Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ben wel eens benieuwd op hoeveel de teller staat nu. De eerder genoemde enkele honderden gedupeerden lopen nog steeds elke dag op. 
Hoe groot is dit probleem (los van de persoonlijke impact) nou eigenlijk? 
Als dit groter en groter wordt lijkt het mij tijd dat KPN eens met een deadline komt. Ikzelf ben ook op het punt dat ik wil weten…wacht ik de oplossing af of ga ik een nieuwe telefoon aanschaffen (nee heb er geen één meer achter de hand). 
Als de honderden gedupeerden langzaam maar zeker duizenden gaan worden kan je niet meer om een deadline heen. 
 

Of is het heel plausibel (volgens KPN) dat we straks 3,4,5,6 maanden zonder goed werkende telefonie hebben gezeten om vervolgens te horen dat het niet opgelost kan worden. Kan echt niet! 

 


Ik heb mijn profiel geüpdatet, graag een sms ter bevestiging. Ik heb al ruim een maand bijna geen bereik.


Zojuist weer opnieuw gebeld door KPN. Gisteren had men mij al meegedeeld dat er een andere afdeling zou bellen die hopelijk naar een oplossing kon kijken.

Opnieuw een aardige medewerker, nu een mevrouw.Ze begon direct met de al veel gehoorde riedel, we werken eraan, we weten niet wanneer we het kunnen oplossen etc. Leentoestel is niet mogelijk want er is geen toestelverzekering.
Verder zei ze: u heeft toch een oplossing ( heb zelf een Samsung gekocht omdat dat toestel nog enigszins betaalbaar is)dus met andere woorden waarom doe ik zo moeilijk. 

Heb haar de suggestie gegeven dat ze bij KPN naar individuele oplossingen kijken en dat ze de juristen van KPN het maar moeten laten oplossen met juristen Apple. Was ook al eens door anderen op het forum geopperd. Dat was geen optie, zei ze!
Nogmaals de medewerkers zijn niets te verwijten, je zult maar de hele dag dit soort gesprekken moeten voeren. Maar de rek richting KPN is er bij mij echt uit.


Onderstaand bericht kwam nu binnen per mail nav telefoongesprek.
 

Uw klacht maakt onderdeel uit van een generiek probleem i.c.m. uw smartphone/mobiel.

 We zijn druk bezig met het analyseren van de testresultaten. De grondoorzaak is nog niet helemaal boven water waardoor we nog geen exacte oplostijd kunnen communiceren. Onderzoek heeft inmiddels wel aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor mobiel internet het probleem helaas niet oplossen. We begrijpen dat het heel vervelend is voor u en we werken hard aan een oplossing voor uw probleem.


Onderstaand bericht kwam nu binnen per mail nav telefoongesprek.
 

Uw klacht maakt onderdeel uit van een generiek probleem i.c.m. uw smartphone/mobiel.

 We zijn druk bezig met het analyseren van de testresultaten. De grondoorzaak is nog niet helemaal boven water waardoor we nog geen exacte oplostijd kunnen communiceren. Onderzoek heeft inmiddels wel aangetoond dat een nieuwe simkaart, het resetten van het toestel of het aanpassen van de toestelinstellingen voor mobiel internet het probleem helaas niet oplossen. We begrijpen dat het heel vervelend is voor u en we werken hard aan een oplossing voor uw probleem.

Wat voor al 2 weken horen dus


Heeft iemand in dit geval al eens de mogelijkheden van een massaclaim wegens niet-nakoming door KPN onderzocht?


Ben benieuwd hoeveel personen hetzelfde probleem hebben, maar dan met de Iphone SE


Het valt me sowieso ook op dat nog geen enkele nieuwssite of blog dit heeft opgepakt. Erg jammer, want met wat meer druk denk ik dat KPN het probleem veel sneller aan had kunnen pakken of juist op kan lossen.

 

KPN, is er al een update? En dan graag niet ‘we zijn er mee bezig en er is nog niks gevonden’, maar concreet hoe lang dit nog zou kunnen gaan duren. We zitten al ± 5 weken met dit probleem zonder uitzicht op een oplossing. 
 

Het is wachten tot er een gigantische claim aan komt omdat iemand in een absoluut noodgeval niet heeft kunnen bellen.


Heeft iemand in dit geval al eens de mogelijkheden van een massaclaim wegens niet-nakoming door KPN onderzocht?

 
Is er iemand op het forum die hier wat van af weet?

Ben ook erg benieuwd of er al iemand iets via de rechtsbijstand verzekering heeft geregeld.

Ben namelijk bang dat we uiteindelijk met kluitje in het riet worden gestuurd. Nu al van 2 medewerkers gehoord dat een toestelverzekering wel erg belangrijk om te kijken of KPN wat kan betekenen.

