Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ik heb eergisteren een SMS van KPN gekregen met daarin “helaas nog steeds geen doorbaak blabla en we blijven ook in het weekend zoeken naar een oplossing” Maar dit is wel het meest triest:

 

“We beseffen dat de vergoeding van je mobiele abonnementskosten het probleem niet oplost, dus we doen er alles aan om je mobiele verbinding zo snel mogelijk weer goed te krijgen”

 

Ik heb nog helemaal geen contact of ene cent vergoeding gekregen van KPN en hiermee geven ze eigenlijk aan dat ze niet gaan vergoeden, want ja.. dat is de oplossing immers óók niet!!

 

BE-LACHE-LIJK.


Ik heb nog helemaal geen contact of ene cent vergoeding gekregen van KPN en hiermee geven ze eigenlijk aan dat ze niet gaan vergoeden, want ja.. dat is de oplossing immers óók niet!!

Dat is absoluut niet de conclusie die ik zou trekken o.b.v. die uitspraak.

Ik lees juist "empathie". 

“We beseffen dat de vergoeding van je mobiele abonnementskosten een doekje voor het bloeden is, dus we doen er alles aan om je mobiele verbinding zo snel mogelijk weer goed te krijgen”


Volgende probleem doet zich aan. 
 

Tijdens het kijken van een video of luisteren van spotify gaat mijn geluid van hard naar zacht. Zonder aan de volume knop te zitten oid. Ergggg fijn! 
 

 


Ik heb nog helemaal geen contact of ene cent vergoeding gekregen van KPN en hiermee geven ze eigenlijk aan dat ze niet gaan vergoeden, want ja.. dat is de oplossing immers óók niet!!

Dat is absoluut niet de conclusie die ik zou trekken o.b.v. die uitspraak.

Ik lees juist "empathie". 

“We beseffen dat de vergoeding van je mobiele abonnementskosten een doekje voor het bloeden is, dus we doen er alles aan om je mobiele verbinding zo snel mogelijk weer goed te krijgen”

Als zij contact opnemen om daadwerkelijk te vergoeden, dán is de empathie een juiste… anders is het alsof. Voorlopig heb ik daaromtrent nog niks van ze vernomen en komt dit dus zoethouderig over, zonder het maar over een vergoeding te willen hebben.

 

Want laten we wel wezen, de wereld werkt nou eenmaal zo dat geld leed verzacht.


Ik denk dat de vergoeding pas komt als ze een oplossing hebben en dan in kaart kunnen brengen hoe lang het geduurd heeft en hoeveel gedupeerden er zijn. Eerder zal het waarschijnlijk niet gebeuren.

Ik ben nu in ieder geval bereikbaar via mijn oude toestel, maar ik zou graag hebben dat de 11 nog is te fixen.. 

Gezien eerdere berichten in dit topic durf ik het ook niet aan om abonnement bij andere provider te nemen als dat mogelijk ook niet werkt 🤔


Ik denk dat de vergoeding pas komt als ze een oplossing hebben en dan in kaart kunnen brengen hoe lang het geduurd heeft en hoeveel gedupeerden er zijn. Eerder zal het waarschijnlijk niet gebeuren.

Ik ben nu in ieder geval bereikbaar via mijn oude toestel, maar ik zou graag hebben dat de 11 nog is te fixen.. 

Gezien eerdere berichten in dit topic durf ik het ook niet aan om abonnement bij andere provider te nemen als dat mogelijk ook niet werkt 🤔

Dat zou best kunnen maar iets met communicatie hè..


Ik heb nu al 5 weken geen 4G (na de update van iPhone 11 en dus problemen met parkeer Apps, Google maps, telefoon (slecht Bereik of ik hoor niets), whatsapp die blijft hangen en een vaak oververhitte batterij die heel snel leegraakt.

ik stel voor dat KPN ter compensatie een nieuwe telefoon 13 aanbiedt. 
ik heb het formulier reeds ingevuld maar nog niets gehoord

iPhones 13 zijn niet leverbaar of raken zoek in de verzending, moet ik tot mijn spijt ervaren


moet je verder nog wat doen om op de lijst te komen? Of alleen je profiel updaten met je nummer en hier reageren?


moet je verder nog wat doen om op de lijst te komen? Of alleen je profiel updaten met je nummer en hier reageren?

