Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Hoi, ik heb net mijn gegevens in mijn KPN forum profiel ingevuld. Ik heb een iPhone 11 en al weken zeer slecht bereik als ik buiten loop. Bellen of internetten is eigenlijk niet of nauwelijks mogelijk buiten dus de tegemoetkoming is op zijn plaats, maar meer nog zou ik graag een oplossing zien voor dit probleem want het is mega onhandig. Is er zicht op een oplossing? Groet, Cindy


Ik begin met de dag bozer te worden kan ik je vertellen. 
 

KPN. Ik vind deze gang van zaken inmiddels ronduit belachelijk worden. Voor mij is het week 5 die we ingaan en ik ben nog steeds niet te bereiken. Een leentoestel had toch passelijk geweest, dat is het minimale wat jullie kunnen doen. 
 

Door deze belachelijke gang van zaken kunnen samen met mij meerdere mensen hun werk niet eens normaal uitvoeren??? 
 

Ik mag voor jullie hopen dat er deze week minimaal een andere compensatie is dan enkel de vergoeding van de abonnementskosten en anders wil ik het wel via een andere weg oplossen :) 


KPN lijkt mij verder ook te negeren, ik heb een zakelijk abonnement van KPN en privé met een ESIM via Simyo. Je kan dan niet zoveel meer, ik ben niet opgenomen in de communicatie, heb me wel via dit forum aangemeld.

Ik neem aan dat je het issue bij KPN zakelijk en bij Simyo onder de aandacht gebracht hebt immers dat zijn de partijen waarmee je een overeenkomst hebt.

 

De problemen met de accu worden waarschijnlijk veroorzaakt doordat de telefoon te hard moet werken om verbinding te houden of te herstellen. Hopelijk wordt het dus snel opgelost zodat onze accu's er niet helemaal kapot van gaan.

Dat zou kunnen maar wat ook een plausibele uitleg zou kunnen zijn is dat er juist een andere procedure “in een loop komt” en dat daardoor het in stand houden van de verbinding te weinig resources krijgt. Dit is in het verleden al eens vaker gebeurd. Zolang de oorzaak niet duidelijk is doe je er verstandig aan om alle opties open te houden.

Ik heb het issue bij beide aangemeld, maar komt er niet verder mee. Simyo verwijst naar KPN en zakelijk gaat de tussenpartij er mee aan de slag.

Wat betreft het in een loop komen kan ook zeker een oorzaak zijn.


Op mijn terechte vraag waarom de iPhone 11 nog wel te bestellen is op de website werd helaas niet echt ingegaan.

Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met contractuele verplichtingen met Apple.

Maar wat maakt het uit, wie koopt er überhaupt nu nog een iPhone als je weet dat volgende week woensdag de iPhone 14 wordt aangekondigd en waarschijnlijk de week daarop leverbaar zijn en dus de oudere toestellen dan in prijs verlaagd worden. Dan zal de iPhone 11 waarschijnlijk ook uit het assortiment van Apple gaan en niet meer verkocht worden door officiele Apple Retailers.


Dag allemaal,

Dit duurt wel erg lang, ik overweeg inmiddels over te stappen naar een andere provider, in de hoop dan weer een goed werkend mobiel netwerk te hebben. Maar ik lees hier ook verhalen van mensen waarbij dat geen oplossing bleek te zijn. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?


Ik ervaar dit probleem ook. Kan ik worden toegevoegd aan de lijst? Ik heb een iPhone 11.


Ook ik heb al een week of 6 problemen. Zet mij maar ook op die lijst. Heb ook een iPhone 11. 
Ben ook net terug van vakantie in Kreta en ook daar heb ik nauwelijks bereik gehad🥹

 


Hierbij aangemeld voor compensatie


Dag allemaal,

Dit duurt wel erg lang, ik overweeg inmiddels over te stappen naar een andere provider, in de hoop dan weer een goed werkend mobiel netwerk te hebben. Maar ik lees hier ook verhalen van mensen waarbij dat geen oplossing bleek te zijn. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?

Daar ben ik ook benieuwd naar, al is voor mij persoonlijk het niet zo interessant, omdat wij “alles” van KPN hebben. Ben ik wel benieuwd of switchen naar een andere provider het probleem “oplost”.


