebt een PostNL account, dan zie je hem daar in terug zodra het pakketje bij PostNL is aangemeld. Pakketje komt van Reconext, er staan wel screenshots eerder in het topic van anderen die het bericht al hebben gehad. Het is niet mogelijk om via e-mail om een statusupdate te vragen.

Herman1988 schreef:

Ik heb ook voor jou een melding aangemaakt, @Herman1988. Er wordt contact met je opgenomen.

@RemyZ, Jeroen heeft je een privébericht gestuurd (i.v.m. privégegevens) met meer informatie over hoe het zit met het toestel van je vrouw.

@Erik_ Dank voor je reactie. Echter zie ik veel iPhone Pro users die dezelfde klachten hebben en reageren op dit topic of nieuwe topics maken. Dat kan geen toeval zijn toch. Eerst waren jullie ook terughoudend bij de eerste meldingen van de iPhone 11, maar moesten uiteindelijk toch ook toegeven dat het probleem bij KPN lag. Desalniettemin heb ik een eigen topic gemaakt.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 73 reacties
  • 28 oktober 2022
Marshall schreef:
Erik_ schreef:

Marshall schreef:

De iPhone 11 Pro Max valt niet onder de scope van dit topic en bijbehorende oplossing, @Marshall. Als jij problemen ervaart zal dit dan ook als een individueel probleem opgepakt moeten worden. Je kunt hiervoor een eigen topic aanmaken hier op het forum, die pakken we dan op zodra hij aan de beurt is. Of je kunt contact opnemen met de klantenservice via 0800-0402

Bas en Elke schreef:

zacky schreef:

AB83 schreef:

enricotjezz schreef:

Herman1988 schreef:

@Erik_ Dank voor je reactie. Echter zie ik veel iPhone Pro users die dezelfde klachten hebben en reageren op dit topic of nieuwe topics maken. Dat kan geen toeval zijn toch. Eerst waren jullie ook terughoudend bij de eerste meldingen van de iPhone 11, maar moesten uiteindelijk toch ook toegeven dat het probleem bij KPN lag. Desalniettemin heb ik een eigen topic gemaakt.

Hoho, het probleem ligt niet aan KPN!

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 28 oktober 2022

@Lilosla dank voor het invullen van je profiel. Ik heb de melding gemaakt en er zal contact met je worden opgenomen! 

RemyZ
Topper
Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 87 reacties
  • 28 oktober 2022
Erik_ schreef:

@Erik_, zowel @Roosv als ik hebben geen privébericht van @Jeroen_dB ontvangen. Ik weet niet wat er mis gegaan is, maar als het bericht opnieuw gestuurd kan worden, dan graag.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 27 reacties
  • 28 oktober 2022
Speedmaster schreef:
Goku schreef:
Roos79 schreef:
Goku schreef:

Vraagje aan de moderator 

Top dankjewel dat is wat ik wou weten 

Jeffrey Van Heck
Topper
Forum|alt.badge.img

Heb mijn profiel ingevuld want ik heb ook al maanden geen 4G op mijn iPhone 11 

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 28 oktober 2022

@RemyZ ik heb dit bericht doorgezet naar Jeroen. Hij zal zo snel mogelijk hierop reageren. Hou er rekening mee dat dit een paar dagen kan duren. 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 28 oktober 2022
Mark Stadhouders schreef:

@Alexandra Ik ben nog steeds niet gebeld over de 4G problemen. Wanneer kan de iphone swap verwachten?

Dat kunnen ze niet zeggen.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 28 oktober 2022

Beste KPN,

Mijn Iphone 11 heeft inmiddels ook ruim 2 weken kuren met de verbinding met het 4g en telefonisch netwerk. Ik heb zojuist dit forum gelezen en een profiel aangemaakt. Ik hoop zo spoedig mogelijk iets van jullie te horen om dit op te lossen.

Hartelijk dank alvast.

• Topper
  • 20 reacties
  • 28 oktober 2022

Zo benieuwd wanneer ik eindelijk de nieuwe telefoon krijg. Inmiddels zijn we al weer ruim 2 weken verder nadat ik gebeld ben. Ja ik weet het zou binnen 4 weken geleverd worden. Alleen mijn telefoon krijgt steeds meer kuren lijkt wel. Bereik nog slechter dan dat het al was.