Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

 

Zojuist ook aangemeld. Graag wil ik per SMS op de hoogte gebracht worden. Bedankt!

Op je forumprofiel zie ik geen gegevens staan, dat is hoe je je aanmeldt. Mogelijk is het opslaan niet helemaal goed gegaan, zou je dat kunnen nakijken en een seintje geven?

Mijn gegevens staan er, kun je nog eens kijken?

Overigens gaat het bij mij om de iPhone SE 2020. Volgens de technische dienst die ik telefonisch sprak gaat het om hetzelfde probleem als bij de iPhone 11. Hij had het over twee toestellen waarvan dit probleem al een maand speelt.

De klantenservice gaf mij daarnaast aan dat ik mij in dit forum moest melden om me aan te melden voor compensatie. 

@DominiqueM Deze weg dien jij te bewandelen met je iPhone SE 2020:

 


Ik heb nu al een half uur werkend internet. Eerste keer sinds 4 weken. Hebben andere ook verbetering ? Hopen dat het zo blijft. 

Ook gehad en heb ik soms.

Daarna gewoon weer klote 

Doet het nog steeds goed na mijn laatste post. Iets minder snel maar kan ook komen doordat ik in Griekenland zit. 


24-08-2022

We hebben onze klanten die problemen ervaren met bellen en of internet opnieuw per sms een update gestuurd. Daarnaast hebben we een groep klanten gevraagd hun toestel in te leveren waarmee ze problemen ervaren. Die toestellen gaan we onderzoeken. Met de extra informatie uit dat onderzoek, brengen we het probleem beter in kaart. Zo komen we dichterbij een oplossing. Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ondervind je wel hinder in dit verband, laat dan je naam en mobiele nummer achter in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic.
 

Zojuist gedaan. Nog steeds problemen met mij IPhone 11 pro en 4g. Hoop dat het probleem snel opgelost wordt.


@Shyrin_ De gevraagde gegevens zijn ingevuld in het profiel van KPN


Hier ook twee dagen geleden mijn mobiele nummer in het profiel achter gelaten. Als ik dan aangeef dat ik geen sms heb gekregen krijg ik de vraag of ik geen iPhone SE heb… Ook heb ik al meerder keren gebeld en aangegeven dat het om de iPhone 11 gaat. Nu net weer gebeld maar een wachttijd van een kwartier, jullie servicenummer is niet gratis!! Het zou heel fijn zijn als jullie een beter registratiesysteem hebben, deze manier van werken is heel vervelend.  Als je belt met het service nummer en je geluk hebt krijg je iemand aan de telefoon die van het probleem afweet, de ander stuurt je naar de winkel en in de winkel sturen ze je naar de Apple store. Inmiddels duurt dit al meer dan een maand. Oplossing zou heel fijn zijn! 


Hetzelfde probleem hier.

 

het valt op dat het niet alleen data is. Dus slechte 4g. Vliegtuig modus aan en uit helpt soms een paar minuten. Verder het opzetten van telefoon verbindingen gaat ook trager. Ook voor mensen die mij bellen. En soms lijkt het een verbinding uit het verre oosten te zijn zo slecht. (Lijkt een roaming verbinding of iets dergelijks)

ook 15.5/15.6 en iPhone 11


Hier ook twee dagen geleden mijn mobiele nummer in het profiel achter gelaten. Als ik dan aangeef dat ik geen sms heb gekregen krijg ik de vraag of ik geen iPhone SE heb… Ook heb ik al meerder keren gebeld en aangegeven dat het om de iPhone 11 gaat. Nu net weer gebeld maar een wachttijd van een kwartier, jullie servicenummer is niet gratis!! Het zou heel fijn zijn als jullie een beter registratiesysteem hebben, deze manier van werken is heel vervelend.  Als je belt met het service nummer en je geluk hebt krijg je iemand aan de telefoon die van het probleem afweet, de ander stuurt je naar de winkel en in de winkel sturen ze je naar de Apple store. Inmiddels duurt dit al meer dan een maand. Oplossing zou heel fijn zijn! 

Welk telefoonnummer heb je gebeld? 0800-0402 is wel degelijk gratis.


Ik heb nu al een half uur werkend internet. Eerste keer sinds 4 weken. Hebben andere ook verbetering ? Hopen dat het zo blijft. 

Ook gehad en heb ik soms.

Daarna gewoon weer klote 

Doet het nog steeds goed na mijn laatste post. Iets minder snel maar kan ook komen doordat ik in Griekenland zit. 

Heb je dan 4G of 3G? 


Hier ook twee dagen geleden mijn mobiele nummer in het profiel achter gelaten. Als ik dan aangeef dat ik geen sms heb gekregen krijg ik de vraag of ik geen iPhone SE heb… Ook heb ik al meerder keren gebeld en aangegeven dat het om de iPhone 11 gaat. Nu net weer gebeld maar een wachttijd van een kwartier, jullie servicenummer is niet gratis!! Het zou heel fijn zijn als jullie een beter registratiesysteem hebben, deze manier van werken is heel vervelend.  Als je belt met het service nummer en je geluk hebt krijg je iemand aan de telefoon die van het probleem afweet, de ander stuurt je naar de winkel en in de winkel sturen ze je naar de Apple store. Inmiddels duurt dit al meer dan een maand. Oplossing zou heel fijn zijn! 

Welk telefoonnummer heb je gebeld? 0800-0402 is wel degelijk gratis.

Gewoon het nummer op de site, ga dit nu proberen. Dank! 


Gewoon het nummer op de site, ...

Het nummer op welke site?

