Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ik heb het hier al een aantal keren aangekaart, maar heb maar van enkele hier terug gezien dat zij daar ook last van hebben….
Ik heb als neveneffect dat mijn mobiel erg snel overhit  raakt bij minimale multitasking. Op het moment dat mijn mobiel overhit is, loopt de batterij binnen een half uur leeg. Nu merk ik dat mijn batterij capaciteit enorm achteruit is gegaan. Ik weet wel bijna zeker dat dit een neveneffect is van het bereik probleem. Hoe langer dit probleem aanhoud, hoe slechter mijn mobiel aan toe is.

ik heb ook hiervan een officiële klacht ingediend bij KPN. Maar omdat er maar weinigen zijn die deze klacht ook erbij hebben, ligt het waarschijnlijk aan mijn toestel en kunnen ze niet veel voor me doen. Ik mag naar de winkel om te kijken of er nog iets in de garantie valt. Maar denk meer dat ze mijn probleem wilde verleggen naar een andere collega van haar. 

mochten er andere zijn die ook als neveneffect hebben dat de mobiel snel overhit raakt en batterij sneller leeg loopt. Dan raad ik je aan hier ook een officiële melding/klacht voor in te dienen. 
 


Als blijkt dat KPN schade heeft veroorzaak aan mijn toestel, Verwacht ik zeker compensatie!

Waarom wachten jullie niet eerst eens het onderzoek nasr de oorzaak af om daarna te gaan praten over verantwoordelijkheden en compensatie.

Daarnaast kan het mijns inziens nooit KPN zijn die schade veroorzaakt aan jouw iPhone. Als de capaciteit van de accu achteruit zou hollen bij een overbelasting dan zou Apple daar mijns inziens een beveiliging tegen hebben moeten implementeren die dergelijke schade voorkomt door het toestel tijdig uit te schakelen.

Als je leest zie je ook dat ik aangeef. Als blijkt.  Ik weet dat je op de voet van KPN bent. Maar mocht blijken dat de oorzaak  van de problemen voor overbelasting heeft gezorgd kan je Apple dat niet kwalijk nemen. 


Ik weet dat je op de voet van KPN bent. 

Hoe kom je erbij dat ik op de voet van KPN zou zijn, niets is minder waar.

Waar ik wel een aversie tegen heb is dat mensen direct met het vingertje gaan wijzen naar één van de betrokken partijen voordat de oorzaak (en dus de veroorzaker) van het probleem bekend is.

Het wat nu het frappante is, sorry dat ik het zeg, maar dergelijk wijzen met een vingertje zie je eigenlijk nooit bij de Android gebruiker.


Ik weet dat je op de voet van KPN bent. 

Hoe kom je erbij dat ik op de voet van KPN zou zijn, niets is minder waar.

Waar ik wel een aversie tegen heb is dat mensen direct met het vingertje gaan wijzen naar één van de betrokken partijen voordat de oorzaak (en dus de veroorzaker) van het probleem bekend is.

Het wat nu het frappante is, sorry dat ik het zeg, maar dergelijk wijzen met een vingertje zie je eigenlijk nooit bij de Android gebruiker.

Nogmaals en wellicht weer ten overvloede….

Jij HOEFT hier niet te reageren. 
8 van de 10 posts van jou wekken irritaties op in dit topic. 
 


Ik weet dat je op de voet van KPN bent. 

Hoe kom je erbij dat ik op de voet van KPN zou zijn, niets is minder waar.

Waar ik wel een aversie tegen heb is dat mensen direct met het vingertje gaan wijzen naar één van de betrokken partijen voordat de oorzaak (en dus de veroorzaker) van het probleem bekend is.

Het wat nu het frappante is, sorry dat ik het zeg, maar dergelijk wijzen met een vingertje zie je eigenlijk nooit bij de Android gebruiker.

 

Zoals ik al eerder aangeef. Wijs ik ook nog niet! Blijkbaar begrijp je het Als blijkt niet!!!

Ik ben niet pro KPN of Apple. Feit is wel dat dit alleen speelt in het KPN netwerk.

