Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

@KPN: Ben nu in buitenland op vaste locatie, telefoon geeft 3G aan maar ontvangt niets. Bij snelheidstest vindt hij zelfs geen server. Moet nu via trage wifi ( 1Mbs) communiceren.

Ga morgenvroeg Arag bellen.

Zeer slecht en inmiddels onacceptabel. 
Vraag: Wanneer precies kan ik weer mn “onbeperkte” data abo gebruiken? Heb een bij jullie gekochte Iphone11, ca 2,5 jaar oud.
 

Kijk, dit vroeg ik mij ook al af. Van wanneer zijn die iPhone 11’s die het niet meer doen? Ik heb de mijne in november 2019 gekocht bij een KPN winkel (zonder abonnement, want ik had al een Sim only). Kan het een bepaalde batch zijn die op een bepaald moment is geproduceerd en verkocht?

Ik weet zo snel ff niet meer of dat hier al is besproken of niet. Ik zit, zoals velen, inmiddels al een maand op dit forum. Zolang KPN niet met nuttige informatie komt blijf je zelf zoeken naar aanknopingspunten. 


@KPN: Ben nu in buitenland op vaste locatie, telefoon geeft 3G aan maar ontvangt niets. Bij snelheidstest vindt hij zelfs geen server. Moet nu via trage wifi ( 1Mbs) communiceren.

Ga morgenvroeg Arag bellen.

Zeer slecht en inmiddels onacceptabel. 
Vraag: Wanneer precies kan ik weer mn “onbeperkte” data abo gebruiken? Heb een bij jullie gekochte Iphone11, ca 2,5 jaar oud.
 

Kijk, dit vroeg ik mij ook al af. Van wanneer zijn die iPhone 11’s die het niet meer doen? Ik heb de mijne in november 2019 gekocht bij een KPN winkel (zonder abonnement, want ik had al een Sim only). Kan het een bepaalde batch zijn die op een bepaald moment is geproduceerd en verkocht?

Ik weet zo snel ff niet meer of dat hier al is besproken of niet. Ik zit, zoals velen, inmiddels al een maand op dit forum. Zolang KPN niet met nuttige informatie komt blijf je zelf zoeken naar aanknopingspunten. 

September 2020


Al 6 weken problemen. Paar keer bij kpn  geweest die zeggen afwachten tot er een nieuwe update komt. 
Heb telefoonnummer hier achter gelaten maar nog geen sms gehad 


Wat voor zin heeft een dergelijk forum KPN? Jullie antwoorden op geen enkele vraag, inventariseren alleen (pas na 3 weken stilte) en zo nu en dan een nietszeggende mededeling dat er geen nieuws is. 
Hoop niet dat jullie achteraf gaan vragen een beoordeling achter te laten mbt de communicatie.

 

maar hierop zal ook wel geen reactie komen… 


Wat voor zin heeft een dergelijk forum KPN? Jullie antwoorden op geen enkele vraag, inventariseren alleen (pas na 3 weken stilte) en zo nu en dan een nietszeggende mededeling dat er geen nieuws is. 
Hoop niet dat jullie achteraf gaan vragen een beoordeling achter te laten mbt de communicatie.

 

maar hierop zal ook wel geen reactie komen… 

KPN functioneert (blijkbaar) alleen zolang het goed gaat. 😐


Ik heb nog helemaal geen contact of ene cent vergoeding gekregen van KPN en hiermee geven ze eigenlijk aan dat ze niet gaan vergoeden, want ja.. dat is de oplossing immers óók niet!!

Dat is absoluut niet de conclusie die ik zou trekken o.b.v. die uitspraak.

Ik lees juist "empathie". 

“We beseffen dat de vergoeding van je mobiele abonnementskosten een doekje voor het bloeden is, dus we doen er alles aan om je mobiele verbinding zo snel mogelijk weer goed te krijgen”

Empathie…🤮

Geen IPhone 11 = geen problemen 

Zoek een ander forum 


Interessant voor KPN: 

Ik ben momenteel in het buitenland en lijk (nog) geen probleem te hebben, nog niet op E gestaan of geen ontvangst; muv grensovergang Belgie/Frankrijk. 

Oostenrijk gaf wel problemen.. 

regelmatig E terwijl andere iPhone wel 4/5G had

Ben vanaf zondag in Zwitserland en heb bijna geen problemen gehad. Op een enkele keer na. 
Heb ook 3G een paar keer in beeld gehad. 
 


@KPN: Ben nu in buitenland op vaste locatie, telefoon geeft 3G aan maar ontvangt niets. Bij snelheidstest vindt hij zelfs geen server. Moet nu via trage wifi ( 1Mbs) communiceren.

Ga morgenvroeg Arag bellen.

Zeer slecht en inmiddels onacceptabel. 
Vraag: Wanneer precies kan ik weer mn “onbeperkte” data abo gebruiken? Heb een bij jullie gekochte Iphone11, ca 2,5 jaar oud.
 

Kijk, dit vroeg ik mij ook al af. Van wanneer zijn die iPhone 11’s die het niet meer doen? Ik heb de mijne in november 2019 gekocht bij een KPN winkel (zonder abonnement, want ik had al een Sim only). Kan het een bepaalde batch zijn die op een bepaald moment is geproduceerd en verkocht?