Daarnaast blijf ik het verbazingwekkend vinden dat er vanmorgen gezegd is, dat ik toch een oplossing had: het zelf kopen van een nieuw toestel. Als dit de algemene lijn gaat worden dan komt er verder geen compensatie ben ik bang. Eureka momentje:  iedereen koopt zelf een nieuw toestel en probleem is volgens KPN opgelost. 


Ik ervaar dit probleem ook dik een maand… denk dat ik een stuk of 8 keer gebeld heb in de tussentijd. Gisteren nogmaals gebeld nu is er tegen mij gezegd dat ze vanavond om 6 uur kennelijk een meeting hebben en daar echt gingen kijken naar oplossingen.

op me werk moet ik gewoon goed bereikbaar zijn met mijn telefoon voor klanten ect maar dat gaat niet nu dit een groot probleem is…. Het werk stapelt alleen maar op en kom uiteindelijk zwaar in de problemen en geld voor een nieuwe is er eventueel niet hoop dat ze snel begrip tonen en met een oplossing komen 


Heeft iemand in dit geval al eens de mogelijkheden van een massaclaim wegens niet-nakoming door KPN onderzocht?

 
Is er iemand op het forum die hier wat van af weet?

Ben ook erg benieuwd of er al iemand iets via de rechtsbijstand verzekering heeft geregeld.

Ben namelijk bang dat we uiteindelijk met kluitje in het riet worden gestuurd. Nu al van 2 medewerkers gehoord dat een toestelverzekering wel erg belangrijk om te kijken of KPN wat kan betekenen.

Daarnaast blijf ik het verbazingwekkend vinden dat er vanmorgen gezegd is, dat ik toch een oplossing had: het zelf kopen van een nieuw toestel. Als dit de algemene lijn gaat worden dan komt er verder geen compensatie ben ik bang. Eureka momentje:  iedereen koopt zelf een nieuw toestel en probleem is volgens KPN opgelost. 

Maar dat toestel zou ik dan niet bij KPN kopen. Door KPN ingeschakelde derden laten dat nieuwe toestel (zèlf gekocht vanwege de iPhone 11 problemen!) ‘van de vrachtwagen vallen’ en KPN kan daarna vervolgens geen vervangend exemplaar leveren wegens geen voorraad. Te gênant voor woorden.


Ik had begrepen dat je hier moest vermelden dat je je gegevens had geupdate om op een lijst te komen en dat je vervolgens SMS updates zou krijgen. Ik heb mijn gegevens geupdate en zou graag op die lijst komen!


Ik had begrepen dat je hier moest vermelden dat je je gegevens had geupdate om op een lijst te komen en dat je vervolgens SMS updates zou krijgen. Ik heb mijn gegevens geupdate en zou graag op die lijst komen!

Ben jij wel een KPN klant @Deena? Op het door jou ingevulde adres zie ik wel 2 mobiele nummers die bij KPN zitten, maar kom jouw 06 niet tegen. 


Ik had begrepen dat je hier moest vermelden dat je je gegevens had geupdate om op een lijst te komen en dat je vervolgens SMS updates zou krijgen. Ik heb mijn gegevens geupdate en zou graag op die lijst komen!

Ben jij wel een KPN klant @Deena? Op het door jou ingevulde adres zie ik wel 2 mobiele nummers die bij KPN zitten, maar kom jouw 06 niet tegen. 

Excuses, typfoutje in mijn nummer! Ik ben zelf inderdaad geen klant maar sta onder het abbonement op naam van mijn moeder. Dat was volgens mij omdat ik toen mijn abbonement afgesloten werd nog geen 18 was, of omdat we alles van KPN hebben, dat weet ik even niet meer. Heb je meer gegevens nodig of is mijn (juist) nummer genoeg?


Het valt me sowieso ook op dat nog geen enkele nieuwssite of blog dit heeft opgepakt. Erg jammer, want met wat meer druk denk ik dat KPN het probleem veel sneller aan had kunnen pakken of juist op kan lossen.

 

>..]

ik ken ook eigenlijk niemand in mijn directe omgeving met dit probleem. 

Ben destijds tegelijk met wat collega’s overstapt van Vodafone naar KPN voor onze privé toestellen, maar die hebben dan weer net een ander toestel: iPhone 8 en 13.

Ben ook wel nieuwsgierig hoe groot het probleem is. Om het echt nieuwswaardig te maken moet het toch een grote groep zijn.

Kreeg net een berichtje van iemand die het adres van een vergadering wilde weten, was onderweg. Normaal gesproken was dat drie clicks in mijn email geweest.  Maar 4g lag eruit, workaround om een paar keer even airplane mode aanzetten werkte ook niet. Ouderwets eerst naar huis fietsen zodat ik WIFI heb.

Begint wel lang te duren…. Dan te bedenken dat ik een Unlimited abonnement heb zodat ik zoveel 4G data kan gebruiken als ik wil.

Mijn batterij begint er ook onder te lijden. Ik zit nu op 90% ‘maximumcapaciteit’. Toch eens in de gaten gaan houden.

Laten we hopen dat er snel een oplossing komt.


