Skip to main content

Sinds zaterdag slechte verbinding via 4G op iPhone 11

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6658 reacties

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 11 november 2022

@marcoenmelissa In de start post staat alles.

En als jij je profiel heb ingevuld en een seintje van de moderators krijgt dat je op de lijst gezet ben dan is het wachten tot je wordt gebeld.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 11 november 2022

het weet twee weken geleden dat je me hebt verteld dat ik een telefoontje zou krijgen om een oplossing voor dit probleem te bespreken en tot nu toe is er niets gebeurd !! Ik raak ernstig van streek omdat ik weet dat het me problemen op het werk bezorgt. het nadert de tijd dat ik al onze contracten met KPN opzeg, whick is 3 mobiele telefoons, tv, internet, vaste lijn Teleohone, reageer alstublieft op dit bericht !!

Roos79 schreef:

En als jij je profiel heb ingevuld en een seintje van de moderators krijgt dat je op de lijst gezet ben dan is het wachten tot je wordt gebeld.

Ik weet dat er al een CASE is aangemaakt begin oktober, tenminste dat is mij gezegd. Enig idee hoe lang ik nog geduld moet hebben?

Mvrgr.

Roos79
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+8
  • Slimmerik
  • 1423 reacties
  • 11 november 2022
marcoenmelissa schreef:
Roos79 schreef:

Ik weet dat er al een CASE is aangemaakt begin oktober, tenminste dat is mij gezegd. Enig idee hoe lang ik nog geduld moet hebben?

Mvrgr.

Nee er kan geen tijd of iets worden aangegeven.

@Javakade1967 Als men heeft gezegd dat je op de lijst staat wordt je vanzelf gebeld.

Er kan niet gezegd worden wanneer of binnen welk tijdsbestek.

Dreigen met opstappen laat het proces niet sneller gaan.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
Hidz schreef:

Sinds half juli kamp ik met dezelfde klachten qua bereikbaarheid en 4G op mij iPhone 11. Mijn abonnement loopt bij Simyo en werd door hen verwezen naar dit forum omdat zij (Simyo) deel uitmaken van KPN. 
de klantenservice bij Simyo is compleet ruk, Ik moet overal zelf achteraan. Terugbelafspraken worden niet nagekomen na 4 maanden ben ik er echt helemaal klaar mee! Afgelopen maandag zelf maar weer eens gebeld en hoera, het probleem was bekend en ik zou ook een iPhone 12 krijgen, net als velen hier op het Forum. Binnen twee werkdagen zou ik worden gebeld om een en ander door te nemen, waarna ik dan een nieuwe telefoon zou krijgen. Verrassend, ik werd niet teruggebeld. Vandaag dus zelf maar weer gebeld. De afspraak van afgelopen maandag wordt nu in alle toonaarden ontkend. Ik moet nu mijn 11 opsturen voor reparatie en dat duurt een week of twee. Ik krijg dan mijn gerepareerde 11 terug, of er wordt een voorstel gedaan mbt omruilen. Erg mysterieus allemaal. Bovendien heb ik dan twee weken geen telefoon, terwijl dit mijn enige telefoon is. Anno 2022 kan Simyo dit echt niet maken vind ik. Iemand enig idee hoe dit anders kan of zijn er @moderators die wellicht een goede tip hebben?

dank alvast!

Had ik die maar, @Hidz .  Het enige wat kan bedenken is blijven aankloppen bij Simyo.  KPN kan helaas niks voor jou betekenen.

Forum|alt.badge.img

Beste KPN, 

vandaag de nieuwe iphone 12 mogen ontvangen. Super fijn! 
alleen klopt de opslagcapaciteit niet. Mijn iPhone 11 waarmee de problemen spelen is een 128GB 

ik heb nu een 64GB ontvangen. 
waar moet ik zijn om de juiste capaciteit te krijgen? 
en hoelang kan dit ongeveer duren? 
ik hoor graag wat de vervolg stappen zijn. 

dat zou wel handig zijn om de juiste opslag te hebben. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
GwenJoan schreef:

Yes, zojuist de Iphone 12 binnen gekregen. Zo blij. Dank jullie wel. Kunnen jullie checken voor welk nr deze vervanging is?  Eindigend op 551 of 836? Kan ik hier over gebeld worden? 
alvast bedankt 

Kun je dat nog even toelichten, @GwenJoan ?  Ik las iets over je dochter? En is jullie allebei een iphone 12 toegezegd? Alle info is welkom.

