Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.
- Community
- Mobiel en Vast bellen
- Mobiel
- Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11
Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11
- 28 juli 2022
- 6658 reacties
- 221105 keer bekeken
- Deelnemer
- 4 reacties
Hi allen. We zetten de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. Zo gauw er meer nieuws is, vervangen we dit bericht door de nieuwe update.
Update 19 december 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.
Voor klanten die vóór 19 december 2022 een melding hebben geregistreerd, is het onderstaande niet van toepassing.
Bij vragen of onduidelijkheden buiten de eerder aangegeven doorlooptijden, kun je een nieuw topic openen met alle relevante informatie en een ingevuld forumprofiel. We helpen je dan graag verder!
Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:
- Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
- Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
- Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.
Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Je ontvangt een e-mail van onze technische dienst en op basis daarvan kun je het toestel ter reparatie aanbieden.
Een toestel ter reparatie aanbieden kan via https://reparatie.kpn.com/.
Let op: de onderzoekskosten van een ingediende reparatie met betrekking tot dit issue zullen wij crediteren. Het is wel van belang dat je de reparatie pas aangevraagd, nadat je een e-mail van onze technische dienst hebt ontvangen.
Zodra het toestel ter reparatie is aangeboden, ontvang je een unieke code waarmee je de voortgang van het reparatieproces kunt volgen.
Houdt rekening met een doorlooptijd van maximaal 5 werkdagen: dat geldt expliciet voor het reparatieproces met betrekking tot dit specifieke issue.
Gaat het om een ander defect, dan geldt het standaard reparatieproces en krijg je éérst een prijsopgave van de reparatiekosten. Pas na een akkoord op de prijsopgave, wordt de reparatie uitgevoerd.
In opdracht van KPN wordt de passende oplossing en/ of reparatie aan het mobiele apparaat uitgevoerd door Reconext.
Bij vragen over een ingediende reparatie kun je rechtstreeks contact opnemen met hen, zij zijn te bereiken op het gratis nummer 0800 – 8200008.
Nog altijd geldt: achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.
Update 22 november 2022
Er spelen al geruime tijd bereikbaarheidsproblemen met dit toestel. Inmiddels zijn we druk bezig met het aanbieden van een passende oplossing en daarom sluiten we dit topic.
Ervaar je deze problemen ook en heb je dit nog niet gemeld, dan geldt het onderstaande voor jou:
- Check of de instelling VoLTE aan staat in het toestel. Onze toestelhulp laat zien hoe je dit kunt activeren.
- Staat VoLTE aan? Neem contact op met onze klantenservice om een melding te registreren.
- Staat VoLTE niet aan? Zet het aan en ervaar een aantal dagen hoe het dan gaat met de bereikbaarheidsproblemen.
Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 18 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur.
Zon en feestdagen gesloten.
Je melding wordt in behandeling genomen door onze technische dienst.
Op het moment dat zij de bereikbaarheidsproblemen hebben vastgesteld in ons netwerk, kom je in aanmerking voor een passende oplossing. Er wordt, vanaf het moment dat er een ticket aangemaakt is, binnen drie weken contact met jou opgenomen.
Passende oplossing d.m.v. persoonlijk contact
Ons belteam biedt in een persoonlijk gesprek een passende oplossing aan.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
We proberen je 3 keer te bellen.
Lukt het dan niet om je te bereiken, dan krijg je per e-mail het verzoek om het belteam terug te bellen. Nadat er telefonisch een passende oplossing geboden is, krijg je per e-mail een bevestiging van de gemaakte afspraken.
Na akkoord op de passende oplossing, doen wij onze uiterste best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
Er worden standaard 2 afleverpogingen gedaan. Lukt het niet om het toestel bij je afleveren, dan neemt onze logistieke partner telefonisch contact met je op.
Vergoeding van de abonnementskosten
Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel. De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam.
Achter de schermen doen wij onze uiterste best om iedereen van een passende oplossing te voorzien. Als er een update te melden is, laten wij dat via een update in het startbericht van dit topic weten.
