Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ook ik heb sinds enkele dagen problemen met de 4G op mijn Iphone11 die steeds terug springt op een edge verbinding of halverwege een gesprek wegvalt.


Ook ik heb sinds enkele dagen problemen met de 4G op mijn Iphone11 die steeds terug springt op een edge verbinding of halverwege een gesprek wegvalt.

Heb je dat probleem echt pas sinds enkele dagen?


Ik snap heel goed dat jullie meer willen weten, maar er is op dit moment niet meer bekend. Zodra we een update hebben delen we die hier in het topic. en lichten we die uit, zoals de update van de 30e nu is uitgelicht. Als we geen nieuwer bericht hebben uitgelicht, hebben ook wij geen nieuwe informatie hierover.

 

Ik heb op dit moment hetzelfde probleem met mijn iPhone 11. Soms staat er 4G (doet het niet), maar veel vaker krijg ik het welbekende KPN Edge. Hierdoor heb ik eigenlijk al ruim anderhalve maand amper gebruik kunnen maken van mijn telefoonbundel. 

Zou je dan je forumprofiel volledig kunnen invullen? Dan kunnen we jouw gegevens op de lijst zetten.

 

Ingevuld! 


Sinds eind Juli heb ik slecht bereik met mijn iPhone 11, Zowel bellen als 4G. heb af en toe bereik met bellen en mijn 4G werkt niet of heel erg traag. Mijn simkaart in een iPhone 8 gedaan en die geeft geen problemen, Graag hoor ik z.s.m een oplossing want dit is heel vervelend.

ik heb het bericht gelezen vanuit KPN dat ze bezig zijn naar een oplossing. ik wil me graag aanmelden, zet me maar op de lijst. voor de compensatie die er wordt beloofd. 

Groet,

Teun 


Weet iemand hier of er iets bestaat als een wettelijke termijn voor een aanbieder om een netwerkstoring op te lossen?

@kpn ik denk dat het wel tijd is om er een limiet aan te stellen voor dit probleem, denken jullie ook niet? Een tijdelijke oplossing voor de gedupeerde om weer bereikbaar te zijn.  


Weet iemand hier of er iets bestaat als een wettelijke termijn voor een aanbieder om een netwerkstoring op te lossen?

Als die wettelijke termijn er al zou zijn, dan is het nog maar de vraag of het een netwerkstoring betreft. Het zou namelijk ook een toestelstoring kunnen betreffen en aangezien alleen de iPhone 11 (en de iPhone SE 2020) getroffen lijkt te zijn riekt het daar toch ook wel een beetje naar.

Het blijft voor ons als abonnee natuurlijk koffiedik kijken immers de werkelijke oorzaak is nog altijd niet boven tafel. Het vinden van de oorzaak duurt ondertussen inderdaad al veel te lang, zoiets mag natuurlijk niet gebeuren. Ik neem aan dat KPN keurig bijhoudt welke wijzigingen in het netwerk zijn doorgevoerd en wanneer dat is gebeurd. Alleen zo'n "changelog" zou mijns inziens al een richting moeten kunnen geven in de analyse van het probleem.

Ik vraag me nog altijd af of er toestelspecifieke netwerkinstellingen (profielen) zijn of dat er eigenlijk geen verschil is en het -netwerktechnisch- niet uitmaakt of er nu een iPhone 11 Max Pro, OnePlus 10T, Samsung S21, iPhone 11 of wat voor een ander toestel dan ook gebruikt wordt.


Nou heb zonet gechat met Apple service. Ze weten niks van een samenwerking met kpn. En als de netwerkproblemen opgelost zijn door er een andere simkaart in te stoppen van een ander provider. Dan zegt Apple dat het niet een probleem van Apple is, maar van de provider.

 

 


Nou heb zonet gechat met Apple service. Ze weten niks van een samenwerking met kpn. En als de netwerkproblemen opgelost zijn door er een andere simkaart in te stoppen van een ander provider. Dan zegt Apple dat het niet een probleem van Apple is, maar van de provider.