Als je zin hebt, kan je nog een klachtenformuliertje invullen en er een ingebrekestelling brief als bestand aan toevoegen 🙈


 

Reden voor mij om de aangeboden uiterst magere schadevergoeding te weigeren (want daarmee zou ik het recht verspelen op vergoeding van andere schade)

@Thijs A Hi, wil je dit toelichten? Waarom zou je daarmee het recht verspelen op vergoeding van andere schade?

 Omdat je dan wordt geacht af te zien van verdere schadevergoedingvorderingen voortvloeiende uit deze gebeurtenissen jegens KPN. Allereerst is het probleem (in mijn geval problemen (mv) niet opgelost, ten tweede staat de schade nog niet vast (bijv. schade batterij) dus voor mij niet acceptabel. Eerlijk gezegd, ook niet chique van KPN omdat te verlangen.

Hoi @Thijs A en anderen,

Het besluit om de mobiele abonnementskosten sinds de verstoring te compenseren, staat los van eventuele vervolg compensaties of claims. 


 

Reden voor mij om de aangeboden uiterst magere schadevergoeding te weigeren (want daarmee zou ik het recht verspelen op vergoeding van andere schade)

@Thijs A Hi, wil je dit toelichten? Waarom zou je daarmee het recht verspelen op vergoeding van andere schade?

 Omdat je dan wordt geacht af te zien van verdere schadevergoedingvorderingen voortvloeiende uit deze gebeurtenissen jegens KPN. Allereerst is het probleem (in mijn geval problemen (mv) niet opgelost, ten tweede staat de schade nog niet vast (bijv. schade batterij) dus voor mij niet acceptabel. Eerlijk gezegd, ook niet chique van KPN omdat te verlangen.

Hoi @Thijs A en anderen,

Het besluit om de mobiele abonnementskosten sinds de verstoring te compenseren, staat los van eventuele vervolg compensaties of claims. 

inderdaad echter acceptatie van de aangeboden, uiterst magere schadevergoeding voor de verschillende tekortkomingen in de nakoming door KPN zou betekenen dat ik moest afzien van andere claims zo liet de medewerker van klachtenafd. mij weten. Netjes gezegd: niet chique; temeer daar KPN beide problemen nog niet heeft opgelost.


@Jeroen_dB Wanneer kunnen we nu eens een concreet antwoord verwachten? 
Als het zo door gaat zitten we over 6mnd nog op dit forum te wachten op een verklaring. Hoe lang gaat KPN dit nog zo laten aanmodderen? 
Voor zover bekend is er dus nog geen enkel zicht op een oplossing!


Heeft iemand hier misschien gehoord, hoe andere partijen dan KPN met de storing omgaan?

Vergoeding abbo-kosten, maar geven aan afhankelijk te zijn van het onderzoek van KPN (en Apple?).

Simyo heeft nog niks gehoord (althans, de financiele afdeling...). 

Geeft KPN updates aan de partijen die hun netwerk aan klanten beschikbaar stellen?

Ik heb een mail van Simyo, maar wel pas na en als reactie op mijn klacht/mail/ingebrekestelling.

Hmm, misschien helpt mailen dan nog...via de helpdesk (WhatsApp..die alleen via WiFi werkt, dank KPN!) hoor ik maar weinig.


Helaas ervaar ik exact dezelfde problemen sinds ik terug ben van vakantie (12 augustus). Geen bereik onderwerp (alleen thuis), schakelt iedere keer naar E. mobiele telefoon zo waardeloos. Zit geen enkele verbetering in!!schandalig.


