Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Mensen in mijn omgeving die ook een iPhone 11 hebben, maar een andere provider ervaren géén problemen. Dus dan lijkt het me sterk dat het probleem bij Apple ligt. Dan zou namelijk iedereen met een iPhone 11 dit probleem moeten hebben en niet alleen KPN gebruikers. 


Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Zoals gemeld ik heb t ook op een Teltonika router!


Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

Zoals gemeld ik heb t ook op een Teltonika router!

Issue hier betreft allemaal iPhone 11. 
Een router is geen mobiel apparaat en zou je niet in dit topic moeten melden maar elders of een eigen topic aanmaken. 


Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 


Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Welke modemfirmware versie zit op uw toestel? (Instellingen > algemeen > info) 


Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Welke modemfirmware versie zit op uw toestel? (Instellingen > algemeen > info) 

 


Hier sinds 22-7 last van verbindingsproblemen. Ook Iphone 11 i.c.m. KPN. In oude toestel geen problemen. Ook bij een reparateur het moederbord laten onderzoeken, niks te zien. 


Jullie kunnen het toch niet maken om dit probleem zo lang te laten door gaan en maar te komen met “we zijn er mee bezig”. Volgens mij zijn er tientallen gedupeerden en er wordt niks gezegd over een eventueel vervangend toestel oid. 
 

 


Ook hier een Iphone 11 gebruiker met het volgende:

Al geruim 3 weken last van dezelfde issues, slecht tot niet bereikbaar telefonisch.

Geen internetbereik zonder verbonden te zijn met een WIFI.

Telefoon al meerdere malen opnieuw op laten starten op advies van zowel KPN als Apple (conclusie verhelpt niet).

Op advies van KPN ook een nieuwe simkaart/simkaart te vervangen (conclusie heeft niet geholpen).

Afgelopen weekend (6/7/2022) weer langs KPN winkel geweest, probleem was toen net 1 dag bekend terwijl ik persoonlijk en ook zo te zien meerdere gebruikers het al hadden aangegeven. (vind ik persoonlijk bijzonder)

Afgelopen weekend ook nog langs Apple (Amac) store geweest hebben volledige telefoon gescand, aan telefoon zelf was volgens hen niks mis. Dit hebben ze mij in de winkel ook nog laten zien.

 

Hoe gaat dit verholpen worden want dit duurt echt te lang! 

 


Ook hier vanaf 22-7 problemen.

inderdaad ook last van slechte/wegvallende telefoongesprekken. 
Vind de informatievoorziening vanuit kon omtrent dit probleem zeer matig.

Lijkt me ondertussen duidelijk dat het probleem bij kpn ligt.

Het “verschuilen” achter we zijn nog steeds aan het onderzoeken is ondertussen ook niet meer geloofwaardig. 
Lijkt er meer op dat KPN exact weet wat er aan de hand is maar geen oplossing heeft of bang is voor claims als ze de waarheid nu gaan vertellen.

 


Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.


Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Als je topic had gelezen

dan had je gezien dat het niet aan 15.6 ligt


Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Waarom lees je deze verhalen dan alleen bij KPN en zorgt KPN niet voor een snelle oplossing icm Apple ? Lijkt toch dat de update iets doet met het netwerk van KPN en het ook net zo goed aan hun netwerk kan liggen ?

Maar goed, dit gespeculeer krijg je alleen maar door de belabberde berichtgeving van uit KPN. 

 

 


Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

15.6 is bij mij pas op mijn telefoon gekomen nadat ik problemen met internet had. Mijn updates doe ik altijd handmatig zodat ik bugs die na een update kunnen komen, kan voorkomen. Vaak wacht ik 1 a 2 weken voor ik een update uitvoer.


Er wordt hier achter de schermen nog steeds naar gekeken. Zodra we verdere, inhoudelijke, info hebben laten we het hier weten!

Beste @Erik_ 

Ik heb ooit een opdracht gedaan op een service management afdeling. Als er dan problemen waren met het netwerk en er meerdere leveranciers bij betrokken waren (lees KPN en Apple in dit geval), werden dat soort problemen vaak opgelost zodra we een gezamenlijke call hadden opgezet met derdelijns technici van beide partijen.

Kun je mij vertellen of KPN dit nu ook achter de schermen aan het doen is?