 


Zoals ik al eerder aangeef. Wijs ik ook nog niet! 

Klopt, mijn reactie was dan ook niet aan jou gericht maar op de discussie en daarmee aan jullie in het algemeen gericht. Vandaar dat ik ook het woordje "jullie" gebruikte.

wjb schreef:

Waarom wachten jullie niet eerst eens het onderzoek naar de oorzaak af om daarna te gaan praten over verantwoordelijkheden en compensatie.

 

Feit is wel dat dit alleen speelt in het KPN netwerk.

Klopt en daarmee zou je inderdaad geneigd zijn de oorzaak ook bij KPN neer te leggen maar toch is het absoluut geen gegeven dat de oorzaak daar ook werkelijk ligt.


Als blijkt dat KPN schade heeft veroorzaak aan mijn toestel, Verwacht ik zeker compensatie!

Waarom wachten jullie niet eerst eens het onderzoek nasr de oorzaak af om daarna te gaan praten over verantwoordelijkheden en compensatie.

Daarnaast kan het natuurlijk nooit KPN zijn die schade veroorzaakt aan jouw iPhone. Als de capaciteit van de accu achteruit zou hollen bij een overbelasting dan zou Apple daar mijns inziens een beveiliging tegen hebben moeten implementeren die dergelijke schade voorkomt door het toestel tijdig uit te schakelen.

Natuurlijk is accudegradatie iets dat Apple middels beveiliging moet voorkomen. Daar heeft KPN helemaal niets mee te maken. De verhalen hier dat de accudegradatie enorm snel gaat herken ik overigens niet, ondanks dat mijn toestel ook vaak erg heet wordt. Hoe dan ook, aan accudegradatie kan KPN nooit schuld hebben.

Maar wat betreft het onderzoek afwachten. Wij wachten al zo lang! Het kan toch niet waar zijn dat er vier of vijf weken onderzoek helemaal niets heeft opgeleverd? 

Overstappen naar een andere provider lost niets op. Anders had ik dat wel gedaan. Een oude iPhone heb ik niet liggen en heb geen zin om een duur nieuw toestel aan te schaffen. Mijn iPhone 11 is in topstaat en had nog makkelijk jaren meegekund. Nu kunnen we er helemaal niets meer mee. 

En de 'kleine groep klanten' (zoals KPN het eerder omschreef) kan ik toch niet klein noemen. Elke dag tientallen nieuwe gevallen die zich hier melden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Hallo @Philip Sterling, bij het nummer dat in jouw profiel staat, zie ik een iPhone 13 als hardware.

 

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Heb jij een abonnement bij KPN @Miss X? Op basis van het 06-nummer in jouw forumprofiel kom ik namelijk geen abonnement tegen. 


Goeiemiddag Jeroen,

 

Klopt, de Iphone 13 wordt gebruikt door mijn vrouw. Mijn abonnement is recentelijk verlengd. Maar omdat mijn Iphone 11 het nog goed doet zag ik geen noodzaak om die te vervangen, tot nu😅.


Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Hallo @Philip Sterling, bij het nummer dat in jouw profiel staat, zie ik een iPhone 13 als hardware.

 

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Heb jij een abonnement bij KPN @Miss X? Op basis van het 06-nummer in jouw forumprofiel kom ik namelijk geen abonnement tegen. 

Ja zeker,

 ik heb een abonnement


Maar wat betreft het onderzoek afwachten. Wij wachten al zo lang! Het kan toch niet waar zijn dat er vier of vijf weken onderzoek helemaal niets heeft opgeleverd? 

Daar geef ik je volledig gelijk in. Dit issue duurt al veel te lang en de communicatie naar de betrokkenen laat sterk te wensen over.

Wat ik wel eens zou willen weten van KPN is of er per toestel een apart "technisch profiel" is voor het aansluiten van zo'n toestel op het netwerk.

Een tweede vraag zou dan zijn wanneer er wijzigingen in het "iPhone 11 profiel" doorgevoerd zijn.

