Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

• Topper
  • 29 reacties
  • 3 november 2022
Shyrin_ schreef:
Boosenchagrijnig schreef:
Waijenberg schreef:

iPhone 11 MWM02ZD/A 3.04.01 

Geen 4G en niet bellen/SMS sinds afgelopen vrijdag… 

Beste moderators van dienst, kunnen jullie @Waijenberg informeren over de huidige status van zijn case? Hij is intussen ca. 4 week geleden gebeld maar heeft nog steeds geen vervangende telefoon ontvangen, door onduidelijk en slecht verstaanbaar gesprek heeft hij een sterk vermoeden dat het verzendadres niet goed is genoteerd. Hij kan dit zelf niet vragen want heeft geen connectie meer met het forum. Alvast 🙏 voor een privé reactie om het betreffende verzendadres te checken.

Nee, kunnen wij helaas niet, @Boosenchagrijnig. We hebben geen inzage in de klantgegevens van KPN Zakelijk, dus hij zal zelf met de klantenservice van KPN Zakelijk contact moeten opnemen.

Marc Els. schreef:

@moderators/KPN, graag jullie hulp! Ik heb nu 4 weken gewacht na het telefoontje mbt de omwisseling. In gesprek op alle vragen ja geantwoord en iPhone 12 (128GB, zwart) zou binnen 4 weken opgestuurd worden. Helaas dus niet!! Ook in post NL app is nog geen pakketje onderweg te zien. Er gaat dus iets mis met mijn omwisseling! Wie kan ik bellen of gaan jullie na waar het misgaat?? Erop vertrouwen dat het wel goed komt heb ik nu lang genoeg gedaan….

Wij kunnen dat navragen en dat heb ik bij deze voor je gedaan, @Marc Els. . Wacht een terugkoppeling alsjeblieft af. 

Miriam28 schreef:

Ja precies dit dus. Nog stééds niet gebeld. Ik wil ook graag mijn geld terug….. zucht. Zo kun je echt niet met mensen omgaan. Inmiddels al bijna 4 maanden een onbruikbare telefoon. Alle beloftes worden niet nagekomen. Hoeveel mensen worden er per dag gebeld? 2? 

Hi @Miriam28. Onze afdeling Klantenreacties heeft in september jou geprobeerd te bellen en ook gevraagd om contact met hen op te nemen. 
Jij hebt het abonnement in september opgezegd, zie ik. Het toestel omruilen is dan geen optie meer, je komt wel in aanmerking voor een vergoeding van de abonnementskosten. Dat zal automatisch gecrediteerd worden: daar wordt je niet apart over gebeld.

@Jan Verkaik bedankt voor jouw melding. Ik kan geen klantgegevens terug vinden op het door jou opgegeven 06 nummer. Klopt het nummer en maak jij ook gebruik van een particulier KPN Mobiel abonnement?

Fijn dat ik daar nu na maanden eindelijk eens een antwoord op krijg. En wanneer krijg ik de abonnementskosten dan eindelijk gecrediteerd? 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi @B.v.T, ik heb je reactie weer even verplaats naar dit verzameltopic.

Hierboven kun je de laatste stand van zaken zien. Inhoudelijk kan ik je niet vertellen hoe het er bij staat maar zie wel dat ze er voor jou mee bezig zijn.
Er wordt nog contact met je opgenomen hierover

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 3 november 2022

Ik heb hier ook last van gehad de afgelopen maanden, soms duurt het wel 30 seconden voordat de telefoon overgaat, zeer slecht internet via 4g, apps als google maps en Waze zijn veel te traag waardoor je aflagen mist etc. Vandaag naar België gereden, daar had ik helemaal geen internet meer. Ik kon nog wel bellen, bereik leek prima met 4 paaltjes, maar 0 internet, geen mail, geen gps, geen messaging apps. Ben benieuwd wat hier aan gedaan kan (gaat) worden, Ik reis best veel en heb mijn telefoon ook in het buitenland nodig!

• Helper
  • 38 reacties
  • 3 november 2022
Foontje11 schreef:
Ferry1984 schreef:
Foontje11 schreef:

Dinsdag middag bericht dat hij woensdag middag bezorgd zou worden. Heb er speciaal iets voor afgezegd. Woensdag morgen was het tijdstip weg en nu nog steeds” bezorgtijd niet bekend “ ????

Dat is een beetje het “typische” aan het systeem van Postnl. Zodra een zending wordt aangemeld gaat het systeem er vanuit dat het pakket voor die zending ook nog dezelfde dag wordt aangeboden dus plant Postnl het als het ware al in (daarom zie je dus afleveren de volgende dag). Maar zolang postnl niks heeft ontvangen blijft die staan op bezorgtijd onbekend (valt nu immers ook niet te plannen meer als het pakketje niet wordt aangemeld) pas als de status veranderd naar zending ontvangen bij Postnl en er komen in de avond de maten van het pakketje + gewicht erbij te staan dan kan je er vanuit gaan dat die volgende dag geleverd wordt.