Update zondag 13 november
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens.
Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
​​​​
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn.
We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
Wij versturen wij een bevestiging per e-mail, nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.
​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden. Na akkoord op de passende oplossing, doen wij ons best het toestel binnen 4 weken bij je af te leveren.
- Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn.
- Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen.
- Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, wanneer jij het toestel ontvangt etc
- Wat betreft de compensatie van de abonnementskosten: we crediteren de abonnementskosten vanaf 20 juli 2022 tot en met de verzending van het toestel.
Als er geen akkoord is, geldt de compensatie tot en met de datum van het telefoongesprek van het belteam.
De compensatie wordt automatisch verwerkt op een tussentijdse factuur en naar verwachting binnen 3 maanden na het telefoongesprek.
Vorige updates
Update donderdag 03 november
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
Vanaf nu (en niet met terugwerkende kracht) versturen wij een bevestiging nadat er telefonisch een passende oplossing is geboden.
Het terugbellen vordert langzaam maar gestaag, dit omdat we niet iedereen meteen kunnen bereiken en dus meerdere belpogingen nodig zijn. We kiezen bewust voor een persoonlijke afhandeling zodat eventuele vragen of onduidelijkheden direct beantwoord kunnen worden.
Let op: Als je het telefoontje mist of als er iets mis gaat met de verbinding: Geen zorgen, wacht het even af. We zullen meerdere belpogingen doen om je te pakken te krijgen.
​​​​​​Toestellen worden dagelijks in batches verzonden.
Alle berichten in dit topic worden op volgorde van binnenkomst gelezen en verwerkt. We geven het aan als je gegevens genoteerd zijn. Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen.
Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing.
We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.
Update dinsdag 25 oktober
Het bereiken van de eerste groep klanten, klanten die zich vóór 06 oktober 2022 via het KPN Forum of via onze klantenservice gemeld hebben, heeft vertraging opgelopen. Wij doen onze uiterste best om deze groep klanten deze week alsnog te bereiken.
We versturen de iPhone 12 in batches: de eerste batch wordt deze week verzonden.
Update maandag 10 oktober
We hebben voldoende informatie verzameld om ons onderzoek samen met de leverancier voort te zetten. Heb je je aangemeld voor de sms? Dan word je gebeld met een update op dit probleem. We stoppen met het op de hoogte brengen via sms.
Ervaar je deze iPhone 11 problemen ook en heb je dit nog niet gemeld? Vul dan alsnog je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat ons daarna hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.
Update per SMS woensdag 28 september:
Beste klant. Wij betreuren het dat de oplossing voor het probleem met jouw smartphone zo lang op zich laat wachten. Wij zijn afhankelijk van de onderzoeksresultaten van de toestelleverancier. Bij hen is het onderzoek nog steeds in volle gang en de technische oorzaak nog niet vastgesteld. Vanzelfsprekend willen we naast de toegezegde compensatie van de abonnementskosten oprecht een degelijke oplossing bieden. Wij houden je op de hoogte. Groet, KPN
Update per SMS vrijdag 16 september:
Beste klant, op dit moment zijn wij samen met onze toestelleverancier nog hard op zoek naar een oplossing voor de verbindingsproblemen van uw toestel. Voor het wachten vergoeden wij uw mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli, totdat we het probleem hebben opgelost. Hoe we dit doen delen we zodra de oplossing in zicht is. Groet, KPN.
Update per SMS vrijdag 09 september:
Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.
Update dinsdag 30 augustus:
We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoet. Helaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt. Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.
We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.
6658 reacties
- Nieuwkomer
- 1 reactie
- 9 november 2022
Ik heb van de zomer een probleem gekregen met mijn Iphone 11. Ik heb geen 4G meer en kan op deze manier niet mijn internet gebruiken. Dit is erg vervelend!!!! Al twee maal naar de KPN winkel geweest en het probleem voorgelegd.
Laatste keer te horen gekregen dat ik voor 21 okt jl bericht zou krijgen voor compensatie. Helaas nog niets te horen gekregen.