En als er geen apart "technisch profiel" per toestel is, waarom lijkt dan toch alleen de iPhone 11 (en iPhone SE 2020) getroffen te zijn?

Ook zou KPN mijns inziens wel iets meer mogen vertellen over de samenwerking met Apple om dit issue te tackelen.

 

En de 'kleine groep klanten' (zoals KPN het eerder omschreef) kan ik toch niet klein noemen. Elke dag tientallen nieuwe gevallen die zich hier melden.

Toch blijft die groep relatief klein.


Maar wat betreft het onderzoek afwachten. Wij wachten al zo lang! Het kan toch niet waar zijn dat er vier of vijf weken onderzoek helemaal niets heeft opgeleverd? 

Daar geef ik je volledig gelijk in. Dit issue duurt al veel te lang en de communicatie naar de betrokkenen laat sterk te wensen over.

Wat ik wel eens zou willen weten van KPN is of er per toestel een apart "technisch profiel" is voor het aansluiten van zo'n toestel op het netwerk.

Een tweede vraag zou dan zijn wanneer er wijzigingen in het "iPhone 11 profiel" doorgevoerd zijn.

En als er geen apart "technisch profiel" per toestel is, waarom lijkt dan toch alleen de iPhone 11 (en iPhone SE 2020) getroffen te zijn?

Ook zou KPN mijns inziens wel iets meer mogen vertellen over de samenwerking met Apple om dit issue te tackelen.

 

En de 'kleine groep klanten' (zoals KPN het eerder omschreef) kan ik toch niet klein noemen. Elke dag tientallen nieuwe gevallen die zich hier melden.

Toch blijft die groep relatief klein.

Ow, zeker, relatief gezien wel. Maar in absolute cijfers gaat het om 200 tot 300 mensen? Dat is mijn schatting op basis van wat ik hier lees. Dat zijn er nogal wat. 

Het was erg onhandig van KPN om dat te benoemen in de update van toen. Daarmee suggereren ze dat het probleem voor hun geen groot probleem is, waardoor bij ons het beeld ontstaat dat het geen prioriteit heeft.


Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Hallo @Philip Sterling, bij het nummer dat in jouw profiel staat, zie ik een iPhone 13 als hardware.

 

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Heb jij een abonnement bij KPN @Miss X? Op basis van het 06-nummer in jouw forumprofiel kom ik namelijk geen abonnement tegen. 

@Jeroen_dB Wanneer gaat er nu eens gereageerd worden op onze andere vragen?

 


Ow, zeker, relatief gezien wel. Maar in absolute cijfers gaat het om 200 tot 300 mensen? Dat is mijn schatting op basis van wat ik hier lees. Dat zijn er nogal wat. 

Ik denk dat die groep nog wel eens tien keer zo groot zou kunnen zijn maar dan nog is het, mijns inziens, nog steeds een kleine groep. Laat onverlet dat die groep natuurlijk ook veel te groot is want ieder individu uit die groep heeft er heel veel last van.


Wat ook vervelend is, is dat als toestellen echt defect zijn er ook geen resale waarde meer is. Normaal krijg je nog wel minimaal 200+ aan 2e handsverkoop en dat wordt met een defect toestel ook door de neus geboord. Mag hopen dat er een flinke korting komt op nieuwe toestellen voor gedupeerden indien het niet opgelost kan worden. 

 

Maar waarom zou je toestel echt stuk zijn dan?

Snap dit (nog) niet helemaal.

Dan zou het een hardware issue moeten zijn op de telefoon zelf, dat door een software update is gekomen.

Dit laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

 

Ik zou verwachten dat het aan KPN ligt (aangezien er meldingen zijn dat mensen in het buitenland er geen last van hebben).

 

Ik begrijp dit ook niet. Want hoe kan een software update een toestel beschadigen? Dat kan toch nooit zou je denken. 

Weten we nu echt 100% zeker dat het overstappen naar een andere provider het probleem niet kan oplossen? Ook niet in combinatie met een totale reset van het toestel? Heeft iemand dit goed onderzocht?

 

 

 

Mijn vrouw heeft nu haar sim in een samsung gedrukt (kon ze even lenen van vrienden) en heeft nergens meer last van.