Oké. Zo gaat dat dus. Afwachten maar weer…..

Zijn er meer mensen die dagen moesten wachten voordat Post.nl het binnen had gekregen? Had gehoopt dat ik hem al zou hebben. Maar er zit geen schot in. 

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1428 reacties
  • 3 november 2022
Foontje11 schreef:
Foontje11 schreef:
Ferry1984 schreef:
Foontje11 schreef:

Dinsdag middag bericht dat hij woensdag middag bezorgd zou worden. Heb er speciaal iets voor afgezegd. Woensdag morgen was het tijdstip weg en nu nog steeds” bezorgtijd niet bekend “ ????

Dat is een beetje het “typische” aan het systeem van Postnl. Zodra een zending wordt aangemeld gaat het systeem er vanuit dat het pakket voor die zending ook nog dezelfde dag wordt aangeboden dus plant Postnl het als het ware al in (daarom zie je dus afleveren de volgende dag). Maar zolang postnl niks heeft ontvangen blijft die staan op bezorgtijd onbekend (valt nu immers ook niet te plannen meer als het pakketje niet wordt aangemeld) pas als de status veranderd naar zending ontvangen bij Postnl en er komen in de avond de maten van het pakketje + gewicht erbij te staan dan kan je er vanuit gaan dat die volgende dag geleverd wordt.

Oké. Zo gaat dat dus. Afwachten maar weer…..

Zijn er meer mensen die dagen moesten wachten voordat Post.nl het binnen had gekregen? Had gehoopt dat ik hem al zou hebben. Maar er zit geen schot in. 

Het gebeurt regelmatig op deze wijze. (Dus niet zozeer deze actie maar algemeen)

Dus dat een pakketje voor aangemeld is maar nog niet in bezit van post.nl

En zolang post.nl niks in bezit heeft kunnen ze ook niks verzenden. (Wat natuurlijk logisch is)

Het bedrijf wat verstuurd maakt vermoedelijk gewoon een lading verzendlabels in een keer klaar en gaat daarna pas inpakken en versturen.

Hopelijk worden voor jullie deze pakketjes gauw ontvangen en bij jullie bezorgd 

Shyrin_ schreef:

Goed om te weten:

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.

Suggesties om het anders of digitaal af te handelen worden gewaardeerd en hebben we overwogen. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.

Ik ben op de lijst gezet om gebeld te worden maar vroeg mij af of u een indicatie heeft wanneer dit kan gaan gebeuren? :) bedankt voor je reactie alvast

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 3 november 2022

Beste KPN,

Ik wordt maar aan het lijntje gehouden.

Vanaf juli dus al 5 maanden problemen met afrekenen in de Supermarkt bv en dat is maar één ongemak. Vier weken geleden zou ik binnen twee weken gebeld worden werd ik geïnformeerd. Niet dus. Vorige week dinsdag weer een berichtje, nee nu zou ik binnen een week gebeld worden.  Weer niet.

Dit is toch een drama. Aan het lijntje gehouden is zacht uitgedrukt.

Ik zat nog bij de groep van voor 6 oktober ook nog.

Hoe lang gaat dit nog duren ?  Hoeveel geduld denkt de KPN dat we hebben dan ?  Wordt het niet eens de allerhoogste tijd dat we serieus genomen gaan worden. Als een klant behandelt gaan worden.

Misschien zijn er nog andere wegen die we kunnen bewandelen om de KPN aan te sporen dit heel wat sneller op te laten lossen. !

Laat de KPN me nu eens bellen vandaag voor deze omruiling of anders morgen. 

Ik ben er helemaal klaar mee.

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 3 november 2022
Shyrin_ schreef:
Rtvb schreef:

Ik denk dat jij de quote van mijn collega niet goed interpreteert, @Rtvb: jouw gegevens zijn 5 dagen geleden genoteerd.
Reactie van mijn collega is op Lisannex25lvh: voor haar situatie is extra aandacht gevraagd. 

