Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Heb zojuist gebeld met KPN-zakelijk( ben klein-zakelijk gebruiker) en KPN geeft mij onomwonden en duidelijk door dat het een Apple-item is. Tevens geeft KPN aan dat wellicht as maandag een Apple-update verwacht wordt.

Hierna met Apple-service gebeld, welke eerst weer telefoon test etc. Daarna mij gevraagd sim te wisselen met iphone van mn echtgenote.(gebruiken mij als testcase). Gedaan, echter zinloos mi. omdat recent vi KPN simkaart al vervangen is.

Apple scoort mi slecht als servicedienst. Mederwerkster klinkt als niets wetend over dit specifieke Iphone11/KPN-netwerk probleem. 

 

Ja heel slecht want veel mensen (ik ook) hebben al eens contact met Apple gehad en ze kennen nooit dit probleem 


Beste klant, helaas hebben we nog geen doorbraak in het onderzoek. Natuurlijk blijven we - ook in het weekend - op zoek naar de oplossing. We beseffen dat de vergoeding van je mobiele abonnementskosten het probleem niet oplost. Dus we doen er alles aan om je mobiele verbinding zo snel mogelijk weer goed te krijgen. Groet, KPN.


 


Ik heb de simkaart toch maar in mijn iPhone 7 gedaan en whatsapp daarop gezet.

Dat is nu dan mijn bereikbare telefoon 😅 

Ik kreeg op de 11 alweer sms’jes van gemiste oproepen die überhaupt nooit doorkomen en ook niet bij recent staan.
Ik wil niet dat men mij niet kan bellen als er iets met mijn naasten is..


 

Tot op heden is er nog geen vergoeding! 
Mijn abbo is “gewoon” afgeschreven.

Na 5 weken hebben de technici nog geen idee wat er aan de hand is blijkbaar!

 


Ik heb geen sms ontvangen met een compensatie...


@Vikash 

Hi iedereen. Het technische onderzoek is nog steeds in volle gang. Helaas is de grondoorzaak nog steeds niet gevonden en we werken hard aan een oplossing. We willen jullie voor verder onderzoek vragen om je naam (contractant) en 06-nummer in het KPN Forum profiel achter te laten en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan. Dat zouden we enorm waarderen. Alvast bedankt!


Gedaan.

 


Ik heb al deze weken dezelfde problemen met mijn iPhone SE (nieuw gekocht in jan 22). 
De eerste weken ben ik niet goed te woord gestaan en omdat ik geen iPhone 11 heb dat men dat het vast ergens anders aan lag. 
Maar het is precies dezelfde storing. Oftewel: het probleem is groter dan alleen iPhone 11. 
Ik ben het echt beu en denk aan overstappen naar een andere provider. Volgens mij is dit echt nog lang niet opgelost..

Compensatie is het minste dat kan worden aangeboden. 


Ik heb al deze weken dezelfde problemen met mijn iPhone SE (nieuw gekocht in jan 22). 
De eerste weken ben ik niet goed te woord gestaan en omdat ik geen iPhone 11 heb dat men dat het vast ergens anders aan lag. 
Maar het is precies dezelfde storing. Oftewel: het probleem is groter dan alleen iPhone 11. 
Ik ben het echt beu en denk aan overstappen naar een andere provider. Volgens mij is dit echt nog lang niet opgelost..

Compensatie is het minste dat kan worden aangeboden. 

Dat gebeurd nu dus ook.

althans het is een begin (kosten abonnement krijgen we terug).

Opvallend,de SE heeft dezelfde chip als de 11


Zijn mijn gegevens opgenomen, want ik heb de sms niet gehad? Afgelopen vrijdag hier reactie achter gelaten.


Het belangrijkste is natuurlijk dat KPN zo snel mogelijk het bereik weer fixt. 
Maar hebben jullie dat ook? Dat je mobiel sneller overhit raakt en de batterij sneller leeg? 


Het belangrijkste is natuurlijk dat KPN zo snel mogelijk het bereik weer fixt. 
Maar hebben jullie dat ook? Dat je mobiel sneller overhit raakt en de batterij sneller leeg? 

Ja 


Het belangrijkste is natuurlijk dat KPN zo snel mogelijk het bereik weer fixt. 
Maar hebben jullie dat ook? Dat je mobiel sneller overhit raakt en de batterij sneller leeg? 