Ook ik heb al een week of 6 problemen. Zet mij maar ook op die lijst. Heb ook een iPhone 11. 
Ben ook net terug van vakantie in Kreta en ook daar heb ik nauwelijks bereik gehad🥹

 

Ik wil je graag opnemen in de lijst. Wil je nog wel even jouw forumprofiel invullen? 


Ook ik heb al een week of 6 problemen. Zet mij maar ook op die lijst. Heb ook een iPhone 11. 
Ben ook net terug van vakantie in Kreta en ook daar heb ik nauwelijks bereik gehad🥹

 

Ik wil je graag opnemen in de lijst. Wil je nog wel even jouw forumprofiel invullen? 

Komt er ook nog antwoord op andere vragen dan alleen deze bevestigingen?

 


Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 


Ook ik herken de problemen reeds sinds eind juli. Hoop spoedig een oplossing te mogen ontvangen. 


Ben er wel klaar mee kpn!!

ik verwacht vandaag een oplossing 


Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

 


Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

 

Zijn meerdere meldingen van mensen die er in buitenland wel last van hebben. Ik was zelf vorige week in Griekenland en had hetzelfde als hier. Er waren wel enkele mensen die dan weer wel goede verbinding in het buitenland hadden. 


Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

Er zijn helaas ook veel meldingen van mensen die er in het buitenland wel last van hebben.


Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

 

Het ligt ook aan de instellingen van KPN, waardoor je telefoon de hele dag aan het zoeken is naar netwerk en daarmee je batterij overbelast en het toestel oververhit raakt. Zie ook alle ervaringen eerder in dit topic.

KPN veroorzaakt dat we al weken geen bereik hebben en daarnaast sloopt men je toestel🤬


Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 


ik wilde inderdaad graag deze telefoon inruilen op een iPhone 13. Inruil waarde was door apple op €260 geschat. Nou die kan ik wel vergeten inmiddels. 


Ook ik heb al een week of 6 problemen. Zet mij maar ook op die lijst. Heb ook een iPhone 11. 
Ben ook net terug van vakantie in Kreta en ook daar heb ik nauwelijks bereik gehad🥹

 

Ik wil je graag opnemen in de lijst. Wil je nog wel even jouw forumprofiel invullen? 

Komt er ook nog antwoord op andere vragen dan alleen deze bevestigingen?

 

blijkbaar heeft men opdracht gekregen om voorspelbare reden op dit topic niet direct en accuraat te reageren, dit geeft wel aan dat er voorlopig geen oplossing zal zijn.


Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic


Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

 

Het ligt ook aan de instellingen van KPN, waardoor je telefoon de hele dag aan het zoeken is naar netwerk en daarmee je batterij overbelast en het toestel oververhit raakt. Zie ook alle ervaringen eerder in dit topic.

KPN veroorzaakt dat we al weken geen bereik hebben en daarnaast sloopt men je toestel🤬

Als blijkt dat KPN schade heeft veroorzaak aan mijn toestel, Verwacht ik zeker compensatie!


Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling


Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

Ik begrijp dit ook niet. Want hoe kan een software update een toestel beschadigen? Dat kan toch nooit zou je denken. 

Weten we nu echt 100% zeker dat het overstappen naar een andere provider het probleem niet kan oplossen? Ook niet in combinatie met een totale reset van het toestel? Heeft iemand dit goed onderzocht?

Als ik de berichten hier lees lijkt het er in ieder geval op dat het allemaal niet werkt. 

Dus dat zou betekenen dat alle gedupeerden hier door toedoen van KPN en/of Apple met een defect toestel zitten dat we niet normaal kunnen gebruiken en dus ook niet meer kunnen verkopen.

En als dat zo is moet KPN de schade vergoeden

 


Als blijkt dat KPN schade heeft veroorzaak aan mijn toestel, Verwacht ik zeker compensatie!

Waarom wachten jullie niet eerst eens het onderzoek naar de oorzaak af om daarna te gaan praten over verantwoordelijkheden en compensatie.

Daarnaast kan het mijns inziens nooit KPN zijn die schade veroorzaakt aan jouw iPhone. Als de capaciteit van de accu achteruit zou hollen bij een overbelasting dan zou Apple daar mijns inziens een beveiliging tegen hebben moeten implementeren die dergelijke schade voorkomt door het toestel tijdig uit te schakelen.