Voor de 7x met de klantenservice gebeld die heeft ook nog een ticket aangemaakt ik ben al sinds begin augustus hiermee bezig en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Het begint gewoon schandalig te worden. Echt te gek voor woorden. Hoop dat ik snel een oplossing krijg zit met oude ouders, kind met een bespreking en jonge kinderen ben gewoon niet bereikbaar. Kan toch niet 😡. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 67 reacties
  • 3 november 2022

Morgen weer geen zicht op een pakketje van KPN : 3 - 11 - 2022

Datum gebeld door KPN voor Omruilactie (21 DAGEN!!) : 13 - 10 - 2022  

Eerste melding op het KPN Forum : Datum 20 - 08 - 2022

Eerste contact via Telefoon met de klantenservice(0800-0402) : 27 - 07 - 2022

Totaal aantal dagen problemen(Geen internet(4G) wel WiFi geen normale belverbinding wel WiFiCall) : 99 DAGEN !!!

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • 302 reacties
  • 3 november 2022

Wat als jullie de belofte van 4 weken niet nakomen?

upgrade naar de 14?

• Topper
  • 11 reacties
  • 3 november 2022

Ook ik heb meerdere malen gebeld en word nog steeds van het kastje maar de muur gestuurd. Het probleem is niet bij alle klantenservice medewerkers bekend. Ik moest maar nwe simkaart proberen of bij de kpn winkel het toestel wisselen (was het maar zo gemakkelijk) Het gaat om de Iphone11 van mn minderjarige dochter. Sinds aug geen 4g meer. Het enige wat nog moest worden doorgegeven is het imei nr en het bandje inspreken. Er werd mij gemeld dat dit speciaal werd behandeld.  Ik ben contact persoon. Mn dochter is toch gebeld geworden met een voor haar onbekend en had dit dus gemist. Nu weer ruim 2 weken verder en nog steeds niets. Afd. NSSD is niet bereikbaar en leidinggevenden ook niet. ‘ is niet de procedure’  KPN dit is toch geen klantgerichtheid, manier van werken en service??  Ik snap best dat het druk is, maar kom je afspraken na en update je personeel op een of andere manier, zodat iedereen in ieder geval op de hoogte is van dit grote probleem. Ik wil gewoon iemand spreken die meteen antwoord kan geven op mijn vraag. En een antwoord dat ik op de lijst sta is niet voldoende . Ik heb meerdere mensen gesproken, maar wanneer ik weer naar die namen vraag, om niet opnieuw het probleem uit te leggen, zijn ze niet bekend. Heel opmerkelijk 

• Topper
  • 12 reacties
  • 3 november 2022
PME schreef:

upgrade naar de 14?

Was dat maar waar die IPhone 14! Vind het toch bijzonder dat er elke dag ‘batches’ verstuurd worden, hoeveel telefoons zijn dat? 2? Toch bijzonder dat het allemaal zo lang duurt en dat de een 1 week op z’n telefoon moet wachten en de ander 4 weken. Snap echt wel dat dit niet vaak voorkomt maar komop zeg hoelang hebben jullie de tijd gehad om dit voor te bereiden? Vind het echt een slecht verhaal!

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • 302 reacties
  • 3 november 2022
Piet Spruijtenburg schreef:

Zojuist aangemeld

Over 6 maanden je telefoon 😉

Forum|alt.badge.img+3
  • Topper
  • 302 reacties
  • 3 november 2022
Gidohkz schreef:
PME schreef:

upgrade naar de 14?

Was dat maar waar die IPhone 14! Vind het toch bijzonder dat er elke dag ‘batches’ verstuurd worden, hoeveel telefoons zijn dat? 2? Toch bijzonder dat het allemaal zo lang duurt en dat de een 1 week op z’n telefoon moet wachten en de ander 4 weken. Snap echt wel dat dit niet vaak voorkomt maar komop zeg hoelang hebben jullie de tijd gehad om dit voor te bereiden? Vind het echt een slecht verhaal!

Nou dat laatste begrijp ik dus ook niet,

• Topper
  • 39 reacties
  • 3 november 2022

Ben vandaag gebeld door KPN krijg ook een iPhone 12 en abonnementsgeld terug vanaf 20 juli nu maar afwachten …..

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 50 reacties
  • 3 november 2022
Gidohkz schreef:
PME schreef:

upgrade naar de 14?

Bij mij zijn de 4 weken gepasseerd sinds toezegging en moet verder geduld hebben😢

• Topper
  • 12 reacties
  • 3 november 2022
Marc Els. schreef:
Gidohkz schreef:
PME schreef:

upgrade naar de 14?

Bij mij zijn de 4 weken gepasseerd sinds toezegging en moet verder geduld hebben😢

Toch te gek voor woorden! Aan de telefoon wel durven zeggen we zullen nooit toezeggingen doen die wie niet na kunnen komen… had van een provider als KPN echt meer verwacht 

• Topper
  • 18 reacties
  • 3 november 2022
PME schreef:

upgrade naar de 14?