Ja


Hallo KPN, ben tijdelijk overgestapt een ander toestel. Hier maakt ik wel kosten aan. Hoe gaan we dit oplossen?


Het belangrijkste is natuurlijk dat KPN zo snel mogelijk het bereik weer fixt. 
Maar hebben jullie dat ook? Dat je mobiel sneller overhit raakt en de batterij sneller leeg? 

ja, heb ik ook. Vrees daarom ook voor schade aan de batterij.

Reden voor mij om de aangeboden uiterst magere schadevergoeding te weigeren (want daarmee zou ik het recht verspelen op vergoeding van andere schade)


Hallo KPN, ben tijdelijk overgestapt een ander toestel. Hier maakt ik wel kosten aan. Hoe gaan we dit oplossen?

Niet. De hoogte van compensatie is wettelijk vastgelegd (bron) en verwacht niet dat providers uit coulance meer zullen doen.

 

Daarbij komt dat zo'n compensatie alleen verplicht is als het een volledige onderbreking van de dienst betreft en de oorzaak van die onderbreking in het netwerk van de provider zit.

Bron


Zeg KPN, ik wil geen compensatie voor het abonnementsgeld, jullie hebben mijn duur betaalde telefoon gesloopt die nog prima een paar jaar had meegekund, maar omdat de oplossing te lang duurt en de communicatie hierover pas na 1 maand op gang komt heb ik een nieuwe telefoon moeten kopen om bereikbaar te zijn.
Kom met een voorstel waar iedereen iets aan heeft …

Overigens, ik heb een zakelijk abonnement maar de iPhone (door mij gekocht bij KPN) is mijn privé eigendom… het toestel wat nu dus blijkbaar is gesloopt door het abonnement wat door mijn werkgever wordt betaald… daarom graag een voorstel hoe jullie (KPN) dit met mij persoonlijk denken af te handelen ipv met de abonnement houder. Graag ontvang ik hierover een privé bericht.

Ik wacht op jullie antwoord KPN! Kom met een oplossing 🤬


Same here, zakelijk abonnement en privé toestel die het niet meer doet. Nu hebben jullie in ieder geval mijn naam en nummer wat hopelijk bijdraagt aan een oplossing voor dit probleem. 


Ik ervaar dezelfde klachten al vanaf begin juli!

meerdere malen naar KPN winkel geweest, die van niks weten, of de klanten service gebeld..

wanneer wordt dit probleem opgelost? 
mij zou inmiddels graag willen overstappen naar een andere Provider.. Niks zo irritant als je continu geen bereik hebt! 
Ik heb mijn nummer achter gelaten..


Ook ik ervaar al weken slecht internet (E) op mijn IPhone 11. 06 nummer en contractantgegevens in mijn profiel aangevuld! Graag ontvang ik updates. Alvast bedankt 🙏 


Meer dan een maand problemen met m’n 4G en IPhone 11. In profiel staan gegevens. Zie graag compensatie maar nog beter dat t snel opgelost wordt!


Vriendin van mij heeft hetzelfde probleem met een iPhone 12 hoorde ik gister.. 


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

En wat gaat er gebeuren met de zakelijke klanten?


Als klant met een klein zakelijk abonnement heb ik nog helemaal niets vernomen. Maar ondervind wel de problemen met de iPhone 11.

Wat gaat KPN met de zakelijke klanten doen?


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

 

 

Beste KPN , wel heel vervelend deze storing bij Apple/KPN!

 

Wij hebben drie Apple Iphone11 toestellen met drie KPN mobiele abonnementen...

Een Iphone11 toestel heeft de problemen zoals aangegeven in dit topic. Hiervoor al bij KPN winkel geweest (sim eerst verwisseld hetgeen niet de oplossing bleek). KPN winkel verwees ons naar dit topic en ons hier aan te melden. Hoop dat het beperkt blijft tot dit ene toestel...  

→ Graag hierbij het verzoek ons met het juiste mobielnummer op de lijst van probleemgevallen plaatsen en ons dagelijks op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. Het betreft voor ons de weergegeven mobielnummer 3 (!) , zoals vermeld in de profielinfo.

Dit is een eerste maal dat we nu via deze KPN-forum iets communiceren..., kunnen we een bevestiging van de KPN verkrijgen dat deze aanmelding op deze wijze zo goed is gegaan …..??

 

dank!