Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Niet tevreden? Stuur een (ingebrekestelling) brief:

Klantenservice KPN

Postbus 13500

9700 EG Groningen

 

En/of vul het klachtenformulier in:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

(Je kunt een bestand toevoegen, ingebrekestelling brief)

 


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

Heb ook dit probleem. 


Batterijcapaciteit van mijn telefoon is met 11% gezakt de laatste 5 weken. Telefoon wordt af en toe ook heel heet maar nog geen melding gehad van oververhitting. 
Batterij gaat wel snel leeg. Denk dat t komt door continu netwerk zoeken.


Wordt er op een of andere manier aangegeven of je op de lijst erbij staat? Nog geen sms ontvangen, wel gegevens ingevuld


Als je de simkaart even in een ander toestel stopt, hou je dan hetzelfde probleem?

Zo ja dan ligt het aan de simkaart, die kan je dan omruilen via de website of in een KPN winkel.

Gaat het dan wel goed dan ligt het je iPhone 11 of een instelling, je zou dan eerst eens de netwerkinstellingen kunnen resetten om te kijken of dat helpt.

Lees al de berichten is door…


Of misschien moeten we stappen ondernemen richting de pers… en worden we dan wel spoediger geholpen/gecompenseerd.

ik vind het ook raar dat alles maar via dit forum verloopt (sms’jes niet gehad..)

 

Laatst had iemand het hier over de iPhone 10 (&8) en problemen met het netwerk van t-mobile. Ik ben even aan het googelen, dat was in 2017/2018, maar toen werd het ook stil gehouden. Pers heeft het toen wel opgepikt.. misschien moeten toch meer mensen even een mailtje sturen.

https://www.iculture.nl/nieuws/nog-steeds-problemen-met-iphone-8-en-x-op-t-mobile-netwerk/

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/3833276/honderden-klanten-t-mobile-kunnen-niet-bellen-met-iphone-x

T-mobile heeft destijds de toestellen vervangen voor nieuwe.

 


Of misschien moeten we stappen ondernemen richting de pers… en worden we dan wel spoediger geholpen/gecompenseerd.

ik vind het ook raar dat alles maar via dit forum verloopt (sms’jes niet gehad..)

 

Laatst had iemand het hier over de iPhone 10 (&8) en problemen met het netwerk van t-mobile. Ik ben even aan het googelen, dat was in 2017/2018, maar toen werd het ook stil gehouden. Pers heeft het toen wel opgepikt.. misschien moeten toch meer mensen even een mailtje sturen.

https://www.iculture.nl/nieuws/nog-steeds-problemen-met-iphone-8-en-x-op-t-mobile-netwerk/

https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/3833276/honderden-klanten-t-mobile-kunnen-niet-bellen-met-iphone-x

T-mobile heeft destijds de toestellen vervangen voor nieuwe.

 

Lijkt me een uitstekend idee! 
Dit is echt een waardeloze situatie. Inmiddels ruim 5 weken geleden het probleem gemeld en voel me bijna gedwongen maar een nieuw toestel aan te schaffen om van het probleem af te zijn. 


Nadat ik terug ben van vakantie, veel gemist hier…

En het bereik is Nederland is en blijft waardeloos.

@Erik_  Hoe om te gaan met simonly abonnee’s van (bijv.) Simyo? Moet ik ook mijn nummer registreren? Of hebben jullie afstemming met de gebruikers van jullie netwerk? Ik hoor namelijk niet dat Simyo op de hoogte blijft van jullie onderzoek?


Heeft iemand hier misschien gehoord, hoe andere partijen dan KPN met de storing omgaan?


Hebben ook last van dit probleem.

Netwerkinstellingen gereset en daarna ook de hele iPhone gereset, maar probleem blijft. Onderweg slechte verbinding E en telefoongesprekken worden ook onderbroken.

iPhone wordt heter dan normaal en de accu is sneller leeg. Thuis met wifi werkt alles weer normaal.

Hopelijk komt er snel een oplossing. Voor ons de 4e week nu.


Heeft iemand hier misschien gehoord, hoe andere partijen dan KPN met de storing omgaan?

Vergoeding abbo-kosten, maar geven aan afhankelijk te zijn van het onderzoek van KPN (en Apple?).


Wordt er op een of andere manier aangegeven of je op de lijst erbij staat? Nog geen sms ontvangen, wel gegevens ingevuld

@Leonievanw van alle KPN klanten met een particulier KPN abonnement en een iPhone11 met dit probleem, die zich in dit topic gemeld hebben met een ingevuld forum profiel, zijn de gegevens (tot nu toe) genoteerd.

Mocht je nog geen SMS ontvangen hebben: SMS berichten versturen wij in batches: dus je zal nog een bericht ontvangen.


Nu al geruime tijd last van geen mobiele internet. Afgelopen weekend werd het echt heel vervelend. Het heeft me zelfs een parkeerboete opgeleverd doordat ik geen goede verbinding kreeg via Parkmobile. Andere betaalmogelijkheden waren er niet. Wordt dat door KPN vergoed? 


Niet tevreden? Stuur een (ingebrekestelling) brief:

Klantenservice KPN

Postbus 13500

9700 EG Groningen

 

En/of vul het klachtenformulier in:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

(Je kunt een bestand toevoegen, ingebrekestelling brief)

Dank voor deze vermelding maar ook dat lukt niet, ook daar heeft KPN een storing. 
 

 

 


Batterijcapaciteit van mijn telefoon is met 11% gezakt de laatste 5 weken. Telefoon wordt af en toe ook heel heet maar nog geen melding gehad van oververhitting. 
Batterij gaat wel snel leeg. Denk dat t komt door continu netwerk zoeken.