14 weken? ;)

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 3 november 2022

Hoi KPN, ik heb ook last van dit probleem. Heb de info in m’n profiel gezet.

hoop op een snelle oplossing!

• Topper
  • 29 reacties
  • 3 november 2022

Graag ontvang ik ook nog reactie over wanneer ik dan eindelijk de abonnementskosten terug kan verwachten, want de incasso voor de afkoop van mijn abonnement heeft niet zo lang op zich laten wachten… 

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 53 reacties
  • 3 november 2022
Shyrin_ schreef:

Goed om te weten:

Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.

Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.

Suggesties om het anders of digitaal af te handelen worden gewaardeerd en hebben we overwogen. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.

​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.

@Shyrin_  @moderators,

waarom krijgen de reeds gebelde mensen niet alsnog een bevestiging?

Wij zitten nu maar te wachten en te wachten en we weten niets eens zeker of de omruiling daadwerkelijk goede geregistreerd staat.

Ik wacht nu al meer dan 3 weken en weet niet eens of alles wel goed gaat komen?

Terwijl ik berichten lees van mensen die net gebeld zijn en binnen 1 week hun nieuwe telefoon reeds ontvangen hebben. Helemaal top voor deze mensen en snap dat ze blij zijn, maar er zijn heel veel die iedere dag vol spanning zitten te wachten. En continue de Post.nl app aan het verversen zijn.

Kunnen jullie nagaan of de omruiling voor mij goed geregistreerd staat en dus ook daadwerkelijk binnen 1 week plaats zal gaan vinden?

Alvast bedankt

RemyZ
Topper
Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 87 reacties
  • 3 november 2022

Nog één nachtje wachten 😁

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 november 2022

Hier een lid van de groep van vóór 6 okt en gisteravond rond deze tijd *eindelijk* de befaamde gemiste oproep (die door slechte verbinding dus helemaal niet was doorgekomen, maar sms van gemiste oproep kwam met vertraging wel binnen).

Vandaag eindelijk ook gehoor bij terugbellen (want gisteravond was de klantenservice al gesloten toen ik de sms ontving en terug probeerde te bellen), kpn heeft me ook vandaag zeker 5x moeten bellen voor hun oproep doorkwam. Net weer een lading vertraagde smsjes met berichten van gemiste oproepen🤭 zo bizar!

van de schrik wel vergeten te vragen:

-of de nieuwe telefoon simlock vrij is?

-wat de garantie nu is mbt nieuwe toestel?

Weet iemand die al wat verder in het proces is daar al iets over toevallig? Of iemand hier van kpn?

• Topper
  • 20 reacties
  • 3 november 2022

Weet iemand of jezelf voor het pakketje moet tekenen of mag ook je partner het pakketje in ontvangst nemen? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 3 november 2022
Pimpom schreef:

Hoi KPN, ik heb ook last van dit probleem. Heb de info in m’n profiel gezet.

Heb een melding voor je aangemaakt, @Pimpom, er wordt contact met je opgenomen.

Miriam28 schreef:

Graag ontvang ik ook nog reactie over wanneer ik dan eindelijk de abonnementskosten terug kan verwachten, want de incasso voor de afkoop van mijn abonnement heeft niet zo lang op zich laten wachten… 

Vergoeding van de abonnementskosten volgt. Meer info daarover geven we als we dat hebben. 

Heksema schreef:

@Shyrin_  @moderators,

waarom krijgen de reeds gebelde mensen niet alsnog een bevestiging?

De bevestigingen die nu gaan komen hebben we kunnen automatiseren. Voor de mensen die al gebeld zijn lukt dat niet meer. We besteden dan liever tijd aan het bellen van de mensen die nog niet gebeld zijn, dan om handmatig alsnog een bevestiging te sturen.

Heksema schreef:

Wij zitten nu maar te wachten en te wachten en we weten niets eens zeker of de omruiling daadwerkelijk goede geregistreerd staat.

Ik wacht nu al meer dan 3 weken en weet niet eens of alles wel goed gaat komen?

Voor jou ga ik dit even navragen, @Heksema, want ik zie wel meerdere klachten, maar niet direct duidelijkheid.

HMJansen schreef:

van de schrik wel vergeten te vragen:

-of de nieuwe telefoon simlock vrij is?

-wat de garantie nu is mbt nieuwe toestel?

Wij leveren alleen maar simlockvrije toestellen, @HMJansen :)

En het is verder een nieuw toestel, met ook gewoon de reguliere twee jaar garantie.

WendyJ81 schreef:

Weet iemand of jezelf voor het pakketje moet tekenen of mag ook je partner het pakketje in ontvangst nemen? 

Het komt met PostNL, dus zolang er iemand thuis is om te tekenen is het geen probleem.