 

 

Misschien kan kpn hier even op reageren..

Verhaal van Apple (al eerder gezegd) kan niet,ze moeten er vanaf weten.

KPN MOET met een oplossing komen welke vorm dan ook op hele korte termijn.

 

 


Ik vraag me af welke medewerker van kpn geadviseerd zou hebben iOS te upgraden naar iOS 16. Heb je een bronverwijzing naar dit advies?

Dat de klantenservice van Apple niet op de hoogte is van een gezamelijk onderzoek naar de oorzaak van dit issue is mijns inziens volstrekt begrijpelijk. Ook bij Apple zal de klantenservice uiteraard niet van elke activiteit binnen de organisatie op de hoogte gesteld worden.


Ik vraag me af welke medewerker van kpn geadviseerd zou hebben iOS te upgraden naar iOS 16. Heb je een bronverwijzing naar dit advies?

Dat de klantenservice van Apple niet op de hoogte is van een gezamelijk onderzoek naar de oorzaak van dit issue is mijns inziens volstrekt begrijpelijk. Ook bij Apple zal de klantenservice uiteraard niet van elke activiteit binnen de organisatie op de hoogte gesteld worden.


Ik ga er maar vanuit dat je bedoelingen goed zijn. En uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde en dat is dat onze netwerkprobleem zsm wordt opgelost. Toch? 

 
Maar nou vraag ik me af, Heeft KPN bewijs dat ze hiermee bezig zijn met Apple om dit probleem op te lossen?  


Ik ga er maar vanuit dat je bedoelingen goed zijn. En uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde en dat is dat onze netwerkprobleem zsm wordt opgelost. Toch? 

Klopt, mijn intenties zijn altijd goed bedoeld en uiteraard hoop ook ik dat dit probleem zo snel mogelijk verholpen zal zijn. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dat het "netwerkproblemen" zijn. Ik heb echt een donkerbruin vermoeden dat het uitschakelen van 3G een zich al langer manifesterend probleem zichtbaar maakt namelijk dat sommige iPhone 11's problemen hebben met 4G en nu terugschakelen naar Edge terwijl ze dat voorheen naar 3G deden.

Ik ben benieuwd naar de ervaringen met iPhone 11's op Schiphol immers daar is 3G van KPN nog wel actief.

 

Maar nou vraag ik me af, Heeft KPN bewijs dat ze hiermee bezig zijn met Apple om dit probleem op te lossen?  

Ik ben er van overtuigd dat kpn intensief contact heeft met Apple om dit issue getackeld te krijgen. Bewijs heb ik er niet voor maar mijn commercieel gevoel zegt mij dat dat vast wel zo zal zijn.


Ik vraag me af welke medewerker van kpn geadviseerd zou hebben iOS te upgraden naar iOS 16. Heb je een bronverwijzing naar dit advies?

Dat de klantenservice van Apple niet op de hoogte is van een gezamelijk onderzoek naar de oorzaak van dit issue is mijns inziens volstrekt begrijpelijk. Ook bij Apple zal de klantenservice uiteraard niet van elke activiteit binnen de organisatie op de hoogte gesteld worden.

En KPN-Fanclub met oa. @wjb blijft maar “doorhobbyen” met antwoorden en suggesties waar niemand iets verder mee komt… En KPN blijft maar doorverwijzen naar Apple… En Apple blijft maar terugverwijzen naar KPN… ook de zakelijke helpdesk!

Met andere woorden, de gedupeerden zijn 6 weken later nog steeds nix verder en er is nog steeds niet geantwoord op redelijk vragen voor een oplossing, suggesties genoeg: toestellen omruilen voor werkende iPhone 11 exemplaren (is nog gewoon verkrijgbaar!) tijdelijk leentoestel, enz.

Tegemoetkoming in abonnementsgeld is geen voorlopige oplossing!

KPN, als de oorzaak straks wel van Apple afkomstig is, ga dat dan lekker achteraf onderling met Apple uitvechten en help NU je gedupeerde klanten!

