Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

@ Stimpy

Is het toestel “los” gekocht bij KPN?

De compensatie geldt alleen voor kpn klanten met een particulier KPN abonnement.

Wel of niet los gekocht bij KPN maakt ook niet uit. 
Ik heb SIM only bij KPN en een refurbished toestel.

Het toestel zou natuurlijk oorspronkelijk wel bij KPN vandaag kunnen zijn gehaald. Maar dat zal vast niet voor alle SIM only klanten zo zijn

 

Ik heb inderdaad gewoon een los toestel bij Apple gekocht en hetzelfde probleem… 


@ Stimpy

Is het toestel “los” gekocht bij KPN?

De compensatie geldt alleen voor kpn klanten met een particulier KPN abonnement.

Wel of niet los gekocht bij KPN maakt ook niet uit. 
Ik heb SIM only bij KPN en een refurbished toestel.

Het toestel zou natuurlijk oorspronkelijk wel bij KPN vandaag kunnen zijn gehaald. Maar dat zal vast niet voor alle SIM only klanten zo zijn

 

 

NIET gekocht bij KPN 😉.

Volgens mij gekocht bij belsimpel of zo.

Alleen mijn vrouw had al een KPN abonnement en dus de sim overgezet in de iphone 11.

Dus het valt ook wel onder de compensatie regeling, aangezien het een particulier abonnement is (simonly).

 

Maar mijn vrouw is alleen nu meer gebaat bij een oplossing dat ze wel internet krijgt dan compensatie.

Tuurlijk is compensatie wenselijk (aangezien KPN niet levert wat je afneemt), maar het lost niet het issue op dat je geen dataverbinding hebt (in deze digitale wereld die we tegenwoordig hebben).

 


Zojuist ben ik gebeld door KPN nav het klachtenformulier wat ik had ingevuld. Aardige mijnheer, maar verhaal is hetzelfde! Men weet niet wanneer het opgelost kan worden. Mijn klacht wordt nu doorgezet naar een andere afdeling en zij nemen contact met me op. Ik heb aangegeven dat een leentoestel mij heel erg geholpen zou hebben. Ik heb altijd een iPhone van mijn werk gehad en heb nu een privé iPhone, dus ook geen oud exemplaar meer in de kast. Heb nu 3 weken geleden maar een Samsung gekocht, zodat ik buitenshuis bereikbaar ben. Kosten 320 euro, dit was niet nodig geweest als ze mij een leentoestel hadden gegeven. Ik word er gewoon heel moedeloos van. 

Overigens wel veel waardering voor de medewerkers van KPN die alle klachten binnenkrijgen en altijd vriendelijk en professioneel reageren.  


Ik heb nog steeds geen sms ontvangen. Ik heb mijn naam en telefoonnummer afgelopen vrijdag 26/08 achter gelaten.


Ik heb mijn forumprofiel bijgewerkt. Sinds eind juli slecht bereik met iPhone11 op het KPN 4 G netwerk

 

Admin: samengevoegd met het centrale topic hierover


HALLO,

Heeft de moderator mijn bericht verwijderd? Ik had hierboven wat getypt. Exact hetzelfde probleem. de SE 2020 heeft hetzelfde besturingssysteem als de iphone 11.  Ga niet zomaar berichten verwijderen, zonder eerst een reactie te geven. Ik ben het inmiddels ook zat! 

 

Mijn bericht:

Wij hebben exact hetzelfde probleem als  met de IPHONE 11. Mijn Iphone is van 2020 SE. Ik heb sinds eind juli geen tot bijna geen internet. Mijn 4g doet het niet en gaat steeds over naar E (edge). Ik heb een nieuwe simkaart gehaald bij de KPN winkel in utrecht. dit heeft ook niet geholpen. ik heb daarna mijn netwerkinstellingen hersteld en dit heeft ook niet geholpen.

 

Ik wil graag een reactie? Ik ben al jaren klant bij KPN. 

 

Ik wacht u reactie af. Zo niet, dan zal ik via het klachtenformulier/ aangetekende brief mijn klacht kenbaar maken. 


Heb ook naam en telefoonnummer achtergelaten en geen sms ontvangen.

sinds weken geen normaal 4 G , heel vaak e en slechte telefoon verbinding.


Sinds een aantal weken heb ik slecht bereik met mijn iPhone 11 en het netwerk van kpn. 
 

Ik kan amper bellen en internet werkt sporadisch via 4G. Een veel voorkomend probleem volgens KPN. Sinds een aantal weken stoort de IPhone (verkocht door kpn). 
 

Hoe wordt dit zo snel mogelijk opgelost? 

 

Admin: samengevoegd met verzameltopic


Hoi @sorayabc, dit topic gaat specifiek over de iPhone 11. Als je een ander toestel hebt kun je het beste terecht in je eigen topic: Slechte 4G verbinding met iPhone SE 2020

@Jelle S ik heb je nog een keer op de lijst gezet!