 


Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Ik had de problemen vóór de nieuwe update al. Update gedaan in de hoop dat het zou helpen….maar helaas het heeft niet geholpen. Sluit wel uit dat het aan de update van 15.6 ligt.


Dit is diep triest ik zal morgen de klantenservice bellen voor compensatie want dit kan echt niet probleem ligt idd niet bij apple ken meerdere iphone 11 gebruikers met andere provider die nergens last van hebben! Mijn tel abbo loopt nog tot maart 2023. Ik wil of vroegtijdig kunnen verlengen op een ander toestel, of compensatie. Maar ik ga niet betalen voor iets waar ik geen gebruik van heb kunnen maken! Indien kpn met niets passends komt word het voor mij overstappen!

 


Laat nu rond 22-7 die nieuwe versie van iOS (15.6) uitgerold zijn. De kans is dus behoorlijk groot dat de oorzaak niet bij KPN gezocht moet worden maar bij de nieuwe versie van iOS en dus bij Apple.

Ik had de problemen vóór de nieuwe update al. Update gedaan in de hoop dat het zou helpen….maar helaas het heeft niet geholpen. Sluit wel uit dat het aan de update van 15.6 ligt.

 

 


Onderzoek is nog steeds gaande. Het is nog niet duidelijk of dit nu een probleem is dat bij ons ligt of dat het toch aan de kant van Apple zit. Zodra we meer weten komen we er op terug. 

En hoe lang gaat dit nog duren dan? Is toch  bizar, zo lang geen netwerk. En bellen lukt ook regelmatig  niet. ‘We komen er op terug’ vind ik voor een dagje prima, maar dit duurt echt te lang. Kunnen jullie niet met een tijdelijke oplossing komen? 


Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Welke modemfirmware versie zit op uw toestel? (Instellingen > algemeen > info) 

 

Ik zie het niet staan op deze screenshot. 
Heeft u ook 3.04.01?


Hier het probleem ook. Al vanaf 20 juli. Ik heb alleen een iPhone SE 2020. 
ene dag gaat het beter dan de andere.  
Erg frustrerend dat het al zoals duurt! 

Welke modemfirmware versie zit op uw toestel? (Instellingen > algemeen > info) 

 

Ik zie het niet staan op deze screenshot. 
Heeft u ook 3.04.01?

Ja klopt, 3.04.01 modemfirmware


Hoelang duurt deze storing nog!?

Het duurt nu wel erg lang


Inmiddels ben ik een week verder en dat is voor mijn geduld al best een uitdaging geweest. Gelukkig is het nog vakantie periode, anders had ik vorige week waarschijnlijk al klaar geweest met dit gekloot.

Ik heb een nieuw toestel aangeschaft. Nieuwe E-SIM (KPN privé) georganiseerd en ook de fysieke SIM (KPN zakelijk) over gezet in een iPhone 11 Pro Max, IOS 15.6, modemfirmware 3.04.01. Werkt als een zonnetje.

Wellicht kan KPN de dagwaarde van mijn 1 jaar oude simlockvrije iPhone 11 vergoeden? Die is namelijk door deze issue nagenoeg onbruikbaar. 🙄


Inmiddels ben ik een week verder en dat is voor mijn geduld al best een uitdaging geweest. Gelukkig is het nog vakantie periode, anders had ik vorige week waarschijnlijk al klaar geweest met dit gekloot.

Ik heb een nieuw toestel aangeschaft. Nieuwe E-SIM (KPN privé) georganiseerd en ook de fysieke SIM (KPN zakelijk) over gezet in een iPhone 11 Pro Max, IOS 15.6, modemfirmware 3.04.01. Werkt als een zonnetje.

Wellicht kan KPN de dagwaarde van mijn 1 jaar oude simlockvrije iPhone 11 vergoeden? Die is namelijk door deze issue nagenoeg onbruikbaar. 🙄

 

Huh, maar dat is toch ook een Iphone 11 met modemfirmware 3.04.01?

Bedoel je een Apple iPhone 13 Pro Max?


Heeft iemand al eens geprobeerd om de netwerkinstellingen te resetten?

Let op: Hierbij worden de wifi netwerken ook vergeten en die zal je dus ook opnieuw in moeten stellen.

Niet geschoten is altijd mis. 😉