KPN; wanneer jullie in de gelegenheid zijn, stel ik een antwoord hierop, bij voorkeur met een oplossing, zeer op prijs.


 Ps:

 @wjb, liever niet reageren…


... werkende iPhone 11 exemplaren...

En dit is waarschijnlijk precies wat dit fenomeen zo ongrijpbaar maakt, de éne iPhone 11 heeft last van dit fenomeen terwijl de andere iPhone 11 vlekkeloos blijft werken.

Als het probleem daadwerkelijk alleen in het netwerk van kpn zou zitten dan zou je verwachten dat alle iPhone 11's hier last van zouden hebben maar dat is blijkbaar niet het geval. Blijft over dat het issue veroorzaakt wordt door een foutieve configuratie van de getroffen iPhone 11's of een oorzaak die toch in de iPhone 11 zelf gezocht moet worden.


Bij mijn iPhone 11 doet de Face ID het ook niet meer hebben meer mensen hier last van ?


Heb sinds begin augustus geen 4G. Kan niet buitenshuis op internet of apps. Zie dat er meerdere hetzelfde probleem hebben met hun iPhone 11. 


Heb sinds begin augustus geen 4G. Kan niet buitenshuis op internet of apps. Zie dat er meerdere hetzelfde probleem hebben met hun iPhone 11. 


  

 

Geeft KPN updates aan de partijen die hun netwerk aan klanten beschikbaar stellen?

Ja, daar houden wij inderdaad contact mee. 

 

@Shyrin_  Vandaag geeft Simyo letterlijk aan "wij ontvangen nog geen terugkoppeling vanuit KPN”… Het lijkt er echt op dat iedereen met een kluitje het riet in wordt gestuurd. 

Simyo of een medewerker van Simyo? Ik snap dat je dit idee krijgt, als dit antwoord gegeven wordt. Alle betrokken partijen worden geïnformeerd door ons.
 

🚨🚨🚨 @ KPN 🚨🚨🚨

Ik heb een aantal vragen:

  • Wanneer word ik gecompenseerd en hoe of waar zie ik de verekening? (Mobielnummer reeds aangevuld)
  • Is er al een update? (Laatste update 30-08) en duurt nu wel erg lang allemaal… 
  • Kunnen jullie wifi dongels verstrekken? Of kunnen jullie als professionele organisatie een andere oplossing van tijdelijke aard aanbieden? Zo nee, waarom niet?
  • Kunnen wij als klanten eenzijdig het abonnement opzeggen zonder kosten, en is dit verwerkt in het systeem?


Ik herhaal ons eerder gegeven antwoord:
We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

We zetten vanaf nu de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. 


Het onderzoek loopt onverminderd door, als er een update of informatie te delen is (daar vallen ook jouw laatste 2 vragen onder, @Roy2311), dan delen wij dat direct. 
 

Tevens het verzoek om jullie klantenservice te instrueren omtrent dit probleem aangezien ik vandaag wederom contact heb gehad en de klantenservice medewerker blijft volhouden dat er geen probleem bekend is…  

Deze storing staat vermeld op onze interne storingspagina, dus iedere collega binnen onze klantenservice zou moeten/ kunnen weten dat deze storing er is. Ik zal nagaan of we deze nog meer onder de aandacht kunnen krijgen.

@Robinvdhaak je gegevens stonden al op de lijst genoteerd, @MichelvanL, @Teunvn jullie gegevens staan er nu ook bij op.

@Weijers24 Je hebt meerdere mobiele nummers ingevuld, welk mobiel nummer maakt gebruik van een iPhone11?
 

En KPN blijft maar doorverwijzen naar Apple…

Ik snap deze opmerking niet zo goed: KPN verwijst niemand door, er loopt een onderzoek naar dit probleem. Daarbij wordt nauw samengewerkt met technici van Apple. Daar mag je vanuit gaan, @Yong. Niemand heeft baat bij onwaarheden.