Ze gebruikt de hotspot functie van de samsung zodat de rest op de iphone wel blijft werken (alleen bellen gaat dan via de samsung).

Helaas geen top oplossing, maar zo kan je wel even verder.

 

Of het bij andere providers speelt weet ik zo niet. In ieder geval wel bij providers die gebruik maken van KPN netwerk.


Goeiemiddag Jeroen,

 

Klopt, de Iphone 13 wordt gebruikt door mijn vrouw. Mijn abonnement is recentelijk verlengd. Maar omdat mijn Iphone 11 het nog goed doet zag ik geen noodzaak om die te vervangen, tot nu😅.

@Philip Sterling, dankjewel voor de duidelijkheid. Neem ik ook mee. 


Goeiemiddag,

 

Ik heb nu al 4 weken last van E of heel slecht bereik op m’n Iphone 11. Ik ben al eens langs een KPN store geweest voor een sim-swap maar dit hielp helaas niet. Ik hoor graag terug of jullie kunnen helpen hiermee.

 

mvg,

 

Philip Sterling

Hallo @Philip Sterling, bij het nummer dat in jouw profiel staat, zie ik een iPhone 13 als hardware.

 

Ook ik heb mijn naam en 06-nummer ingevuld.

Admin: verplaatst naar centraal iPhone 11 topic

Heb jij een abonnement bij KPN @Miss X? Op basis van het 06-nummer in jouw forumprofiel kom ik namelijk geen abonnement tegen. 

Ja zeker,

 ik heb een abonnement

@Miss X En is dit wel bij KPN? Zo ja, heb je ook een klantnummer voor ons? 


Nogmaals bedankt allemaal voor de gegevens, ik geef ze wederom door. 

Over de andere vragen kan ik op dit moment niets zeggen, er wordt aan gewerkt. Ik kan jullie alleen om geduld vragen, zodra er een update is zal het worden gedeeld. Als ik meer wist had ik het hier zeker geplaatst. 


Ik heb het hier al een aantal keren aangekaart, maar heb maar van enkele hier terug gezien dat zij daar ook last van hebben….
Ik heb als neveneffect dat mijn mobiel erg snel overhit  raakt bij minimale multitasking. Op het moment dat mijn mobiel overhit is, loopt de batterij binnen een half uur leeg. Nu merk ik dat mijn batterij capaciteit enorm achteruit is gegaan. Ik weet wel bijna zeker dat dit een neveneffect is van het bereik probleem. Hoe langer dit probleem aanhoud, hoe slechter mijn mobiel aan toe is.

ik heb ook hiervan een officiële klacht ingediend bij KPN. Maar omdat er maar weinigen zijn die deze klacht ook erbij hebben, ligt het waarschijnlijk aan mijn toestel en kunnen ze niet veel voor me doen. Ik mag naar de winkel om te kijken of er nog iets in de garantie valt. Maar denk meer dat ze mijn probleem wilde verleggen naar een andere collega van haar. 

mochten er andere zijn die ook als neveneffect hebben dat de mobiel snel overhit raakt en batterij sneller leeg loopt. Dan raad ik je aan hier ook een officiële melding/klacht voor in te dienen. 
 

ik heb dit ook en heb dit al meerdere keren aangekaart in een telefoon gesprek 
 

 


Ook ik heb al sinds eind juli storing. Nieuwe simkaart heeft geen effect. Ik heb alles ingevuld op mijn forum profiel zodat jullie mij mee kunnen nemen en kunnen informeren.
 

ook ik heb ineens last van een telefoon die regelmatig overhit en dit tot begin augustus nooit eerder gehad.

Wel echt een ellende dit en ik vind de communicatie vanuit kpn echt uiterst gebrekkig.