Wanneer kan ik een antwoord verwachten want mijn geduld raakt een beetje op.
Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic.
- Topper
- 53 reacties
- 9 november 2022
Beste KPN,
Na 3 belletjes verder wordt mij medegedeeld door Reconext dat een iPhone 11 256GB wordt omgeruild tegen een iPhone 12 128GB en als ik het hier niet mee eens ben, dan kan ik een klacht indienen.
Uiteraard ben ik het hier niet mee eens, diverse malen is hier op het forum en ook in het langverwachte telefoongesprek bevestigd dat ik een Iphone 12 met gelijke capaciteit terug zou ontvangen.
Mijn nummer wordt nu doorgegeven aan de leidinggevende van het wel bekende 088 nummer.
KPN, graag zsm opheldering in dit verhaal.
Aanstaande zaterdag is het 2 weken dat ik de telefoon heb ontvangen, nergens was bekend dat ik de verkeerde heb ontvangen, opmerkingen via dit forum komen niet aan op de juiste afdeling. Zie mijn melding op pagina 210 en ook de post op pagina 220.
Nu wachten op een belletje of op een rekening van 888,- euro???
Ik heb niet voor niks een 256GB bij KPN destijds aangeschaft, ik kan mijn gegevens niet overzetten op de nieuwe iPhone 12. Heb nu dus een 11 en een 12 die ik niet kan gebruiken.
Even wat interessante info voor de overige gedupeerden:
De reguliere klantenservice van KPN kan niks in dit verhaal betekenen, omdat het om een swap gaat die uitgevoerd wordt door Reconext in opdracht van het bekende 088 nummer.
De nummers die ik allemaal heb gebeld, voor degene die zelf ook willen bellen:
0800-0402 klantenservice die hierin niks kan betekenen.
Graag zo spoedig mogelijk reactie:
Alvast bedankt.
- Moderator
- 10757 reacties
- 9 november 2022
Hallo
- Topper
- 53 reacties
- 9 november 2022
Hallo
Beste
Ik ga ervanuit dat ik de ontvangen 12 en de oude 11 pas terug stuur op het moment dat ik de juiste 12 met correct geheugen heb ontvangen.
- Moderator
- 10757 reacties
- 9 november 2022
Hallo
Beste
Ik ga ervanuit dat ik de ontvangen 12 en de oude 11 pas terug stuur op het moment dat ik de juiste 12 met correct geheugen heb ontvangen.
Uiteraard
- Topper
- 24 reacties
- 9 november 2022
Beste moderators,
ook ik zit in m’n vierde week qua ontvangen toestel.
wat als er niet geleverd wordt?
groet
robert
- Deelnemer
- 8 reacties
- 9 november 2022
Wie kan ik bellen om navraag te doen wanneer ik mijn nieuwe iPhone12 met 128GB kan ontvangen.
Ik ben nu bijna 3 weken gebeld voor het opsturen van de iPhone maar verder geen enkel bericht ontvangen.
Lijkt ook wel of het probleem van niet kunnen bellen en gebeld te worden steeds erger wordt met mijn huidige toestel.
- Moderator
- 10757 reacties
- 9 november 2022
- Nieuwkomer
- 1 reactie
- 9 november 2022
Hallo,
Ik ondervind ook sinds half juli problemen met mijn netwerkverbinding. Ik heb een abonnement en een iPhone 11 zelf aangeschaft.
Ik ben hiervoor naar de winkel gegaan en daar werd gezegd dat ik maar moest wachten tot het wordt opgelost, dit was op 15 september en het is nog steeds niet opgelost.
Graag wil ik dat er iets aangedaan wordt.