Ik weet zo snel ff niet meer of dat hier al is besproken of niet. Ik zit, zoals velen, inmiddels al een maand op dit forum. Zolang KPN niet met nuttige informatie komt blijf je zelf zoeken naar aanknopingspunten. 

Ik denk dus dat de eerste geproduceerde iPhones van 2019 het probleem hebben en dat de meest recent gemaakte modellen wel werken. 
Ik heb mijn iPhone (los) gekocht begin vorig jaar, maar die kwam in het oude doosje met alle accessoires er nog bij.  Daarom ging ik er vanuit een oude te hebben, omdat ik dacht dat de meest recente toestellen in plat doosje met alleen usb-C kabel zitten. Iemand die een iPhone 11 in plat doosje kreeg , maar wel de problemen heeft? 😅


@KPN: Ben nu in buitenland op vaste locatie, telefoon geeft 3G aan maar ontvangt niets. Bij snelheidstest vindt hij zelfs geen server. Moet nu via trage wifi ( 1Mbs) communiceren.

Ga morgenvroeg Arag bellen.

Zeer slecht en inmiddels onacceptabel. 
Vraag: Wanneer precies kan ik weer mn “onbeperkte” data abo gebruiken? Heb een bij jullie gekochte Iphone11, ca 2,5 jaar oud.
 

Kijk, dit vroeg ik mij ook al af. Van wanneer zijn die iPhone 11’s die het niet meer doen? Ik heb de mijne in november 2019 gekocht bij een KPN winkel (zonder abonnement, want ik had al een Sim only). Kan het een bepaalde batch zijn die op een bepaald moment is geproduceerd en verkocht?

Ik weet zo snel ff niet meer of dat hier al is besproken of niet. Ik zit, zoals velen, inmiddels al een maand op dit forum. Zolang KPN niet met nuttige informatie komt blijf je zelf zoeken naar aanknopingspunten. 

Ik denk dus dat de eerste geproduceerde iPhones van 2019 het probleem hebben en dat de meest recent gemaakte modellen wel werken. 
Ik heb mijn iPhone (los) gekocht begin vorig jaar, maar die kwam in het oude doosje met alle accessoires er nog bij.  Daarom ging ik er vanuit een oude te hebben, omdat ik dacht dat de meest recente toestellen in plat doosje met alleen usb-C kabel zitten. Iemand die een iPhone 11 in plat doosje kreeg , maar wel de problemen heeft? 😅

Welke batch of welke serie maakt geen donder uit.

Mijn iPhone heeft altijd op KPN netwerk gefunctioneerd en nooit problemen gehad.

Tot het moment dat KPN iets wijzigde. 

Wat mij de meeste zorgen baart is dat de telefoon zelf evt schade of bovenmatige (batterij) slijtage oploopt.

 


Ik ervaar dit probleem ook. Kan ik worden toegevoegd aan de lijst? Ik heb een iPhone 11.


@D0wnh1ll Je gegevens zijn voor ons niet in te zien, je maakt gebruik van een zakelijk abonnement. Voor zover dat nog niet gedaan is, kun je een melding (laten) registreren bij de telecombeheerder van jouw bedrijf.

@Shyrin_ , het klopt dat ik een zakelijk abonnement heb, zo ook genoteerd in de opmerkingen van mijn profiel. Ik heb dit issue via mijn bedrijf aangemeld en dat is in behandeling.

Heb er bewust voor gekozen om het ook hier te melden, zodat jullie een beeld krijgen van de omvang EN in de hoop ook persoonlijk op de hoogte gehouden te worden. Jammer dat er onderscheid wordt gemaakt tussen verschillende klanten. 

Ik betwijfel overigens of KPN in de gaten heeft hoeveel impact dit issue heeft. Mobiele telefonie en mobiel Internet is tegenwoordig een commodity, net als gas, water en licht. De afwezigheid ervan of erger nog de onbetrouwbaarheid ervan leidt tot problemen tussen mensen onderling. Natuurlijk kunnen we, nu we dit weten, wederzijds verwachtingen managen. De lakse en beperkte communicatie van KPN brengt werkelijk schade toe aan mensen. Als KPN na de eerste signalen meer publiekelijk had gecommuniceerd, dan had dit in mijn optiek veel geholpen. Onderkennen dat er een probleem is betekent nog niet dat je de oorzaak bent, maar toont wel de verantwoordelijkheid die je neemt in de keten. Jammer dat daar niet voor gekozen is. 


Ik heb ook nog geen melding of SMS gehad waardoor ik weet dat ik ‘op de lijst’ sta.

Intussen heb ik een versnelde overstap aangevraagd naar Vodafone. Wel krijg ik mail van KPN dat ik dan 1 maand opzegtermijn moet betalen. @KPN : ik neem aan dat dit niet echt in rekening zal worden gebracht! 


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 
 

heb de gegevens ingevuld, omdat ik zelfde problemen ervaar  


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 
 

 

Even voor mijn duidelijkheid, over welke SMS hebben we het eigenlijk die je vanuit KPN krijgt? 