• Topper
  • 11 reacties
  • 11 november 2022
Erwin_ schreef:
GwenJoan schreef:

Yes, zojuist de Iphone 12 binnen gekregen. Zo blij. Dank jullie wel. Kunnen jullie checken voor welk nr deze vervanging is?  Eindigend op 551 of 836? Kan ik hier over gebeld worden? 
alvast bedankt 

Goede vraag en dat kan ik niet.   Wat is er precies besproken in het telefoongesprek? Was men op de hoogte dat je 2 iphones had? Zo ja, dan zal die tweede iphone 12 ook onderweg zijn. 

Voor het eerste nr heb ik begin oktober al contact gehad en wat opgenomen. Voor het 2e nr zou ik niet meer teruggebeld worden.(zie bericht vorige week)  Ik wil geen problemen krijgen wanneer ik nu de verkeerde telefoon terug stuur. Of zou dat niets uitmaken? 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022

Al enige tijd nu contact met KPN, zowel als in de winkel en telefonisch. Beide partijen kunnen mij geen duidelijkheid geven over de status van het probleem.

Nu al sinds eind september/ begin oktober, slecht internet en problemen met bellen. De ene medewerker zegt te kunnen zien dat alles goed verloopt volgens stappen, na aanleiding van mijn eerste melding begin oktober. De ander zegt mij niet op de hoogte te kunnen brengen van de vorderingen. 

Na aanleiding van de KPN medewerker, nu toch ook maar hier een melding maken over het probleem (ondanks dat deze als het goed is ook door de KPN winkel Leeuwarden en telefonisch is gedaan).  Maar ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben, i.p.v elke keer verschillende antwoorden horen. 

@Louise H : Zonder gegevens kan ik niks. Kun jij je profiel aanvullen en dat kenbaar maken in dit topic als je dat gedaan hebt?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
GwenJoan schreef:
Erwin_ schreef:
GwenJoan schreef:

alvast bedankt 

Goede vraag en dat kan ik niet.   Wat is er precies besproken in het telefoongesprek? Was men op de hoogte dat je 2 iphones had? Zo ja, dan zal die tweede iphone 12 ook onderweg zijn. 

Voor het eerste nr heb ik begin oktober al contact gehad en wat opgenomen. Voor het 2e nr zou ik niet meer teruggebeld worden.(zie bericht vorige week)  Ik wil geen problemen krijgen wanneer ik nu de verkeerde telefoon terug stuur. Of zou dat niets uitmaken? 

Dat lijkt me niet. Maar wacht nog maar even met terugsturen totdat je beide vervangende toestellen in huis hebt. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 11 november 2022

Hoi Erwin,

weet jij wellicht hoe het kan dat als ik het 088 nummer bel deze niet bereikbaar zijn?

heb meermaals gebeld gedurende dag en krijg steeds een bandje waarop ze zeggen we zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:30 en 21:00.

Is vrijdag geen werkdag?

mijn iPhone 12 is namelijk verkeerd bezorgd (op 29 oktober jl.) en ondertussen al retour afzender gegaan en nu weer bij jullie schijnbaar.

gewone klantenservice kan mij niet helpen, en heb ook pas gisteren voor het eerst een track&trace gehad … :(

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
Bervdv schreef:
Marcia_ schreef:

@Bervdv welkom! Heb jij ook gecontroleerd of VoLTE aanstaat in het toestel? Jij ervaart ook dat jouw 4G terugvalt naar 2G en je internet daardoor onbruikbaar wordt?

Mijn VoLTE staat aanL

Ik heb een ticket voor je aangemaakt en je staat nu op de lijst. Men zal contact met jou zoeken. 

• Topper
  • 11 reacties
  • 11 november 2022
Erwin_ schreef:
GwenJoan schreef:
Erwin_ schreef:
GwenJoan schreef:

alvast bedankt 

Dat lijkt me niet. Maar wacht nog maar even met terugsturen totdat je beide vervangende toestellen in huis hebt. 

Ik wil best wachten, maar wanneer het langer dan 2 weken duurt wil ik geen rekening ontvangen. Kan ik die afdeling niet bellen? Of dat zij mij bellen voor duidelijkheid? Kunnen jullie wel de 2 nrs zien? 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
marcoenmelissa schreef:

Sinds juli ervaar ik verbindingsproblemen met het netwerk van KPN en mijn iPhone 11 (gekocht bij KPN). Het 4G netwerk-verbinding doet het niet, maar in mijn telefoonscherm geeft het wel 4G of E aan en ik kan niet bellen (gesprek hapert of is niet verstaanbaar of valt uit) of gebeld worden. Dit is zeer onhandig, omdat niemand mij direct kan bereiken als dit nodig is, o.a mijn kinderen.