Met vriendelijke groet,
Annelin Schrauwen
- Helper
- 28 reacties
- 9 november 2022
Zojuist gebeld met het 088 nummer eindigend op 33 aangezien ik al in de 4e week zit in afwachting tot mijn nieuwe iPhone 12 wordt geleverd…..
weet de telefoniste mij te vertellen dat ik inderdaad meer dan 3 weken geleden gebeld ben door hen, dat alles klopt maar dat ze iets vergeten zijn door te zetten…..oftewel….. binnen 4 weken krijg ik het nieuwe toestel geleverd….kan ik weer achteraan in de rij gaan staan….
hallo kpn….DIT MEEN JE NIET!!!!!
- Moderator
- 10757 reacties
- 9 november 2022
- Topper
- 12 reacties
- 9 november 2022
Beste Jeroen,
dit zal ook met de klanten gebeuren die de iPhone 12 nog niet hebben ontvangen neem ik aan. Ik heb ook een iPhone 11 met 256 Gb en ben vandaag 3 weken geleden gebeld en deze zou vervangen worden door een iPhone 12 met 256 gb.
met vriendelijke groet
Marieke
- Topper
- 302 reacties
- 9 november 2022
Zojuist gebeld met het 088 nummer eindigend op 33 aangezien ik al in de 4e week zit in afwachting tot mijn nieuwe iPhone 12 wordt geleverd…..
weet de telefoniste mij te vertellen dat ik inderdaad meer dan 3 weken geleden gebeld ben door hen, dat alles klopt maar dat ze iets vergeten zijn door te zetten…..oftewel….. binnen 4 weken krijg ik het nieuwe toestel geleverd….kan ik weer achteraan in de rij gaan staan….
WTF
Echt schandalig slecht!!
- Topper
- 13 reacties
- 9 november 2022
Hallo
Beste
Uiteraard
Dankjewel voor de verduidelijking.
Ik heb hier net als @D. Hoogstad ook een iPhone 12 met de verkeerde capaciteit liggen. Een bericht als dit stelt mij gerust dat het goed komt.
- Deelnemer
- 5 reacties
- 9 november 2022
- Helper
- 50 reacties
- 9 november 2022
WTF
Echt schandalig slecht!!
Ja loopt op zijn zachts gezegd niet soepel. Heb ook nog een klacht ingediend over de wijze waarop dit opgepakt wordt. Verre van professioneel, te weinig capaciteit erop, prioriteit etc. Ben keurig teruggebeld maar dan is het excuus komt door gemaakte keuzes door directie😢
- Moderator
- 10757 reacties
- 9 november 2022
Ik herhaal nogmaals de tekst uit het gepinde bericht op pagina 1:
Vriendelijke verzoek om geen moderators te taggen of ongevraagd privéberichten te sturen.
Vanuit het KPN Forum kunnen wij een melding voor je registreren zodat je gegevens mee worden genomen ter onderzoek en oplossing. We controleren niet of je op de (bel)lijst staat, track and trace codes etc.
- Nieuwkomer
- 1 reactie
- 9 november 2022
Ik heb al enkele maanden last van geen bereik bij mijn iPhone 11. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn telefoon ligt, maar nu blijkt dit een bekend probleem.Ik ben al 3 keer terug gewwest bij mijn kpn winkel , die erkennen mijn probleem maar adviseren mij contact op te nemen met de klantenservise.Na dit te hebben gedaan belden ze mij wel binnen een week terug , hebben we samen alle instellingen doorgenomen en opnieuw ingesteld maar het probleem blijft . Na vandaag weer een bezoek aan mijn kpn winkel , gelukkig treffen we een behulpzame medewerker , zegt deze medewerker na kort onderzoek dat dit ECHT het bekende Iphone11 internet probleem betreft. Dus na maanden geen of bijna geen bereik/internet hoop ik nu eindelijk op een snelle oplossing! Volgens de KPN medewerker loopt er momenteel een omruilaktie . Graag hoor ik of de omruilregeling voor mij van toepassing is om dit probleem op te lossen?
Admin: verplaatst naar verzameltopic
- Moderator
- 10757 reacties
- 9 november 2022
Zou je jouw profiel willen invullen?