@Waijenberg zolang reacties vallen binnen de huisregels en gebruikersvoorwaarden van ons forum, staat het iedereen vrij om hier te reageren. Dat geldt dus ook voor jou, als zakelijke klant die eigenlijk zijn/haar ongenoegen en vragen het beste kan uiten bij onze zakelijke klantenservice of het forum van KPN Zakelijk

KPN; wanneer jullie in de gelegenheid zijn, stel ik een antwoord hierop, bij voorkeur met een oplossing, zeer op prijs.

Een antwoord op je reactie/post, wordt een herhaling van wat er al gezegd is. Als er een update of informatie te delen is, delen wij dat direct. 


Mijn vrouw met iPhone 11 en KPN sinds 1 maand hetzelfde probleem. Geen 4G en telefoon valt telkens terug op E. Software is up to date. Telefoon laten scannen bij A-Mac op technische problemen maar niks gevonden. Gezien de meldingen op dit forum lijkt het wel een probleem van een combinatie tussen iPhone 11 en KPN. Hoop dat er snel een oplossing komt.


Sinds 31 juli vaak telefonisch onbereikbaar en geen 4G/5G. Zelfde probleem...


  

 

Geeft KPN updates aan de partijen die hun netwerk aan klanten beschikbaar stellen?

Ja, daar houden wij inderdaad contact mee. 

 

@Shyrin_  Vandaag geeft Simyo letterlijk aan "wij ontvangen nog geen terugkoppeling vanuit KPN”… Het lijkt er echt op dat iedereen met een kluitje het riet in wordt gestuurd. 

Simyo of een medewerker van Simyo? Ik snap dat je dit idee krijgt, als dit antwoord gegeven wordt. Alle betrokken partijen worden geïnformeerd door ons.
 

🚨🚨🚨 @ KPN 🚨🚨🚨

Ik heb een aantal vragen:

  • Wanneer word ik gecompenseerd en hoe of waar zie ik de verekening? (Mobielnummer reeds aangevuld)
  • Is er al een update? (Laatste update 30-08) en duurt nu wel erg lang allemaal… 
  • Kunnen jullie wifi dongels verstrekken? Of kunnen jullie als professionele organisatie een andere oplossing van tijdelijke aard aanbieden? Zo nee, waarom niet?
  • Kunnen wij als klanten eenzijdig het abonnement opzeggen zonder kosten, en is dit verwerkt in het systeem?


Ik herhaal ons eerder gegeven antwoord:
We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.

We zetten vanaf nu de laatste update vast. Zo kan je de laatste status gemakkelijk bovenin het topic terugzien. 


Het onderzoek loopt onverminderd door, als er een update of informatie te delen is (daar vallen ook jouw laatste 2 vragen onder, @Roy2311), dan delen wij dat direct. 
 

Tevens het verzoek om jullie klantenservice te instrueren omtrent dit probleem aangezien ik vandaag wederom contact heb gehad en de klantenservice medewerker blijft volhouden dat er geen probleem bekend is…  

Deze storing staat vermeld op onze interne storingspagina, dus iedere collega binnen onze klantenservice zou moeten/ kunnen weten dat deze storing er is. Ik zal nagaan of we deze nog meer onder de aandacht kunnen krijgen.

@Robinvdhaak je gegevens stonden al op de lijst genoteerd, @MichelvanL@Teunvn jullie gegevens staan er nu ook bij op.

@Weijers24 Je hebt meerdere mobiele nummers ingevuld, welk mobiel nummer maakt gebruik van een iPhone11?
 

En KPN blijft maar doorverwijzen naar Apple…

Ik snap deze opmerking niet zo goed: KPN verwijst niemand door, er loopt een onderzoek naar dit probleem. Daarbij wordt nauw samengewerkt met technici van Apple. Daar mag je vanuit gaan, @Yong. Niemand heeft baat bij onwaarheden.

@Waijenberg zolang reacties vallen binnen de huisregels en gebruikersvoorwaarden van ons forum, staat het iedereen vrij om hier te reageren. Dat geldt dus ook voor jou, als zakelijke klant die eigenlijk zijn/haar ongenoegen en vragen het beste kan uiten bij onze zakelijke klantenservice of het forum van KPN Zakelijk

KPN; wanneer jullie in de gelegenheid zijn, stel ik een antwoord hierop, bij voorkeur met een oplossing, zeer op prijs.