Waarschijnlijk niet een site van kpn maar een site van zo'n doorverbind"service" die grof geld wil verdienen door slinks (en volkomen legaal) mensen te verleiden via hun 0906 nummer doorverbonden te worden tegen een prijs van €0,95 per minuut.


Gewoon het nummer op de site, ...

Het nummer op welke site?

Waarschijnlijk niet een site van kpn maar een site van zo'n doorverbind"service" die grof geld wil verdienen door slinks (en volkomen legaal) mensen te verleiden via hun 0906 nummer doorverbonden te worden tegen een prijs van €0,95 per minuut.

Denk het ook. 


Heb al een paar weken geleden mij ingeschreven op dit forum ivm problemen iPhone 11. Ook telefoonnummer in profiel achter gelaten maar krijg geen sms met updates. Zoals ik zelf kan zien heb ik mijn profiel ingevuld en opgeslagen. Wat nu??


De gegevens tot nu toe zijn weer verzameld. 

@Sigrid1234 Het nummer op je profiel is voor mij niet te zien, maak jij gebruik van een KPN Consumenten abonnement? 
Als het een abonnement is van een andere provider moet ik je doorverwijzen naar je eigen provider. Als het een KPN zakelijk abonnement is kan je 0800-0403 bellen.

@DominiqueM je gegevens staan nu inderdaad in jouw forum profiel, maar het bericht van @Ferry1984 klopt. We verzamelen hier uitsluitend gegevens van klanten met een iPhone11 die bereikbaarheidsproblemen ervaren. 

@Nathalie_ De grondoorzaak van het probleem is nog niet helemaal boven water. We zijn nog druk bezig met analyseren. Het kan zijn dat je net een collega treft die niet op de hoogte is van de storing: mijn advies is om dit topic te volgen. Hier worden updates gedeeld, zodra wij deze hebben.

Ik heb het gecheckt: jouw gegevens staan genoteerd. 

Mocht je nog geen SMS ontvangen hebben: SMS berichten versturen wij in batches: dus je zal nog een bericht ontvangen.


Ik heb inmiddels geupdate naar de ios 16. Dit brengt geen enkele verbetering. 



@DominiqueM je gegevens staan nu inderdaad in jouw forum profiel, maar het bericht van @Ferry1984 klopt. We verzamelen hier uitsluitend gegevens van klanten met een iPhone11 die bereikbaarheidsproblemen ervaren. 

Dus de klantenservice verwijst mij ten onrechte door naar dit forum. Dat is onhandig. Verwarrend ook, omdat de technische dienst dus wel degelijk erkent dat het probleem hetzelfde is op de iPhone 11 en de SE 2020. Die toestellen verschillen qua hardware ook niet zo gek veel.

Wat moet ik nou doen dan volgens jou?


@DominiqueM Op het moment dat het gaat om een ander toestel dan de iPhone 11 kun je hiervoor zelf een los topic aanmaken of telefonisch contact opnemen met mijn collega's op 0800-0402. 


Goedemiddag heb nog geen sms gekregen kunnen jullie zien of het goed is ingevuld op profiel?

Gr monique 


@DominiqueM Op het moment dat het gaat om een ander toestel dan de iPhone 11 kun je hiervoor zelf een los topic aanmaken of telefonisch contact opnemen met mijn collega's op 0800-0402


Hoi @Rutger_ je collega zei het volgende betreffende andere iPhones die dezelfde soort problemen ervaren. Daar had ik @DominiqueM ook naar doorverwezen:

 


Goedemiddag,

 

ik heb dezelfde problemen zoals omschreven in dit topic. Ik kom daarom ook graag in aanmerking voor compensatie. Ik heb m’n gegevens ingevuld op het forumprofiel. 
 

vriendelijke groet,

martijn
 

 


Heb zojuist gebeld met KPN-zakelijk( ben klein-zakelijk gebruiker) en KPN geeft mij onomwonden en duidelijk door dat het een Apple-item is. Tevens geeft KPN aan dat wellicht as maandag een Apple-update verwacht wordt.

Hierna met Apple-service gebeld, welke eerst weer telefoon test etc. Daarna mij gevraagd sim te wisselen met iphone van mn echtgenote.(gebruiken mij als testcase). Gedaan, echter zinloos mi. omdat recent vi KPN simkaart al vervangen is.

Apple scoort mi slecht als servicedienst. Mederwerkster klinkt als niets wetend over dit specifieke Iphone11/KPN-netwerk probleem. 

 


Ik heb nu al een half uur werkend internet. Eerste keer sinds 4 weken. Hebben andere ook verbetering ? Hopen dat het zo blijft. 

Ook gehad en heb ik soms.

Daarna gewoon weer klote 

Doet het nog steeds goed na mijn laatste post. Iets minder snel maar kan ook komen doordat ik in Griekenland zit. 

Heb je dan 4G of 3G? 

Had alleen maar 4g. Terug in NL lijkt het weer niet goed te werken helaas. 


Hoi, ik heb ook al een tijd last van hetzelfde probleem met de iphone 11. 


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

Ingevuld! Hopelijk wordt dit snel opgelost!


@Moremon Ik heb de lijst voor je gecontroleerd, hier staan wel de juiste gegevens op. Ik verwacht dan ook dat de sms voor jou nog komt. 

@Mtijn77 @chris1203 en @AnneJannink Jullie gegevens zijn ook op de lijst gezet! 


Ik heb inmiddels geupdate naar de ios 16. Dit brengt geen enkele verbetering. 

Heb overwogen om inderdaad te updaten naar IOS16 met de hoop dat dit probleem dan opgelost zou zijn. Hoef ik dus niet te doen, bedankt voor de melding 👍