- Nieuwkomer
- 1 reactie
- 9 november 2022
Ervaar exact hetzelfde probleem met mijn Iphone 11 sinds juli. Had uiteindelijk mijn oude telefoon gebruikt ipv mijn nieuwe. Hartstikke zonde natuurlijk
- 32 reacties
- 9 november 2022
Beste moderators,
Ik heb een vraag mbt het abonnementsgeld wat word gecrediteerd. In augustus heb ik ten onrechte kosten gemaakt die in mindering zijn gebracht op de factuur van September.
De kosten die ik ten onrechte gemaakt heb + mijn abonnementskosten zou ik terug moeten krijgen als ik mijn iPhone 12 thuis ontvang. Hoe kan ik weten of dit goed gebeurd en met wie kan ik contact opnemen mocht dit niet goed gaan?
Toen ik werd gebeld door het 088 nummer was dit de eerste vraag die ik heb gesteld. Hier kon de medewerker mij geen antwoord op geven, voor deze vraag zou ik het 0402 nummer moeten bellen. Nu heb ik daar ook al 3 keer naartoe gebeld en hun verwijzen mij ook weer terug naar degene waarmee ik de afspraak heb gemaakt mbt de omruilactie.
Degene die het bedrag heeft gecrediteerd is langdurig ziek, haar e-mailadres heb ik al geprobeerd om te bereiken. Hier kreeg ik antwoord op van een collega die me weer terug stuurt naar degene waarmee ik de afspraak heb gemaakt mbt de omruilactie.
Ik kan geen contact leggen met degene van de omruilactie want deze verwijzen me weer naar het 0402 nummer.
Ik heb dus op 3 verschillende manieren geprobeerd contact te zoeken en op alle manieren word ik weer terug gestuurd naar verschillende collega’s.
Met wie kan ik contact leggen en bij wie kan ik een antwoord krijgen op mijn vraag?
- Deelnemer
- 7 reacties
- 9 november 2022
Ik ben gelukkig vandaag ook gebeld door KPN en ik moet zeggen uitermate vriendelijk geholpen. Ik begrijp erg goed dat het een complex probleem is en dat geduld uiteindelijk gewoon loont. Bedankt moderatoren en telefoonteam en KPN voor de geboden oplossing van dit probleem.
- Deelnemer
- 4 reacties
- 9 november 2022
Ook gebeld, fijn dat de oplossing onderweg is.
- Deelnemer
- 8 reacties
- 9 november 2022
Ik ben nog steeds niet gebeld over mijn verkeerd geleverde iPhone 12.
Er is aan mij verzocht de iPhone 11 binnen 2 weken op te sturen, zodra ik de nieuwe heb ontvangen. Anders worden de kosten in rekening gebracht van de IPhone 12.
Ik heb geen idee waar ik de verkeerde iPhone 12 naar toe moet retourneren.
Is er iemand, een afdeling, een medewerker met wie ik duidelijke afspraken kan maken?
- Nieuwkomer
- 2 reacties
- 9 november 2022
Heb zelf afgelopen week maar gebeld en kpn medewerker gaf aan binnen 3 dagen wordt u gebeld. Na 5 dagen zelf nogmaals gebeld en kreeg te horen dat de melding niet was opgenomen. Nu alsnog opnieuw gedaan en zou binnen 3 dagen gebeld worden. Inmiddels weer 5 dagen verder. Baal hier wel van. Bellen en internetten gaat slecht tot niet. Daar heb je niet zo duur abonnement voor
De Kennisbank
...
Gerelateerde onderwerpen
Introducing Commvault Cloud, powered by Metallic AI
News & EventsSaaS-delivered Cyber Resilience: resources & free trial
SaaS (Metallic) Q&AVideos: Commvault Cloud and Cyber Resilience
News & EventsCyber Resilient Database Protection with Commvault Cloud
News & EventsBuilding Blocks for Hybrid Cloud Success
News & Events
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.
OKDit bestand kan niet worden gedownload
Sorry, onze virusscanner heeft bepaald dat dit bestand niet veilig is om te downloaden.
OK