Ik ben al maanden aan het bellen met KPN, van alles geprobeerd GSM aan en uit zetten/ nieuwe SIM-kaart opgestuurd gekregen/ met een medewerker van de KPN winkel mijn telefoon doorlopen en aan de telefoon met KPN medewerker wordt er elke keer gezegd dat ik gebeld wordt, maar dit gebeurt niet, ik wordt er moedeloos van………….en het is zeer klantONvriendelijk!

Inmiddels ben ik op de hoogte dat er een probleem is met iPhone 11 en het netwerk KPN. 

Wanneer wordt dit probleem opgelost en gecompenseerd??

Ik heb op dit Forum mijn gegevens en telefoonnummer doorgegeven. Hoe nu verder? 

Alvast bedankt.

Ik kan niks anders dan jou hetzelfde antwoord geven als mijn collega's aan de telefoon.: Er staat een ticket voor jou open en de afdeling die na belt is op de hoogte. Afwachten dus, tot ze contact opnemen. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
GwenJoan schreef:
Erwin_ schreef:
GwenJoan schreef:
Erwin_ schreef:
GwenJoan schreef:

alvast bedankt 

Ik wil best wachten, maar wanneer het langer dan 2 weken duurt wil ik geen rekening ontvangen. Kan ik die afdeling niet bellen? Of dat zij mij bellen voor duidelijkheid? Kunnen jullie wel de 2 nrs zien? 

Je krijgt geen rekening.  En als er wel iets geks gebeurt is alles hier op het forum en in onze systemen zwart op wit vastgelegd en kunnen wij alsnog ingrijpen. Dus geen zorg. Even wachten op het tweede toestel, blijft mijn advies. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
Javakade1967 schreef:

het weet twee weken geleden dat je me hebt verteld dat ik een telefoontje zou krijgen om een oplossing voor dit probleem te bespreken en tot nu toe is er niets gebeurd !! Ik raak ernstig van streek omdat ik weet dat het me problemen op het werk bezorgt. het nadert de tijd dat ik al onze contracten met KPN opzeg, whick is 3 mobiele telefoons, tv, internet, vaste lijn Teleohone, reageer alstublieft op dit bericht !!

Je ticket is netjes aangemaakt. Dus je bent bij ons bekend en daarmee ook bij het bel team.  Er wordt contact gezocht. Afwachten dus. Mooier kan ik het helaas niet maken. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
B.79 schreef:

Hoi Erwin,

weet jij wellicht hoe het kan dat als ik het 088 nummer bel deze niet bereikbaar zijn?

heb meermaals gebeld gedurende dag en krijg steeds een bandje waarop ze zeggen we zijn bereikbaar op werkdagen tussen 9:30 en 21:00.

Is vrijdag geen werkdag?

mijn iPhone 12 is namelijk verkeerd bezorgd (op 29 oktober jl.) en ondertussen al retour afzender gegaan en nu weer bij jullie schijnbaar.

gewone klantenservice kan mij niet helpen, en heb ook pas gisteren voor het eerst een track&trace gehad … :(

Je factuuradres staat nog op groningen. Wil je die zsm aanpassen?

Ik ga ondertussen contact leggen met wat mensen om hier een oplossing voor te vinden.

• Topper
  • 11 reacties
  • 11 november 2022
Erwin_ schreef:
B.79 schreef:

Hoi Erwin,

Is vrijdag geen werkdag?

Je factuuradres staat nog op groningen. Wil je die zsm aanpassen?

Ik ga ondertussen contact leggen met wat mensen om dit voor te leggen en te zoeken naar een oplossing. 

Dank voor je antwoord. In de MijnKPN app zie ik wel mijn juiste nieuwe adres staan, en de medewerker bij 1200 zag dat ook.

is factuuradres misschien alleen via website te zien en niet via mobiel? In dat geval zal ik vanavond even op de laptop kijken.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022
Esmée de Jong schreef:

Helaas ben ik tot op heden nog steeds niet gebeld…..

Ik probeer geduldig af te wachten, maar het begint nu echt vervelend te worden.

Hoelang gaat het nog duren voordat ik gebeld word? Sta ik zeker weten op de lijst om gebeld te gaan worden? 