Welke tekst staat er? Of krijgt iedereen een random tekst?


 


 


 

Dank je wel. Ik heb de eerdere niet gehad, waarin staat dat ze de kosten vergoeden en alleen degene waarin ze melden dat ze door blijven zoeken (ook in het weekend). Dan begrijp ik het nu wat meer.


Hi, I haven't received any SMS update. I have just updated my details on the Forum.


Heb weer de nieuwe melders tussen het laatste bericht van Shyrin en mijn bericht hier aan de lijst toegevoegd.

 

@Shyrin_ Simyo valt toch onder KPN? Simyo helpt me in ieder geval helemaal niet verder. Daarbij verwijzen hun mij naar dit platform om de status in de gaten te houden. 

Simyo is een aparte provider. Wij hebben geen inzicht in klantgegevens van hen. Wel maken ze gebruik van ons netwerk. Dus in die zin kun je hier kijken voor updates. Maar voor overige zaken moet je toch echt bij Simyo zelf zijn, @Milouke.

 

Hi! Im also experiencing the same problem. Problems to recognize the KPN Signal / no mobile data  and “E” shown instead of 4G. With Iphone 11.

hopefully waiting any positive news. 

Could you fill in your forum profile@Diego D.? We can check and add you to our inventory.

Edit: thanks, added you to our list.

 

Ik heb ook nog geen melding of SMS gehad waardoor ik weet dat ik ‘op de lijst’ sta.

Intussen heb ik een versnelde overstap aangevraagd naar Vodafone. Wel krijg ik mail van KPN dat ik dan 1 maand opzegtermijn moet betalen. @KPN : ik neem aan dat dit niet echt in rekening zal worden gebracht! 

Dat gaat volkomen geautomatiseerd, @MaartjeS. Dus dit zal in rekening worden gebracht. Verder zie ik in je profiel dat jij een iPhone SE 2020 heeft. Die zijn geen onderdeel van deze inventarisatie en onderzoek. Vandaar dat je dus ook geen sms krijgt. 


@Shyrin_ Simyo valt toch onder KPN? Simyo helpt me in ieder geval helemaal niet verder. Daarbij verwijzen hun mij naar dit platform om de status in de gaten te houden. 

Simyo is een aparte provider. Wij hebben geen inzicht in klantgegevens van hen. Wel maken ze gebruik van ons netwerk. Dus in die zin kun je hier kijken voor updates. Maar voor overige zaken moet je toch echt bij Simyo zelf zijn, @Milouke.

 

Hi! Im also experiencing the same problem. Problems to recognize the KPN Signal / no mobile data  and “E” shown instead of 4G. With Iphone 11.

hopefully waiting any positive news. 

Could you fill in your forum profile@Diego D.? We can check and add you to our inventory.

 

Ik heb ook nog geen melding of SMS gehad waardoor ik weet dat ik ‘op de lijst’ sta.

Intussen heb ik een versnelde overstap aangevraagd naar Vodafone. Wel krijg ik mail van KPN dat ik dan 1 maand opzegtermijn moet betalen. @KPN : ik neem aan dat dit niet echt in rekening zal worden gebracht! 

Dat gaat volkomen geautomatiseerd, @MaartjeS. Dus dit zal in rekening worden gebracht. Verder zie ik in je profiel dat jij een iPhone SE 2020 heeft. Die zijn geen onderdeel van deze inventarisatie en onderzoek. Vandaar dat je dus ook geen sms krijgt. 

Done. thanks


Wanneer kunnen we nu eens een concreet antwoord verwachten? 
Als het zo door gaat zitten we over 6mnd nog op dit forum te wachten op een verklaring. Hoe lang gaat KPN dit nog zo laten aanmodderen? 
Voor zover bekend is er dus nog geen enkel zicht op een oplossing!


Wanneer kunnen we nu eens een concreet antwoord verwachten? 
Als het zo door gaat zitten we over 6mnd nog op dit forum te wachten op een verklaring. Hoe lang gaat KPN dit nog zo laten aanmodderen? 
Voor zover bekend is er dus nog geen enkel zicht op een oplossing!

Eens!

Dit gaat nergens meer over zo


@Erik_ 

Ik heb inderdaad een iphone SE 2020, maar wel precies dezelfde klachten sinds precies dezelfde periode als de Iphone 11 gebruikers. Dit is intussen bij jullie ook bekend en ik heb begrepen dat er meer mensen met een SE klachten hebben gemeld. 
Ik ga er dan ook vanuit dat hiervoor wel gelijke compensatie voor kan worden verwacht. 


Helaas ook behoorlijk last van de KPN Iphone 11 storing...


@Erik_

Ik heb inderdaad een iphone SE 2020, maar wel precies dezelfde klachten sinds precies dezelfde periode als de Iphone 11 gebruikers. Dit is intussen bij jullie ook bekend en ik heb begrepen dat er meer mensen met een SE klachten hebben gemeld. 
Ik ga er dan ook vanuit dat hiervoor wel gelijke compensatie voor kan worden verwacht. 

Voor iPhone SE is een apart topic.