Ik had begrepen dat je hier moest vermelden dat je je gegevens had geupdate om op een lijst te komen en dat je vervolgens SMS updates zou krijgen. Ik heb mijn gegevens geupdate en zou graag op die lijst komen!

Ben jij wel een KPN klant @Deena? Op het door jou ingevulde adres zie ik wel 2 mobiele nummers die bij KPN zitten, maar kom jouw 06 niet tegen. 

Excuses, typfoutje in mijn nummer! Ik ben zelf inderdaad geen klant maar sta onder het abbonement op naam van mijn moeder. Dat was volgens mij omdat ik toen mijn abbonement afgesloten werd nog geen 18 was, of omdat we alles van KPN hebben, dat weet ik even niet meer. Heb je meer gegevens nodig of is mijn (juist) nummer genoeg?

Zo is het voldoende verder hoor. 

 


Ondervind ook dit, kennelijk diep liggende technische, probleem via Simyo dat gebruik maakt van het KPN netwerk. Van ellende maar een flex HollandsNIeuwe abbo afgesloten, netwerk Vodafone, om toch maar (beter) bereikbaar te zijn en internet te kunnen gebruiken.  Frappant detail; een tweetal weken, terug, dus half augustus, wisten ze niets van dit probleem in de Apple store alsmede niet in de KPN winkel in hartje Rotterdam (omdat Simyo gebruik maakt van KPN daar eens geinformeerd). Daarna Simyo gebeld en gaven ze aan dat het een groot probleem op het KPN netwerk is (waarom wisten ze dat niet bij KPN als dit al ruim 3 weken aan de gang was?!. Omdat het zo’n dedicated groepje mensen is (met een iPhone 11) willen / wilden ze het vermoedelijk een beetje onder de radar houden.


Ik ben heel ontevreden. Sinds ik terug ben van vakantie 5 aug heb ik dit probleem. Daarvoor in het buitenland geen probleem. 


We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.


Heb mijn profiel geüpdatet.


Ik heb mijn profiel ge-update maar nog geen bericht van KPN ontvangen met informatie, excuses of een vergoeding. Overigens ook al meerdere keren met de servicedesk gesproken maar daar is het blijkbaar ook een bende. 


We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

Dat is heel erg fijn allemaal.

Maar wordt het niet eens tijd voor duidelijkheid?

Op deze manier voelt het heel erg alsof we aan het lijntje worden gehouden. 

Vooral het feit dat er blijkbaar nog steeds geen oorzaak is vind ik zeer verontrustend. 
Dat deze problemen veel mensen in zeer moeilijke en soms zelfs onwerkbare situaties brengt lijkt KPN in het geheel niet serieus te nemen. 
En hoelang moeten mensen nog gaan wachten op een evt (schade)vergoeding?

Het tijdelijk “bevriezen” van de abonnementen is geen optie? 

Niet iedereen is in de (financiële) gelegenheid om maar ff een extra simonly van de concurrentie of zelfs een andere mobiel te kopen. Neem aan dat deze extra gemaakte kosten ook te declareren zijn? 

Daarnaast geven meerder mensen aan dat hun mobiel extra slijtage/schade oploopt door dit probleem.

De telefoon is nu ook praktisch onverkoopbaar.

Kijk het deze week nog aan en dan zal ik mijn rechtsbijstand ook maar eens gaan inschakelen.

 

 


Ik heb mijn profiel ook ge-update. En nog niks ontvangen van kpn. Ik ervaar ook al meer dan een maand deze problemen. Heel vervelend dit. Hier thuis ben ik trouwens de enige die dit probleem heeft terwijl mijn man en dochter ook een iPhone 11 hebben en dit niet ervaren. 


Dit probleem heeft al eerder gespeeld 


We begrijpen dat dit probleem zich al een geruime tijd voordoetHelaas hebben we ook afgelopen weekend niet kunnen vinden wat dit probleem veroorzaakt.

Dat vinden we uiterst vervelend en we doen er alles aan dit boven water te krijgen.

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

 

KPN maakt van haar probleem ons probleem. De oorzaak van het probleem is voor ons gedupeerde gebruikers oninteressant, gebruikers verlangen -m.i. niet ten onrechte-  een oplossing.

Die oplossing bestaat door het aanbieden en leveren van een ander toestel. Het betreft nl. slechts één type van een toestel dat op andere dan KPN-netwerken dit probleem niet heeft. Kennelijk ontbreekt dus bij KPN de wil het probleem van haar gebruikers op te lossen.

Het komt mij niet onredelijk voor dat na 5-6 weken niet of nauwelijks buitenshuis kunnen gebruiken van een toestel bij uitstek bestemd voor gebruik buitenshuis, gebruikers een oplossing wensen en een magere schadevergoeding voor hen oninteressant is.

Na zo’n lange periode is het niet-oplossen van ons probleem door KPN alleen nog aan te merken als botte onwil uit louter financiële motieven.