Je staat op de lijst en er is een ticket.  Je zult teruggebeld worden. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 november 2022
Erwin_ schreef:
Hidz schreef:

Sinds half juli kamp ik met dezelfde klachten qua bereikbaarheid en 4G op mij iPhone 11. Mijn abonnement loopt bij Simyo en werd door hen verwezen naar dit forum omdat zij (Simyo) deel uitmaken van KPN. 
de klantenservice bij Simyo is compleet ruk, Ik moet overal zelf achteraan. Terugbelafspraken worden niet nagekomen na 4 maanden ben ik er echt helemaal klaar mee! Afgelopen maandag zelf maar weer eens gebeld en hoera, het probleem was bekend en ik zou ook een iPhone 12 krijgen, net als velen hier op het Forum. Binnen twee werkdagen zou ik worden gebeld om een en ander door te nemen, waarna ik dan een nieuwe telefoon zou krijgen. Verrassend, ik werd niet teruggebeld. Vandaag dus zelf maar weer gebeld. De afspraak van afgelopen maandag wordt nu in alle toonaarden ontkend. Ik moet nu mijn 11 opsturen voor reparatie en dat duurt een week of twee. Ik krijg dan mijn gerepareerde 11 terug, of er wordt een voorstel gedaan mbt omruilen. Erg mysterieus allemaal. Bovendien heb ik dan twee weken geen telefoon, terwijl dit mijn enige telefoon is. Anno 2022 kan Simyo dit echt niet maken vind ik. Iemand enig idee hoe dit anders kan of zijn er @moderators die wellicht een goede tip hebben?

dank alvast!

Had ik die maar, @Hidz .  Het enige wat kan bedenken is blijven aankloppen bij Simyo.  KPN kan helaas niks voor jou betekenen.

Dankjewel Erwin,

Dat aankloppen doe ik al 4 maanden. Ik heb er zeker 20 telefoontjes aan besteed en wellicht de helft aan e-mails. Alles zonder resultaat en misschien nog erger zonder enig fatsoenlijk begrip of empatie. Notabene op advies van KPN, waar ik al 10 jaar tevreden klant was, ben ik voor het mobiele deel, overgestapt naar Simyo. Vanwege de aanbieding die Simyo had deze zomer. Had ik maar nooit geluisterd naar dat advies. 😆

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 11 november 2022
Erwin_ schreef:

Al enige tijd nu contact met KPN, zowel als in de winkel en telefonisch. Beide partijen kunnen mij geen duidelijkheid geven over de status van het probleem.

Nu al sinds eind september/ begin oktober, slecht internet en problemen met bellen. De ene medewerker zegt te kunnen zien dat alles goed verloopt volgens stappen, na aanleiding van mijn eerste melding begin oktober. De ander zegt mij niet op de hoogte te kunnen brengen van de vorderingen. 

Na aanleiding van de KPN medewerker, nu toch ook maar hier een melding maken over het probleem (ondanks dat deze als het goed is ook door de KPN winkel Leeuwarden en telefonisch is gedaan).  Maar ik wil gewoon graag weten waar ik aan toe ben, i.p.v elke keer verschillende antwoorden horen. 

@Louise H : Zonder gegevens kan ik niks. Kun jij je profiel aanvullen en dat kenbaar maken in dit topic als je dat gedaan hebt?

Als het goed is zijn de gegevens nu ingevuld in het profiel. 

Forum|alt.badge.img

Beste KPN / moderators , 

Ik weet niet of mijn vorige bericht goed binnen gekomen is maar ik kon deze niet meer terug vinden.
Vandaag mijn iPhone 12 binnen gekregen. Echter blijkft dit 64GB te zijn ipv 128GB  zoals mijn iPhone 11.
Ik heb dus de verkeerde opslagcappaciteit binnen gekregen.
Balen! 
Hoe kan ik er voor zorgen dat de juiste opslagcappaciteit binnen komt? Waar moet ik hier voor zijn en hoe gaat dat nu in zijn werking met omruilen?
Ik hoor het graag zodat ik vervolg stappen kan maken naar de goede telefoon. 

• Deelnemer
  • 8 reacties
  • 11 november 2022

Hi,

mijn vrouw en ik hadden allebei last van het issue en beide nummers zijn opgegeven. Ik ben enige tijd geleden gebeld, mijn vrouw nu net.

we hebben er eerder zelf voor gekozen om nieuwe telefoons te kopen en de oude op MP te verkopen. We komen dus niet in aanmerking voor de 12. Prima. Net gevraagd of we wel in aanmerking komen voor de abonnement kosten compensatie. Mijn vrouw wel, bij mij is dat niet verteld. Ze kon dit voor mijn nummer niet bevestigen of ontkennen. 
Ik moest mij via het forum opnieuw aanmelden om gebeld te worden.

dus; bij deze. Graag wordt ik opnieuw gebeld op 06-20xxxxxx (zie forum profiel)

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27536 reacties
  • 11 november 2022

@Louise H : Er is een ticket aangemaakt en op 25-10 is de zaak overgedragen aan het team dat klanten na belt.  Ik kan dus bevestigen dat je bij ons bekend bent en dat er contact gezocht zal worden.