Dit kan toch zo niet langer, ik ben slecht bereikbaar, kan niks opzoeken! Zelf tom tom werk niet ivm met geen netwerk! Na 6 weken KPN… kom op zeg!!! Kon niet van de week niet eens geld overboeken met de app! Echt zo frustrerend!!! Compensatie van abbo kosten, tja daar heb ik alleen helemaal niks aan op dit moment als je mobiel niet werkt!!!! 😡😡😡😡😡😡


Ik heb mijn 06-nr en iPhone 11 in mijn forumprofiel gezet, ik ervaar het issue zoals beschreven ook. 


Ik heb ook 06 nummer, iPhone 11 toegevoegd aan profiel.


Ondanks de slechte ontvangst is mij ook het volgende opgevallen in de afgelopen maand. Apps die gps locatie gebruiken, weten ineens niet meer waar ik me bevind. Bij mij zijn dit de volgende apps:

  • WeatherPro 
  • Rain today
  • Sun & Moon

Omdat ik veel reis geven deze apps bij het openen direct aan waar ik ben en dan ook het weer en de stand van de zon. Helaas krijg ik dit nu ook niet meer werkend. Het vreemde is dat google maps wel gewoon werkt. Is het wellicht een rechten issue. Mijn batterij is tevens ook verminderd. Misschien dat de storingzoekers iets met bovenstaande kunnen. Succes met zoeken en hopelijk een snelle oplossing.

p.s: momenteel heb ik in Frankrijk minder problemen, geen EDGE meer. Wel reageert het allemaal wat trager. Nu op Orange F.

 


Ik ervaar helaas ook problemen met mijn Iphone11 sinds een tijdje. Heb mijn profiel aangevuld met info. 


Kreeg weer een telefoontje van KPN. Wederom hetzelfde verhaal. Ze weten nog niet waar het vandaan komt en ze zijn met Apple in gesprek. GOH dit hoor ik al voor de minimaal 4e keer. Meneer gaf aan dat ze niks kunnen doen zolang er geen oplossing is en de compensatie komt pas NA de oplossing. 

Duidelijk aangegeven dat ik het inmiddels belachelijk begin te vinden en dat ik echt op het punt sta om weg te gaan bij KPN als klant terwijl ik hier al ruim 10 jaar klant ben. 
 

Ik mag toch hopen dat ze snel met een oplossing komen want ik ben het echt meer dan zat.. 


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

Gedaan

Ik heb het ook ingevuld van 1 06 nummer, maar heb ook nog een esim, waar ik ook geen internet op heb. Moet ik beide nummer invoeren? Graag hoor ik ook of ik op de lijst sta.. Loop ook al langer dan 4 weken met hetzelfde probleem.

 


Hallo KPN,

er is kennelijk iets fout gegaan met mijn melding op deze forumsite dat ook wij hier al geruime tijd last van hebben.

Wilt u graag het (in ons profiel) vermelde derde mobiele kpn-telefoonnummer toevoegen aan de lijst? 

Dank!

 
 

 


In maart dit jaar nieuwe originele Apple accu voor € 79 laten plaatsen in mijn iPhone 11. Deze staat nu inderdaad al op 96% batterij conditie. Heb tegelijk ook een nieuwe accu in een iPhone XR laten plaatsen, deze staat nog op 100%. De accu van de iPhone 11 is ook halverwege de dag leeg, de XR heeft dan nog iets van 70 tot 75%. Beide telefoons worden vergelijkbaar gebruikt. Lijkt er sterk op dat het Apple/KPN probleem echt wel ten koste gaat van de accu.

Zoals iedereen hier hopen dat het spoedig opgelost kan worden. 


Beste KPN, mijn geduld begint aardig op te raken. Is er nog steeds geen oplossing? Door deze toestand moet ik haast wel een nieuw toestel kopen, in plaats van verlengen met sim-only. Kunnen jullie qua compensatie niet een mooi voorstel doen voor de iPhone 13. 

Met vriendelijke groet


Ik heb ook mijn 06 en iphone 11 toegevoegd. Ik heb helaas nog geen sms ontvangen, wel eerder wat in het forum geplaatsr