Yes hier hetzelfde probleem. Ergste vind ik dat alles via een forum gaat. Wie is er schuldig. Geen internet en een telefoon die eraan gaat. 


Ik heb nu al 5 weken geen 4G (na de update van iPhone 11 en dus problemen met parkeer Apps, Google maps, telefoon (slecht Bereik of ik hoor niets), whatsapp die blijft hangen en een vaak oververhitte batterij die heel snel leegraakt.

ik stel voor dat KPN ter compensatie een nieuwe telefoon 13 aanbiedt. 
ik heb het formulier reeds ingevuld maar nog niets gehoord


Hallo KPN, wat is momenteel de tussenstand? Er moet nu toch wel iets bekend zijn?!

 


Hallo KPN, wat is momenteel de tussenstand? Er moet nu toch wel iets bekend zijn neem ik aan. 

Dat zou je mogen verwachten inderdaad.


@Quintenf Ik kom alleen maar jouw postcode en huisnummer tegen in jouw profiel. Wil je dat aanvullen met jouw naam en mobiele nummer?

Ik heb het aangevuld


Hallo KPN, wat is momenteel de tussenstand? Er moet nu toch wel iets bekend zijn neem ik aan. 

Dat zou je mogen verwachten inderdaad.

Het gekke is dat op dit soort vragen nooit inhoudelijk ingegaan word..


Vanaf 24 juli heb ik het probleem met mijn iPhone 11. 

Vorige week in Frankrijk geweest en daar had ik prima bereik. Zodra ik terug de grens over ging direct weer de E in beeld en geen bereik… Dat is niet fijn als je tijdens je rit afhankelijk bent van navigatie, zoeken van laadpalen, parkeren etc…
 

 iPhone wordt inderdaad ook warmer, die ‘te heet melding’ heb ik gelukkig maar één keer gehad.

 

Mijn naam en telefoonnummer heb ik in het forumprofiel gezet, hopelijk kan KPN me compenseren. Ik ben een goede klant van KPN met 4 mobiele abonnementen en een televisie/internet/vastbellen abonnement 


Vanaf 24 juli heb ik het probleem met mijn iPhone 11. 

Vorige week in Frankrijk geweest en daar had ik prima bereik. Zodra ik terug de grens over ging direct weer de E in beeld en geen bereik… Dat is niet fijn als je tijdens je rit afhankelijk bent van navigatie, zoeken van laadpalen, parkeren etc…
 

 iPhone wordt inderdaad ook warmer, die ‘te heet melding’ heb ik gelukkig maar één keer gehad.

 

Mijn naam en telefoonnummer heb ik in het forumprofiel gezet, hopelijk kan KPN me compenseren. Ik ben een goede klant van KPN met 4 mobiele abonnementen en een televisie/internet/vastbellen abonnement 

Of je 1 of 100 abonnementen mag niet uitmaken.

Interessant gegeven is dat het binnen de landgrens dus problemen oplevert.

Dat houd in dat het euvel bij KPN ligt in niet bij Apple.

Tijd om eens concreet met een oplossing te komen van welke aard ook!!


Naar aanleiding van mijn klacht (doormidden van het klachten formulier) ben ik heden ochtend gebeld door een medewerker van KPN.

KPN jullie moeten je kapot schamen hoe de jullie medewerkers mee met de klanten en dit probleem omgaan! Zeer vijandig aan de telefoon en het probleem wordt op het toestel gegooid en niet op KPN dus dat ik onnodig op kosten ben gejaagd is volgens deze meneer niet waar. Want met een simkaart van een andere provider is het bereik wel beter maar doet de telefoon het regelmatig ook niet, hier verbergt KPN zich nu achter! Bah bah wat een kotsmisselijke organisatie en medewerkers!!!! Ongelofelijk!!!! 

Gelukkig ben ik overgestapt maar zit ik nog steeds aan een opzeg termijn vast. 
Ik wil snel KPN achter mij laten en niets meer met deze mentaliteit te maken hebben, dit is echt niet normaal hoe je behandeld wordt!!! 
Dus omdat KPN ‘groot’ is kunnen ze alles maar maken… bizar!!!!!!!! 
 

 


Ik heb voor de vakantie contact opgenomen met een reparatiebedrijf en die wist mij te vertellen dat de iphone 11 met netwerk problemen die afgenomen zijn door KPN behoren tot een badge waarvan inmiddels bekend is dat deze problemen geeft. Dat zou betekenen dat er ook een groep mensen is die het bekende probleem niet ervaren. Echter zullen we die mensen op dit forum niet aantreffen, lijkt me. KPN zou dit inzicht wel moeten hebben, maar zegt hier inhoudelijk niets over helaas.

Het zou deze provider sieren als er een omruilactie op touw wordt gezet, omdat er blijkbaar ook toestellen zijn die wel werken! Lijkt me een beter plan dan achteraf klanten te gaan compenseren die onnodig veel geld hebben gespendeerd aan een niet werkend product!

Kom op KPN, zet de vaart er eens in en bespaar jezelf enorm veel imagoschade!

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Ik ben er inmiddels ook wel écht klaar mee. Ik heb mijn telefoon nodig voor mn werk en ik ben simpelweg gewoon niet bereikbaar. Het is met de dag erger aan het worden en KPN lijkt schijt te hebben aan ons. 
 

Ik mag toch hopen dat we een goeie compensatie krijgen ipv alleen mn abonnement kosten van €30. Daar koop ik niks voor.Â