Een antwoord op je reactie/post, wordt een herhaling van wat er al gezegd is. Als er een update of informatie te delen is, delen wij dat direct. 

@Shyrin_ kun je mij uitleggen waar ik moet zijn met een zakelijk abonnement maar privé telefoon? (welke bij KPN is aangeschaft) Want ik wordt binnen KPN nu al een tijdje van het kastje naar de muur gedirigeerd (en naar Apple en van Apple weer terug) zonder dat ook maar iemand de moeite neemt (voor niemand niet!) een redelijk oplossing aan te dragen.


@Shyrin_ kun je mij uitleggen waar ik moet zijn met een zakelijk abonnement maar privé telefoon? (welke bij KPN is aangeschaft) 

Heb je jouw iPhone 11 dan los van jouw abonnement bij kpn gekocht?

Zo ja, wat verwacht je van kpn t.a.v. jouw telefoon?


Voor ons is het abonnement leidend (de particuliere klantenservice kan de klantgegevens van een zakelijke klant niet opvragen). Dus ondanks dat het een privé telefoon is (via ons aangeschaft of niet), op basis van het abonnement kun je voor vragen/ meldingen terecht bij de zakelijke klantenservice. 

Alle betrokken partijen, dus ook KPN Zakelijk, worden geïnformeerd. Ik denk dat je net de pech gehad hebt, medewerkers gesproken te hebben die niet (volledig) op de hoogte zijn van/ waren dit issue. Voor updates is het zeker goed om hier mee te lezen, maar komt het aan op bijvoorbeeld de vergoeding van de abonnementskosten als het issue opgelost is, dan moet je echt bij KPN Zakelijk zijn.


Bij mijn iPhone 11 doet de Face ID het ook niet meer hebben meer mensen hier last van

Bij mij doet Face ID het alleen nog als ik m in een bepaalde stand houd. Maar dat kan ook nog komen door een afbladderende screen protector. 


Ik heb besloten om over te stappen naar een andere provider. Gelukkig heb ik een Sim only  abonnement.

Ik wil wel een compensatie voor de maanden juli en augustus en ga ook de maand opzegtermijn niet betalen!

Ik ga volgende week op vakantie en heb dan een werkende telefoon nodig. Dit probleem speelt u al 2 maanden dus

KPN heeft ruim de tijd gehad om het probleem op te lossen.


Ik ga er maar vanuit dat je bedoelingen goed zijn. En uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde en dat is dat onze netwerkprobleem zsm wordt opgelost. Toch? 

Klopt, mijn intenties zijn altijd goed bedoeld en uiteraard hoop ook ik dat dit probleem zo snel mogelijk verholpen zal zijn. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dat het "netwerkproblemen" zijn. Ik heb echt een donkerbruin vermoeden dat het uitschakelen van 3G een zich al langer manifesterend probleem zichtbaar maakt namelijk dat sommige iPhone 11's problemen hebben met 4G en nu terugschakelen naar Edge terwijl ze dat voorheen naar 3G deden.

...

 

Mijn iPhone 11 sprong in Nederland vrijwel nooit op 3G. Kon eigenlijk altijd beschikken over goede 4G. Nu woon ik in de Randstad misschien scheelt dat. 

Het viel me altijd meteen op als ik in Duitsland verbleef dat mijn telefoon daar wel tussen steden regelmatig op 3G sprong. En dan dacht ik altijd, he dat is lang geleden dat ik dat gezien heb.

En daarnaast,  mijn telefoon zegt regelmatig dat het op 4G zit, terwijl er geen niks aan data overheen gaat. Even Airplane mode paar keer aan en uit, en hopla het werkt weer.

En dit is niet incidenteel, iedereen moment dat ik de telefoon pakt, is het maar afwachten of het werkt. 50% kans schat ik zo in.