Hi Thomas,


DE SE heeft exact hetzelfde probleem als die van de iphone 11. met hetzelfde besturingssysteem. ik denk dat voor ons precies hetzelfde geldt. Ik heb alles al geprobeerd. Maar ik heb ook in de andere groep een bericht achtergelaten.  


Hi Thomas,


DE SE heeft exact hetzelfde probleem als die van de iphone 11. met hetzelfde besturingssysteem. ik denk dat voor ons precies hetzelfde geldt. Ik heb alles al geprobeerd. Maar ik heb ook in de andere groep een bericht achtergelaten.  

Zelfde chip

 


Hi allen,

Even een observatie van gisteren delen. Thuis is het bereik via 4G ronduit belabberd. Tot mijn verbazing had ik in de stad Rotterdam (omgeving Blijdorp) ineens keurig bereik. Internet soepel, bellen soepen, etc. Thuis weer zelfde drama.

Enkele posts terug lees ik van andere gebruikers die onderweg zijn vergelijkbare wisselende ervaringen. Men dacht in eerste instantie aan het uitzetten van 3G masten of het slecht kunnen wisselen tussen palen. Beide zouden mede kunnen. Zou de oorzaak ook kunnen liggen in nieuwe zendmasten of nieuwe protocollen in die zendmasten, die pas gedeeltelijk zijn uitgerold?

Dat kan ook verklaren waarom zich langzamerhand steeds meer mensen beginnen te melden. In het begin was het een klein gebied, wat nu mogelijk steeds groter is geworden. 

Vriendelijke groet 


Hi allen,

Even een observatie van gisteren delen. Thuis is het bereik via 4G ronduit belabberd. Tot mijn verbazing had ik in de stad Rotterdam (omgeving Blijdorp) ineens keurig bereik. Internet soepel, bellen soepen, etc. Thuis weer zelfde drama.

Enkele posts terug lees ik van andere gebruikers die onderweg zijn vergelijkbare wisselende ervaringen. Men dacht in eerste instantie aan het uitzetten van 3G masten of het slecht kunnen wisselen tussen palen. Beide zouden mede kunnen. Zou de oorzaak ook kunnen liggen in nieuwe zendmasten of nieuwe protocollen in die zendmasten, die pas gedeeltelijk zijn uitgerold?

Dat kan ook verklaren waarom zich langzamerhand steeds meer mensen beginnen te melden. In het begin was het een klein gebied, wat nu mogelijk steeds groter is geworden. 

Vriendelijke groet 

Denk dat kpn best weet wat er aan de hand is intussen,nu wij nog..


Al sinds einde juli loop ik tegen dit zelfde probleem aan.

Zeer wispelturig internet. Geen verbinding, valt constant weg, over geheel Nederland verspreid. Geen touw aan vast te knopen.

Wat mij verbaasd en enorm irriteerd is dat KPN mij hierover niet geheel juist informeert. Telkens moet ik zelf actie ondernemen. Ik wordt NIET zoals beloofd teruggebeld en ik ben helemaal nergens voor aangemeld en werd dus ook NIET op de hoogte gehouden.

vandaag dus wederom zelf maar gebeld naar klantenservice en na wederom foutief doorverbonden eindelijk een helder iemand getroffen die mij heeft “ aangemeld” zodat ik voortaan op de hoogte gehouden wordt. Excuus dat dit nog niet gedaan was werd niet gemeld .

Ondertuasen blijf ik grote internet problemen hebben terwijl ik als ZZP er afhankelijk ben van internet.

Ik wil een oplossing die werkt, maar in iedergeval op de hoogte worden gehouden en gecompenseerd worden voor de kosten.

KPN weet best wat er speelt. Tijdens mijn gesprek werd de schuld bij Apple gelegd. 
ik denk er over mijn abo maar te verlengen en nieuw toestel uit te zoeken. Probleem echter werd mij net verteld: Er zijn geen apple Iphones vanwege tekort van de chips?

Het is me wat. 

 

 

 


Batterijcapaciteit van mijn telefoon is met 11% gezakt de laatste 5 weken. Telefoon wordt af en toe ook heel heet maar nog geen melding gehad van oververhitting. 
Batterij gaat wel snel leeg. Denk dat t komt door continu netwerk zoeken.

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik dit ook nog eens gecheckt. En hier schrok ik van, mijn batterijcapaciteit is ook met 12% gezakt. Hiervoor was dit dus nog niet het geval, en was het nog 100% de laatste keer dat ik dit bekeek.


Heeft iemand hier misschien gehoord, hoe andere partijen dan KPN met de storing omgaan?

Vergoeding abbo-kosten, maar geven aan afhankelijk te zijn van het onderzoek van KPN (en Apple?).

 

Simyo heeft nog niks gehoord (althans, de financiele afdeling...). 

Geeft KPN updates aan de partijen die hun netwerk aan klanten beschikbaar stellen?


Helaas blijf ook problemen onder vinden. Zal het ondervinden ben wel benieuwd hoe dit gefixd gaat worden. Want alle andere Iphones ervaren geen problemen. Lijkt mij dan dat het probleem niet bij Apple kan liggen.