Mij ook graag toevoegen aan de lijst. Ik wacht op bevestiging per sms. Ik ga over 9 dagen op vakantie en hoop dat ik mijn iPhone11 kan gebruiken op het 4G netwerk. Deze storing duurt nu al vanaf eind July! Dit kan toch niet KPN


Ik heb het hier al een aantal keren aangekaart, maar heb maar van enkele hier terug gezien dat zij daar ook last van hebben….
Ik heb als neveneffect dat mijn mobiel erg snel overhit  raakt bij minimale multitasking. Op het moment dat mijn mobiel overhit is, loopt de batterij binnen een half uur leeg. Nu merk ik dat mijn batterij capaciteit enorm achteruit is gegaan. Ik weet wel bijna zeker dat dit een neveneffect is van het bereik probleem. Hoe langer dit probleem aanhoud, hoe slechter mijn mobiel aan toe is.

ik heb ook hiervan een officiële klacht ingediend bij KPN. Maar omdat er maar weinigen zijn die deze klacht ook erbij hebben, ligt het waarschijnlijk aan mijn toestel en kunnen ze niet veel voor me doen. Ik mag naar de winkel om te kijken of er nog iets in de garantie valt. Maar denk meer dat ze mijn probleem wilde verleggen naar een andere collega van haar. 

mochten er andere zijn die ook als neveneffect hebben dat de mobiel snel overhit raakt en batterij sneller leeg loopt. Dan raad ik je aan hier ook een officiële melding/klacht voor in te dienen. 
 

Dat heeft mijn iPhone 11 ook. Om extra bereik te hebben had ik het hoesje ervan af gehaald, hij was soms zo heet dat je hem niet eens meer normaal kon vasthouden. Ook het scherm werd dan enorm donker.

 

Ik heb een oude Iphone 8 in gebruik genomen om toch bereikbaar te zijn. Helaas heeft deze al een ‘slechte’ batterij.


Ik heb het hier al een aantal keren aangekaart, maar heb maar van enkele hier terug gezien dat zij daar ook last van hebben….
Ik heb als neveneffect dat mijn mobiel erg snel overhit  raakt bij minimale multitasking. Op het moment dat mijn mobiel overhit is, loopt de batterij binnen een half uur leeg. Nu merk ik dat mijn batterij capaciteit enorm achteruit is gegaan. Ik weet wel bijna zeker dat dit een neveneffect is van het bereik probleem. Hoe langer dit probleem aanhoud, hoe slechter mijn mobiel aan toe is.

ik heb ook hiervan een officiële klacht ingediend bij KPN. Maar omdat er maar weinigen zijn die deze klacht ook erbij hebben, ligt het waarschijnlijk aan mijn toestel en kunnen ze niet veel voor me doen. Ik mag naar de winkel om te kijken of er nog iets in de garantie valt. Maar denk meer dat ze mijn probleem wilde verleggen naar een andere collega van haar. 

mochten er andere zijn die ook als neveneffect hebben dat de mobiel snel overhit raakt en batterij sneller leeg loopt. Dan raad ik je aan hier ook een officiële melding/klacht voor in te dienen. 
 

Batterij en oververhit toestel is neveneffect van de oorzaken waarover dit topic gaat @ KPN misschien hier inventariseren, is dit forum toch ergens goed voor….


Ook ik heb al sinds eind juli storing. Nieuwe simkaart heeft geen effect. Ik heb alles ingevuld op mijn forum profiel zodat jullie mij mee kunnen nemen en kunnen informeren.
 

ook ik heb ineens last van een telefoon die regelmatig overhit en dit tot begin augustus nooit eerder gehad.

Wel echt een ellende dit en ik vind de communicatie vanuit kpn echt uiterst gebrekkig.

Dankjewel @Patricia Weltevreden, neem ik mee. 


Nogmaals bedankt allemaal voor de gegevens, ik geef ze wederom door. 

Over de andere vragen kan ik op dit moment niets zeggen, er wordt aan gewerkt. Ik kan jullie alleen om geduld vragen, zodra er een update is zal het worden gedeeld. Als ik meer wist had ik het hier zeker geplaatst. 

Mijn geduld is na 5 weken wel op, zo lang kun je zonder enig uitzicht op een oplossing en zonder voorstel voor een tijdelijke oplossing toch niet aan het lijntje houden🤬