Batterijcapaciteit van mijn telefoon is met 11% gezakt de laatste 5 weken. Telefoon wordt af en toe ook heel heet maar nog geen melding gehad van oververhitting. 
Batterij gaat wel snel leeg. Denk dat t komt door continu netwerk zoeken.

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik dit ook nog eens gecheckt. En hier schrok ik van, mijn batterijcapaciteit is ook met 12% gezakt. Hiervoor was dit dus nog niet het geval, en was het nog 100% de laatste keer dat ik dit bekeek.

Opvallend! Mijn batterij capaciteit is enorm gezakt de laatste 1,2 maand. En toestel wordt ook opvallend warm. Dank je voor dit bericht, weer wat voor mijn klachten lijstje. Hiwr kan ik wat mee.


Batterijcapaciteit van mijn telefoon is met 11% gezakt de laatste 5 weken. Telefoon wordt af en toe ook heel heet maar nog geen melding gehad van oververhitting. 
Batterij gaat wel snel leeg. Denk dat t komt door continu netwerk zoeken.

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik dit ook nog eens gecheckt. En hier schrok ik van, mijn batterijcapaciteit is ook met 12% gezakt. Hiervoor was dit dus nog niet het geval, en was het nog 100% de laatste keer dat ik dit bekeek.

Oftewel langzaam gaat je telefoon naar de klote


Denk dat kpn best weet wat er aan de hand is intussen, nu wij nog..

Dat denk ik ook, maar wie en wat gaan we/ze betalen.. gaat alleen om geld.. 


Al sinds einde juli loop ik tegen dit zelfde probleem aan.

Zeer wispelturig internet. Geen verbinding, valt constant weg, over geheel Nederland verspreid. Geen touw aan vast te knopen.

Wat mij verbaasd en enorm irriteerd is dat KPN mij hierover niet geheel juist informeert. Telkens moet ik zelf actie ondernemen. Ik wordt NIET zoals beloofd teruggebeld en ik ben helemaal nergens voor aangemeld en werd dus ook NIET op de hoogte gehouden.

vandaag dus wederom zelf maar gebeld naar klantenservice en na wederom foutief doorverbonden eindelijk een helder iemand getroffen die mij heeft “ aangemeld” zodat ik voortaan op de hoogte gehouden wordt. Excuus dat dit nog niet gedaan was werd niet gemeld .

Ondertuasen blijf ik grote internet problemen hebben terwijl ik als ZZP er afhankelijk ben van internet.

Ik wil een oplossing die werkt, maar in iedergeval op de hoogte worden gehouden en gecompenseerd worden voor de kosten.

KPN weet best wat er speelt. Tijdens mijn gesprek werd de schuld bij Apple gelegd. 
ik denk er over mijn abo maar te verlengen en nieuw toestel uit te zoeken. Probleem echter werd mij net verteld: Er zijn geen apple Iphones vanwege tekort van de chips?

Het is me wat. 

 

 

 

Zijn er wel hoor.

 


Denk dat kpn best weet wat er aan de hand is intussen, nu wij nog..

Dat denk ik ook, maar wie en wat gaan we/ze betalen.. gaat alleen om geld.. 

Dat dus


Er werd hier een link gedeeld van een artikel over het probleem wat speelde met T-mobile en de iPhone 8 en iPhone X. Als ik dat zo las was er precies hetzelfde aan de hand. Ook twee toestellen waarbij men slecht bereik had met bellen en internet. Na een halfjaar hadden ze nog geen oplossing 😳

Degene die de link deelde zei dat t-mobile toen klanten heeft aangeboden om toestellen om te ruilen. 
Alleen hadden sommige klanten ook met dat toestel nog steeds problemen.

Heeft denk ik weinig zin nu om ons een andere iPhone 11 te laten halen die mogelijk nog steeds niet werkt. 
Misschien kan Apple ons iets meer korting geven bij hun trade in service 😜


Batterijcapaciteit van mijn telefoon is met 11% gezakt de laatste 5 weken. Telefoon wordt af en toe ook heel heet maar nog geen melding gehad van oververhitting. 
Batterij gaat wel snel leeg. Denk dat t komt door continu netwerk zoeken.

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik dit ook nog eens gecheckt. En hier schrok ik van, mijn batterijcapaciteit is ook met 12% gezakt. Hiervoor was dit dus nog niet het geval, en was het nog 100% de laatste keer dat ik dit bekeek.

Oftewel langzaam gaat je telefoon naar de klote

Langzaam? Snel bedoel je..

11% batterijcapaciteit in een maand! 


Heeft iemand hier misschien gehoord, hoe andere partijen dan KPN met de storing omgaan?

Vergoeding abbo-kosten, maar geven aan afhankelijk te zijn van het onderzoek van KPN (en Apple?).

Simyo heeft nog niks gehoord (althans, de financiele afdeling...). 

Geeft KPN updates aan de partijen die hun netwerk aan klanten beschikbaar stellen?

Ik heb een mail van Simyo, maar wel pas na en als reactie op mijn klacht/mail/ingebrekestelling.